سرزمینی که تاریخ را بلعیده

نام قدیم زاهدان «دزد آب» بوده که بعد ها تغییر کرده است. در این شهر می توانید از بازارچه سرپوش، ساختمان قدیمی اداره پست و گودواره سیک ها همراه با اجرای مراسم شان بازدید کنید. تور آفریقا، وسوسه دیدن و هیجان و طبیعت بکر و باورنکردنی. شاید که نه حتماً دوربین ها و تصاویر آفریقا را برای مردم دنیا هیجان انگیز و جذاب کرده اند. همه می دانند این سرزمین سیاه خطرناک است اما همین ایرانی های خودمان میلیون ها تومان پول می دهند تا سر از آفریقا درآورند و با تمساح های آدم خوار عکس بگیرند. جای نزدیک تر را به شما آدرس می دهیم.
سه‌شنبه، 25 تير 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سرزمینی که تاریخ را بلعیده
سرزمینی که تاریخ را بلعیده
سرزمینی که تاریخ را بلعیده

نام قدیم زاهدان «دزد آب» بوده که بعد ها تغییر کرده است. در این شهر می توانید از بازارچه سرپوش، ساختمان قدیمی اداره پست و گودواره سیک ها همراه با اجرای مراسم شان بازدید کنید.
تور آفریقا، وسوسه دیدن و هیجان و طبیعت بکر و باورنکردنی. شاید که نه حتماً دوربین ها و تصاویر آفریقا را برای مردم دنیا هیجان انگیز و جذاب کرده اند. همه می دانند این سرزمین سیاه خطرناک است اما همین ایرانی های خودمان میلیون ها تومان پول می دهند تا سر از آفریقا درآورند و با تمساح های آدم خوار عکس بگیرند. جای نزدیک تر را به شما آدرس می دهیم. تمساح دارد اما نه از نوع آدم خوارش و هیجان دارد نه از نوع مرگش. اگر راه و رسوم سفر کردن در استان زیبا و تاریخی سیستان و بلوچستان را بلد باشید، اگر هوس نداشته باشید در تاریکی هوا و در جاده های ناشناخته سفر کنید.
اگر همه نکات ایمنی را رعایت کنید، مطمئن باشید یکی از هیجان انگیز ترین سفرهای خود را در همین استان خواهید داشت. هم هیجان، هم تمساح، هم آداب و رسوم و هم لازم نیست میلیون ها تومان پول خرج کنید. به طور قطع و یقین تمام شهر های این استان هتل برای اقامت شما دارد و در ایام نوروز هم کلاس های درس مدارس به چرخه هتلداری وارد می شوند. آن وقت شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم ببینید بچه های این استان چگونه درس می خوانند و هم سفری متفاوت داشته باشید. اگر از سمت کرمان وارد این استان می شوید به سوی زاهدان بروید و اگر از سمت بندرعباس قصد ادامه سفر دارید به سمت ایرانشهر و بعد هم چابهار بروید. جاذبه های این استان به قدری زیاد است که همه تعطیلات نوروز را برای تماشای همه تاریخ و طبیعت آن کم می آورید.

● زاهدان

نام قدیم زاهدان «دزد آب» بوده که بعد ها تغییر کرده است. در این شهر می توانید از بازارچه سرپوش، ساختمان قدیمی اداره پست و گودواره سیک ها همراه با اجرای مراسم شان بازدید کنید. همچنین در اطراف شهر معماری صخره یی و قبرستان هفتاد ملا در روستای تمین از مراکز دیدنی است. در روستای تمین دهلیزهایی شناسایی شده اند که احتمالاً انسان های پیش از تاریخ در دل صخره هایی که از جنس آهک و نمک و شن و ماسه است دهلیزهایی را حفر کرده اند. به این نوع خانه معماری صخره یی می گویند.

● ایرانشهر

نام این شهر در گذشته فهرج بوده است و مرکز سیاسی تمام بلوچستان بود. وجود رودخانه های متعدد و طبیعت بکر و جذاب جازموریان و هامون شرایط اقلیمی خاصی را به وجود آورده است. قلعه بمپور، قلعه ایرانشهر و قلعه دامن از جمله مراکز تماشایی است.

● چابهار

این سرزمین قاره دیگری است. شاید با جرات بتوان گفت سواحل چابهار منحصر به فرد ترین سواحل دنیا هستند. باید ببینید تا متوجه این منحصر به فرد بودن باشید. چابهار تا زاهدان ۷۵۶ کیلومتر فاصله دارد. شاید با این رقم وسعت این استان و تنوع جغرافیای آن را متوجه شوید. چابهار به دلیل نزدیکی به مدار راس السرطان و دریای عمان در تمام فصول سال دارای آب و هوای معتدل است، به طوری که در تابستان خنک ترین و در زمستان گرم ترین شهر ایران محسوب می شود.
اما اگر علاقه مند به تماشای تمساح پوزه کوتاه که به طور مشخص در ایران و در این منطقه زندگی می کند هستید، آدرس دهستان باهوکلات را در منطقه چابهار بگیرید. حتی گفته اند یک بار یکی از این تمساح ها از فرط تشنگی به نزدیکی روستا آمده و برای نوشیدن آب خود را به درون یکی از چاه های روستا انداخته و همانجا ماندگار شده تا اهالی روستا نجاتش دادند. پس از آدم خوار نبودن این تمساح ها مطمئن باشید. مامن تمساح پوزه کوتاه، در روستای سرباز است. در چابهار شما می توانید میوه یی تازه چیده شده از درخت را مثل خرما، موز، انبه و پایاپا (خربزه درختی) میل کنید. در ضمن تماشای فلامینگو می تواند از دیگر برنامه های بازدید شما در این منطقه باشد.
در نزدیکی چابهار و در ۲۰ کیلومتری روستای کهیر تپه هایی وجود دارد که می توان از عجایب طبیعت نامگذاری اش کرد و به طور قطع در هیچ نقطه دیگری از کره زمین شبیه آن را نخواهید یافت. تپه هایی شبیه کوه آتشفشان که به جای مذاب داغ و سوزان گل سرد از دل خود بیرون می ریزد. تپه های گل افشان یکی از همان عجایب هیجان انگیز است که می توانید به صورت انحصاری تجربه اش کنید.

● زابل

این شهر در شمالی ترین نقطه این استان قرار دارد و به واسطه همجواری با شهر تاریخی «شهر سوخته» همه ساله علاقه مندان بسیاری را به سوی خود می کشاند. شهر سوخته با همه کشفیاتی که در آن انجام گرفته در صدر اخبار باستان شناسی جهان قرار گرفت تا آنجا که اولین چشم مصنوعی دنیا را در این منطقه شناسایی کردند. شهر سوخته در ۵۷ کیلومتری غرب جاده زابل به زاهدان قرار دارد. زندگی در شهر مدرن سوخته بین سال های ۳۲۰۰ تا ۱۸۰۰ پیش از میلاد دوام داشته است. طی هزاره سوم پیش از میلاد به استناد همه اشیا و لوله های فاضلاب آب به دست آمده می توان گفت که یک شهر واقعی وجود داشته است.
هنگام بازگشت از این سرزمین عجیب بعد از خرید همه سوغاتی ها و صنایع دستی این سرزمین، سلام ما را به درختان پیر انجیر معابد و درختان جنگل گوا برسانید؛ درختانی که در آب شناورند.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.