کاهش وزن بدون تحليل رفتن ماهيچه ها

سيمون 21 ساله بود. او يک مرد کاملاً عضلاني بود. ماهيچه هاي خوش فرم و بزرگ او حاصل تمرينات سنگين و واقعی او در چند سال پيش بود. اما در ماه هاي اخير او چربي زيادي در بدنش ذخيره شده بود و به نظر مي رسيد ماهيچه هاي بدنش ناپديد شده و با حجم عظيمي از چربي جايگزين گشته بود. با اين نگراني او شروع به گشت زدن در اينترنت براي يافتن برنامه کاهش وزني کرد تا بدون از دست دادن ماهيچه هايش چربي بدنش را کم کند. اما هيچ چيز پيدا نکرد. سرانجام پيش يک مربي
سه‌شنبه، 10 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کاهش وزن بدون تحليل رفتن ماهيچه ها
کاهش وزن بدون تحليل رفتن ماهيچه ها
کاهش وزن بدون تحليل رفتن ماهيچه ها

نويسنده : Ujwal Deshmukh
مترجم : محمودکريمي
منبع : اختصاصي راسخون



سيمون 21 ساله بود. او يک مرد کاملاً عضلاني بود. ماهيچه هاي خوش فرم و بزرگ او حاصل تمرينات سنگين و واقعی او در چند سال پيش بود. اما در ماه هاي اخير او چربي زيادي در بدنش ذخيره شده بود و به نظر مي رسيد ماهيچه هاي بدنش ناپديد شده و با حجم عظيمي از چربي جايگزين گشته بود. با اين نگراني او شروع به گشت زدن در اينترنت براي يافتن برنامه کاهش وزني کرد تا بدون از دست دادن ماهيچه هايش چربي بدنش را کم کند. اما هيچ چيز پيدا نکرد. سرانجام پيش يک مربي ورزشي رفت ودرباره ي همه چيز با او صحبت کرد. مربي، يک سري راهنمايي هايي به او کرد تا از اين وضعيت خلاص شود. ادامه ي مطلب را بخوانيد تا بدانيد که اين رهنمودها چه بوده است ...
خوب، وضعيت بالا براي خيلي از افرادي پيش مي آيد که براي مدتي طولاني به تمرينات ورزشي سنگين پرداخته اند اما پس از يک مدت زماني دچار اضافه وزن شده اند. اين مشکل به خاطر عادت غذايي غلط يا خواب ناکافي پيش مي آيد. چربي هايي که در بدن به وجود مي آيند مطمئناً شکل ماهيچه ها را خراب کرده و شما را چاق نشان مي دهند. امروز چندين برنامه ي کاهش وزن در دنياي تناسب اندام در دسترس است که به شما در کاهش 10، 20 يا 30 پوند (هر پوند معادل 454 گرم) کمک مي کند... اما خيلي از برنامه ها فقط روي کاهش وزن متمرکز مي شوند و در اين دوره هاي مشخص کاهش وزن، افراد در کنار کاهش وزن ماهيچه هايي خود را هم از دست مي دهند. بنابراين، چگونه مي شود چربي بدن را کم کرد بدون اين که ماهيچه ها تحليل بروند؟ سئوال بزرگي است که در برابر چنين افرادي قرار گرفته است. خوب، اين جا چند راهکاربراي کاهش چربي بدن بدون تحليل رفتن ماهيچه ها وجود دارد.

راهکارهاي کاهش چربي بدن بدون تحليل رفتن ماهيچه ها:

کاهش چربي بدن بدون از دست دادن ماهيچه ها مي تواند يک مبارزه ي واقعي باشد. اما راهکارهاي مطروحه ي زير مي تواند کار را براي شما آسان تر نمايد.

تمرينات ورزشي

در يک حالت شما به تمرين ايروبيک، دوي آهسته يا دوي سرعت مي پردازيد تا وزنتان را کم کنيد يا در طرف ديگر براي حفظ شکل و اندازه ي عضلات خود، نياز به ادامه ي تمرينات منظم داريد. اما در هر صورت نياز به يک سري اصلاحات در تمارين خود داريد. احتمالاً قبلاً تمرينات مکرر شديد باوزنه هاي سبک انجام مي داديد. اما حالا بايد وزنه ها را افزايش دهيد و تعداد تکرارها را کم کنيد. اين تکنيک به ثابت نگه داشتن اندازه ي ماهيچه هاي شما کمک مي کند.

برنامه ي زماني را تغيير دهيد:

خيلي از مردم برنامه اي يکي دو ماهه براي کاهش وزن خود مي ريزند و حتي در اين کار هم موفق مي شوند. اما در موضوعي که ما بدان پرداخته ايم، ما مي خواهيم همزمان باکاهش وزن بدن، سايز ماهيچه ها را ثابت نگه داريم و اين کار موجب مي شود که نتوان ازآن برنامه ي يکي دو ماهه پيروي کرد. براي دستيابي به هدف مان لازم است برنامه را براي يک دوره چهار الي پنج ماهه تنظيم کنيم و چربي اضافي بدن را به آرامي کاهش دهيم.

رژيم غذايي

براي کاهش وزن بدون تحليل رفتن ماهيچه ها، بايد بر روي رژيم غذايي خود سخت گير باشيد. روزانه 4 وعده ي غذايي پر از پروتئين در برنامه ي خود داشته باشيد. توجه کنيد که در دوره کاهش وزن، شما کربوهيدرات ها را از رژيم غذايي خود حذف نمي کنيد. اگرچه کربوهيدرات ها را براي کاهش وزن خوب نيستند اما مقادير کم آنها براي حفظ حجم عضلات و انرژي بدن لازم است. بنابراين رژيم غذايي کم کربوهيدرات را براي خود تهيه کنيد که نه تنها وزن شما را افزايش نمي دهد بلکه ماهيچه هايتان را هم تحليل نمي برد. در موضوع کالري ها، توجه کنيد که شما فقط به مقدار مکفي کالري مصرف مي کنيد همين قدر که به عنوان سوخت بدن شما عمل کند.

استراحت کردن:

نيت شما اين است که بدون از دست دادن ماهيچه ها، وزنتان راکم کنيد. بنابراين شما تمرينات ورزشي زيادي را براي کاهش وزن انجام مي دهيد. همچنين به بدن سازي هم مي پردازيد. در چنين مواردي، مواقعي پيش مي آيدکه بدن شما بيش از اندازه به تمرين مي پردازد و شما احساس خستگي مي کنيد. براي پيشگيري از فشار و پيش آمدن مشکل بايد در طول شبانه روز خوابي عميق براي 7 يا 8 ساعت داشته باشيد.
سايمون پس از به کارگيري اين راهکارها، براي کاهش وزن اش بدون ازدست دادن ماهيچه هاي بدنش، احساس اميد و اطمينان کرد. من اميدوارم شما هم فهميده باشيد که چگونه بدون از دست دادن ماهيچه هايتان، وزن خود را کم کنيد. بهتر است که برنامه ي تمرين هاي ورزشي شما و رژيم غذايي تان همگي به کمک يک مربي ورزشي و کارشناس تغذيه تنظيم شوند و ادامه پيدا کنند. بدين ترتيب به نتايج دلخواه خود در قالب برنامه اي زمان بندي شده دست خواهيد يافت. اميدوارم موفق باشيد.
منبع انگليسي مقاله: Buzzle.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.