اصلاح گرایی از منظر حسین بن علی - ویژه تلفن همراه

کسب «معرفت» از گرايشهاي فطري انسان و عامل بيداري و تعالي وجودي او خواهد بود، انسان که هنگام تولدش چيزي از علوم و دانشهاي حصولي نداشت وليکن با سرمايه‏هاي فطري و استعدادهاي بالقوه پا به عرصه عالم طبيعت وجهان ناسوت گذاشت رکن مهم و سرنوشت ساز «حيات ارزشي» و کمالات وجودي‏اش را « شناخت» تشکيل مي‏دهد شناختي که مقدمه‏ي عمل و اقدام او گردد چه اينکه علم قرين عمل است و با عمل علم معنا پيدا مي‏کند و به تعبير مولا علي (ع) هيچ حرکتي نيست مگر اينکه انسان در آن محتاج «شناختن» است و به تعبير حسين بن علي (ع) خداوند آدميان را نيافريد مگر اينکه او را بشناسندوپس ازشناخت او را عبوديت ...
شنبه، 9 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

اصلاح گرایی از منظر حسین بن علی - ویژه تلفن همراه

کسب «معرفت» از گرايشهاي فطري انسان و عامل بيداري و تعالي وجودي او خواهد بود، انسان که هنگام تولدش چيزي از علوم و دانشهاي حصولي نداشت وليکن با سرمايه‏هاي فطري و استعدادهاي بالقوه پا به عرصه عالم طبيعت وجهان ناسوت گذاشت رکن مهم و سرنوشت ساز «حيات ارزشي» و کمالات وجودي‏اش را « شناخت» تشکيل مي‏دهد شناختي که مقدمه‏ي عمل و اقدام او گردد چه اينکه علم قرين عمل است و با عمل علم معنا پيدا مي‏کند و به تعبير مولا علي (ع) هيچ حرکتي نيست مگر اينکه انسان در آن محتاج «شناختن» است و به تعبير حسين بن علي (ع) خداوند آدميان را نيافريد مگر اينکه او را بشناسندوپس ازشناخت او را عبوديت ...
اصلاح گرایی از منظر حسین بن علی - ویژه تلفن همراه

اصلاح گرایی از منظر حسین بن علی - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
کسب «معرفت» از گرايشهاي فطري انسان و عامل بيداري و تعالي وجودي او خواهد بود، انسان که هنگام تولدش چيزي از علوم و دانشهاي حصولي نداشت وليکن با سرمايه‏هاي فطري و استعدادهاي بالقوه پا به عرصه عالم طبيعت وجهان ناسوت گذاشت رکن مهم و سرنوشت ساز «حيات ارزشي» و کمالات وجودي‏اش را « شناخت» تشکيل مي‏دهد شناختي که مقدمه‏ي عمل و اقدام او گردد چه اينکه علم قرين عمل است و با عمل علم معنا پيدا مي‏کند و به تعبير مولا علي (ع) هيچ حرکتي نيست مگر اينکه انسان در آن محتاج «شناختن» است و به تعبير حسين بن علي (ع) خداوند آدميان را نيافريد مگر اينکه او را بشناسندوپس ازشناخت او را عبوديت نمايند و در سايه‏ي بندگي خالصانه‏ي حق متعال از ماسواي الهي مستغني شوند لذا « شناختن»و« شدن»،عرفان وتکامل قرين و رهين هم‏اند و چه پديده‏اي گرانبهاترازپديده‏ي عظيم والهي ونوراني«کربلا»ونهضت حسين بن علي(ع) که جهان هستي رابه فروغ و حرارتش حياتمند نموده استواز جنبه‏هاي الهي - بشري، قدسي و طبيعي، آسماني و زميني، معنوي و اجتماعي برخوردار است تا نوري جاودانه فراروي بشريت در تحصيل حيات طيبة قرار گيرد اما سؤال مهم اين است که از چه افق و منظري به قيام جاودانه عاشوراي حسيني بنگريم؟ آيا برخوردي تجليلي آن هم قدسي و ملکوتي يا نگاهي تحليلي و الهي - انساني با همان ويژگي‏هائي که حسين بن علي (ع) از حدوث و پيدائي تا توسعه و پايائي قيام و نهضتش آن را تعقيب مي‏کرد؟ به نظر مي‏رسد اگر از چشم‏انداز حسين (ع) و با همه جنبه‏هاي الهي، الهامي، ارزشي، رسالت و مسئوليت انسان در برابر دين و جامعه، خدا و انسان و...آن بنگريم بهتروبيشتر سرچشمه‏ي الهام و معرفت و بصيرت و عبرت خواهدشدو نقش سازندگي فردي و اجتماعي قيام کربلا برجسته‏تر خواهد گشت که بنابراصل «کل ارض کربلا،کل يوم عاشورا» قيام حسيني براي همه‏ي نسل‏ها در همه عصرها درس‏آموز و عبرت‏زاوتکامل‏بخش خواهد بود...
 آنچه درپيش روي شماست بانگاهي اثباتي وتحليلي وباعنايت به نيازهاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي زمان تدوين شده است و به يقين زواياي ناگفته‏ي فراواني درآن يافت مي‏شود،پرسشهاي زيادي قابل طرح وپاسخگوئي است که اميداست سرفصلي براي اصحاب تحقيق وتدقيق ومايه‏ي تأملي براي نسل جوان قرارگيردتانقش احياءگرانه واصلاح‏طلبانه حسين بن علي(ع)رابهتروبيشتربشناسيم.
 
اصلاح گرایی از منظر حسین بن علی - ویژه تلفن همراه





ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.