حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد؛

آگاهی دادن به جامعه راهکار مبارزه با فساد | داعش با پرچم لا اله الا الله مردم را فریب می دهد

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی، آگاهی دادن به جامعه را نخستین راهکار مبارزه با فساد دانست و گفت : اگر مردم بدانند که فسادهایی مانند تماشا کردن ماهواره و استفاده از مال حرام چه اثراتی در زندگی انسان دارد، مسلما از انجام دادن و مبتلا شدن به آنها دوری می کنند.
سه‌شنبه، 18 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آگاهی دادن به جامعه راهکار مبارزه با فساد | داعش با پرچم لا اله الا الله مردم را فریب می دهد

ویرایش عکس آذرماه 98

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی، آگاهی دادن به جامعه را نخستین راهکار مبارزه با فساد دانست و گفت : اگر مردم بدانند که فسادهایی مانند تماشا کردن ماهواره و استفاده از مال حرام چه اثراتی در زندگی انسان دارد، مسلما از انجام دادن و مبتلا شدن به آنها دوری می کنند.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی، دیشب در جمع عزاداران شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) به تبیین راهکارهای جلوگیری از فساد پرداخت.
 
وی در ابتدای سحنان خود به مفهوم کلی و لغوی فساد اشاره کرد و گفت: فساد به معنای خروج از اعتدال و حالت طبیعی است، این خروج می تواند در عرصه های اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، مجازی و بسیاری از عرصه های دیگر صورت گیرد.
 
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام) مبنی بر این که «فسادهای ظاهری ریشه در باطن دارد» افزود: فردی که دروغ می گوید یا غیبت می کند، دچار مشکل خودکم بینی بوده که از باطن انسان نشأت می گیرد.
 
وی آگاهی دادن به جامعه را نخستین راهکار مبارزه با فساد دانست و اظهار داشت: اگر مردم بدانند که فسادهایی مانند تماشا کردن ماهواره و استفاده از مال حرام چه اثراتی در زندگی انسان دارد، مسلما از انجام دادن و مبتلا شدن به  آنها دوری می کنند.
 
حجت الاسلام رفیعی به روایتی از رسول اکرم(ص) در زمینه اهمیت آگاهی اشاره کرد و ادامه داد: اگر شخصی سه ویژگی را در زندگی خود داشته باشد، موفق خواهد بود، نخستین این ویژگی ها، شناخت دین است، به عنوان مثال حضرت عبدالعظیم حسنی برای شناخت دین، به امام زمان خود مراجعه می کرد.
 
وی با بیان این که رسول اکرم(ص) از خفیف شمردن دین ابراز نگرانی کردند، بیان داشت: شناخت دین به معنای شناخت اعتقادات، احکام و اخلاق اسلامی است؛ اصل نبودن دنیا و شناخت عیب ها از دیگر صفاتی است که سبب موفقیت انسان می شود.
 
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی اطلاع دادن خطرهای گوناگون به جوانان را ضروری دانست و ابراز داشت: خطر دیدن عکس های مبتذل و ورود در فضای مجازی باید برای جوانان بیان شود تا آنها در دام این خطرات آسیب نبینند.
 
وی به حوادث جنگ جمل اشاره کرد و عنوان داشت: در جنگ جمل به خلاف جنگ احد، مردم به دلیل ادعای اسلام اصحاب جمل فریب خوردند، امروزه نیز گروهک تکفیری و تروریستی داعش با در دست گرفتن پرچم«لا اله الا الله» درحال فریب دادن و جذب مردم جهان است.
 
حجت الاسلام رفیعی با بیان این که مردم به چهار دسته عالم، جاهل، غافل و گمراه تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: در برابر عالم تبعیت لازم است، در مواجهه با جاهل باید علم را به او آموخت، غافل را باید بیدار کرد و گمراه به ارشاد نیاز دارد.
 
وی با اشاره به وجود تفسیرهای انحرافی، گفت: ائمه(ع) فرموده اند که قرآن افزون بر ظاهر، دارای باطن نیز است، متأسفانه در برخی از تفسیرها مشاهده شده که برای یک آیه بسیاری از احتمالات فرعی بیان شده است، اما به نکته اصلی اشاره ای نکرده اند، به عنوان مثال مفهوم ظاهری نبأ عظیم، روز قیامت بوده اما مفهوم باطنی و اصلی آن ولایت امام علی(علیه السلام) است.
 
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در پایان به برخی از عوامل جلوگیری از آگاهی اشاره کرد و افزود: محبت کاذب، لجاجت، آرزوهای طولانی و احساسی عمل کردن سبب دوری از آگاهی می شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.