امام حسین الگوی زندگی - ویژه تلفن همراه
در پيرامون نهضت حسيني قلم هاي فراوان به گردش و عظمت نهضت را مورد بازرسي قرار داده اند. مي توان گفت درباره انديشه و رفتار هيچ امامي بعد از امير المومنين عليه السلام به مقدار انديشه و رفتار حسين عليه السلام به ويژه نهضت حسيني قلم ها به نگارش نپرداخته اند. البته همانند ساير موضوعات قلم ها از زاويه ها و انگيزه هاي متفاوت در اين ساحت قدم نهاده اند. با تفاوت هاي فراوان به طور کلي مي توان قلم ها را به سه گروه تقسيم نمود.
امام حسین الگوی زندگی - ویژه تلفن همراه
لیست گوشی های تست شده
در پيرامون نهضت حسيني قلم هاي فراوان به گردش و عظمت نهضت را مورد بازرسي قرار داده اند. مي توان گفت درباره انديشه و رفتار هيچ امامي بعد از امير المومنين عليه السلام به مقدار انديشه و رفتار حسين عليه السلام به ويژه نهضت حسيني قلم ها به نگارش نپرداخته اند. البته همانند ساير موضوعات قلم ها از زاويه ها و انگيزه هاي متفاوت در اين ساحت قدم نهاده اند. با تفاوت هاي فراوان به طور کلي مي توان قلم ها را به سه گروه تقسيم نمود.
بايد بر اين حقيقت با کمال تاسف اعتراف نمود که بسياري از قلم ها در راستاي عاشورا و نهضت حسيني قلم خرافات و تحريف به حساب مي آيند. انگيزه هاي قيام را تحريف و روش امام و ياران سترگش را توام با خرافات و آويخته هاي خويش و نهضت را نه تنها از درون تهي بلکه يک چيز بي معنا و بلکه باعث رکود و خمودي جامعه مطرح مي سازند.
قلم هايي که با انگيزه هاي سالم به دور نهضت حسيني گردش نموده و وقايع نهضت را سالم و واقعي و بدون از هر گونه تحليل و پيام رساني ثبت مي نمآيند. که قلم اينان همان قلم تاريخ نگاري و ارزش آن نيز تاريخ نگاري مي باشد که حوادث را مي نگارد.
نوع سوم از قلم ها آميخته از نگارش حوادث تاريخ به همراه تحليل هاي واقع گرا و در نتيجه پيام رساني به زمان ها و شرايط مشابه آن مي باشد.
ارزش والا و برتر از آن قلم سوم است، که افزون بر نگارش صحيح وقايع از نهضتي همانند عاشورا، عاشورا را يک جريان اجتماعي تحليل نموده و در خور پيام رساني به هر زمان مي داند.
اين نوشتار در سه بخش تنظيم شده است؛ بخش نخست سيري در زندگي امام حسين عليه السلام، در بخش دوم برخي فضايل امام عليه السلام مورد بررسي قرار گرفته، و در بخش سوم که انگيزه اصلي نوشتار را شکل مي دهد، به موضع گيري هاي امام در برابر جريان هاي اجتماعي پرداخته شده است.
در پيرامون نهضت حسيني قلم هاي فراوان به گردش و عظمت نهضت را مورد بازرسي قرار داده اند. مي توان گفت درباره انديشه و رفتار هيچ امامي بعد از امير المومنين عليه السلام به مقدار انديشه و رفتار حسين عليه السلام به ويژه نهضت حسيني قلم ها به نگارش نپرداخته اند. البته همانند ساير موضوعات قلم ها از زاويه ها و انگيزه هاي متفاوت در اين ساحت قدم نهاده اند. با تفاوت هاي فراوان به طور کلي مي توان قلم ها را به سه گروه تقسيم نمود.
بايد بر اين حقيقت با کمال تاسف اعتراف نمود که بسياري از قلم ها در راستاي عاشورا و نهضت حسيني قلم خرافات و تحريف به حساب مي آيند. انگيزه هاي قيام را تحريف و روش امام و ياران سترگش را توام با خرافات و آويخته هاي خويش و نهضت را نه تنها از درون تهي بلکه يک چيز بي معنا و بلکه باعث رکود و خمودي جامعه مطرح مي سازند.
قلم هايي که با انگيزه هاي سالم به دور نهضت حسيني گردش نموده و وقايع نهضت را سالم و واقعي و بدون از هر گونه تحليل و پيام رساني ثبت مي نمآيند. که قلم اينان همان قلم تاريخ نگاري و ارزش آن نيز تاريخ نگاري مي باشد که حوادث را مي نگارد.
نوع سوم از قلم ها آميخته از نگارش حوادث تاريخ به همراه تحليل هاي واقع گرا و در نتيجه پيام رساني به زمان ها و شرايط مشابه آن مي باشد.
ارزش والا و برتر از آن قلم سوم است، که افزون بر نگارش صحيح وقايع از نهضتي همانند عاشورا، عاشورا را يک جريان اجتماعي تحليل نموده و در خور پيام رساني به هر زمان مي داند.
اين نوشتار در سه بخش تنظيم شده است؛ بخش نخست سيري در زندگي امام حسين عليه السلام، در بخش دوم برخي فضايل امام عليه السلام مورد بررسي قرار گرفته، و در بخش سوم که انگيزه اصلي نوشتار را شکل مي دهد، به موضع گيري هاي امام در برابر جريان هاي اجتماعي پرداخته شده است.