وصيت شهدا به بسيجيان (1)

آزاد احمدي: بنده يك بسيجي هستم وصيت و سفارش من اين است كه به كاروان شهادت به برادران شهيد مي پيوندم چون راه ايشان را ادامه دهم. هيچ كس از آينده خويش خبر ندارد به غير از خدا. بنده نيز كاروان شهادت را در پيش روي
شنبه، 18 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وصيت شهدا به بسيجيان (1)
وصيت شهدا به بسيجيان (1)

 

نويسنده: محمدعلي آقا ميرزايي




 

آزاد احمدي: بنده يك بسيجي هستم وصيت و سفارش من اين است كه به كاروان شهادت به برادران شهيد مي پيوندم چون راه ايشان را ادامه دهم. هيچ كس از آينده خويش خبر ندارد به غير از خدا. بنده نيز كاروان شهادت را در پيش روي خود مي بينم و بعد از مرگ من آرزوي موفقيت براي ساير همرزمان و همكاران را از خداوند منان مي طلبم. و طبق معمول آرزوي هر پدر، اميدوارم كه بعد از فوت من پدرم و مادرم احساس شادي كنند و با خون خود مي نويسم تا آخر اين انقلاب هيچ چيز مانع تلاش من نمي شود.

آيت الله نجارزاده: اي برادران بسيج اي سربازان امام، بسيج را رها نسازيد و تا مي توانيد نيرو براي سپاه خدا مهيا سازيد.

ابراهيم ابراهيمي: و اما شما اي بسيجيان به خاطر خدا كار كنيد و از مردم توقعي نداشته باشيد.

ابراهيم اله داديان: اي برادران بسيج و سپاه شما نور چشم امام هستيد امام امت بر بازوان پر قدرت شما بوسه مي زند. شما سعي كنيد كمال تواضع را در مقابل مردم و برادران عزيز و خواهران محترم داشته باشيد و با آنان با كمال مهرباني رفتار كنيد و بنا به فرمايش امام امت، اگر اسلحه در دست شماست با اخلاق مردم را خاضع كنيد ولي سفارشي (1) كه با شما دارم اين است كه با ضد انقلاب و كساني كه قصد سركوبي اسلام و انقلاب را دارند جدي و با كمال خشم و غضب رفتار كنيد كه خشم شما خشم خدا و امام زمان است.

ابراهيم بهادري: شما اي هم رزمان و اي بسيجيان شجاع و غيور سنگرها را محكم بداريد و مساجد را رها نكنيد.

ابوالفضل امامي ميبدي: برادران مي خواهم كه در ارگان هاي انقلابي شركت كنند به خصوص در(سپاه [و] پايگاه ها[ي] بسيج) و اين بسيج و پايگاه ها هست كه برادران را مي سازد.

ابوالفضل باشتني : اي برادران بسيج سخني هم با شما دارم و آن اين كه ما نبايد فقط بسيج و يا سپاهي تنها باشيم و خودمان را در آموزش يا ديگر برنامه ها خلاصه كنيم بلكه ما بايد يار مظلومان و دشمن ستم گران و پدر يتيمان باشيم ما بايد گردنكشان تاريخ و محيط خويش را به خاك بماليم و ما به ياد همدرد دردمندان نيمه شب هاي سياه تاريك باشيم.

سيد حسن آقامحمدي : وصيتم به برادران بسيج، برادران عزيز مرا حلال كنيد و از شما مي خواهم راهم را ادامه دهيد و اسلحه ام را زمين نگذاريد چون من برادر ديگري ندارم كه راهم را ادامه دهد و خواهش ديگرم اين است كه امام را تنها نگذاريد.

ابوالقاسم جمشيدنژاد : وصيتي به رزمندگان آن شب زنده داران آن كفرستيزان اي رهروان كوي حسين آماده باشيد كه به كربلا خواهيم رفت اي عاشقان شهادت مقامي بس والا داريد كه امام به بازوانتان بوسه مي زند و مي گويد اي كاش من يك بسيجي بودم.

شما نور چشم اين امتيد، حيثيت خود را حفظ كنيد ولي مواظب تكبر و غرور باشيد و به چند نكته بيشتر توجه كنيد كه بعضي از عوامل پيروزي در عمليات است.

ابوالحسن اصفهاني : سخني چند با بندگان مخلص خدا دارم اي كساني كه ذكر خدا از لب هايتان دور نمي شود برادران و خواهراني كه هر لحظه عمرتان به ياد خداست و به ياد احكام نوراني الهي و اي كساني كه بر نفس خود غالب گشته ايد و اي برادران بسيج اي متقربان به درگاه الله و اي كساني كه با چهره نوراني به عبادت خود مشغوليد يار امام باشيد و يار امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) كه اگر امام نبود و انقلاب ما بدون وجود مباركش بود تاكنون فساد بدتر از قبل مي شد.

احمد آقابابا : لازم مي دانم تذكر به برادران مسوول (2) و بسيجي بدهم و آن اين است كه بدانيد اين مسئوليت ها امانت است و جمهوري اسلامي ما را امين دانسته و به ما مسووليت واگذار كرده پس انشاءالله كوشا باشيم كه بتوانيم امين در امانت باشيم.

احمد اختيار بزرگي : چند كلمه اي هم با برادران بسيج مسجدها سخن مي گويم كه فعاليت هاي خود را هرچه بيشتر و بهتر كنند تا آنهايي كه هنوز اين انقلاب را درك نكرده اند به راه بيايند.

احمد اسعد ساماني : جمله اي هم به شما بسيجيان شما عزيزان سعي كنيد همان گونه كه تاكنون پيشتاز بوده ايد باشيد و بازوي مسلح ولايت فقيه باشيد سعي كنيد بيشتر مسايل و احكام اسلام را فرا گيريد بيشتر به مطالعه كتاب هاي اسلامي بپردازيد و اخلاق اسلامي را، اخلاق نيكو را زيربنا و اساس كار خويش قرار دهيد و خدا را بر كارها شاهد و ناظر بدانيد و اي امت اسلام از خدا كاري در راه خدا دريغ نكنيد و بهاي اين انقلاب را كه بهاي سنگيني را لازم دارد بپردازيد، به قول امامان براي رسيدن به لقاء الله بايد مشكلات را تحمل كرد.

احمد ايزدي : برادران مسجد و بسيج هر دو سنگرند يكي سنگر عبادي و سياسي و ديگري سنگر نظامي پس هر دو را پر كنيد، و در نماز جماعت شركت كنيد و هر شبتان استوارتر از شب هاي گذشته در صفوف نماز بايستيد و همه امام را دعا كنيد.

احمد پاسبان : اي برادران عزيز بسيجي بدانيد كه خداوند همواره ناظر بر اعمال و رفتار ماست مبادا خداي ناكرده مرتكب كاري شويد كه از قداست بسيج بكاهد دوستانم از شما مي خواهم كه بسيج را سنگري و پايگاهي جهت مبارزه با دشمنان داخلي و خارجي نماييد.

برادرم مسوليت بسيجي بودن خيلي سنگين است و همه كس از عهده آن برنخواهد آمد. سعي كنيد كه همواره راستگو، صديق و درستكار باشيد. و كوشش كنيد كه ياوران خوبي براي رهبر انقلابمان باشيد و از شما مي خواهم تمام قدرتتان را جهت حفظ انقلاب صرف نماييد و لحظه اي خستگي به خود راه ندهيد.

احمد تدين : از بسيج و سپاه مي خواهيم كه همواره پيرو خط ولايت فقيه باشند و مانند بهشتي ها و رجايي ها تا آخرين قطره خونشان از اسلام و خط امام پيروي كنند و در اين راه هم به بالاترين سعادت دست يابند.

احمد جبلي: برادران بسيجي فقط به فكر اسلام باشيد همانطور كه در سنگر از بسيج حفاظت مي كنيد در سنگر مدرسه هم از انقلابمان حفاظت كنيد.

اسماعيل اردستانيان جوادي: توصيه مي كنم به برادران بسيج كه در همه كارها نمونه باشند تا بي تفاوتان به اسلام را جذب كنيد و به مسوولين عزيز بسيج تا مي توانيد كمك كنيد و بيشتر به فكر جذب نيرو با اخلاق اسلامي باشيد.

اسماعيل اكبري زاده: از كليه[ي] برادران بسيج مي خواهم كه دست از بسيج برندارند و تا آخرين نفس و قطره[ي] خون در خدمت مردم باشند و سعي كنند كه مردم را به بسيج جلب نمايند تا به نيروهاي بسيج بيفزايند.

اصغر محمدي پور: برادران بسيجي ام تقاضايم از تمام شما اين است كه هيچ زمان و هيچ شرايطي جبهه ها را حتي براي لحظه اي خالي مگذاريد و بيش از پيش براي پيشبرد جنگ فعاليت كنيد و همچنين پايگاه هاي محل را هم پر كنيد و فعاليت كنيد تا دشمنان بدانند كه با شهادت يك بسيجي نه تنها صحنه [ي] انقلاب خالي نمي شود بلكه موج انقلاب خروشان تر گشته و راه كربلاي حسيني هموارتر مي شود.

حسين كريمي محمدآبادي : برادران بسيج، برادران مقاوم و ايثارگر شمايي كه در پشت جبهه در برابر دشمنان داخلي ايستاده ايد بدانيد كه دشمن اصلي نفس شماست هرگاه به قول امام در مسأله اي كه وارد شديد و رضاي خدا در آن بود بدانيد كه خدمتتان ارزش دارد هواي نفس خود را سركوب كنيد.

مجيد ارجمندي : اي بسيجيان سعي كنيد وظيفه اي را كه با بسيجي شدن بر دوشتان سنگيني مي كند ادا كنيد تا فردا بتوانيد جوابگوي خون هم سنگرانتان باشيد بسيجي شدن يعني سرباز آقا امام زمان شدن سعي كنيد سربازي نباشيد كه با ظهور آقا اول سر از بدن بسيجي ها جدا كند سعي كنيد مسجد را پر كنيد و نگذاريد كه دشمن از خالي بودن مسجد سوءاستفاده كند.

مجيد افشاري كرماني : از برادران بسيج [مي خواهم] در كارهاي بسيج هميشه آماده باشند تا دشمن نتواند ضربه اي به مملكت اسلامي ما بزند.

مجيد امين نراقي : از دوستان بسيجي مي خواهم كه پايگاه بسيج را لحظاتي خالي نگذارند و روزي كه مقرر شده است به پايگاه بروند و به نگهباني از دستاوردهاي نظامي مقدس جمهوري اسلامي بپردازند.

مجيد باقري حسن آبادي : دوستان بسيجي، دوستان مدرسه در يك جمله بگويم سعي كنيد هدفتان، راهتان و اعمالتان براي خدا و براي رضاي او باشد و انجام شود.

محسن پوربافراني : برادران بسيجي و سپاهي از شما عاجزانه درخواست مي كنم كه به مشركين و منافقيان رفتار انقلابي كنيد و نگذاريد كه آنان از چهره هاي انقلابي سوءاستفاده كنند و همچنين از مردم مي خواهم كه منافقين و مشركين را به ارگان هاي نظامي و انقلابي معرفي نمايند تا برادران بسيجي و سپاهي برنامه هاي اسلامي و احكام و حدود الهي را در مورد آنان اجرا كنند.

محسن حاج اسماعيل : برادران بسيج برادران حزب الله بچه ها را به طرف خودتان بكشيد آنها را جذب خودتان كنيد آنها را به طرف اسلام و خط امام بكشيد و آنها را از خودتان جدا نكنيد.

محسن حبيبي : اما سخني چند با برادران سپاهي، بسيجي، كميته ها و جهاد اين بازوان ولايت فقيه، برادران به شما عرض مي كنم در تمامي نقاط مملكت ياري براي روحانيت مبارز از صدر آنها امام عزيزمان اين پير جماران و بعد از آن فقيه عاليقدر آية اله مشكيني باشيد.

محمد آقاجاني حاجي آقا : افراد بسيج، اي بسيجي ها قدر خود را بدانيد خاك زير پاي شما شفاي امراض است و وجودتان صفاي انصار، سلاحتان همان شمشير علي (عليه السلام) و نگاهتان همان نگاه حسين (عليه السلام) است.

محمد ابراهيم پور(شام اسبي) : و شما بسيجيان عزيز در مساجد و پايگاه ها به نشر افكار اسلامي و تعليم قرآن از طريق جلسات قرآن خواني و تفسير بپردازيد كه كتابخانه هاي مدارس و مساجد را غني و عادت به مطالعه را در يكايك بسيجيان فراهم آوريد.

محمد افشار نجفي : برادران بسيج، از شما مي خواهم، اخلاق اسلامي را مراعات كنيد تا الگوي مردم باشيد و از همه تان التماس دعا دارم و سعي كنيد كه پايگاه را كه سنگر عاشقان الله و عبادتگاه عابدان الله است خالي نگذاريد و سعي كنيد مردم را به پايگاه بسيج جذب كنيد و در داخل بسيج احترام شهدا را داشته باشيد.

محمد اكبري : چند كلمه اي صحبت با برادران بسيج دارم كه انشاء الله به آن عمل كنند و آن اين است وحدت خود را از اين كه هست بيشتر كنند و به هم بيشتر احترام بگذارند با شهيد شدن من شما بيشتر احساس مسووليت كنيد تا اين كه ديگران را هم به بسيج بياوريد و اين طور باشد كه همه بچه هاي بسيج در جبهه حضور داشته باشند.

محمد اميني آذر : برادران بسيج شما در مقابل خون شهدا مسووليت تان بزرگتر و سنگين مي باشد به خدا قسمتان مي دهم كه يك لحظه از خدا غافل نشويد و دست از ياري انقلاب برنداريد بدون شك كه شيطان بر شما چيره شده و شما را به خدا قسم در كمك [به] بسيج فروگذار نكنيد و هميشه و همواره سرباز امام زمان باشيد.

محمد جبرييلي : برادران بسيج سعي كنيد بيش از پيش در صحنه حضور و همه كاركنان، كارگران تلاشتان در راه خدا باشد. مبادا بگذاريد افراد مخالف و منافق در ميان شما رخنه كنند به نگهباني در بسيج اهميت دهيد كه يك شب نگهباني در راه خدا از هفتاد سال عبادت بهتر است، هرچه بيشتر به جبهه ها رو كنيد.

محمد جعفري ديناني : برادران بسيجي الگوي جامعه باشيد، پيرانتان حبيب بن مظاهر و جوان هايتان اكبر و قاسم باشند.

محمدتقي تاجيك : پيامي هم دارم براي بسيجيان جان بر كف و فداكاري كه در هرجا كه باشند به نداي رهبرشان لبيك مي گويند و در حالي كه مي توانند مانند ديگران شب را در رختخواب بگذرانند اما به ياد خدا و به عشق امام حسين (عليه السلام) از تمام راحتي ها چشم مي پوشند و در سرما و گرما و در هر شرايطي شب را نمي خوابند تا از اسلام و انقلاب پاسداري كنند.

شهيد محمدتقي تكبيري: برادران بسيجي افتخار كنيد كه شهيد داده ايد و به نگهباني دادن ادامه دهيد و بسيج را هرچه بيشتر گسترش دهيد.

محمدتقي جباري : نكته اي [به] خواهران خصوصاً بسيجيان، شما رهروان حضرت زينب (سلام الله عليه) خود را در كنار مساجد در صحنه هاي علم و تقوا يعني دخالت در شناختن جامعه خويش مشاركت دهيد زيرا كه شما لبيك گويان به نداي رهبر در پشت جبهه ايد، شما را همان بس كه انقلاب ما، مرهون قيامتان است.

محمدجواد تهراني پور: سلام خدمت برادران بسيجي، عزيزان عاشقي كه مردانه در تمامي مشكلات انقلاب دلسوز و براي پيشرفت انقلاب فداكاري هاي فراواني كردند و زحمت هاي بسياري را تحمل كرده و مردانه جلو[ي] هرگونه توطئه[ي] دشمنان انقلاب را گرفته و شجاعانه با منافقان خارجي و داخلي نبرد نمودند و آنان را با ياري خداوند جبار به خاك ذلت كشاندند. برادران عزيز بسيجي اميد است كه اين سلام گرم مرا كه از دلي سوزان برخواسته است پذيرا باشيد و اميدوارم كه در اين مدتي كه با هم بوديم اگر بدي و تندي از اين حقير ديديد مرا مورد عفو قرار دهيد. عزيزان بسيج مانند گذشته براي پيشرفت انقلاب كوشا باشيد و نگذاريد خون عزيزاني چون مختاري ها و نظري ها و بهشتي ها و ديگر شهدا‍[ي] عزيز بسيجيان پايمال شود و منافقان از خدا بي خبر دلشاد شوند و دوش به دوش رهبر انقلاب پيش برويد و با هر مشكلي و هر ضد انقلابي چون سد آهنين برخورد كنيد و تشكيلات ضدانقلاب را برهم بپاشيد و مردانه و استوار برجاي بمانيد.

محمدحسن اهونمدي : اما وصيتي دارم به برادران بسيج عزيزان سعي كنيد كه سنگر بسيج را محكم نگهداريد كه دشمنان شما از اين سنگر محكم لرزانند بسيج سنگر عشق است عشق به الله.

محمدحسن برجعلي : به برادران بسيجي بگوييد فقط گوش به فرمان امام بوده و در چهارچوب اسلام عمل كنند.

[و] اخلاق اسلامي را كاملاً رعايت كنند.

محمد حسين تركيان : شما اي دريادلان، اي بسيجيان فاتح و ظفرمند اي كساني كه امام مي فرمايد بوسه به دست و بازوانتان مي زنم. ما دو راه بيشتر نداريم يا پيروزي يا شهادت.

محمدحسين جعفري نسب : يك جمله هم با برادران بسيجي، سعي كنيد كه پايگاه بسيج محل نفوذ دسته جات مختلف نشود كه هدف اصلي خود را از دست بدهد. هر گروه ولو اسلامي ممكن است پايگاه را براي خودشان وسيله قرار دهند شما هوشيار باشيد. شما به خاطر كسي به بسيج نمي آييد به خاطر خدا و امر امام و ولايت فقيه پس اصلاً شخص را در نظر نگيريد حق را بسنجيد و بگيريد و طرفدار حق باشيد. آنها كه دنبال چاه و زمين هستند بگذاريد دنبال دنياي خود باشند ولي نخواسته باشند از افراد بسيجي سوءاستفاده كنند و اين اسلحه و بسيجي كه [از] بدن هاي عزيزترين برادران شما به دست آمده، محفل نفوذ گروه ها نشود. تمام افراد به عنوان يك فرد مسوولند در بسيج رفت و آمد كنند نه به عنوان طرفداري از يك گروه خاصي.

محمدرضا احمدي زماني : بسيج و سپاه، اي كساني كه پيروزي شما بر تار[ك] تاريخ تا نفخ صور نورافشاني خواهد كرد برادرانم كه آيه[ي] مباركه «الَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» را در مقابل خود قرار داده ايد سعي داشته باشيد فقط خط زندگي را از امام و ياران واقعي امام بگيريد و مبادا دنبال وسوسه هاي شيطاني برويد و جبهه و بسيج را خالي كنيد.

محمدرضا اشرفي همداني : پس اي بسيجي ها تنها سفارش من به شما اين است كه مساجد را هميشه نگاه داريد چون دشمن از وحدت شما مي ترسد اي بسيجي هاي همسنگرم هميشه نماز را به جماعت بخوانيد.

محمدرضا اكبري : از بسيجيان عزيز اين عاشقان حسين (عليه السلام) و سنگرنشينان صابر مي خواهم كه هميشه اخلاق اسلامي را رعايت كنند.

محمدرضا باغبادي : همسنگرم اي برادر هم پايگاه و اي بسيجي، بسيج مدرسه[ي] عشق است عشق به لقاء الله و اين مدرسه عاشق [خدا]، بر توست كه در اين مدرسه ثبت نام نمايي زيرا بسيج [پايگاه افراد مؤمن] و انقلابي و باتقوا و بااستقامت است.

محمدرضا پلمه : برادران بسيج، خود را براي رنج و سختي كه در آينده است آماده كنيد و اخلاص و ايمان و توكل به خدا را سرآغاز هر كاري كنيد، پشتيباني كامل خود را از ولايت فقيه [اعلام] كنيد و دستورات او را در توان خود اجرا كنيد. برادرانم در سنگر مدرسه مواظبت از افراد منحرف و گروهك ها كنيد و با آنها مبارزه كنيد و علم خود را با تهذيب نفس و عمل و تقوي همراه كنيد، راه ما را ادامه دهيد.

محمدرضا توحيديان : اما وصيتي دارم به برادران پاسدار و بسيجي برادران در كارهايتان هميشه به ياد خداوند باشيد و در نظر داشته باشيد كه خداوند تبارك و تعالي ناظر اعمال ماست بيشتر به جبهه ها برويد كه امروز روز امتحان الهي است و در تمام كارهايتان به خدا توكل كنيد.

محمدصادق استعجاب : دوستان عزيز كادر بسيج، كوشا باشيد و در جهت استحكام بخشيدن به اين جمهوري اسلامي بكوشيد.

محمدصادق جاويدي : سلام فراوان به رهروان طريق الهي و به آن جان بر كفان دلير بسيجي، برادران كاروان امام حسين (عليه السلام) در حركت است و عزم رفتن به سوي خدا دارد بشتابيد كه عقب نمانيد، به درستي كه هركس خود را به اين كاروان رساند رستگار شد و هر كس كه به تكليف الهي كه بر گردن او نهاده شده است عمل نكرد، مورد خشم و غضب الهي قرار گرفت. برادران امروز با رفتن به جبهه از تمام آزمايش و امتحان الهي قبول شويد.

محمدعلي اعتباري : چند جمله اي هم به شما بسيجيان، شما عاشقانه شب حمله، دوستان مهدي موعود، سربازان امام زمان (عجل ا... تعالي فرجه الشريف) شمايي كه شب حمله به فرماندهي امام زمان تان بر دشمن يورش مي بريد، شما نيز اخلاق اسلامي را پايه و اساس حركت خويش قرار داده و به خدا توكل كنيد و فرزندان ولايت فقيه باشيد همانگونه كه تاكنون بوده ايد.

محمدعلي بديعي : شما برادران بسيجي، سنگر بسيج كه بازوي امام است خالي نكنيد و با هم متحد شويد كه دشمن از اين اتحاد و يكپارچگي شما به لرزه مي افتد.

محمدعلي بربري جوان : از برادران عزيز بسيجي درخواست دارم، چون مسجد سنگر است مسجدها را رها نكنيد و در حفظ آن كوشا باشيد.

محمدكاظم ابوترابي زارچي : اي مردم، اي جوانان و اي دوستان و اي رزمندگان بسيجي كه امام بر بازويتان بوسه مي زند به پيام قرآن گوش دهيد. به نداي اسلام و رهبرمان گوش دهيد. اكنون اسلام غريب است و اين جمعيت ايران با تمام كشورهاي ابرقدرت و جنايتكار مي جنگد. بياييد در صف رزمندگان اسلام و جمهوري اسلامي را ياري كنيد از ميهن مقدس اسلامي خود دفاع كنيد كه خدا پيكاركنندگان و جنگجوياني كه در راه او به مقابله مي پردازند و مانند صفي آهنين در مقابل دشمنان اسلام مي ايستند دوست مي دارد. يار اسلام و ياور قرآن و سرباز مهدي موعود (عجل الله تعالي فرجه الشريف) باشيد و در راه خدا جهاد كنيد كه يكي از اركان فروع دينتان جهاد است. از خدا بترسيد تا از عذاب و بلاهايي كه او نازل مي كند در امان باشيد. مرگ حق است و به سراغ همه ما مي آيد.

محمود اجاقي : از شما برادران (بسيج) و (سپاه) و (كميته) مي خواهم كه اين ارزشي كه خدا به شما عطا كرده بيشتر حفظ كنيد.

محمود احمدي خو : شما اي برادران بسيج ما مي رويم و با خون خود راه را براي شما بازتر مي كنيم و شما در آنجا سعي كنيد با پاسداري و احكام و كلاس ها سعي كنيد كه خون برادران شهيد و مجروحمان به هدر نرود و سعي كنيد با اخلاق اسلامي و روي خوش با مردم ديدار كنيد. زيرا الان دنيا روي بسيج ما و سپاه ما حساب مي كند و مي دانيم اين خون شهداء است كه راه را براي ما بازتر مي كند و شما را به خداي قادر قسم مي دهم كه پشت اماممان را خالي نكنيد به جان امام و ياران در خط او دعا كنيد اين پيام خون شهدا و من به شماها است.

محمود اميني : سخني چند با برادران بسيجي خود دارم، اي برادران بسيجي از شما مي خواهم كه دست از اسلام و قرآن برنداريد و در خط امام حركت كنيد و پشتيبان ولايت فقيه باشيد دست از روحانيت برنداريد كه اگر دست از روحانيت كشيديد (3) اسلام شكست خواهد خورد. و از شما مي خواهم كه با هرگونه فساد در هرجا كه باشد برخورد كنيد.

محمود چنگاني : سلام به رزمندگان اسلام و برادران بسيج شما همان جا كه هستيد فعاليت كنيد شما سنگر بسيج را نگهداريد و همان راه تبليغاتي كه شهيد احمد رباني در پي آن بوده پياده كنيد من به شما مي گويم كه كار كنيد و فعاليت كنيد كه خدا با شماست البته من كوچكتر از آن هستم كه به شما سفارش كنم ولي براي خدا مي گويم شما دعاي كميل و توسل را فراموش نكنيد و در ايام هفته به [ديدار] خانواده هاي شهدا و اسيران و شهيدان گمنام و مفقودالاثر برويد و به خانواده هاي آنها دلداري بدهيد و دعاها (4) [ي] آنهاست كه ما را به پيروزي مي رساند.

محمودعلي بابالو : بسيجيان جان بر كف، وظيفه اصلي خود كه همان حفاظت از ارزش هاي اسلامي و پاسداري از خون شهيدان است از ياد نبريد و همه اعمالتان را براي رضاي خدا و در راه او قرار دهيد اخلاق اسلامي در صدر كارهايتان باشد در غير اين صورت از مردم ديگر انتظاري نمي توان داشت اول بايد خود را ساخت سپس ديگران را. با منافقين و ضدانقلابيون به شدت برخورد نماييد زيرا كه انگل اسلامي هستند. دوستان عزيز سنگر مدرسه و درس را فراموش نكنيد و سلاح قلم را با سلاح ايمان آميخته كنيد و با آن با دشمنان خدا و مسلمين بجنگيد و آينده[ي] كشور اسلامي مان را شكوفا سازيد.

مختار جديري : پيامي دارم به دوستان و آشنايان و همسنگران بسيج كه همان بازوي رهبر هستند و برادران من از ميان[جنگ] براي شما چند خطي سخن مي گويم آن اين است كه شما هيچگاه سنگر اصلي و دشمن شكن [بسيج] را خالي نكنيد.

مرتضي بهمن آبادي : و حال سخني دارم با برادران خوب و مخلص بسيجي كه حافظان انقلاب مي باشند برادران از شما مي خواهم كه در امر ساختن خود كوشا باشيد و مطيع روحانيت مبارز كه در خط امام هستند باشيد رفتن به مساجد و جبهه را هميشه جزو برنامه[ي]كارهايتان قرار دهيد.

مرتضي چيتگري : برادران بسيجي و پاسدار، از شما مي خواهم كه زينب گونه زندگي كنيد و خودتان را غرق در مسايل دنيوي و مادي و لغوگويي نكنيد و اوقات خود را به بطالت مگذرانيد و از اين ريشه[ي] خانمان سوز، غيبت و تهمت دوري گزينيد. تقوا را پيشه خود سازيد در هنگام مشكلات و سختي ها صبر را پيشه خود سازيد، با همديگر اتحاد و اتفاق داشته باشيد و اين ميعادگاه عشق(بسيج) را از دست ندهيد.

مرتضي حاجيان حسين آبادي : با برادران بسيجي و سپاهي سخني دارم اي عزيزان شما سرمايه هاي اين انقلاب هستيد شما با كردار، اخلاق، رفتار اسلام را به مردم نشان دهيد و كارهايتان را براي خدا و خالص براي خدا انجام دهيد كه خداوند اجر شما را مي دهد ديدار از خانواده هاي شهيدان و مفقودالاثر يادتان نرود.

مسعود احمديان : بچه ها، بسيج خيلي مقدس است نگذاريد با كارهايمان طوري شود كه بگويند اگر بسيج اين است پس نمي شود از انقلابشان انتظار داشت.

مسعود حجاري : برادران عزيز بسيجيم آنهايي كه دست از امام برنداشته اند و برنمي دارند توصيه مي كنم هرچند شهدا گفته اند اما من هم باب تذكر[مي گويم] تا از گزند منافقين و فرصت طلبان در امان باشم، عزيزان سروران گرامي شمايي كه بازوانتان بوسه گاه امام است مواظب باشيد امام عزيز تنها نماند ياري كنيد و او را هرچند ياري كردن امام ملتزم(5) سختي ها و مشقت مي باشد جلوتر از امام حركت نكنيد عقب هم نمانيد پشت سر امام باشيد تا گوشتان سخنان او را بشنود.

مصطفي باتواني : برادران بسيجي، مسجد را خالي نكنيد و از ناموس اسلام دفاع كنيد و از شما مي خواهم كه كوچه را چراغاني كنيد و شربت و شيريني پخش كنيد چرا كه من به معبودم رسيدم.

مصطفي بختياري اصل : اي برادران بسيجي اي استادان اي سروران گرامي اي كساني كه هرچه دارم از شماهاست زندگي من در برادران بسيجي خلاصه مي شود عشق من به بسيج وصف ناپذير است.

مصطفي برزگر قصابعلي سرايي : برادران مؤمن و بزرگوار بسيج نمي دانم براي شما بندگان الهي و عاشقان حسين ( عليه السلام) چه بنويسم هر بدي از اين حقير ديده ايد و اين كه فعاليت كمي در بسيج داشتم مرا ببخشيد.

مصطفي ترابي : اينجانب بنده[ي] حقير به تمامي برادران بسيجي و جان بر كف كه با اخلاق اسلامي و عمل به دستورات دين خدا مي توانند نمونه اي از سربازان امام زمان باشند سلام مي رسانم.

مهدي آقاجاني : اي برادران بسيج كه عاشقانه بدون طمع و چشم داشتي به مالي و يا مقامي فقط براي رضاي خدا و در راه خدا با تمام وجودتان مي جنگيد آگاه باشيد كه اجر شما بسيار است و پاداش عمل افتخارآفرين شما را هيچكس غيرخدا نمي تواند بدهد.

مهدي احمدي : ولي سخني با ياران باوفا و خالصم، برادران بسيج دارم. اي كساني كه سختي هاي شب را بي خوابي ها را براي آرامش مردم مي كشيد، در اين راه مهم دقت عمل به خرج دهيد (6) و اجرتان را هرچه بيشتر كنيد.

مهدي اسفندياري : سخني با برادران بسيج، شما رزمندگان نوجوان بسيجي با اعمال و رفتار اخلاق نيكويي كه داريد امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و نايب بر حقش امام خميني را شاد مي كنيد. اي برادران (7) عزيز رزمنده كه در جنگ شركت كرده ايد و اي برادران عزيزي كه در اين كشور اسلامي پست و مقامي داريد امروز خدا شما را از ميان يك ميليارد مسلمان انتخاب كه به اسلام و مسلمين خدمت كنيد.

مهدي اشرف : اي بسيجيان اي عاشقان شهادت و اي مرغان آغشته (8) به عشق، گوش به فرمان رهبر كبير انقلاب و روحانيت اصيل باشيم و نگذاريد كه امامان همانند حسين بن علي (عليه السلام) تنها بماند.

مهدي الياسي : از برادران بسيجي، اين شيران روز و زاهدان شب مي خواهيم كه هيچ موقع تحت هر شرايط سنگر بسيج و مسجد را ترك نكنند و آن گونه باشند كه بايد باشند.

مهدي باقريان : اي برادران بسيجي حضورتان را در صحنه نبرد حق بر عليه باطل ادامه دهيد و تا آخرين قطره[ي] خونتان مبارزه نماييد و از اسلام دفاع كنيد (9) زيرا كه مكتب ما چنين و رهبر ما حسين باشد كه خداوند شما را از سربازان واقعي آن حضرت قرار دهد.

ناصر اسمند : برادر بسيجي و پاسدار راهت را ادامه بده كه راه شماها همان راه حسين است رسالت شماها پاسداري از اسلام است.

ناصر باباجانيان : اي بسيجيان مقتدر و اي آنهايي كه عاشوراي حسيني را در كربلاي ايران به عرصه[ي] نمايش درآورديد و پرچمدار خونين صحنه نبرد شديد و لرزه بر پيكر استخواني و سست عنصر آمريكا انداختيد و همواره از جان و مال خود گذشتيد و به پيام حسين گونه نايب الامام خميني لبيك گفتيد و در صحنه نبرد حاضر شديد و سياست كشور را به دست گرفتيد و با جانفشاني هايتان سياست هاي خائنانه و كاذب شرق و غرب را با جمله هاي وسيع و حساب شده تان از هم (10) پاشيديد و دست كثيف استعمارگرها را در منطقه رو نموديد و ماهيت كثيف شان روشن گشت و در نتيجه به موضع ضعف نشانيده شدند كه همان عمل صدمه انقلاب محمدي (صلي الله عليه و آله و سلم) را در دوران رسالت حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) را در ذهن ها تداعي مي كند پس درود بي پايان بر شما يادهاي سفيران انقلاب و اي يكه تازان صحنه نبرد، پيروزيد و پيروزي از آن حق است.

ناصر تاجيك فر : و شما اي برادران بسيج كه در راه تداوم انقلاب اسلامي از جان و مال گذشته ايد، برادران بسيج استغفار و دعا را از ياد نبريد كه بهترين درمان ها براي تسكين دردهاست.

يادگار ظفري : برادران پاسدار و بسيجي قدر و منزلت خود را بدانيد شماها سربازان امام زمان هميشه شماها پاك باختگان مكتب ايثار و شهادت هستيد شماها اين لباسي كه بر تن كرديد لباس شهدا است شماها مديون شهدا هستيد و بايستي در آخرت جواب شهدا را بدهيد شماها همه كارهايتان بايستي به خاطر رضاي خدا باشد.

يعقوب دلير روحي : دوستان و برادران بسيجي، هيچ گاه سنگر عشق و شهادت را خالي نگذاريد و جاي خالي مرا در سنگرها پر كنيد و برادران سپاه نيز تا مي توانند در هر مورد اين برادران را ياري نمايند.

آيت الله درخشنده : و سخني هم با برادران بسيجي، سپاهي و غيره كه هوشيارانه از انقلاب اسلامي كه دستاورد هزاران شهيد به خون خفته است محافظت كنند و عمال خارجي را با نام هاي منافقين و غيره را در داخل سركوب نمايند.

ابراهيم خليج : برادران بسيجي و برادران پاسدار، اي عاشقان جان بر كف و مخلص اي شمايي كه امام در مورد مقامتان فرموده كه سپاه نور چشم من است و به بازوان شما بوسه مي زنم شما قدر و ارزش خود و اين موقعيت را بهتر مي دانيد كه در چه زمانه اي هستيم و چه بايد بكنيم همواره پشتيبان ولايت فقيه باشيد و همانطور كه خود بهتر مي دانيد مسأله اصلي ما جنگ است كه از فروع دين نيز واجب تر است همواره نگذاريد جبهه ها خالي بماند و اسلحه بر زمين افتاده ها را بر دوش گيريد تا رفع كل فتنه از عالم.

ابراهيم رضايي وحدت : با همه تجهيزات و ساز و برگ بسيج شويد و در راه خدا با اموال و جان هاي خود جهاد كنيد. پشتيبان رهبر انقلابمان امام امت خميني بت شكن و اسلام باشيد و امام را ياري نماييد.

ابوالقاسم سيانكي : و اينك با شما برادران عزيز بسيج سخن مي گويم، برادران بسيج ثابت قدم و به خدمت خود در سنگر مساجد مشغول باشيد، برادران عزيز اين دانشگاه محصلاني دارد عاشق امام و آقايشان مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، اين محصلان تا نيمي از شب در جبهه ها سينه مي زنند، دعاي توسل و كميل و نماز شب مي خوانند و يا مهدي ادركني مي گويند، اين عاشقان كربلا قبل از هر غذا سوره حمد و دعا به جان رهبر و رزمندگان مي كنند، من خدا را شكر مي كنم كه من را به اين دانشگاه فرستاد تا پيش اين برادران كه واقعاً عاشق امام زمان هستند، ساخته شوم. برادران اين را بدانيد اولين كسي كه از اين پايگاه بسيج (حسينيه جوادالائمه)به درجه[ي] شهادت نايل گردد از با اخلاص ترين و پاكترين بچه هاي اين پايگاه بوده است. و حال در لحظات آخر عمرم از پدر و مادر و خواهر و برادران و تمامي دوستان و آشنايان و برادران بسيج طلب حلاليت مي نمايم و مرا ببخشيد. خدا يار و ياور شما باشد خدايا، خدايا تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) خميني را نگهدار.

بسيجي ديده بيدار عشق است/ بسيجي پير ميدان دار عشق است/ به روي سينه و پشت بسيجي/ نوشته يا زيارت يا شهادت.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت «‌سفارش» آمده است.
2. در كل وصايا مسوول و مسئوليت به شكل مسئول آمده است كه در تمام موارد ما اين شكل رسم الخط را انتخاب كرديم.
3. در اصل وصيت «كشديد» آمده است.
4. در اصل وصيت «وعاها» آمده است.
5. در اصل وصيت « متلزم» آمده است.
6. در اصل وصيت نامه « دهدي» آمده است.
7. در اصل وصيت نامه «بردران» آمده است.
8. در اصل وصيت نامه «اغوشته» آمده است.
9. در اصل وصيت نامه «دفاه» آمده است.
10. در اصل وصيت «وهم» آمده است.

منبع مقاله :
آقاميرزايي، محمدعلي،(1388)، بسيج: گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (1)، تهران، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشر شاهد، اول 1388



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان