ليگ اول- خيانت به پور حيدري

درپايان فصلي که قهرمانش در آخرين روز با شکست استقلال مقابل ملوان و پيروزي و پرسپوليس برابر فجر سپاسي مشخص شد، داغ ترين شايعه، خيانت چند آبي پوش به منصور پورحيدري بود آن روزها شايعه شد چند استقلالي در انزلي تصميم گرفتند پورحيدري را زمين بزنند... سال ها بعد منصور پورحيدري لابه لاي گلايه هايش از کم کاري چند آبي پوش در بازي انزلي حرف زد و همين چند هفته پيش دکتر فريده شجاعي، همسر منصور پورحيدري در گفت و گو با يک روزنامه ورزشي مدعي
دوشنبه، 20 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ليگ اول- خيانت به پور حيدري
 ليگ اول- خيانت به پور حيدري
ليگ اول- خيانت به پور حيدري






درپايان فصلي که قهرمانش در آخرين روز با شکست استقلال مقابل ملوان و پيروزي و پرسپوليس برابر فجر سپاسي مشخص شد، داغ ترين شايعه، خيانت چند آبي پوش به منصور پورحيدري بود آن روزها شايعه شد چند استقلالي در انزلي تصميم گرفتند پورحيدري را زمين بزنند... سال ها بعد منصور پورحيدري لابه لاي گلايه هايش از کم کاري چند آبي پوش در بازي انزلي حرف زد و همين چند هفته پيش دکتر فريده شجاعي، همسر منصور پورحيدري در گفت و گو با يک روزنامه ورزشي مدعي شد هنوز هم براي سخت است آن هايي که در اولين دوره ليگ برتر به همسرش خيانت کردند را ببخشيد!

ليگ دوم- تباني استقلالي ها به نفع قلعه نويي:

از همان روزي که استقلال اهواز با غلبه بر استقلال تهران از خطر سقوط فرار کرد، شايعه تباني دو تيم به گوش مي رسيد تا اين که سال ها بعد جواد زرينچه (سرمربي موقت استقلال در روزهاي پاياني دوره دوم ليگ برتر) وسط دعوا با قلعه نويي ادعا کرد: «امير يادش رفته چطور التماس مي کرد تا استقلال به استقلال اهواز ببازد، اگر آن روز ما به استقلال اهواز نمي باختيم، اين تيم به ليگ آزادگان سقوط مي کرد و قله نويي هم سرمربي استقلال نمي شد». حتي نوازي هم بر حرف هاي زرينچه مهر تاييد زد اما به دنبال شکايت قلعه نويي به کميته انضباطي، زرينچه و نوازي تمام حرف هاي خود را پس گرفتند و امير از اتهام تباني تبرئه شد.

ليگ سوم- دارويي براي قهرماني!

اين بار استقلال اهواز در فاصله يک هفته تا پايان ليگ استقلال تهران را برد و در هفته پاياني به پاس باخت تا اين تيم نظامي به جاي استقلال قهرمان شود. مدتي بعد شايعه شد روز بازي استقلال اهواز با پاس، در هتل محل اقامت اهوازي ها، به دستور مديران تيم قهرمان در غذاي بازيکنان استقلال اهواز دارويي ريخته شده بود تا عضلات آن ها «شل» شود و در زمين راه بروند. اگر چه مسئولان استقلال اهواز حتي در گفت وگو با يک خبرگزاري رسمي چنين ادعايي را مطرح کردند اما بعدها ثابت شد طرح اين ادعا بيشتر براي رفع دلخوري هواداران استقلال تهران بوده است، هواداراني که توقع نداشتند تيم همنام مانع قهرماني شان شود!

ليگ چهارم- انگشت اتهام به سوي استقلال:

بزرگ ترين شايعه برجاي مانده از ليگ چهارم که با قهرماني فولاد به پايان رسيد (و البته خيلي ها اين قهرماني را به پاي نفوذ عباس نواصرزاده، مرد همه کاره اين باشگاه اهوازي نوشتند) شايعه توافق استقلالي ها با رامين محرم نژاد بود. وقتي استقلال، شموشک را روي اشتباه محرم نژاد شکست داد، پيوس سرمربي وقت شموشک، محرم نژاد را به تباني با استقلالي ها متهم کرد و اين اتهام چند ماه بعد با انتقال مدافع استقلالي شموشک به استقلال پر رنگ تر شد. هر چند قلعه نويي در ليگ پنجم محرم نژاد را به سکوها تبعيد کرد اما هنوز هم عده اي اصرار دارند بگويند بين طرفين توافقي در کار بوده است، توافقي که ميانجي هايش چند عنصر رسانه اي بودند!

ليگ پنجم - حمله به سرمربي فراري از حاشيه

در فصل قهرماني استقلال و به ثمرنشستن برنامه 3 ساله قلعه نويي، بزرگ ترين شايعه را در باره يک سرمربي بدون حاشيه ساختند. وقتي مديران سايپا، سرمربي موفق خود را درفاصله 3 هفته تا پايان ليگ و با وجود قرار گرفتن تيم بي ستاره شان در جمع 3 تيم برتر جدول کنار گذاشتند، شايعه سازان مدعي شدند مديران سايپا به اين دليل دکتر ذوالفقارنسب را اخراج کردند که دکتر عمدا به راه آهن باخته بود تا راه آهن در ليگ برتر بماند و فصل بعد خود سرمربي اين تيم تهراني شود. البته اين شايعه خيلي زود به خاطر سلامت اخلاقي و کاري دکتر بايگاني شد و البته ذوالفقارنسب هم هرگز با راه آهن مذاکره نکرد، حتي تا همين امروز.

ليگ ششم - توطئه آبي عليه مرفاوي:

در يکي از عجيب ترين دوره هاي ليگ برتر، «استقلال صدر نشين» به حدي امتياز از دست داد که چيزي نمانده بود. پرسپوليس از وسط جدول سر برسد و قهرمان شود! در نهايت هم سايپا با علي دايي قهرمان شد اما شايعه پشت سر استقلال راه افتاد. در اولين فصل استقلال کاري مرفاوي، شايعه شد چند بازيکن استقلال در واپسين هفته هاي ليگ برتر به دستور برخي نزديکان قلعه نويي، بد بازي مي کردند و در زمين راه مي رفتند تا مرفاوي موفق به تکرار قهرماني فصل قبل شود. البته صمد بعهدها ثابت کرد حتي اگر تمام دنيا هم دوست داشتند او قهرمان شود، باز هم احتمال داشت خودش به تنهايي جلوي قهرماني استقلال بايستد!

ليگ هفتم - از دستور قهرماني تا خيانت سريالي:

افشين قطبي با دل شير- بهتر است بخوانيد با حمايت هاي کاشاني و زحمت استيلي- پرسپوليس را قهرمان ليگ برتر کرد و مهم ترين شايعه باقيمانده از اين فصل هم به قهرماني پرسپوليس مرتبط بود. شايعه سازان مي گفتند در آخرين بازي فصل ميان پرسپوليس و سپاهان، به داور دستور داده شده بود پرسپوليس بايد برنده و قهرمان شود و مظفري زاده تحت تاثير همين دستور 7 دقيقه وقت اضافي در نظر گرفت تا پرسپوليس گل قهرماني را بزند. البته در پايان اين فصل دوستداران ناصر حجازي اصرار داشتند به ما بقبولانند طبق معمول در استقلال به حجازي خيانت شده است و ما هم سرانجام قبول کرديم.

ليگ هشتم- وصله هايي که به قهرمان چسبيد!

اين بار هم قهرمان در روز آخر تعيين شد. «ذوب آهن صدرنشين» به فولاد باخت و استقلال که با توقف مقابل سايپا، صدر جدول را از دست داده بود با غلبه بر پيام، قهرمان شد. اصلي ترين شايعه هم درباره سرمربي تيم قهرمان بود. شايعه سازان مي گفتند اطرافيان قلعه نويي قبل از هر بازي حساس استقلال با يکي، دو بازيکن تاثيرگذار حريف وارد مذاکره شده و با وعده عضويت در تيم فصل بعد اين سرمربي، آن ها را از جريان بازي خارج مي کردند. ابراهيم توره (پرسپوليس)، کريميان (برق)، اولروم (ابومسلم)، خيري (ذوب آهن) و... و... وصله هايي بود که شايعه سازان چه با مدرک و چه بدون مدرک به اطرافيان قلعه نويي چسباندند و مخالفان او را شاد کردند!
منبع:همشهري جوان- تماشاگر- ش 165




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.