خوراك سه طبقه

ابتدا فيله گوساله را به صورت مكعبي شكل ريز برش دهيد . در كمي روغن زيتون با نمك و فلفل و زردچوبه تفت دهيد. گوشت مرغ چرخ كرده را هم نيز جداگانه تفت داده و به آن زيره و محلول زعفران اضافه كنيد. پوست سيب زميني ها را جدا و با شير و كره به شكل پوره در بياوريد . گوجه فرنگي و فلفل دلمه اي ها را در كمي روغن زيتون تفت داده و به آن كمي نمك ، فلفل ، پودر آويشن و جعفري اضافه كنيد و روي حرارت ملايم بگذاريد حدود 8 دقيقه بپزد. با كمك يك قالب حلقه اي شكل ابتدا
يکشنبه، 9 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خوراك سه طبقه
 خوراك سه طبقه
خوراك سه طبقه






مواد لازم براي 6 نفر :

گوشت فيله گوساله: نيم كيلو
روغن زيتون: مقداري
نمك ، فلفل ، زردچوبه: به ميزان لازم
مرغ چرخ كرده: نيم كيلو
زيره: كمي
محلول زعفران: به مقدار لازم
سيب زميني: 5 عدد ، متوسط، پخته شده
شير:100 ميلي ليتر
كره: به ميزان لازم
گوجه فرنگي: 4 تا 5 عدد، نگيني خرد شده
فلفل دلمه اي: 2 عدد
پودر آويشن: به مقدار لازم
جعفري: به مقدار لازم ، ساطوري
لوبيا سبز:250 گرم
هويج: 250 گرم
آرد: 2 قاشق چايخوري
آب گوشت: به ميزان لازم
آب ليموترش تازه: به ميزان لازم

طرز تهيه :

ابتدا فيله گوساله را به صورت مكعبي شكل ريز برش دهيد . در كمي روغن زيتون با نمك و فلفل و زردچوبه تفت دهيد. گوشت مرغ چرخ كرده را هم نيز جداگانه تفت داده و به آن زيره و محلول زعفران اضافه كنيد. پوست سيب زميني ها را جدا و با شير و كره به شكل پوره در بياوريد . گوجه فرنگي و فلفل دلمه اي ها را در كمي روغن زيتون تفت داده و به آن كمي نمك ، فلفل ، پودر آويشن و جعفري اضافه كنيد و روي حرارت ملايم بگذاريد حدود 8 دقيقه بپزد. با كمك يك قالب حلقه اي شكل ابتدا مايه ي گوشت (فيله ي گوساله ) را در قالب ريخته ، رديف دوم را با مخلوط گوجه فرنگي و فلفل دلمه اي و رديف آخر پوره را در قالب بريزيد و قالب را برداريد . لوبيا سبز و هويج را نيز با آب و نمك به مدت 10 دقيقه بپزيد و در اطراف غذا بگذاريد و نوش جان كنيد. مي توانيد به صورت يكي در ميان از مايه ي گوشت و مرغ در رديف اول استفاده كنيد.

براي تهيه سس :

گوجه فرنگي ها را خرد كرده و با كره تفت دهيد .سپس آرد ذرت را اضافه هم بزنيد . آب گوشت را به تدريج افزوده ، نمك ،فلفل را اضافه و براي 15 دقيقه بپزيد ، اواخر طبخ آب ليموترش تازه را اضافه كنيد و در كنار غذا سرو كنيد.

نكته :

ـ اين دستور 156 گرم كربوهيدرات ، 221 گرم پروتئين ، 178 گرم چربي و 3110 كيلوكالري انرژي دارد.

خوراك سه طبقه

منبع: نشريه هنر آشپزي شماره61




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.