«پايه هاي ايمان»
ايمان،پايه ي عمل و حركت انسان است و طبيعتِ ايمان ديني به گونه اي است كه عمل صالح را به دنبال مــي آورد.بـر اساس فــرمايش حضرت علي (عليه السلام) صبر واستقامت، يقين، عدل، جهاد و مبارزه چهار پايه ي ايمان هستند و هرگونه تزلزل دراين پايه ها،موجب سْستي ايمان مي شود.
«علّت تغيير»
ايمان،پايه ي عمل و حركت انسان است و طبيعتِ ايمان ديني به گونه اي است كه عمل صالح را به دنبال مــي آورد.بـر اساس فــرمايش حضرت علي (عليه السلام) صبر واستقامت، يقين، عدل، جهاد و مبارزه چهار پايه ي ايمان هستند و هرگونه تزلزل دراين پايه ها،موجب سْستي ايمان مي شود.
«علّت تغيير»
داشتن مرز با جريان هاي فسق و كُفريكي از ويژگي هاي اصلي انسان هاي با ايمان است و علّت تغيير عقايد و رفتار برخي از افراد باايمان وچرخش صدوهشتاد درجه ي آنان، ايمان بدون پشتوانه ي عمل صالح و استدلالِ محكم است.
«راه نجات»
زوال ايمان،تدريجي است و انسان در بيشتر مواقع متوجه ي زوال آن نمي شود و تنها راه مقابله با چنين آفاتي،تقوا و مراقبت دايم است.1
«رسالت مسؤولان»
حركت هرچه بيشتر مسؤولان به سمت عدالت و تقوا و پارسايي،رمز افزايش كارآمديِ نظام است و همه ي مسؤولان كشور بايد تلاش خود را صرف اجراي عدالت اجتماعي و تحقق عيني ارزشهاي اسلامي كنند.
«شرط پيروزي»
اگر مسؤولان، كارآمدي خود را در جهت تحقق عيني ارزش هاي اسلامي افزايش دهند و در مقابل عملكرد خود پاسخگو باشند،باتوجه به امكانات فراوانِ كشور و تجربه ي موفق ملت در پيشرفت و سازندگي،پيروزي جمهوري اسلامي ايران و پيروزي حق بر باطل در همه ي ميدان ها قطعي است.پروردگار از ما مسؤولان،بسيار شديد مؤاخذه خواهدكرد،بنابراين لازم است با تحكيم ارتباط با پروردگار و ياد مستمر روز عظيم قيامت،به شدت مراقب رفتار و گفتار خود باشيم و همه ي وجودمان را صرف خدمت به مردم بنماييم. 2
«تبعيت از مولا»
حضرت اميرالمؤمنين (عليه السلام) در دوران حكومتِ خود كه گستره ي آن بسيار وسيع و غيرقابل مقايسه با جامعه ي اسلاميِ دوران پيامبر (صلّي الله عليه وآله وسلم) بود،ثابت كردند كه اگر حاكــم اسلامـــي و مديرانِ جامعه مصمم باشند،مي توان اصول اسلامي و نبوي را كه همان عدالت،توحيد،انصاف با مردم،ارج نهادن به حقوق مردم،رسيدگي به حال ضعفا،ايستادگي در مقابل ظلم و پافشاري بر مبانيِ حق اسلام مي باشد،درجامعه اجرا كرد.
«تصور غلط»
برخي كه شايد مقهور و يا سْست شده باشند،تصور مي كنند دوران شعارهاي انقلاب به سر آمده،اما اگر با هوشياري و با شوق و اميد وارد ميدان شويم، قطعاً اين اصول جلوه و جذابيت بيشتري در اين مقطع خواهد يافت.3
«علل ناراحتي دشمن»
منافع كمپاني هاي بزرگِ اقتصادي،عامل نهايي تعيين سياستهاي مراكز سلطه ي جهاني است. مراكز سياسي- اقتصاديِ نظام سلطه حاضرند به شرط وابستگي ملت ها،برخي امكانات را به كشورهاي تحت سلطه بدهند،اما هنگامي كه ملت ايــران و جـمهوري اسلامي بر استقلال ملي پاي مي فشارند،دست به جنجال آفريني مي زنند.حضور مديريت هاي جوان و پرنشاط در عرصه ي پيشرفت كشور،پشتيباني مردم از حكومت،وجود روحيه ي جهادگر در جوانان و استقبال از مراسم مذهبي و معنوي از ديگر علل ناراحتي دشمنان ملت ايران است.
«هوشياري ملت»
آنها مي خواهند در محيط دانشگاه، بازار، سياست، محيط كارگري و همه ي مراكز، التهاب سياسي به وجودآورند و آرامش موجودرا برهم زنند، بنابراين همه ي ملت و جوانان بايد بيشتر از گذشته هوشيار باشند.4
منابع:
1. (مقام معظم رهبري،ديدار با هيأت دولت ووزيران،20/8/83) 2. (مقام معظم رهبري،ديدار با سران سه قوه و نمايندگان مجلس و مسؤولان لشگري و كشوري 6/8/83 ) 3. (مقام معظم رهبري،خطبه هاي نمازجمعه ي تهران،15/8/83) 4. (مقام معظم رهبري، خطبه هاي نمازجمعه ي تهران، 15/8/83)
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.