وحدت نياز الزامي در جبهه ی انقلاب (2)

... اگر نمي توانيد به جبهه بياييد، لااقل در پشت جبهه با منافقين مبارزه کنيدکه به قول امام، منافقين ازکفار بدترند و منافقين همان کساني هستندکه از هر راه که شده، مي خواهند به انقلاب صدمه برسانند و به طريق تفرقه و نفاق و دو
يکشنبه، 26 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وحدت نياز الزامي در جبهه ی انقلاب (2)
 وحدت نياز الزامي در جبهه انقلاب (2)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

 

شهيد علي رضايي آدرياني ( 1362 - 1345 خميني شهر )

... اگر نمي توانيد به جبهه بياييد، لااقل در پشت جبهه با منافقين مبارزه کنيدکه به قول امام، منافقين ازکفار بدترند و منافقين همان کساني هستندکه از هر راه که شده، مي خواهند به انقلاب صدمه برسانند و به طريق تفرقه و نفاق و دو دستگي انداختن در بين مردم، وحدت آنان را ازبين ببرند. راه مبارزه با منافقين اين است که [ در ] نماز [ دشمن ] شکن جمعه شرکت کنيد و [ نيز ] با شعارهاي کوبنده ي خود و با وحدت خود و با خالي نگذاشتن مساجد و منحرف نشدن از راه ولايت فقيه [ مبارزه نماييد ] و از آمدن فرزندانتان به جبهه جلوگيري نکنيد که امام مي فرمايد: « به جبهه رفتن واجب کفايي است» و با اين عمل ها و اطاعت از ولايت فقيه، مي توانيد مشت محکمي بر دهان ياوه گويان شرق و غرب بزنيد.

شهيد مجيد رضايي پاکچين ( 1362 - 1341 تبريز )

امام فرمود که امروز وظيفه ي همه ماست که از اسلام دفاع کنيم و امروز دشمن داخلي و خارجي با هم متحد شده اند و مي خواهند ولايت فقيه را از بين ببرند و روحانيت را از بين ببرند؛ اسلام و قرآن را از بين ببرند . شما همان گونه که با وحدت کلمه عمال [ و ] دست نشاندگان آمريکا و شوروي را به جهنم رانديد، باز هم وحدت کلمه را حفظ کنيد.

شهيد علي رعنايي ( 1362 - 1346 همدان )

اما چند جمله با برادران مخلص و با ايمان انجمن اسلامي و بسيج : برادران! سعي کنيد که تقواي اسلامي را بالا ببريد و در کارهايتان اخلاص به خرج دهيد و کارها را با دل و جان، به نحو احسن انجام دهيد. سعي کنيد وحدت کلمه و اتحاد از ميان شما نرود و ايمان و اتکال (1) به الله را در کارهايتان حفظ کنيد.

شهيد اسکندر رعيت پيشه ( 1366 - 1349 فسا )

و پيام بنده اين است که به آيه ي « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (2)؛ يعني « به ريسمان الهي چنگ زنيد و متفرق نشويد »؛ عمل نماييد؛ زيرا که وحدت ما باعث شکست دشمنان اسلام مي باشد.

شهيد علي محمد رفيع زاده ( 1362 - 1342 شهرکرد )

اي ياوران قرآن و اي ملت الله اکبر! در برابر مصائب صبور باشيد . وحدت را حفظ کنيد و از هيچ ابرقدرت کذايي نترسيد. استقامت کنيد ، چنانچه از طرف قرآن به شما امر شد «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ » (3). اي سربازان ولي عصر ( عجل الله تعالي فرجه الشريف )! مبادا که از فرمانده خود امام زمان، غافل شويد که خداي ناکرده ضربه خواهيد خورد.

شهيد اصغر رفيع زاده اخويان ( 1360 - 1339 اصفهان )

از شما و بقيه ي مردم و آشنايان مي خواهم که امام عزيز را تنها نگذاريد (4)، گوش به فرمان ايشان باشيد، وحدت خود را حفظ کرده، در نماز جمعه و جماعت و اجتماعات مذهبي شرکت کنيد.

شهيد اميرعلي رفيعي ( 1366 - 1344 خدابنده )

اي مردم دلاور! پيام شهيدان که در کربلاي حسين، عراق، خفته اند و در کشور خونين ايران اسلامي، اين است که از اسلام دست برنداريد و هميشه از حق و مظلوم دفاع کنيد. از دين و مذهب، از امام امت دست بر نداريد، وحدت کلمه را حفظ نماييد، در راهپيمايي ها شرکت نماييد.

شهيد غلام حسين رفيعي بيدراقي ( 1362 - 1341 تبريز )

وصيت من به عنوان يک پاسدار و يک حزب اللهي اين است که دست از دامن پربرکت امام برنداريد. امام هرکس را دوست داشت، او را دوست بداريد و بر هرکس تاخت، بر او بتازيد. وحدت کلمه را حفظ کنيد . از مسئولين مملکتي پشتيباني کنيد. در هر مقامي هستيد، مغرور نشويد و در مسير جهاد و شهادت قدم برداريد.

شهيد علي رمضاني کتايونچه ( 1361 - 1346 برخواروميمه )

مي خواهم با شما سخناني بگويم: ... بايد وحدت داشته باشيم؛ چرا که وحدت است که ما را در راه ها قوي و استوار مي کند. امروز شما بايد بدانيد که همه ي دنيا عليه ما بسيج شده اند؛ چرا که مي خواهند ما را دوباره به راه کفر برگردانند . ما مي جنگيم و اعلام مي کنيم تا سرحد جان و مرگ و شهادت مي رويم، ولي حاضر نيستيم يک قدم به عقب برگرديم. امروز، راه ما دراز است و انقلاب محتاج راه برادران شهيدپرور است. عمر خود را به بطالت نگذرانيد و در برابر دشمنان داخلي و خارجي قوي باشيد و مساجد را ترك نکنيد. واجبات خدا را اهميت دهيد که نجات ما و سعادت ما در همين است. اخلاق خود را نيکو گردانيد. وحدت خود را حفظ کنيد.

شهيد ابراهيم روستا ( 1367 - 1350 فيروزآباد )

بياييد دست اتحاد به هم دهيد، نگذاريد اين منافقان، منافقاني که در پي وقت مي گردند، در شما نفوذ کنند و شما را متفرق سازند و شما را از جامعه ي روحانيت جدا کنند. آيا اين روحانيت نبود که شما را از زير سلطه ي آمريکا و دست نشانده هاي جنايتکارشان بيرون آوردند؟ بياييد با وحدت خود پشت جبهه ها را گرم نگهداريد و از اسلام و قرآن دفاع کنيد.

شهيد ابراهيم زارعي ( 1362 - 1342 بهار )

از برادران بسيجي تقاضا دارم که با کمال وحدت و قدرت فعاليت نمايند، ادامه دهندگان راه شهدا باشند. (5)

شهيد اکبر زارعي ( 1365 - 1348 فراشبند )

به شما توصيه مي کنم تا آخرين قطره ي خونتان جبهه هاي حق عليه باطل را پر نماييد، وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد که مبادا خداي ناکرده دشمنان اسلام بتوانند به ما ضربه اي وارد کنند، همان طور که آيه ي قرآن مي فرمايد: « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (6)؛ يعني « همگي به ريسمان الهي چنگ بزنيد و متفرق نشويد ».

شهيد کرامت الله زارعي ( 1364 - 1346 فراشبند )

اولين پيامي که به ملت ايران دارم اين است که آن هايي که قدرت دارند، به جبهه بروند. همان طور که امام فرمودند: بر جوان ها واجب است که به جبهه بروند و نگذارند که ديگران خسته شوند. بنابراين جبهه را گرم نگه داريد و ما بايد هميشه گوش به فرمان رهبر کبير انقلاب بوده و هميشه در ذهنمان باشد که در جنگ با آمريکا هستيم. از کمک هاي نقدي و جنسي به جبهه هاي حق عليه باطل کوتاهي نفرماييد و وحدت خود را در همه حال حفظ کنيد. « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (7)؛ « به ريسمان الهي چنگ زنيد و متفرق نشويد. »

شهيد علي زالي ( 1363 - 1347 ماکو )

پيامي که به برادران حزب الله دارم اين است: گوش به فرمان امام امت باشيد و در کارها خدا را در نظر بگيريد . در کارهايتان زيرك و استوار و در رفتار و اعمالتان تقوا را در نظربگيريد و همواره صبور باشيد. برادران! هوشيار باشيد و در خط مستقيم ولايت فقيه حرکت کنيد . وحدت خود را همان طوري که امام فرموده اند، حفظ کنيد. برادران! بيدار شويد و بر عليه کفار بشوريد که ظهور حضرت امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) نزديک است.

شهيد غلام حسين زمان ( 1367 - 1346 دهدشت )

از مسئولين محترم نظام جمهوري اسلامي مي خواهم که از اين امانت الهي ، يعني انقلاب اسلامي، به خوبي پاسداري کنيد و کاري کنيد که مردم بيشتر قدر اين امانت الهي را بدانند و دست وحدت به يکديگر بدهيد که چنانچه وحدت نباشد، به اين امانت ضربه وارد مي شود. مبادا کاري کنيد که مردم به خاطر کارهاي شما از انقلاب اسلامي دلسرد شوند و رابطه ي خودتان را با مردم صميمانه تر کنيد و به مردم روستا بيشتر رسيدگي کنيد، چون هم از نظر مادي و هم از نظر فرهنگي در فقر هستند.

شهيد ابراهيم زمانيان يزدي ( 1364 - 1348 مشهد )

هموطنان عزيز! هميشه همبستگي و انسجام خود را حفظ کنيد تا بدين وسيله وحدانيت خود را به دشمنان اسلام نشان دهيد، چون در تاريخ ثبت شده است [ که ] بهترين راه براي نابودي وحدت يک جامعه، تفرقه مي باشد . شما برادران و خواهران عزيز! از تفرقه دوري کنيد و دست به دست هم دهيد تا بدين وسيله خار چشم دشمنان باشيد.

شهيد علي زماني پورده يعقوبي ( 1362 - 1343 زرند )

اي جوانان عزيز، اي همسنگران! شما هستيد که ايران را از زير يوغ استعمار آمريکا بيرون کشيديد و اين زالوها را بيرون رانديد. پس اکنون به گفته ي امام خود مي خواهيم اين ويرانه را آبادش کنيم. بکوشيم در مرحله ي اول، جنگ را سرلوحه ي هر کار قرار دهيم و به جبهه ها روي بياوريد و مرزها [ ي ] جمهوري اسلامي ايران را پر کنيد. ان شاء الله از عراق به قدس و تمام کشورهاي مرتجع عرب ، انقلاب اسلامي ايران فراگير شود (8) و ديگر کشورهاي غيراسلامي نباشد و يک وحدتي بين مسلمانان جهان به وجود آيد.

شهيد احمد زين الديني ( 1362 - 1340 خوانسار )

برادرم! بکوش در راه خود سازي که به اين طريق است که وحدت از آن به دست ميآيد، درك انقلاب از آن به دست مي آيد...
اسلام، امروز احتياج به وحدت دارد، وحدت خود را حفظ کنيد، دنبال دشمن حرکت نکنيد. برادران روستايي! خودتان تفرقه را از بين خودتان جدا کنيد، بدانيد دشمن مستقيماً وارد عمل نمي شود، بلکه غيرمستقيم و آن هم با تفرقه افکني.

شهيد ميرفتاح ساداتي قلعه ( 1361 - 1344 اروميه )

جبهه نبرد حق و باطل است، جبهه نبردي [ است ] که انسان الله را بيشتر درك مي کند، وجود امام زمان ( سلام الله عليه ) را قطعاَ و يقيناَ درك مي کند . و اين جواناني که با نيت پاك مي خواهند قدمي در راه خدا بردارند، آنها را از خودمان دور نکنيم. بايد وحدت کلمه را حفظ کنيم و امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) را از خودمان راضي کنيم و با وحدت خود ضرباتي بزنيم بر دهان ابرقدرت ها.

شهيد ابراهيم سالمي ( 1365 - 1343 سلماس )

اي حزب الله! وحدت را حفظ کنيد و بدانيد که قدرت خداوندي حامي وحدت شماست.

شهيد عيسي سالمي ( 1365 - 1340 زاهدان )

برادران گرامي! دعا را سلاح برّنده ي خود قرار دهيد که دعا بهترين دارو براي شفا است و هميشه به ياد خدا باشيد که ذکر خدا قلب ها را آرام نگه مي دارد و وحدت اسلامي را حفظ کنيد که خداي نکرده دشمن بين شما جدايي نيفکند و خداي نکرده از روحانيت مبارز و عزيز جدا نشويد و از روحانيت کناره گيري نکنيد که اگر چنين کرديد، روز بدبختي مسلمانان و روز عزاي مسلمين و شادي دشمنان اسلام است.

شهيد احمد سپهر ( 1365 - 1347 قم )

حفظ سنگر در جبهه و پشت جبهه است که پشت جبهه چون پايهاي براي ساختمان عظيم جبهه و جنگ است. آنها که مي توانند جبهه را خالي نگذارند و آنهايي که نمي توانند در سنگر ديگري به وظايف خود عمل کنند، همواره گوش به فرمان امام عزيزمان باشيد و وحدت را در سطح کليه ي اقشار ملت به خصوص روحانيت گرانقدر حفظ کنيد و هميشه در خاطرتان باشد که تنها راهي که دشمن مي تواند به ما ضربه بزند از داخل است.

شهيد علي سراج ( 1365 - 1349 سمنان )

جوانان عزيز! مبادا در غفلت و ذلت بميريد که حسين ( عليه السلام ) و علي اکبر ( عليه السلام ) و ابوالفضل العباس در ذلت از دنيا نرفتند و مرگ سرخ خونين را حفظ کردند. بدانيد که روز (9) مرگ شما فرا خواهيد رسيد؛ پس چه بهتر که مرگ سرخ خونين در راه خدا باشد. وحدت کلمه و اتحاد خود را حفظ کنيد و در صحنه ي انقلاب و جنگ حضور داشته باشيد و در پشت جبهه ها، هيچ گاه (10) جنگ را فراموش نکنيد.

شهيد کرامت الله سرخوش ( 1364 - 1348 فراشبند )

اولين وصيت من اين است که اي برادران! امام را تنها نگذاريد. نماز جمعه را هرچه باشکوه تر برگزار کنيد و وحدت را حفظ کنيد. امام فرمود: « مسجد سنگر است؛ اين سنگرها را محکم نگه داريد. » عزيزان! مي دانم که لازم به گفتن من نيست، چرا؟ چون که ملت آگاهي هستيد.

شهيد محسن سکنجه ( 1363 - 1344 تهران )

برادران و خواهران مکتبي ام! وصيتم و سفارشم در واقع همان وصيت برادران شهيدم ناصر پيري و حسين اعظمي مي باشد که اميدوارم به آن دقت نموده و عمل کنيد. قرآن را زياد بخوانيد و با اخلاص به آن عمل کنيد. از طلبه ها دوري نکنيد که اين ها رمز وحدت هستند. به نماز اهميت فراوان دهيد. هميشه به ياد خدا باشيد. برنامه ي خودسازي امام امت، خميني بت شکن را از برنامه هاي خود قرار دهيد. منافق را در هر کجا هست، فراموش نکن و با او به مبارزه برخيز.

شهيد ابراهيم سليميان ريزي ( 1365 - 1344 زرين شهر )

و اي منافقان! روزي فرا رسد که چهره ي شماها رو شود که هميشه رو بوده که با آرايش [ و ] زينت و تحريک مردم و گول زدن مردم ساده و پاك بر عليه اسلام، تفرقه و به خيال احمقي خود، مردم جاهل را جلب مي کنيد و توبه کنيد که حق است مرگ. از قافله عقب نمانيد، کاروان حسين ( عليه السلام ) را هميشه در نبرد و در مسجد و در وحدت مسلمانان، پر از نيرو کنيد (11)

شهيد احمد سويزي ( 1364 - 1345 تهران )

اي عزيزان بسيجي! مخلصين محل! اميدوارم با سعي و کوشش بيشتر با وحدت کلمه در انجام وظايفتان کوتاهي نکنيد.

شهيد جبار سيدي مهيني ( 1360 - 1341 سراب )

پيام من به برادرانم اين است که تا مي توانند وحدت کلمه را حفظ نمايند و با همديگر خوش رفتار باشند و نگذارند، که ضد انقلاب بين آنها کينه و دشمني ايجاد کند.

شهيد ابوالقاسم سيفي ( 1361 - 1339 دامغان )

تو اي هموطن! با لطف حق تعالي شاهديم که چگونه همچنان انقلابمان مواج و خروشان به پيش مي رود و در صدور انقلابمان يعني اسلاممان هر روز موفق تريم و گروهک ها و ملي گراها را رو به زوال و نيستي مي بينيم؛ همچنان اميدوار و حاضر در صحنه باشيد، وحدت را حفظ کنيد.

شهيد ابوالفضل شاهوار ( 1367 - 1346 شهرري )

چند تا تذکر بود که اول براي خودم و بعد براي يادآوري براي شما عزيزان بگويم و آن اين بود که هيچوقت اسلام، انقلاب، جبهه، مسجد و بسيج را خالي نگذاريد و هميشه در برابر حوادث مقاوم باشيد و هميشه وحدت خودتان را حفظ کنيد.

شهيد بخش علي شفاعت ( 1365 - 1345 تهران )

اي بسيجيان! در هر جبهه اي که هستيد چه از نظر درسي، کاري، نفسي و مبارزه با کافران، هرگز امام عزيزمان را از ياد مبريد و سراپا گوش به فرمايشات آن بزرگ مرد دوران باشيد و وحدت و همبستگي و محبت و دوستي را بين خود افزايش دهيد تا به سرمنزل مقصود برسيد.

شهيد علي شکوهي قهفرخي ( 1363 - 1346 شهرکرد )

برادران عزيز! امروزه ما بايد وحدت را پيشه کنيم و نگذاريم که بين ماها تفرقه ايجاد شود، چون الان بزرگ ترين ضربه اي که تاکنون اسلام خورده ، از همين جدايي ها بوده که دشمنان سوء استفاده مي کردند و ما را از بين مي بردند. برادران عزيز! تقوا را پيشه ي کنيد که تقواي ما هرچه بيشتر باشد، هواي نفس ما کمتر است و تقوا انسان را مي سازد و به او انسانيت مي بخشد براي مبارزه با دشمنان اسلام.

شهيد احمد شکي ( 1365 - 1332 علي آباد )

مبادا به خاطر اينکه سرمايه دارهاي از خدا بي خبر و گروه هاي منحرف و کساني که در رژيم پهلوي حامي و دعاگوي خاندان کثيف پهلوي بودند، امروز به خاطر اينکه خود را در جامعه ي اسلامي نفوذ دهند و کارهاي مسلمانان را در دست بگيرند، بين شما اختلاف بيندازند و شما را هم به جان يکديگر بيندازند و به قول معروف « تفرقه بينداز و حکومت بکن » باشد شما وحدت خود را حفظ کنيد و احترام يکديگر را داشته باشيد که پيامبر خدا، حضرت محمدبن عبدالله ( صلي الله عليه و آله و سلم ) تمام مسلمانان با هم برادر ديني مي باشند » اگر به جمله ي پيامبر گوش نکنيد و فريب اين از خدا بي خبرها را بخوريد، فرداي قيامت پيامبر جلوي شما را خواهند گرفت.

شهيد ابراهيم شمسايي ( 1361 - 1342 نائين )

از همه ي برادران مي خواهم که وحدت کلمه را حفظ کرده و با اتحاد و يکي شدن جامعه را به سوي ترقي و پيشرفت سوق دهند. اگر تا به حال افرادي با همديگر کدورتي داشته اند، ديگر به پاس احترام به خون شهدا بيرون بريزند و با قلبي مملو از عطوفت و مهرباني در جامعه با هم کار کنند که به اتحاد جهان مي توان گرفت.

شهيد اسماعيل صادقي ( 1363 - 1336 قم )

چند سفارش به برادران سپاه و ارتش و ديگر نيروهاي مسلح مي کنم به عنوان يک برادر کوچکتر و دلسوز آن ها، اگر خداوند متعال قبول بفرمايد : هميشه به ياد خدا باشند، در سخت ترين شرايط توکلشان به خدا باشد ، نه به سلاح هاي پيشرفته و از خدا کمک بخواهند چون خداوند خودش وعده داده که من کمک شما مي کنم، در مقابل مشکلات صبر و استقامت کنيد، پيروزي با لشکريان اسلام است، وحدت خودتان را حفظ کنيد که دشمنان اسلام نتوانند در شما نفوذ کنند و اختلاف بيندازند؛ با هم بيشتر تجمع کنيد و به روحيه ي همديگر آشناتر شويد ...
ارتش و سپاه و جهاد بايد وحدت داشته باشند تا در جبهه ها پيشروي کنند . برادران سپاه! توجه داشته باشيد در موقعيت حساس قرار گرفته ايد و در زمان حساسي قرار گرفته ايد ...

شهيد جعفر صالحي ( 1362 - 1340 ابهر )

هدف داشته باشيد. وحدت خود را با روحانيت حفظ کنيد. هميشه مکتبتان مکتب اسلامي باشد. گول دشمنان اسلام را نخوريد، دشمنان اسلام هرگونه لباس به تن مي پوشند . در فکر اسلام و مستضعفين باشيد . نگذاريد خون شهيدانمان پاي مال بشود.

شهيد احمد صديقي مورناني ( 1362 - 1345 اصفهان )

اي برادران عزيز! شماها را قسم مي دهم که نفاق را از خود دور کنيد و دست وحدت به هم دهيد و براي رضاي خدا کار کنيد.

شهيد ابراهيم صفري زاده ( 1366 - 1349 دهدشت )

از شما روستاييان مي خواهم وحدت را حفظ کنيد و از هم متفرق نشويد و [ به سخنان ] آن کساني که مي خواهند بين شما و برادران ديني تفرقه بيندازند، گوش فرا ندهيد؛ زيرا مکتب آنها را نمي پذيرد و خائنين را در بين خودتان و در مسائل روز شرکت ندهيد؛ زيرا هر لحظه مي خواهند شما را بفريبند (12) و بين برادران شما تفرقه بيندازند و شما را از جنگ فراري دهند.

شهيد سيدابوالحسن صفوي ( 1362 - 1340 زنجان )

شما را به خدا قسم وحدت را حفظ کنيد و ايثارگرانه از دولت مکتبي حمايت کنيد و از هر گونه کمک دريغ نورزيد.

شهيد چراغ علي صميمي ( 1367 - 1349 کازرون )

از برادران حزب الله مي خواهم که هميشه گوش به حرف امام عزيزمان باشيد (13) و با وحدت خود مشت محکمي بر دهان دشمنان اسلام بزنيد و هميشه در صحنه باشيد.

شهيد مهران صميمي ( 1364 - 1347 آباده )

سفارشي که براي هم سن و سالهاي خودم دارم اينکه: اگر توانايي رفتن به جبهه ها را دارند، جبهه ها نياز دارند؛ همت کنند و جبهه ها را با حضور خود گرم و محکم نگه دارند (14) و اگر در پشت جبهه ها هستيد، به والله قسم با اشخاص ضدانقلاب و اشخاصي که مي خواهند از موقعيت جنگ سوء استفاده کنند، مبارزه کنيد؛ چونکه اگر در جامعه کاري را مشاهده کنيد که بر خلاف منافع اسلام و انقلاب است، اگر سکوت کنيد، خون تمام شهدا را زير پا گذاشته و در آخرت مسئول خواهيد بود؛ هميشه سعي کنيد در جامعه انگيزه هاي وحدت و يگانگي را ايجاد کنيد و با تمام اشخاصي که مي خواهند در جامعه تفرقه ايجاد کنند، ستيز کنيد، گرچه به ضرر آبروي شما در جامعه باشد.

شهيد ارسلان ضحاکي جميل ( 1366 - 1345 اسدآباد )

سلام مرا به امام برسانيد و نگذاريد امام تنها باشد و وحدت و برادري را حفظ کنيد و کساني را که مي خواهند به انقلاب و اسلام صدمهاي وارد سازند، ريشه کن کنيد.

شهيد اميرقلي طالبيان ريزي ( 1360 - 1330 زرين شهر )

و پيامي که براي برادرانم دارم، اين است که ضمن عرض پوزش از زحمات آنان، از آنان مي خواهم که همواره به ياد اسلام باشند و در راه اعتلاي اسلام بکوشند. مجدداً متذکر مي شوم که مواظب باشيد که با تبليغات سوء دشمن و چه بسا دوستان نادان، روحانيت مبارز کوبيده نشوند و تعدادي روحاني نما خودشان را جا نزنند و ... و بالاخره از همگي حلاليت مي طلبم و همگي را به وحدت و يکپارچگي و استقامت و صبر در راه رسيدن به الله دعوت مي کنم و از شما مي خواهم هميشه هوشيار و بيدار باشيد.

شهيد ابوالحسن طاهري آشتياني ( 1365 - 1338 آشتيان )

بايد تا آخرين لحظات عمرمان با هم، شعار را به شعور تبديل کنيم و دست از ايمان که همان واجبات و مستحبات و محرمات و مکروهات (15) است، برندار يم (16) و روح شهادتطلبي را در خود تقويت کنيم و به جهاد بپردازيم و بدانيم که ايمان ما و رهبري امام بزرگوار و وحدت امت بود که توانست بر اين همه مشکلات فا ئق آيد.

شهيد ابراهيم طلعت ( 1362 - 1343 مرند )

دنبال آن روحانيون نشويد که وحدت ملت را به هم مي زنند و بين مردم تشويش ايجاد مي کنند و من به آنها توصيه ام اين است که آقايان محترم! بياييد وحدت اسلامي را حفظ کنيد، امروز فرصت هست، خدا نکرده فردا اگر فرصت از دستمان رفت، ديگر جهانخواران فرصت نمي دهند دست به سرتان ببريد.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: اتکا
2- سوره آل عمران،؛ آيه 103
3- سوره هود؛ آيه 112
4- در اصل وصيت: نگذارند
5- در اصل وصيت: باشند
6- سوره آل عمران؛ آيه 103
7- همان
8- در اصل وصيت: فرا گيرد
9- در اصل وصيت: در روز
10- دراصل وصيت: که هميشه
11- در اصل وصيت: کشيده
12- در اصل وصيت: بفريبانند
13- در اصل وصيت: باشند
14- در اصل وصيت: داريد
15- در اصل وصيت: مکروحات
16- در اصل وصيت: برنداريم

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب؛ (1391) گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (4) وحدت «دفتر اول»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط