شهدا: وحدت؛ رمز پيروزي (3)

من از تمام برادران و ملت عزيز مي خواهم که از روحانيت، اين سنگر آزادي و عدالت و حامي مستضعفين، حمايت کنيد و با هم وحدت را برقرار نماييد؛ زيرا وحدت بود که ما را به پيروزي بر طاغوت رساند؛ و پيرو مکتب سرخ اسلام و ولايت فقيه
جمعه، 17 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهدا: وحدت؛ رمز پيروزي (3)
 شهدا: وحدت، رمز پيروزي (3)

 

تهيه و تنظيم: سعيده اصغري آذر




 

شهيد هاشم علي قدم خير (1361-1343 فيروزآباد)

من از تمام برادران و ملت عزيز مي خواهم که از روحانيت، اين سنگر آزادي و عدالت و حامي مستضعفين، حمايت کنيد و با هم وحدت را برقرار نماييد؛ زيرا وحدت بود که ما را به پيروزي بر طاغوت رساند؛ و پيرو مکتب سرخ اسلام و ولايت فقيه باشيد و همه با هم دعاي « خدايا! خدايا! تا انقلاب مهدي خميني را نگه دار » سر دهيد تا خداوند يکتا، اسلام و مسلمين را به پيروزي برساند.

شهيد رضا قلي پور (1365-1344 ياسوج)

اميد و مژده به محرومان جهان که اگر خدا نصرت دهد، از (1) زير شکنجه هاي دژخيمان رها مي شوند (2) و رهبري را اماممان به دست امام زمان، صحيح و سالم تحويل مي دهد و آن وقت است که پيروزي در گرو وحدت، مذهب، دعا و رهبري، تحقق پيدا مي کند. ياد آن روز را گرامي مي داريم و براي رسيدن به آن روز [دعا مي کنيم].

شهيد سياوش قوامي لاهيجي (1365-1345 کرج)

تو اي برادر و خواهر مسلمان!... از تفرقه و اختلاف دوري گزينيد و در همه حال وحدت داشته باشيد که تفرقه موجب شکست و وحدت رمز پيروزي است. نمازهاي جمعه را پرشکوه برگزار نموده و ارزش هاي انقلاب را فراموش نکنيد و با حفظ آن ارزش ها، آينده ي انقلاب را بيمه کنيد.

شهيد ناصر کبيري طاري (1361-1340 فلاورجان)

برادران و خواهران!‌ به شما سفارش مي کنم که: از جماعت نبريد (جدا نشويد) که دست خدا با جماعت است؛ [تفرقه] خوراک شيطان است همچنان که تک روي از گوسفندان خوراک گرگ است؛ پس وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد که باعث پيروزي در حال و آينده است.

شهيد هوشنگ کريم پور (1365-1349 فراشبند)

سخني هرچند نارسا به مستضعفين عالم به خصوص امت اسلامي ايران دارم: پدر و مادران و خواهران و برادران! تنها پيروزي اسلام و وطن و ملت در گرو سه چيز است: 1- اعتقاد و ايمان راسخ به خدا و بندگي در برابر او [و] نفي تمام عبوديت ها 2- در وحدت و يکپارچگي شما و پرهيز از تفرقه و نفاق که خواست شياطين ضد انسانيت و بندگي خداست 3- در راه اطاعت بي چون و چرا از رهبري بيدار و تزلزل ناپذير.

شهيد هادي کريمي علي آبادي (1366-1349 مشهد)

اي مردم شهيدپرور! هر حرکتي که در راه انقلاب نيست و براي ضربه زدن به انقلاب انجام مي شود را سرکوب کرده و نگذاريد که اين ضربت ها به ثمر برسد و هميشه وحدت خود را حفظ کنيد که با حفظ کردن وحدت، پيروزي خواهيم داشت و اگر وحدت نمي بود، ما نمي توانستيم بر دشمنانمان غلبه داشته باشيم.

شهيد هادي کريمي (1363-1343 شوشتر)

اي مردم حزب الله! با هم اتحاد داشته باشيد؛ چون دشمنان از وحدت شماها مي ترسند و خداي ناکرده تفرقه در بين شما نباشد و از تفرقه دوري کنيد که پيروزي ما در وحدت است و هيچ اجازه ندهيد که دشمنان از شما نقطه ضعفي بگيرند و در برابر مشکلات صبر و پايداري کنيد که خداوند با صابران است و از هيچ قدرتي نترسيد که مرکز قدرت ها، خداي تعالي است و مافوق قدرت هاست.

شهيد سيد احمد کاظمي قهفرخي (1361- 1342 اصفهان)

و اما اي خواهران و برادران و دوستان و اي ملت قهرمان پرور ايران! از ولايت فقيه پيروي کنيد، چون که اين پيروي باعث رستگاري و پيروزي شما خواهد بود و هر دستوري که ولي فقيه داد، عمل کنيد و وحدت، وحدت، وحدت [را] که رمز پيروزي مسلمين به خصوص مسلمين ايران است، از ياد نبريد و بر دهان منافقين و مستکبرين و استعمارگران داخلي و خارجي بکوبيد.

شهيد سيد محمد گتميري جعفري (1361-1321 تهران)

پشتيبان ولايت فقيه باشيد که وحدت و پيروزي شما در گرو همين رهبري ولايت فقيه است. دست از ياري خدا و امام و روحانيت برنداريد که فنا خواهيد شد.

شهيد سعيد لواف (1362-1345 تهران)

با سلام و درود بر اين امت بزرگمان که به همياري و همت خود، حيرت انگيزترين حماسه ي عصر را پي افکندند و با حضور همواره ي خود در همه ي صحنه ها، وحدت خود را به همه نشان دادند.
... و يک پيام به امت دارم و آن اين است که نگذاريد ظالمي بر شما (3) حکومت کند و نگذاريد که امام و اسلام تنها بمانند و اسلام با وحدت و اتحاد و با خون جوانان پيروز مي شود.

شهيد نقي مجتهدي (1361-1343 زنجان)

اي مردم شهيدپرور ايران! من از شما تقاضا دارم که هرگز امام را تنها نگذاريد؛ يار و غمخوار يکديگر باشيد و وحدت کلمه [را] که رمز پيروزي است، حفظ کنيد و دست اين خادمان و نوکران شرق و غرب [را] که همان منافقين و ضد انقلاب داخلي است، کوتاه کنيد و هميشه در حال جهاد باشيد و از روحانيت مبارز دفاع کنيد که همين اين ها هستند [که] اسلام را به من و شما شناساندند؛ همين اين ها هستند که به پشتيباني شما اين انقلاب و اسلام را صادر خواهند کرد.

شهيد محمود محمدي احمدآبادي (1361-1338 اردکان)

امت قهرمان! همان طوري که مي دانيد يکي از عواملي که پيروزي انقلاب اسلامي مان را به وجود آورد، وحدت بين اقشار مختلف اين امت بوده و بدون شک براي پيشبرد انقلابمان نيازمند به اين وحدت هستيم؛ چنانچه قرآن نيز توصيه مي فرمايد که « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا » (4) و از پيروان قرآن مي خواهد که به زنجير الهي چنگ بيندازند و از متفرق شدن بپرهيزند. الحق که آن زنجير الهي که ما مسلمانان بايد هم اکنون به دور آن جمع شويم، رهبر عظيم الشأن انقلاب، امام خميني مي باشد؛ پس به دامان او چنگ بيندازيد تا از خدا دور نمانيد.

شهيد سيد جواد محمدي سن سني (1362-1337 کاشان)

از تفرقه بپرهيزيد و وحدت خود را حفظ کنيد که در کنار وحدت، پيروزي به دست مي آيد و هميشه آخرت را به ياد آوريد و از عذاب خدا بترسيد و با اميد به رحمت خدا، به مبارزه ي خود ادامه دهيد و هميشه پيروزي را از آنِ خدا بدانيد و مبادا به خود مغرور شويد که خودتان هيچ نداريد، فقط وسيله هستيد؛ چون در راه خدا مبارزه مي کنيد و خدا هم شما را ياري مي کند.

شهيد سيد کامل محمدي شيخ شباني (1361-1341 تهران)

شما اي امت شهيدپرور مسلمين! از فرامين هدايت کننده و انسان ساز اسلام و قرآن، درس بگيريد و آن را سرمشق خود قرار دهيد و احکام آن را اجرا و پياده کنيد و امام خميني، اين قلب تپبنده ي مسلمين جهان، اين فرزند رسول خدا را ياري کنيد و از اختلاف بپرهيزيد که رمز [پيروزي] مسلمين در وحدت است و عليه امپرياليست و سوسيال - امپرياليست ها و تمام زورگويان و ستمگران و منافقين و نفس خود جهاد کنيد.

شهيد ميرعباس مددي (1365-1328 دورود)

و اما شما اقوام و دوستان و آشنايان و امت محترم حزب الله! مثل اهل کوفه نباشيد که امام را تنها گذاشتند، بلکه هميشه از امام پيروي کنيد و [در] صفوف نمازهاي جمعه و جماعت و دعاهاي کميل و توسل و مراسم شهدا و غيره حضور فعال داشته باشيد و با همديگر وحدت داشته باشيد که رمز و کليد پيروزي ها و موفقيت ها در گرو همين وحدانيت شما و حضور فعال در صحنه ي شما است.

شهيد ناصر مددي (1361-1341 نجف آباد)

برادران! (5) با وحدت کلمه و يگانگي الله است که ما مي توانيم بر دشمن [و] جهانيان غلبه پيدا کرده و قانون خدا را بر روي زمين پياده کرده و نيروهاي سازنده ي حزب اللهي را هرچه بيشتر جايگزين اين از خدا بي خبران [و] اين نيروهاي تار عنکبوتي قرار داده؛ ولي برادران! خيلي سهل است، همين وحدت ما و منسجم بودن و پيرو رهبري واحد بودن است که ما را هرچه بيشتر به سوي الله حرکت مي دهد و ابتدا و انتهاي حرکت ما است که منتهي مي شود به الله و اين خون ها است که نهال اين انقلاب عظيم را آبياري مي کند.
خدايا! چنين نيرويي به ما عطا فرما تا بتوانيم هرچه منسجم تر و با وحدت بيشتر، خودمان را با اصول اسلامي وفق داده و خود مبلّغي براي اسلام باشيم.

شهيد صالح مرادي (1362-1345 پارس آباد)

اي ملت شهيدپرور ايران! به خاطر خدا و اسلام تلاش و کوشش کنيد؛ چنانچه امام گفتند که: « کار براي خدا دلسردي ندارد. » ما بايد گفته هاي ايشان را لبيک گو باشيم. وحدت کلمه را حفظ کنيد تا پيروز شويد. اگر خداي ناکرده در ميان شما اختلافي پيدا شود و خداي ناکرده اوج بگيرد، نهضت به شکست برخورد مي کند و عزت و شرف شما تبديل به ظلمت و سياهي يا ذلت و خواري مي شود و مواظب باشيد در ميان صف هاي مستحکم شما گروهک ها، نفاق و شکست ايجاد نکنند که عملي فرعوني و شيطاني است.

شهيد سيد محمود معصومي (1361-1341 اقليد)

اي ملت عزيز! شما با هم مانند ساعتي باشيد که رزمندگان مي خواهند به جبهه بروند؛ از هم حلاليت مي طلبند و با هم خوب باشيد و آيه ي « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا » (6) را فراموش نکنيد و هميشه وحدت را حفظ کنيد؛ زيرا وحدت است که شما را به پيروزي مي رساند. همان طوري که امام فرموده اند که: توجه به اسلام و وحدت کلمه، اين دو رمز پيروزي است. پس از هم جدا نشويد.

شهيد رضا ملک پور ورنوسفادراني (1362-1342 خميني شهر)

اينک نيز اماممان، مسلمانان را دعوت به وحدت و به خير و امر به معروف و نهي از منکر مي کند. بايد باشند گروهي و هستند که لبيک [به] نداي اماممان گويند. به شما اي آشنايان ايماني [توصيه مي کنم]... وحدت را به هر قيمت، حتي رفتن آبروي خود، حفظ کنيد که پيروزي هاي ما از وحدت و شکست هايمان از تفرقه است.

شهيد سيف الله مهرابي کوشکي (1361-1343 خميني شهر)

از شما ملت ايران و روستاي خودمان مي خواهم همان طور که تاکنون از انقلاب و امام بزرگوارمان حمايت کرده ايد، تا آخرين نفر و آخرين نفس، از انقلابمان و امام بزرگوارمان حمايت کنيد و دعا به امام را فراموش نکنيد و همان طور که امام مي فرمايد: مسجد سنگر است و سنگرها را خالي نگذازيد و هميشه وحدت داشته باشيد و همبستگي داشته باشيد و ان شاء الله شما هرچه بيشتر وحدت پيدا مي کنيد و بر عليه ستمگران و مستکبران جهانخوار مي جنگيد و پيروز مي شويد و خداوند خودش فرموده است که شما پيروزيد و پيروزي از آن شماست.
... وصيت من براي دوستان و رفقا و آشنايان و خويشان اين است که... با هم وحدت داشته باشيد و همبستگي داشته باشيد و از انقلاب و اماممان حمايت کنيد و شما در انقلاب، پيشرفت بيشتري داشته باشيد و دعا به امام را يادتان نرود.

شهيد حسن ميرسلامي فردوس (1361-1343 مراغه)

براي دوستانم سفارش مي کنم که در راه امام خميني که همانا راه حضرت حسين (عليه السلام) است، قدم بگذاريد که خدا کساني را که راه مستقيم مي روند، رستگار مي کند. قرآن و نهج البلاغه را بخوانيد و تا آنجا که مي توانيد به آن ها عمل بکنيد و وحدت کلمه را حفظ بکنيد که هر يک براي مسلمين جهان رمز پيروزي است.

شهيد سيد سعيد مير شفيعيان (1360-1340 فريدن)

برادرانم!... وحدت و يکپارچگي خود که تنها عامل موفقيت است را حفظ کنيد و همان گونه که امام مي فرمايد، مملکت ما مملکت الله اکبر است؛ مملکت رسول الله است؛ مملکت قرآن است و ما بايد اسلام را به پيش ببريم و به همه ي دنيا، ان شاء الله اسلام را صادر کنيم و قدرت اسلام را به تمام ابرقدرت ها بفهمانيم.

شهيد سيد احمد ميرطالبي رکن آبادي (1361-1342 ميبد)

خواهران و برادران عزيزم! همان طوري که امام عزيزمان فرمودند، رمز پيروزي ما وحدت ماست. از شما تقاضا دارم که صف هاي نماز جمعه را با انسجام هرچه بيشتر تشکيل داده و مساجد را خالي نگذاريد.

شهيد پرويز نادري بني (1365-1348 شهرکرد)

اي امت شهيدپرور! وحدت و انسجام خود را حفظ کنيد که پيروزي اسلام در وحدت شما است، همان طوري که قرآن مي گويد: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا » (7). در ضمن جبهه ها را خالي نکنيد و به ياد آوريد زماني را که بعثي ها بر در و ديوار خرمشهر نوشته بودند « ما آمديم تا (8) بمانيم » و با چه مشقت هايي و با چه زحمت هايي و با از دست دادن هزاران جوان از خود گذشته اي که براي شکسته شدن خط دشمن در ميدان مين از همديگر سبقت مي گرفتند [آن را آزاد کرديم].

شهيد يعقوب نازک کار ماهر (1361-1338 قزوين)

امت حزب الله براي غلبه بر کافرين و ظالمين بايد به سه نکته عمل کنند: اول ايمان، که با ايمان و تقوي که سلاح مؤمن است، مي توان بر هر کاري چيره شد که از خداوند ايماني قوي و استوار براي اين امت خواهانم؛ دوم ايثار، که امت در راه اسلام بايد همه چيز خود را ايثار کنند، چه از لحاظ مال و يا جان که [از] خدا ايثار هرچه بيشتر براي امت خواهانم؛ سوم وحدت، آن هم با نزديک شدن قلب ها و اعمال به يکديگر تحت رهبري امام خميني.

شهيد هدايت الله ندري (1366-1345 الشتر)

از مردم قهرمان و شهيدپرور مي خواهم که دعا جهت پيروزي را فراموش نکنيد و آگاه باشيد که دشمنان در صفوف متحد شما رخنه نکنند و هرچه بيشتر اتحاد خويش را حفظ کنيد که وحدت ضامن پيروزي است و از امت مسلمان خواهش مي کنم که جلو[ي] ندانم کاري ها و خداي نخواسته اگر پارتي بازي هست، بگيريد و کساني که در هر مقامي هستند اگر به خون شهيدان خيانت مي کنند، آگاه باشيد که دير يا زود به دست تواناي رزمندگان اسلام به زباله دان تاريخ، همان جايي که سلطنت طلب ها و بني صدرها [و] رجوي ها رفتند، خواهند رفت.

شهيد حسن نصري (1363-1346 فريمان)

« و من عشقني عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلي ديته و من علي ديته فأنا ديته »؛ « و آن کس که به او عشق مي ورزم، مي کشم و آن کس که من او را کشتم، خون بهايش بر من واجب است و آن کس که خون بهايش بر من واجب است، پس خودم خون بهايش هستم »؛ پس برادرانم! عاشق شويد و عاشق خدا شويد و دست وحدت در دست هم بفشاريد تا اگر کوه ها تزلزل کردند، شما را کسي نتواند بلرزاند. اگر دست وحدت با هم داديد، آمريکا که سهل است، اگر همه ي کشورهاي جهان قصد ضربه را خواسته باشند بزنند (9)، نمي توانند؛ چرا که وحدت يکي از عوامل پيروزي است.

شهيد صفرعلي نصيري (1365-1346 فيروزآباد)

برادران و خواهران مبارز! هرگز نماز جماعات و شب هاي جمعه، دعاي کميل را رها نکنيد؛ چرا که دليل دگرگونگي عظيم در کشور ما همين اتحاد بوده که در اين عبارات به وجود آمده و راهنمايي روحانيون که هميشه پرچمدار انقلاب بوده اند. اگر مردم در مساجد نمي آمدند، اتحاد برقرار نمي شد و (10) [اگر] به راهنمايي هاي روحانيون گوش نمي دادند، (11) به هيچ وجه انقلابمان (12) پيروز نمي شد. مسئله ديگر اين است: چيزي که شما را به پيروزي رساند و مي رساند، فقط وحدت بوده و هست. پس از تفرقه و جدايي دست برداريد. در اين زمان که جنگ است، ممکن است در جامعه کمبودهايي هم وجود داشته باشد. پس از اين کمبودها، ناراحت نشويد که خداوند هر لحظه شما را آزمايش مي کند.

شهيد صمد نظري (1362-1344 کازرون)

ملت مسلمان و شهيدپرور و هميشه در صحنه ي ايران! بدانيد ابرقدرت هاي جهان از نيروي ايمان شما مي ترسند و به لرزه افتاده اند. شما بايد با وحدت و يگانگي و با اطاعت از امر امام، عرصه را بر اين جهانخواران و بر نوکران فريب خورده ي آن ها، يعني همين منافقين تنگ کنيد و نگذاريد کوچک ترين ضربه به اسلام و مسلمين وارد کنند... وحدت رمز پيروزي [و] تفرقه مايه ي شکست [است].

شهيد هادي نظري (1363-1348 تبريز)

وحدت خود را حفظ کنيد و با ياري الله راه ما را ادامه دهيد. ما براي آزادي کربلا و قدس از دست ظالمين مي جنگيم. تا آخرين قطره ي خونمان (13) از سرزمين اسلامي مان دفاع مي کنيم. و اي ملت غيور و فداکار ايران!... وحدت کلمه را حفظ کنيد تا پيروز شويد؛ اگر اختلاف در ميان شما پيدا شود و خداي ناکرده اوج گيرد، نهضت به شکست مي انجامد و عزت شما تبديل به ذلت مي شود.

شهيد علي حسين نعمت اللهي (1365-1344 اقليد)

از همه ي مردم درخواست مي کنم وحدت کلمه را حفظ کنيد که رمز اين پيروزي وحدت است.

شهيد شعبان علي نوروزي گلبرنجي (1361-1338 جهرم)

درود به امت شهيدپرور [و] حزب الله که وحدت کلمه را حفظ کرده اند و روز به روز بر عليه قدرت هاي جنايتکار شرق و غرب مي تازند و رهبرمان را تنها نمي گذارند و پيام من اين است که هر روز از روز قبل منسجم تر باشيد و وحدت [را] که رمز پيروزي اين انقلاب است، از ياد نبريد تا دشمن در بينتان رخنه نکند. اي ملت غيور! راه نجات اسلام و رهايي مستضعفين و پيروزي نهايي و حتمي، پشتيباني کردن از دولت جمهوي اسلامي و پيوستن به خط امام [مي باشد] که همان خط اصيل اسلام و محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) است و فريب دسيسه هاي دشمن [را] را نخوريد و رهبر عزيزمان را هيچ وقت تنها نگذاريد.

شهيد عباس هاشمي (1362-1346 کوهپايه)

اما چند وصيت به ملت شهيدپرور و انقلابي ايران، به خصوص مردم زادگاهم: از شما مي خواهم که از مالتان انفاق کنيد و نمازهاي يوميه را به جماعت به جا آوريد. اوقات بيکاري را قرآن بخوانيد. دعا کردن به امام را فراموش نکنيد. جبهه ها را گرم نگه داريد. از حد و حدود اسلام تجاوز نکنيد و وحدت بين خود را حفظ کنيد که همه ي پيروزي هاي ما از اين بوده که مردمي متحد بوده ايم.

شهيد محمدرضا هاشمي (1366-1345 دورود)

چند پيام به شما امت خداجو و مسلمان کشور اسلامي مان دارم و پيام اين است که در اين موقع حساس جبهه ها را ياري کنيد. شجاعانه در جبهه هاي حق عليه باطل حضور يابيد و پوزه ي صداميان [و] مزدوران [و] دشمنان اسلام و امام عزيزمان را به خاک بماليد. پشتيبان جمهوري اسلامي باشيد که اين انقلاب و پايان اين حکومت، فرج قائم آل محمد (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است. امام عزيزمان را در حوادث روزگار تنها نگذاريد و گوش به فرمان او باشيد. او را دعا کنيد و رهرو راهش باشيد که راه او صراط مستقيم است. از اختلافات بپرهيزيد و ديگران را به وحدت دعوت کنيد زيرا که پيروزي ما در گرو وحدت شماست؛ « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا ». (14)

شهيد سيد اکبر هاشمي جزي (1363-1340 برخوار و ميمه)

امت اسلامي، خواهران و برادران ايماني ام، اي که بر دوش، خون هزاران شهيد به خاک و خون خفته داريد!... از حرف هايي که موجب تفرقه بين امت اسلامي است، سخت بپرهيزيد، چون تنها چيزي که مي تواند جمهوري اسلامي را شکست دهد، تفرقه بين اقشار مختلف امت اسلام است و رمز پيروزي بر مستکبران، وحدت کلمه و تجلي گاه وحدت، نماز جمعه و نماز جمعه، محکم ترين سنگر پشت جبهه است. نماز جمعه به اين آساني ها به دست نيامده؛ بهاي آن خون هزاران شهيد است. پس مواظب باشيد آن را از دست ندهيد و بر هر کاري مقدم بشماريد و حتماً شرکت کنيد.
... پدرم! عوض اينکه سنگ قبرم را با نام و نشان و شعر پر کنيد، با خطي درشت بنويسيد: تنها راه پيروزي مسلمين، وحدت کلمه و پيروي از ولايت فقيه است تا حجتي باشد براي گروه گرايان و منافقان.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: تنها
2. در اصل وصيت: مي شود
3. در اصل وصيت: بر سر شما
4. سوره آل عمران؛ آيه 103
5. در اصل وصيت: بايد با
6. سوره آل عمران؛ آيه 103
7. سوره ي آل عمران؛ آيه 103
8. در اصل وصيت: تا اينکه
9. در اصل وصيت: قصد ضربه را خواسته باشند بزنند
10. در اصل وصيت: برقرار نمي شدند که
11. در اصل وصيت: نمي دهد و
12. در اصل وصيت: وصيت پيروزي انقلابمان
13. در اصل وصيت: خونم
14. سوره آل عمران؛ آيه 103

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (8) - وحدت «دفتر پنجم»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط