دسر پيچ ملبا

1 ـ هلو را پوست كنده ، از وسط نصف كرده ، هسته آن را خارج نموده ورقه ورقه كنيد . توت فرنگي را نيز ورقه ورقه نموده و بعد ، ميوه ها را به همراه يك قاشق سوپخوري (15 ميلي ليتر) آب در شير داغ كني بريزيد. 2 ـ درب ظرف را گذاشته و آن را بر روي حرارت قرار دهيد و اجازه دهيد ميوه ها را به آرامي به مدت ده دقيقه بپزند تا نرم شوند.
شنبه، 8 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دسر پيچ ملبا
دسر پيچ ملبا
دسر پيچ ملبا

نويسنده: آرزو درتاج




مواد لازم :

هلوي رسيده: يك عدد
توت فرنگي يا تمشك تازه يا فريز شده: 25 گرم
شكر: يك قاشق سوپخوري (15 ميلي گرم)
ماست شيرين (ترش نباشد): 115 گرم

طرز تهيه :

1 ـ هلو را پوست كنده ، از وسط نصف كرده ، هسته آن را خارج نموده ورقه ورقه كنيد . توت فرنگي را نيز ورقه ورقه نموده و بعد ، ميوه ها را به همراه يك قاشق سوپخوري (15 ميلي ليتر) آب در شير داغ كني بريزيد.
2 ـ درب ظرف را گذاشته و آن را بر روي حرارت قرار دهيد و اجازه دهيد ميوه ها را به آرامي به مدت ده دقيقه بپزند تا نرم شوند.
3 ـ ميوه هاي پخته را به صورت پوره در آوريد .(در دستگاه غذاساز)
4 ـ بگذاريد پوره ميوه خنك شود و بعد ، آن را به همراه شكر در ماست بريزيد و مواد را به صورت چرخشي به هم بزنيد تا ظاهري مرمري به دسر بدهيد. سپس ، مقدار كمي از دسر را در ظرفي بريزيد و به كودك بدهيد.
5 ـ باقيمانده ي دسر را در ظرف در بسته در يخچال قرار دهيد و آن را ظرف مدت 24 ساعت به مصرف برسانيد.

نكته :

1 ـ با اين مقدار مواد، سه چهارم فنجان (175 ميلي گرم ) دسر تهيه مي شود.
2 ـ در صورت استفاده از تمشك ، پس از پختن و پوره كردن مخلوط ، آن را از صافي نسبتاً ريز رد كنيد تا دانه هاي تمشك ، گرفته شود و بعد پوره را با ماست مخلوط كنيد.
3 ـ اين دسر قابل فريز كردن نمي باشد، اما مي توانيد پوره ي ميوه ي شيرين شده را پس از تهيه و خنك كردن، در قالب هاي يخ كوچكي و مكعبي شكل ريخته و به خوبي فريز كنيد و براي هر بار مصرف ، يك عدد از مكعب ها را از فريز خارج كرده و بگذاريد تا يخ آن باز شود و بعد آن را با يك قاشق سوپخوري (15 ميلي گرم) ماست ، مخلوط و مصرف كنيد.
4 ـ.دسر بناناراما نيز مانند اين دستور درست مي شود اما براي درست كردن يك وعده از اين دسر ، از نصف يك موز كوچك و يك قاشق سوپخوري (15 ميلي گرم) ماست استفاده كنيد .موز را له كرده تا به صورت صاف و يك دست درآيد و بعد ماست را به آن اضافه كنيد . مخلوط را به هم بزنيد و آن را بلافاصله سرو كنيد.
5 ـ اين دسر را تازه مصرف كنيد زيرا موز در اثر ماندن، تغيير رنگ مي دهد

دسر پيچ ملبا

منبع: نشريه هنر آشپزي شماره61




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.