شهدا: وحدت؛ رمز پيروزي (2)

ملت عزيز و شهيدپرور و قهرمان ايران! اي عزيزان!... در نماز جمعه و جماعت ها شرکت کنيد تا مشت محکمي بر دهان ضد اسلام بزنيد، هشيار و بيدار در صحنه باشيد و هر ضد انقلابي را سرکوب و ريشه کن کنيد و با هم وحدت داشته باشيد؛ زيرا
جمعه، 17 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهدا: وحدت؛ رمز پيروزي (2)
 شهدا: وحدت، رمز پيروزي (2)

 

تهيه و تنظيم: سعيده اصغري آذر




 

شهيد ولي الله زين العابديني (1363-1343 خمين)

ملت عزيز و شهيدپرور و قهرمان ايران! اي عزيزان!... در نماز جمعه و جماعت ها شرکت کنيد تا مشت محکمي بر دهان ضد اسلام بزنيد، هشيار و بيدار در صحنه باشيد و هر ضد انقلابي را سرکوب و ريشه کن کنيد و با هم وحدت داشته باشيد؛ زيرا وحدت عامل پيروزي است.

شهيد ناصر سرچهاني (1361-1341 ني ريز)

اي پدر و مادر! خواهش مي کنم که در مرگ من هيچ ناراحت نشويد، چون خون من از خون حسين و اوليا [ي] حسين (عليه السلام) سرخ تر نيست و اين جهاد دري است که بر روي بنده هاي مخصوص خدا باز مي شود و ايمان به خدا و روز قيامت را از ياد نبريد و حتي الامکان يک لحظه از خداوند غافل مشويد و اتحاد و وحدت خود را حفظ کنيد و اين اتحاد و وحدت شما بود که اين انقلاب را به پيروزي رساند و خائنين را از اوج عظمت به خاک ذلت مبدّل ساخت.

شهيد شير محمد سياوشي (1366-1339 نهاوند)

وحدت را که سفارش قرآن است، حفظ کنيد؛ زيرا که دشمن از وحدت ما شکست خورده است؛ پس نسبت به يکديگر يد واحد باشيد که اين وحدت بين شما، سرانجامش پيروزي اسلامي اسلام بر کفر و نفاق و شرک است.

شهيد ميرهادي سيدي (1362-1339 آذرشهر)

برادران و خواهران! اميدوارم که با شرکت در راهپمايي ها و تشييع جنازه و ساير مراسم هاي مذهبي، مشت محکمي بر دهان منافقان احمق بزنيد. هموطنان عزيزم! اميدوارم وحدت کلمه را حفظ کنيد که به قول امام، رمز پيروزي است و مساجد و پايگاه ها را پر کنيد که سنگرهاي مسلمين هستند.

شهيد عباس شاکرين (1363-1343 اصفهان)

ما پيروزيم؛ اين ايمان و وحدت ماست که امپرياليسم جهان يعني آمريکا و شوروي را به لرزه درآورده و به قول امام که مي فرمايد: « اگر وحدت داشته باشيد پيروزيد و شکست نخواهيد خورد »؛ پيام خون هر شهيد، وحدت کلمه و پاسداري از انقلاب خونين اين ملت است.

شهيد عبدالحسين شريف يلمه (1363-1347 بروجن)

توصيه ام بر ملت غيور ايران که با فداکاري توانسته اند اين انقلاب را به اينجا برسانند، اين است که با وحدت کلمه به سخن امام گوش فرادهند و براي او دعا کنند؛ زيرا تنها عامل پيروزي همين ها است.

شهيد ولي شهبازي (1361-1338 داراب)

... تا مي توانيد از [روحانيت] (1) انقلابي پشتيباني کنيد، چون ضد انقلاب مي خواهد شما را از يکديگر جدا کند. تنها چيزي که شما را به پيروزي مي رساند، حفظ وحدت بوده و هست؛ پس دست از تفرقه و جدايي برداريد.

شهيد بهروز شهرابي (1364-1344 تهران)

خواسته ام از خانواده و ملت شهيدپرور اين است که واقعاً به اين انقلاب که راه اصيل اسلام را مي رود و ان شاء الله برود، وفادار و دوستدارش باشيد و برايش جان فدا بکنيد و نگذاريد که اين نداي آزادي بخش انقلاب در جهان خفه شود؛ بلکه سعي کنيد اين انقلاب پايدار بماند و با نداي آزادي بخش و با ايمانش، کافران، خيانتکاران و چپاولگران شرق و غرب را از ميان بردارد و تنها با يک راه مي شود اين کار را کرد، آن هم با وحدت کلمه، اتحاد و از خود گذشتگي و راه اصيل را ادامه دادن است که ان شاء الله به اميد خدا پيروز مي شويد.

شهيد هوشنگ شهرجو (1365-1345 ميناب)

امام را تنها نگذاريد و پشتيبان ولايت فقيه باشيد؛ وحدت و يکپارچگي را که عامل پيروزي است، حفظ (2) کنيد؛ جبهه ها را پر کنيد.

شهيد آقابابا صادقي هکاني (1362-1333 جهرم)

در اين عصر و زمان که دنياي کفر دست به دست يکديگر داده اند و مي خواهند بر عليه اسلام عزيز قيام کنند، بر فرد فرد شماست که وحدت کلمه را حفظ کنيد، چون که رمز پيروزي ما در وحدت کلمه است.

شهيد محمد حسين صامي (1364-1341 مشهد)

اين روزها براي انقلاب روزهاي سرنوشت سازي است. ابرقدرت هاي جهانخوار شرق و غرب درصدد شکست دادن (3) اين انقلاب اسلامي که به رهبري امام امت و ابراهيم زمان صورت گرفته مي باشند. هر لحظه مي خواهند از صدور انقلاب اسلامي تا کربلا و از آنجا تا بيت المقدس و... جلوگيري کنند، ولي قدرت ملت شهيدپرور ايران را نديدند که چگونه در برابر تهديدها و تحريم اقتصادي مقاومت کردند و همان گونه که امام فرمودند: اين تحريم اقتصادي يک نعمت است. واقعاً ديديم که نعمت بود و بعد حمله ي نظامي را شروع کردند که تاکنون ادامه دارد و اين ها با خيال خام خود مي خواستند در عرض يک هفته قسمتي از خاک ميهن اسلامي را گرفته و به نام ايران آزاد اعلام کنند که اين خيال خام را به گور بردند و تنها راهي که ملت ما پيمود و پيروز شد، اين بود « وحدت کلمه و پيروي از امام ».

شهيد موسي صمدي شجاع (1362-1334 سنقر)

اي مسلمين جهان! به هوش باشيد که پيروزي شما در گرو وحدت شماست و تنها در سايه ي يک رهبري واحد و اتحاد مسلمين است که مي توانيم تمام کشورهاي مظلوم و مستضعف را از چنگال ابرجنايتکاران شرق و غرب نجات دهيم و قدس عزيز را دوباره از دست صهيونيسم غاصب نجات دهيم و به مسلمين بازگردانيم.

شهيد نورالله عباسي (1362-1334 فريدن)

بدين سان مي بينيم که جان [بازان] و رزمندگان ايثارگر و عاشقان راه حسين روز به روز ضربات سهمگين تري بر دشمن بعثي صهيونيستي وارد آورده و آنان را به اسفل السافلين مي فرستند؛ همه ي اين پيروزي ها عواملي دارد که يکي خدايي و اسلامي بودن حرکت و توکل داشتن بر خداوند است و نه بر اسلحه و بعد، نعمت وجود رهبري مقتدر و توانا که باز اين حاکميت ولايت فقيه است و وحدت مردم و نيروهاي مسلم که با اتکا به اسلام و رهبري به وجود آمده است؛ هرگاه کوچک ترين خدشه اي به هر کدام از اين سه وارد شود، آن وقت است که بايد خوف شکست داشت و بهترين راه براي گسسته نشدن اين پيوند، حرکت در خط مستقيم امام است.

شهيد يدالله عبدالجباري (1362-1346 تبريز)

پدرم و برادران و خواهرانم! هميشه گوش به فرمان امام امت، خميني کبير، بت شکن قرن بيستم باشيد؛ چون رمز پيروزي ما در گرو همين وحدت است.

شهيد عباس عبدي (1362-1345 تبريز)

اي ملت غيور و قهرمان ايران اسلامي! کليه ي پيروزي ما در گرو وحدت بوده است، لذا سعي نماييم همبستگي و اتحاد خود را بيش از پيش محکم تر نماييم و به فرمايشات امام عزيزمان، اين قلب تپبنده ي مستضعفين جهان بيشتر توجه نماييم و در عملي ساختن فرامين امام کوشا باشيم و در دعاي کميل و دعاي توسل و نماز جمعه ها حضور به هم رسانيم که شرکت در دعاها و نماز جمعه ها ارتباط را با خدا بيشتر مي کند.

شهيد يدالله عجم (1365-1331 شاهرود)

اي امت عزيز! از اختلاف و دوگانگي پرهيز کنيد؛ با هم متحد باشيد و به هم مهرباني کنيد تا دشمنان کافر را به خاک تيره بنشانيد؛ مي دانيد که رمز پيروزي ما در انقلاب، وحدت کلمه بوده است؛ اگر تدبيرهاي امام عزيزمان و اتحاد ملت نبود، انقلاب به پيروزي نمي رسيد؛ از برادران عزيزم مي خواهم که در کارهايشان ثابت قدم باشند؛ هرگز ره به دشمنان اسلام ندهند؛ از امام عزيز به خوبي حفاظت کنند.

شهيد سيف الله علي زاده (1361-1342 زنجان)

اول از همه بايد بگويم که اگر روحانيون نبودند، تا چندين سال ديگر نيز آمريکا و ابرقدرت ها به گردن ما سوار مي شدند و از ما به عنوان برده استفاده مي کردند. پس قدر روحانيون را بدانيد و به هر قيمتي از آنان پشتيباني کنيد. همواره از ارگان هاي انقلابي حمايت و پشتيباني نماييد، چون ضد انقلاب مي خواهد ما را از يکديگر جدا کند. تنها عاملي که ما را به پيروزي رسانده و مي رساند، وحدت و حفظ وحدت بوده و هست. پس دست از تفرقه و جدايي برداريد و متحد شويد و در اين زمان که زمان جنگ است، ممکن است در جامعه کمبودهايي باشد. شما هيچ وقت ناراحت نشويد؛ زيرا خداوند در هر زمان ما را آزمايش مي کند.

شهيد رمضان عنائين (1365-1349 همدان)

اي امت شهيدپرور! تنها [عامل] پيروزي شما، يعني پيروزي اسلام و (4) وطن و ملت در سه چيز است: اول اعتماد و ايمان به خدا و بندگي در برابر او. 2- وحدت و يکپارچگي شما و پرهيز از تفرقه و نفاق که خواست شياطين ضد انسانيت و بندگي است. 3- اطاعت بي چون و چرا از رهبر بيدار و تزلزل ناپذير، ابراهيم گونه، موسي گونه و علي گونه ي زمان، فرزند پاک و شجاع حسين ابن علي (عليه السلام)، امام خميني است.

شهيد حسن غايبي (1363-1347 سمنان)

به ملت اسلام توصيه مي نمايم که جبهه ها را خالي نکرده و اگر خداي ناکرده روزي جبهه ها خالي بماند، در برابر خون هاي به ناحق ريخته ي عزيزان شهدا از اول تاريخ تا به حال، مسئول خواهند بود و در روز قيامت نمي توانند پاسخگو باشند. وحدت در جامعه ي اسلامي، پيروزي مي باشد که ان شاء الله ملت ما به اين عامل نيز توجه داشته باشد و با اخلال گراني که به هر ترتيب مانع به وجود آمدن ترتيب مي شوند، به مبارزه ادامه [دهند] و آنان را به جامعه ي اسلامي معرفي نمايند.

شهيد سيد حسين غفوريان ذبيحي (1367-1337 نيشابور)

به همه ي بازماندگانم و به امت حزب الله توصيه مي کنم که هميشه در صحنه باشند و هرگز دست از اطاعت امام امت و وحدت برندارند. برادران و خواهران! بدانيد آنچه که موجب پيروزي است (5)، مکتب ما و رهبري امام و اتحاد و همبستگي بود. سعي کنيد اين سه عامل را فراموش نکنيد.

شهيد ضرغام غلامي (1359-1334 ممسني)

از برادران و اقوام و خويشان و دوستان و آشنايان و همه ي مردم شريف (6) ايران مي خواهم که اتحاد و يگانگي را رعايت نموده و به وسيله ي همين وحدت، پيروزي اسلام بر کفر جهاني را تضمين نماييد.

شهيد حسين غلامي برزي (1364-1339 کاشان)

خداوندا! شهادت را قسمت و روزي ما بگردان تا توانسته باشيم ما هم خدمتگزاري به اسلام کرده باشيم؛ ما سربازان اسلام در جبهه هاي جنگ که شب و روز مشغول جنگيدن با دشمن متجاوزگر هستيم. بر شما اي ملت قهرمان و شهيدپرور ايران [واجب است که] دست از تفرقه برداريد که تفرقه باعث از بين رفتن شماست، همه وحدت داشته باشيد تا بتوانيد بر تمام مشکلات پيروز گرديد، با اميد پيروزي ارتش اسلامي بر ارتش کفر.

شهيد نعمت الله فروغي (1363-1344 مبارکه)

دوستان و برادران! همانا که خداوند وعده داده است مستضعفين بر مستکبرين پيروز خواهند شد و پيروزي ما در گرو وحدت کلمه و پيروي از خط امام، حضرت آيت الله العظمي خميني که خطش همان راه انبيا و اوليا است، مي باشد و به شما توصيه مي کنم که از هيچ گونه فداکاري و جانبازي در راه دين اسلام دريغ ننماييد. (7)

شهيد نظرعلي فريد (1361-1339 شيراز)

به شما شنوندگان و خوانندگان عزيز اطمينان مي دهم که تا [پيرو] ولي امر (8) (ولايت فقيه) و روحانيت متعهد و مبارز در صحنه باشند و شما ملت عزيز و فداکار اين گونه آماده ي ايثار و از خودگذشتگي و داراي چنين وحدتي باشيد، هيچ نگران نباشيد که پيروز و موفق و سربلند خواهيد بود و اسلام عزيز، جهانگير هست و خواهد شد و تأکيد مي کنم که براي رضاي خدا و به خاطر اسلام عزيز، کمبودها و نارسائي ها را تحمل کرده و باشد که هميشه گوش به فرمان رهبر انقلاب [باشيد و] وحدت و انسجام خود را حفظ نموده و آماده ي فداکاري باشيد.

شهيد عبدالرحيم فيروزي (1365-1340 فسا)

امروزه مهم ترين مسئله و مطلب که شخص امام امت به عنوان مرجع تقليد و ولي فقيه مطرح فرموده و نسبت به آن اصرار و عنايت دارند، مسئله حفظ وحدت امت اسلامي و فراموش نکردن اهميت مسئله ي جنگ است؛ چرا که اکنون سرنوشت اسلام در جهان به سرانجام اين جنگ که از طرف (9) استکبار جهاني بر ما تحميل گرديده، بستگي دارد و سرنوشت جنگ نيز ان شاء الله با حفظ وحدت مردم مسلمان و حمايت بي دريغ آن ها از رزمندگان جبهه هاي حق عليه باطل، چيزي جز پيروزي و موفقيت نخواهد بود.

شهيد حسن فيني زاده بيدگلي (1361-1343 تهران)

و چون امام را برحق مي دانستم، سخنانش را به عنوان وصيت بر امت قهرمان و شهيدپرور ايران بازگو مي کنم که به کار گيرند و از او جلوتر نروند که گمراه مي شوند و از او عقب نمانند که هلاک مي شوند: امام امت هشدار مي دهد که همه حول محور الله جمع شويد و به خاطر اسلام تلاش کنيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد، تا پيروز شويد و اگر اختلاف در ميان شما پيدا شود يا خدايي ناکرده اوج بگيرد، نهضت ما به شکست منتهي مي شود و عزت شما به ذلت تبديل مي شود و مواظب باشيد در بين صفوف مستحکم شما، گروهک ها نفاق و شکاف ايجاد نکنند که اين عامل شيطاني و فرعوني است. گروهک هايي منافق و کافر، اسلام را دشمن خود يافته اند و مصمم هستند که اسلام را از بين ببرند و شما را از خط مستقيم اسلام منحرف کنند؛ ولي « شما به حبل الله اعتصام جوييد و متفرق نشويد » (10) تا خدا شما را پيروز گرداند.

شهيد عبدالخالق قاري زاده ابرقوئي (1361-1344 ابرکوه)

وحدت که رمز پيروزي ما بر تمامي مستکبرين و ابرقدرت ها بوده و خواهد بود را از ياد نبريد و همواره اين نداي قرآن مبني [بر] « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا » (11) را نصب العين خود قرار داده و به آن عمل نماييد.

شهيد وفادار قاسمي (1361-1338 ممسني)

پدرجان! سلام پدر، با عرض معذرت چند خواهش دارم:
1- زياد و يا اصلاً شيون و عزاداري در راه شهادت اين حقير ننماييد؛ چون شهادتم براي خدا و پشتيباني از ولايت فقيه و استقرار حاکميت فرمان الهي بر سرزمين ايران و ساير بلاد اسلامي بوده است.
2- پيروزي تمام مسلمين در اتحاد آن ها است و وحدت کلمه را حفظ کنيد که مايه ي پيروزي ماست و مردم را به وحدت دعوت نماييد.
3- الله، الله، الله، خدا را در قرآن و نماز و اوامر امام خميني.
4- امام را تنها نگذاريد و ايشان را دعا کنيد...

شهيد شمس علي قايدي بارده اي (1362-1345 اهواز)

همه ي شما را سفارش به وحدت و چنگ زدن به ريسمان الهي مي کنم که درس قرآن کريم است که تداوم انقلاب [نيز] در سايه ي آن مي باشد و سعي کنيد با محبت و صدق و صفا باشيد. با هم تفاهم فکري داشته باشيد و دست از گروه گرايي و تفرقه برداريد که شکست ما آن روز است که خودمان دچار اختلاف شويم و [در اين صورت] از دشمن خارجي بيمي نيست.

شهيد حسن قبادي (1361-1337 کوهدشت)

... پيروزي اسلام بر کفر جهاني و حکومت الله [و] پيروزي سپاه قدس و تمام نهضت هاي اسلامي، بر وحدت هرچه بيشتر بين مسلمين در سراسر جهان [استوار] مي باشد. ان شاء الله ما توحيد و عدل و نبوت و امامت را شناختيم و به سوي معاد هجرت نموديم.

شهيد عباس علي قدرتي (1365-1341 سمنان)

به خاطر رضاي خدا تفرقه و دوگانگي را کنار گذاشته و دست اخوت و برادري به هم بدهيد تا بتوانيد بر مشکلات چيره گشته و در کارهايتان موفق باشيد؛ چون وحدت رمز پيروزي است.

شهيد حسن علي قدرتي ميبدي (1361-1340 ميبد)

مردم مسلمان! يک توصيه به شما دارم که هميشه پيرو خط امام که همان اسلام است، باشيد و رهنمودهاي او را با گوش دل بشنويد و عمل کنيد و هيچ وقت از روحانيت مبارز و فداکار جدا نشويد و حامي آن ها باشيد تا ان شاءالله اسلام و مسلمين پيروز گردند و کفر جهاني سرنگون گردد، اسلام به تمام جهان صادر گردد و ان شاء الله امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) ظهور کند و از تفرقه و جدايي پرهيز کنيد و براي پيروزي اسلام، به ريسمان الهي چنگ زنيد و با هم وحدت کلمه داشته باشيد.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: ناخوانا
2. در اصل وصيت: را حفظ
3. در اصل وصيت: به
4. در اصل وصيت: به
5. در اصل وصيت: باشد
6. در اصل وصيت: شريف و غصب
7. در اصل وصيت: ننمايند
8. در اصل وصيت: ولي امور امر
9. در اصل وصيت: اطراف
10. اشاره به « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا »؛ سوره ي آل عمران؛ آيه 103
11. سوره آل عمران؛ آيه 103

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (8) - وحدت «دفتر پنجم»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط