14 نفر در تصادفات قزوين كشته شدند

رئيس پليس راه استان قزوين گفت: از ابتداي آغاز طرح نوروزي تاكنون 14 نفر در محورهاي مواصلاتي استان قزوين بر اثر تصادفات رانندگي جان باخته‌اند.
سه‌شنبه، 3 فروردين 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
14 نفر در تصادفات قزوين كشته شدند
سيد مظفر حسيني بيان داشت: طرح نوروزي پليس از بيست و پنجم اسفند ماه آغاز و تا پانزدهم فروردين ماه ادامه دارد.
 
وي ادامه داد: از ابتداي آغاز اين طرح تا ساعت 24 روز دوشنبه دوم فروردين ماه در محورهاي مواصلاتي استان قزوين، 28 فقره تصادف خسارتي و فوتي رخ داده است.
 
رئيس پليس راه استان قزوين اضافه كرد: از اين تصادفات شش فقره فوتي بوده كه 14 نفر فوت كرده‌اند همچنين 22 فقره تصادف جرحي داشته‌ايم كه 51 نفر مجروح شده‌اند.
 
وي تصريح كرد: بررسي اين حوادث نشان مي‌دهد كه همچنان سه عامل سبقت غيرمجاز، سرعت غير مجاز و انحراف به چپ مهم‌ترين علت تصادفات جاده‌اي است.
 
حسيني توضيح داد: در يكي از اين حوادث كه با سه كشته در حد فاصل سه‌راهي شامي شاپ به رحيم‌آباد رخ داد و در حادثه ديگري كه با هفت كشته در محور سگزآباد ـ بوئين زهرا رخ داد، انحراف به چپ عامل اصلي تصادف بوده است.
 
وي اعلام كرد: در اين ايام بيشترين تصادفات جرحي در آزادراه‌ها و بيشترين تصادفات فوتي در محورهاي ديگر استان رخ داده است.
 
رئيس پليس راه استان قزوين با اشاره به وضعيت راه‌هاي استان قزوين اظهار داشت: خوشبختانه علي‌رغم افزايش مسافرت‌ها و افزايش ترافيك جاده‌اي و همچنين ريزش برف و باران، تمام راه‌هاي استان قزوين باز است و رفت و آمد در آنها جريان دارد.
 
حسيني در توصيه به رانندگان گفت: يكي از مهم‌ترين علت‌هاي مسبب در حوادث رانندگي عدم توجه به جلو است كه در اين خصوص 90 درصد به دليل خستگي و خواب آلودگي و 10 درصد به دليل استفاده از تلفن همراه، استفاده از داروهاي خواب‌آور و ساير كارهايي است كه توجه راننده را از رانندگي كم مي‌كند.
 
وي تأكيد كرد: تنها در خواست ما از هموطنان عزيز اين است كه در محورها به توصيه‌هاي پليس و راهداران توجه كنند و پيش از حركت از سلامت خودروي خود اطمينان كسب كنند.
/2759/

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.