روش جدید درمان هپاتیت سی

دانشمندان ماده ای را کشف کردند که بر پروتئین سلولی تأثیر می گذارد و در درمان ویروس هپاتیت سی موثر است .
دوشنبه، 28 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 روش جدید درمان هپاتیت سی

دانشمندان ماده ای را کشف کردند که بر پروتئین سلولی تأثیر می گذارد و در درمان ویروس هپاتیت سی موثر است .

 

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا ، متخصصان در جریان پروژه بزرگ مقیاس بیولوژی مولکولی ثابت کردند که ویروس مقاوم هپاتیت سی را راحت تر می توان از بین برد.



متخصصان ماده ای را کشف کردند که بر پروتئین سلولی تأثیر می گذارد و بدین ترتیب ویروسی را از بین می برد که در سلول خانه کرده است.



متخصصان انستیتوی بیولوژی مولکولی مسکو آکادمی علوم روسیه نشان دادند که آنزیم های سلولی هیستون دِآ سِتیلاز مناسب ترین طعمه هستند.



این آنزیم نسبت به کار پروتئین ساختار سلول میزبان که در تقسیم آن شرکت دارد واکنش نشان می دهد.



اعضای گروه پژوهشی تحت رهبری ماکسیم کازلوف کارمند علمی انستیتوی بیولوژی مولکولی به این نکته توجه نشان دادند که مهمترین موضوع چگونگی کاهش فعالیت آنزیم سلولی است ودر نتیجه دانشمندان مکانیزم چنین تأثیرگذاری را کشف کردند. ماده ای که از خاصیت ضد ویروسی برخوردار است و می تواند فعالیت ویروس را به صفر برساند.



ماکسیم کازلوف گفت: به زبان ساده، پازل ما درست شد؛ تأثیر گذاری ماده انتخابی است که ارزش آن در این نکته نهفته است زیرا فقط بر سلول های دارای ویروس تأثیر می گذارد و کاری با سلول های سالم ندارد. در نتیجه در سلول های بیمار ویروس نابود می شود.



آنزیم سلولی بر دیگر پروتئین های سلول که ممکن است باعث تولید مثل ویروس شوند نیز تأثیر می گذارد.



این آنزیم در تمام جهات عمل می کند و تأثیر قابل توجهی بر تولید مثل ویروس دارد و به این ترتیب این ماده برای درمان هپاتیت سی است و داروهای ضد هپاتیت نسل جدید خواهند بود.

 

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.