شهدا: وحدت؛ رمز پيروزي (1)

بدانيم که دنيا محل آزمايش افراد است و خدا هر فرد و ملتي را به گونه اي امتحان مي نمايد و الان خدا ملت را به وسيله ي جنگ و ديگر مسائل امتحان مي کند و ان شاء الله که هم اين آزمايش بزرگ الهي سربلند و سرافراز بيرون بياييم
جمعه، 17 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهدا: وحدت؛ رمز پيروزي (1)
 شهدا: وحدت؛ رمز و راز پيروزي (1)

 

تهيه و تنظيم: سعيده اصغري آذر




 

شهيد علي محمد آقايي (1366-1348 ياسوج)

بدانيم که دنيا محل آزمايش افراد است و خدا هر فرد و ملتي را به گونه اي امتحان مي نمايد و الان خدا ملت را به وسيله ي جنگ و ديگر مسائل امتحان مي کند و ان شاء الله که هم(1) اين آزمايش بزرگ الهي سربلند و سرافراز بيرون بياييم (2) و آنچه لازم است که در اين امتحان موفق شويم، عبارتند از: 1- ايمان به خدا 2- پيروي از امام * (3) 3- غيور در صحنه 4- حفظ وحدت کلمه و تحمل سختي ها و کمبودها و سعي کنيد هميشه به ياد خدا باشيد و تقوا را در تمام کارهايتان پيشه خود سازيد تا اعمالتان جهت دار شود و جهت رضاي خدا [باشد] و با حفظ وحدت کلمه همواره پيرو امام عزيز و ديگر ياران دل سوخته ي انقلاب و در خط امام باشيد.

شهيد صادق علي اکبري (1361- 1342 خرم بيد)

من از مردم مي خواهم که هوشياري و بيداري خود را حفظ کرده و هميشه در صحنه بودن خود را نشان دهند و رهبر کبير انقلاب، امام خميني را ياري کرده و مبادا او را تنها بگذاريد و قلب او را ناراحت کنيد که در آن صورت خداوند شما را نمي بخشد. باز دوباره متذکر مي شوم شما مبادا غفلت کنيد و وحدت و برادري را که در پناه آن به پيروزي رسيديم، از ياد ببريد و تا جان در بدن داريد، از اين نهضت اسلامي که خداوند نصيبمان کرده، نگه داري کنيد و امام را تنها نگذاريد.

شهيد يدالله بيگيان (1361 - 1337 نائين)

رمز پيروزي؛ وحدت کلمه را حفظ کنيد. رهرو خط امام باشيد و پايتان را جاي پاي روحانيت اصيل بگذاريد، نه عقب و نه جلو بيفتيد.

شهيد عبدالخالق پورغلامي (1365-1350 فراشبند)

« وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا » (4)؛ يعني « به ريسمان (5) الهي چنگ بزنيد و متفرق نشويد »؛ من از تمام برادران و خواهران مي خواهم که وحدت خويش را حفظ کنند که مايه ي همه ي پيروزي ها وحدت است و دشمن وقتي مي تواند بر شما ضربه بزند که وحدت شما از بين برود.

شهيد محمد رضا توحيديان (1367-1346 قم)

رمز پيروزي ما از اول انقلاب تاکنون وحدت کلمه و اتکال به خداوند و اتکال به اسلام بوده و بايد اين رمز را تا آخر نگه داريم و بايد در تمام اعمالمان به ياد خدا باشيم و اميدوارم اين انقلاب که يک انقلاب اسلاميست، يک انقلاب جهاني اسلامي و مقدمه اي (6) براي ظهور بقيه الله (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) شود.

شهيد علي رضا جعفري (1361-1343 اهواز)

برادران و خواهران! تنها پيروزي اسلام (نه وطن و ملت) در گرو سه چيز است: 1) اعتقاد و ايمان راسخ به خدا و بندگي در برابر او و نفي تمام عبوديت هاست. 2) در وحدت و يکپارچگي شما و پرهيز از تفرقه و نفاق که خواست شيطان، ضد انسانيت و بندگي خداست. 3) در اطاعت بي چون و چرا از رهبري بيدار و تزلزل ناپذير، ابراهيم گونه، موسي، عيسي، محمد و علي گونه ي زمان، فرزند پاک و شجاع حسين بن علي (عليه السلام) که براي بندگي خدا در صحراي کربلا آن چنان در مقابل خصم ايستاد که در طول تاريخ نمونه اي جز ايستادن فرزندش امام خميني در مقابل ابرقدرت هاي شرق و غرب نتوان يافت.

شهيد حميدرضا جلالي نجف آبادي (1362-1343 اصفهان)

اي ملت غيور و (7) قهرمان و شهيدپرور ايران! اين را بدانيد که اين انقلاب زمينه ي انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است و مواظب خود باشيد که از (8) اين امتحان الهي که خداوند براي شما گذاشته است، موفق بيرون بياييد. نکند که خداي ناکرده فکر خطايي بر سر شما بزند و واي بر آن روزي که مردم متفرق شوند؛ به خاطر اينکه همين وحدت مردم بود که آن ها را آزاد کرد از تمام وابستگي ها.

شهيد محمد حسن حسن نسب زاده (1365-1331 فراشبند)

بر خود لازم مي دانم که سفارشاتي هم به امت شهيدپرور و به خصوص هم محل هاي خودم بنمايم... وحدت و يکپارچگي خودتان را حفظ کنيد که رمز پيروزي ما در همان است.

شهيد طيب علي حسين زاده (1362-1318 تبريز)

هميشه گوش به فرمان امام امت، خميني کبير و بت شکن قرن بيستم باشيد؛ چون رمز پيروي ما در گرو همين وحدت است.

شهيد سيد نعمت الله حسيني (1360-1341 کازرون)

خواهرانم و برادرانم وحدت خود را حفظ کنيد؛‌ زيرا با کمک الله و با وحدت کلمه و با پيروي از ولايت فقيه مي توان به پيروزي دست يافت.

شهيد سيد هاشم حسيني دشت بياض (1363-1342 مشهد)

تنها علت پيروزي ما در انقلاب با اين سرعت، اعتقاد به خدا و استواري و وحدت و مبارزه عليه ظلم و ستم و تبعيض مي باشد.

شهيد مصطفي حسيني کوملايي (1361-1343 لنگرود)

برادران عزيز حزب الله! وحدت را حفظ کنيد؛ زيرا رمز پيروزي انقلاب و شکست آمريکا و ايادي اش همين وحدت است؛ اگر خداي ناکرده متفرق بشويم، بعداً خدا مي داند که چه مي شود؛ بياييد تا زماني که هستيد، قدر همديگر را بدانيد؛ به همديگر تهمت نزنيد و غيبت نکنيد و امام عزيزمان را تنها نگذاريد.

شهيد ميرحسين حسيني کهريز (1359-1339 مرند)

برادران من! هرچه زودتر به فرياد هل من ناصر ينصرني لبيک گوييد و به طرف جبهه ها برويد و اين ناپاکان را از مملکتمان بيرون کنيد و ديگر هميشه گوش به فرمان امام امت، خميني بت شکن قرن بيستم باشيد؛ چون رمز پيروزي ما در گرو همين وحدت است.

شهيد عبدالرضا حميده (1363-1346 کازرون)

سعيد کنيد از امام عزيز حمايت کنيد که سعادت دنيا و آخرت شما در همين اطاعت است. سعي کنيد که اتکال به ذات لايزال الهي و وحدت کلمه داشته باشيد که پيروزي مي آفريند.

شهيد عبدالاحد خدامي (1362-1339 شيراز)

اگر تمام دشمنان با هم متحد بشوند تا [وقتي که] شما امت قهرمان وحدت خود را حفظ کرده و همگي چنگ بزنيد به ريسمان الهي و چون بنياني مرصوص استوار باشيد، مطمئن باشيد که آسيبي به شما نخواهد رسيد و همان طور که تا به حال چندين بار امام عزيز صحبت کرده اند و هميشه گفتند رمز پيروزي ما در وحدت کلمه است؛ اميد است که همه ي ما خود را درباره ي خون شهدا مسئول دانسته و دنباله رو راه سرخ آنان باشيم.

شهيد سيد عباس خيرالموسوي (1369-1349 خرم آباد)

عزيزان من بر شما باد * (9) به نمازتان و آن را به جماعت بخوانيد و آن را سبک نشماريد. اينک اي نسل هاي آينده، اي نغمه گران استقلال، اي پيام رسانان خون هزاران شهيد! پاس بداريد اين خون ها را و قدر بدانيد اين زحمت ها را. پاس داشتن خون شهداء نگه داشتن حدود الهي است، پيروي خالصانه از امام عزيز است. پيروزي شما در گرو وحدت شماست.

شهيد عباس دوست محمدي (1363-1345 فريدن)

برادران و خواهران! اينجا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) فرماندهي ما را به عهده دارد؛ اينجا معجزات الهي ياور رزمندگان است و اينجا وحدت، اخوت و ايثار و فداکاري فراوان است؛ همان طور که مي دانيد ما با وحدت به پيروزي رسيديم؛ شما بايد حفظ کنيد اين وحدت را و بدانيد که تمامي مستضعفان عالم چشم اميد به انقلاب اسلامي دوخته اند.

شهيد صالح راغبي (1361-1343 ملکان)

تنها چيزي که شما را به پيروزي رسانده و مي رساند، حفظ وحدت بوده و هست؛ پس دست از تفرقه و جدايي برداريد، در اين زمان که زمان جنگ است.

شهيد منصور رحيمي (1361-1327 فسا)

در پايان متذکر مي شوم به شما ملت مسلمان! وحدت [را] که رمز پيروزي ما بوده و هست، حفظ کنيد و گول اين منافقين و شياطين را نخوريد و هميشه طوري گلوي آن ها را بگيريد و فشار دهيد تا حتي قدرت نفس کشيدن هم نداشته باشند و آخرين پيامم به ملت مسلمان اين است که هرچه داريم از همين روحانيت بوده و هست و هميشه پشتيباني قاطع خود را از روحانيت اعلام نماييد.

شهيد سعيد رضايي (1359-1340 تهران)

اينک سخنم (10) [را] با شرق و غرب و امام و امت حزب الله در ميان مي گذارم: به (11) شرق و غرب بگوييد که ما امت اسلام، رمز پيروزي مان بر آن ها، وحدت و ايمان است؛ شجاعت، استقامت، ايثار و شهادت است که اين بزرگ ترين رمز پيروزي است که درختش با خون آبياري مي شود و پيام خون رهايي است و در بند خدا بودن است.
شهيد رمضان رضايي برزايي (1362-1338 اصفهان)
از امت شهيدپرور مي خواهم که دست از اين اسلام و انقلاب برندارند؛ مخصوصاً از امام که سنبل ولايت فقيه است که عذاب الهي و نفرين شهيدان و خانواده ي داغدار آن ها، به دنبال آن است. سعي کنيد قبل از هر چيز به اسلام فکر کنيد و دست از تفرقه برداريد. اين قدر قلب امام را به درد نياوريد. (12) تاريخ، بهترين الگو را به ما نشان مي دهد. مؤمن هيچ گاه از يک سوراخ دوبار گزيده نمي شود. در طول اين انقلاب، به خوبي همه ي ما دريافتيم که تمام پيروزي هايمان از ثمره ي وحدت کلمه بوده است. در مقابل، تمام شکست هايمان از تفرقه و اختلافات بوده است.

شهيد محمد رضواني (1365-1340 فريدن)

و سلام بر امت حزب الله و برادران ديني ام! امام و اسلام و فقيه عالي قدر را ياري نماييد و در خط امام باشيد. تفرقه بين خود راه ندهيد که زود شکست مي خوريد. وحدت کلمه را حفظ کنيد و واحد و يکي باشيد. نفاق را در ميان خود از بين ببريد (13) که نفاق، کار شيطان است. آن هايي که در بين شما نفاق مي اندازند، بدانند که در خط آمريکا و ابرقدرت هاي شرق و غرب هستند و از آن ها تغذيه مي شوند و از آن ها درس مي گيرند و اين ها منافق در خط آمريکا هستند که بايد از جامعه ي اسلامي خود طرد نماييد و هرگز فريب آن ها را نخوريد.

شهيد روح الله رفيعي (1364-1346 شهرري)

آري، خواهران و برادران! هيچ گاه از خط امام دور نشويد که خط امام، خط اصيل اسلام و اولياي خاص خداست و نماز را به پاي داريد و نماز را به جماعت بخوانيد و مسجد، يعني سنگر مسلمين را هيچ گاه خالي نگذاريد. وحدت را که رمز پيروزي ما بر تمام مستکبرين و ابرقدرت ها مي باشد، از ياد نبريد.

شهيد غلام رضا رفيعي (1360-1339 فريدن)

اما شما اي خانواده ي محترم و شما دوستان و همسايگان و خويشان! اسلام را دريابيد و بشناسيد. اسلام است که شما را نجات مي دهد. پس وحدت و برادري را که تا حالا حفظ کرده ايد و به پيروزي رسيده ايد، از ياد نبريد. روح اخوت را هرچه بيشتر بين خودتان محکم و تقويت کنيد. از يک برادر شما که هميشه با شعار بوده و الان از ميان شما رفته است، اين سخن را بشنويد که فکر (14) دنيا و مال و ثروت [و] ظواهرش را تا مي توانيد از خودتان دور کنيد و در بين خودتان نفاق نيندازيد، چون اين ها همه فاني و زودگذر است و وقتي مُرديم غير از يک پارچه سفيد چيز ديگري را نمي بريم.

شهيد عبدالرحيم رنجبر (1364-1345 شيراز)

اي مردم! به خاطر خدا و اسلام تلاش کنيد وحدت کلمه را حفظ کنيد تا پيروز شويد؛ اگر اختلاف در ميان شما پيدا شود و خداي ناکرده اوج گيرد، نهضت به شکست مي انجامد و احياناً تبديل به ذلت مي شود.

شهيد محمد روشن (1367-1331 لارستان)

پيامم به مردم زادگاهم:... با منافقين و شايعه پراکني ها ستيز کنيد و به آن ها مجال [و] ميدان ندهيد... وحدت را حفظ کنيد که بزرگ ترين رمز پيروزي است.

شهيد سيد محمد روشنايي (1365-1346 نجف آباد)

اي امت قهرمان! هميشه وحدت خود را حفظ کنيد و ايمان به انقلاب داشته باشيد و هرگز نگوييد انقلاب براي ما چه کرد؟ بگوييد براي انقلاب چه کرديم که اين رمز پيروزي ماست.

شهيد نورعلي ريسمان باف (1361-1339 دزفول)

و اما بايد هميشه وحدت و انسجام خود را حفظ کنيم؛ چرا که رمز پيروزي ما، به قول امام، وحدت کلمه و برادري و برابري مي باشد و اين خط مقدس امامان را ان شاء الله ادامه بدهيم.

شهيد محمد زارعي زياري (1365-1323 کوهپايه)

وصيتم به شما ملت قهرمان و شهيدپرور اين است که با هم برادر باشيد و وحدت را که عامل پيروزي مي باشد، فراموش نکنيد و تقوا را پيشه ي خود قرار داده و جنگ و جهاد را از ياد نبريد و به نداي « هل من ناصر ينصرني » امام لبيک گوييد و سلاح هر شهيد که بر زمين مي افتد، آن را بر دوش گيريد و دشمنان را به خاک مذلت بنشانيد.

شهيد زمان زاهد پاشا (1360-1337 بابل)

سخن مختصري با مؤمنين واقعي: « مسلمين » بايد بدانند که آن ها با توکل به خداي تبارک و تعالي و ايمان به او (15) و اطاعت از امام و ولايت فقيه و حفظ وحدت عقيدتي بر مبناي « لا اله اله الله » و رعايت حجاب زنان و جلوگيري از تفرقه و تشتت که تنها سلاح کفر کافر و منافقين است براي نابودي مسلمين، مي توانند ما را از سقوط نجات داده و به پيروزي نهايي برسانند. (16)

شهيد سيد محمود زرگر (1362-1338 سمنان)

برادران و خواهران جهاد سازندگي! به جهاد زندگي ساز خود ادامه دهيد که چشم روستائيان عزيز، اين مستضعفان جامعه ي ما به دست شماست؛ با يکديگر و ديگر ارگان هاي انقلابي اتحاد و هماهنگي ايجاد کنيد که امام چنين فرمود: « پيروزي شما در گرو ايمان [و] وحدت شماست »؛ پيروزي دو عامل دارد: 1- توحيد کلمه (اتحاد) 2- کلمه ي توحيد (ايمان [و] اسلام).

شهيد سيد حسن زماني چرياني (1365-1348 شهرکرد)

يک جامعه ي اسلامي بايد وحدت [داشته] و يکپارچه باشد تا بر کفار و بر دشمنان پيروز گردد؛ پيرو ولايت فقيه باشيد تا به آن جامعه صدمه اي وارد نشود.

شهيد يوسف زماني سورشجاني (1365-1345 تهران)

راه شهدا را ادامه دهيد و وحدت را حفظ کنيد و با مسلمانان جهان وحدت پيدا کنيد و متحد شويد تا بر کافران پيروز گرديد. اي شمايي که از شهادت في سبيل الله بيم داريد! بدانيد و آگاه باشيد که روزي خواهيد مرد و اين دنيا مانند کاروانسرايي بيش نيست.

شهيد هادي زماني قمي (1363 - 1339 قم)

و بر شما امت رزمنده و مسلمان است که تحت رهبري پيامبرگونه ي امام امت، خميني بت شکن، از فرامين آن رهبر عالي قدر پيروي نموده و پوزه ي مستکبران و جهانخواران شرق و غرب را به خاک ماليده و به آن ها بفهمانيد که با اتحاد و برادري و يگانگي و حفظ وحدت بين مسلمين که بهترين سلاح خدايي براي مستضعفين به پاخاسته ي جهان است، مي توان بر قدرت هاي پوشالي پيروز شد.

شهيد مصطفي زمردي (1362-1340 ساوه)

وصيت من به شما امت حزب الله [اين است] که... از اختلاف و دودستگي بپرهيزيد که [پيروزي] (17) اسلام به وحدت مسلمين است.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: در
2. در اصل وصيت: بيايم
3. در اصل وصيت: ناخوانا
4. سوره آل عمران؛ آيه 103
5. در اصل وصيت: ايمان
6. در اصل وصيت: مقداري
7. در اصل وصيت: اي
8. در اصل وصيت: در
9. در اصل وصيت: ناخوانا
10. در اصل وصيت: است
11. در اصل وصيت: و به
12. در اصل وصيت: نياورند
13. در اصل وصيت: نفاق را از بين خود ببريد
14. در اصل وصيت: از فکر
15. در اصل وصيت: آن
16. در اصل وصيت: برساند
17. در اصل وصيت: ناخوانا

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (8) - وحدت «دفتر پنجم»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.