تلفن همراه

نحوه استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي براي افراد و همراهان آنها از اهمييت بسياري برخوردار است پژوهشگران در اين باره هشدار ميدهند. افرادی كه پشت فرمان خودرو قرار گرفته اند هنگام رانندگي از هر گونه استفاده از تلفن همراه خودداری كرده و پس از هدايت خودرو به اولين پاركينگ يا محل توقف در جاده ها و در شهر ها در کناره خيابان ها بايد به ارتباط تلفنی خود ادامه دهند , زيرا كساني كه هنگام رانندگي در پشت فرمان خودرو از تلفن همراه استفاده ميكنند دچار نوعی كم بينايي
شنبه، 8 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تلفن همراه
تلفن همراه
تلفن همراه






نحوه استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي براي افراد و همراهان آنها از اهمييت بسياري برخوردار است پژوهشگران در اين باره هشدار ميدهند. افرادی كه پشت فرمان خودرو قرار گرفته اند هنگام رانندگي از هر گونه استفاده از تلفن همراه خودداری كرده و پس از هدايت خودرو به اولين پاركينگ يا محل توقف در جاده ها و در شهر ها در کناره خيابان ها بايد به ارتباط تلفنی خود ادامه دهند , زيرا كساني كه هنگام رانندگي در پشت فرمان خودرو از تلفن همراه استفاده ميكنند دچار نوعی كم بينايي يا نا بينايي در قدرت و ميدان ديد خود ميشوند كه بسيار خطر آفرين است.

چند توصيه در مورد استفاده از تلفن همراه :

استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي باعث ميشود حواس رانندگان از توجه به رانندگي پرت گرديده و قدرت مهارت و عکس العمل مناسب و سريع را از آنها سلب ميكنند. بنابراين سعی كنيد از تلفن همراه فقط هنگام پارك بودن و ايستادن خودرو استفاده نماييد يا آن را براي پاسخ گويي به ساير سرنشينان خودرو بدهيد.
تلفن همراه خود را قبل از حركت روي پيغام گير گذاشته تا پس از توقف در محل مناسب به پيامها گوش كنيد .
پژوهشگران در اين باره اعلام كرده اند: رانندگاني كه پشت فرمان خودرو از تلفن همراه استفاده ميكنند و حتي كساني كه از هندزفري (Hands free) بهره ميگيرند دچار نوعي نابينايي درقدرت و ميدان ديد خود ميشوند كه ممكن است بسيارخطرناك و حادثه آفرين باشد.
استفاده از تلفن همراه به طور ميانگين 6 برابر احتمال تصادف را افزايش ميدهد. همچنين استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي باعث انحراف ذهني و رفتاري راننده ميشود وحواس او تحت تاثير مكالمات قرار ميگيرد ودر واقع نيمي از توجه خود را به مكالمه با تلفن همراه مي سپارد و آنگاه فقط 50 درصد حواس آنها به رانندگي است در حالي كه راننده بايد در حين رانندگي توجه كامل داشته باشد.
آمار تصادفات ناشي از استفاده تلفن همراه هنگام رانندگي مختص ايران نيست آمارها نشان دهنده بروز حوادث بسياري در جهان بر اثر استفاده از تلفن همراه است كه نه تنها براي رانندگان خودروهاي حاظر در صحنه دردسر ساز ميشود بلكه ترافيك و راه بندان نيز ايجاد مي كند.
حال بهتر است بدانيم چگونه ميتوان از ايجاد تصادفاتي كه به دليل استفاده از تلفن همراه ايجاد ميشود جلوگيري كرد ؟
1- عادت كنيد براي صحبت با تلفن همراه در كنار جاده ها يا خيابان هاي سطح شهر توقف كنيد.
2- از سرنشينان خودرو بخواهيد پاسخ گوي تلفن همراه شما باشند.
3- قبل از حركت تلفن همراه خود را روي پيام گير بگذاريد.
4- زنگ تلفن را در حالت بي صدا (silent) قرار دهيد .
رانندگي طولاني در جاده ها و حتي در سطح خيابانهاي شهر خستگي هايي را به دنبال دارد كه در زير به آنها اشاره شده است.
الف) با احساس سسنگيني پلك ها شروع ميشود و به ضعف تطابق براي ديدن اشياي نزديك ميانجامد اين موضوع وقتي ظاهر مي شود كه حتي خواندن عقربه هاي جلوي داشبورد براي راننده مشكل مي شود.
ب) وجود جسم خارجي در چشم احساس ميشود.
ج) بعد از زمان معيني دوبيني عارض ميشود (يك يا هر دو چشم به سمت معيني منحرف شده و در نتيجه اجسام دو طرف جاده را دوتا مي بيند.
د) احساس خشكي در دهان بيني و حنجره موجب نياز به آب ميشود.
ه) احساس بالا رفتن حرارت بدن خميازه مرتب و ضعف عضلاني كه در نتيجه به كلاچ فشار كافي نداده و تعويض دنده با سر و صدا همراه ميشود كه دليل آن خستگي و ضعف در عضلات پا بوده و باعث كم شدن سرعت تعويض دنده ميشود در اينحالت احساس ميشود كه راننده دچار خستگي شديدي شده است.
* ارسال مقاله توسط عضو محترم سایت با نام کاربری : phantom




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.