وحدت نياز الزامي در جبهه ي انقلاب (1)

برادران بسيجي عزيز! مواظب باشيد که خون همه ي شهيداني [ را ] که در راه خدا ريخته شده است، زير پا نگذاريد و با وحدت و يکپارچگي خود، پوزه ي مستکبران را بماليد.
يکشنبه، 26 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وحدت نياز الزامي در جبهه ي انقلاب (1)
 وحدت نياز الزامي در جبهه ي انقلاب (1)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

 

شهيد فتح الله آذر ( 1363 - 1345 صومعه سرا )

برادران بسيجي عزيز! مواظب باشيد که خون همه ي شهيداني [ را ] که در راه خدا ريخته شده است، زير پا نگذاريد و با وحدت و يکپارچگي خود، پوزه ي مستکبران را بماليد.

شهيد غلام رضا آقاجاني مرسار ( 1361 - 1345 تهران )

اي کساني که در پشت جبهه خدمت مي کنيد، از قبيل بسيج، سپاه، کميته و غيره! چنان در پشت جبهه وحدتتان را محکم سازيد که هيچ زورگويي نتواند داخل ( 1 ) شهر و شهرستان بشود.

شهيد حبيب الله احمدپور ( 1360 - 1318 لامرد )

هم اکنون که به فرموده ي رهبر انقلاب اسلامي ايران، امام خميني، عازم جبهه شده ايم تا بر عليه کفار بعثي بجنگيم، بر شما مردم است که وحدت خود را حفظ کرده و مسئله ي اصلي را جنگ بدانيد و هميشه پشتيبان و ياور امام باشيد، ان شاء الله.

شهيد قاسم افتخاري منش ( 1365 - 1343 همدان )

از شما دوستان و همرزمانم مي خواهم که امام را تنها نگذاريد و از اين سنگر آزادي و عدالت و حامي مستضعفين، حمايت کنيد، دست در دست هم با وحدت آهنين خود، با گامهاي استوار برخيزيد و امر جهاد با [ دشمن ] خود را به جا آوريد. به راستي که جهادگران نزد خدا با بي تفاوتان قابل مقايسه نيستند.

شهيد محمد افشاري ( 1366 - 1349 قائن )

در هرجا که هستيد، وحدت خود را نشان دهيد. ما انقلاب کرده ايم براي پياده کردن انقلاب و اسلام، اگر يک روز [ در ] فلان چيز کمبود بود، ناراحت نشويد و سر مسئولين جيغ و داد نزنيد که آنها مجبور شوند، دست به سوي کشورهاي خارجي دراز کنند و ما را به سوي شرق و غرب، وابسته سازند.

شهيد غلام رضا اکبري باصري ( 1362 - 1333 آباده )

با درود و سلام به رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران، امام خميني و با درود و سلام به سيدالشهداي ايران، شهيد دکتر بهشتي و درود فراوان به دولتمردان جمهوري اسلامي و درود و سلام به روحانيت هميشه مبارز که با هم ه ي ملت مسلمان جهان [ و ] با وحدت کلمه ي خويش توانستند پوزه ي جهانخواران کثيف [ و ] يزيديان را به خاك بمالند و آزادي را به دست آورند.

شهيد قربان علي اميرحسيني ( 1365 - 1346 تهران )

برادران! همديگر را در اين جهاد الهي که چشم تمام ملل اسلامي [ به اين ] ( 2 ) انقلاب است، همياري و کمک کنيد . برادران ! وحدت و يکپارچگي [ را ] حفظ کنيد و در يک صف، آن هم صف حزب الله تا پيروزي نهايي مسلمين پيش بريد که واقعاً خدا با شماست.

شهيد محمد اندرخور ( 1361 - 1346 بندردير )

و يک نصيحت دارم به شما دوستان، البته کوچکتر از آنم که به شما چيزي بگويم و سفارشم اين است که شما را به خدا قدر و ارزش يکديگر را بدانيد و از غيبت و کبر و غرور و حب دنيا بپرهيزيد و وقتي از آنها دوري جستيد، اين قدر قوي مي شويد که احساس مي کنيد خدا را داريد مي بينيد و سفارش آخرم اين است که وحدت خود را حفظ کنيد و پيرو ولايت فقيه باشيد.

شهيد رضاقلي ايزدي ( 1365 - 1348 نائين )

برادران عزيز حزب اللهي! امروز تکليف است که به جبهه ها بشتابيم . اگر حضور پيدا نکنيد، فرداي قيامت نزد رسول الله و ائمه و شهدا مسئوليد . لذا فرصت را غنيمت شمرده و حرکت کنيد. امروز بايد ما شکرگزار اين نعمت الهي، يعني مقام رهبري ( 3 ) باشيم؛ زيرا او بود که ملت ما را از راه گمراهي و ضلالت به راه سعادت و رستگاري نجات داد و به ما عزت و شرف بخشيد و شکرگزاري از آن مقام آن است که از وي اطاعت کنيم. امام مرتباً مي فرمايد: اکنون که انقلاب ما چراغ فروزان براي ملتها است، بايد اين چراغ فروزان را با وحدتمان حفظ کنيم که اگر خدا [ ي ] نکرده با اختلافهايمان، به آن لطمه و صدمه بخورد، نزد شهدا مسئوليم.
... برادران حزب الله [ و ] امت شهيدپرور! جبهه ها را فراموش نکنيد. با نيروي انساني و مالتان ياري و کمک دهيد و امام را اطاعت کرده و وجودش را شکرگزاري کنيد. وحدت کلمه و صبر در برابر مشکلات را فراموش نکنيد و به خداي تبارك و تعالي توکل کنيد و به او که هستي از اوست، اميدوار باشيد.
شهيدرمضان علي بارپازي خوراسگاني ( 1361 - 1344 اصفهان )
چند خواهشي که از شما دوستان عزيز دارم، اين است که اگر من شهيد شدم و خدا مرا پذيرفت، شما مرا غسل ندهيد، چون جنگ است؛ براي کسي که معلمش حسين را غسل ندادند، خودش ( 4 ) را غسل بدهند؟ پس مرا کفن نپوشانيد؛ چون حسين ( عليه السلام ) را کفن نپوشاندند. بر مزارم گل نريزيد؛ زيرا چه انصاف است کسي [ که ] معلم و رهبرش را از ( 5 ) ميان نيزه و خنجر بيرون آوردند و به خاك سپردند. بر سر ( 6 ) مزارم گريه نکنيد و اگر هم خواستيد گريه کنيد، براي حسين ( عليه السلام ) گريه کنيد. بعد از دفن کردنم، تمام دوستان در مزارم حاضر شويد و دعاي وحدت را با هم بخوانيد. اي دوستان! از شما مي خواهم که مبادا امام را تنها بگذاريد.

شهيد فرداد باهوج لاهوتي ( 1365 - 1341 لنگرود )

و اما برادران انجمن اسلامي! رفتن به جبهه را فراموش نکنيد و سعي کنيد تا آنجا که مي توانيد، اخوت و مهرباني و وحدت را با همديگر زياد کنيد و خداي ناکرده، شما را غرور نگيرد.

شهيد عين علي بهرامي ( 1365 - 1349 فيروزآباد )

برادرانم! ... از شما و تمام برادران حزب الله خواهشمندم که به فکر پست و مقام و ماديات نباشيد. به خدا قسم اين ها همه پوچند . به فکر اسلام عزيز و انقلاب اسلامي باشيد که در اين راه شهداي عزيزي که رهبر آن ها سيدالشهدا است، داده ايم و سعي نماييد که با برادران حزب الله که * ( 7 ) و تنها در جبهه ها هستند و يار انقلابند، وحدت داشته باشيد که دشمن سوء استفاده نکند.

شهيد فرهاد ترك ( 1365 - 1348 همدان )

به اعضاي پايگاه هاي شهري بگوييد اگر به جبهه نمي توانيد برويد، پايگاه ها را خالي نکنيد و وحدتتان را حفظ کنيد تا هر چه زودتر، ضد انقلاب داخلي را ريشه کن کنيد.

شهيد علي محمد تيم ( 1365 - 1329 دهدشت )

از کليه ي همکاران خواستارم، اگر از من ناراحتي ديده اند، مرا ببخشند و حلالم کنند. سعي کنيد در اداره، حق ديگران ضايع نشود. با مردم خوش رفتاري کنيد . کار امروز را به فردا نيفکنيد. در موقع مراجعه ي مردم، با خشم و ستيز به آن ها جواب ندهيد. در هر کجا که هستيد، وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد.

شهيد محمد حسيبي طاهري ( 1363 - 1343 تهران )

بيدار باشيد که کانال اصلي انقلاب در شعار نه شرقي نه غربي، يعني عدم وابستگي به هيچ کدام از قطب هاي استکباري، چه شرقي و چه غربي و مبارز ه ي جدي ( 8 )، بر عليه تمامي مستکبرين و دشمنان محرومين جهان خلاصه مي شود و حرکت در اين کانال امکان ندارد مگر با وحدت توده هاي مستضعف در چهارچوب قوانين حيات بخش اسلام عزيز، تحت رهبري ولايت فقيه « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا ». ( 9 )

شهيد مجيد حسين پور ( 1362 - 1336 مرودشت )

اي کساني که مي گوييد: اي کاش در زمان امام حسين ( عليه السلام ) بوديم و ياري اش مي کرديم! حال اين لحظه، همان لحظه است، عقيد ه ي خودت را عملاً نشان بده و اراده ات را راسخ کن و براي نابودي دشمنان اسلام بکوش؛ چه در پشت جبهه که با وحدت خود و چه در داخل جبهه که با شر کت خود در اين نبرد مي توانيد ايمان خودتان را کامل نماييد.

شهيد محمد حسين زاده ( 1367 - 1340 ياسوج )

برادران! استغفار و دعا را از ياد نبريد که بهترين درمان ها براي تسکين دردهاست و هميشه به ياد خدا باشيد و در راه او قدم برداريد و هرگز دشمنان بين شما تفرقه نيندازند ( 10 ) و شما را از روحانيت متعهد جدا نکنند ( 11 ) که اگر چنين کردند، روز بدبختي مسلمانان و روز جشن ابرقدرت هاست و وحدت را در جبهه هاي حق عليه باطل ثابت نگه داريد.

شهيد احمد حسين زاده حجازي ( 1360 - 1334 اصفهان )

اي گروهک ها! چشمان خود را باز کنيد و عينک رنگين مادي را برداريد ...
بدانيد با قاطعيت تمام مي گويم، ملت شما را قبول ندارد. چرا؟ شما براي اين انقلاب چه کرده ايد؟ کدام ( 12 ) روز و حتي ساعتي را در رفع نواقصي کوشيده ايد؟ ملت ما با صبر انقلابي اش منتظر آن است که شما [ را ] که قصد نابودي اين انقلاب را داريد، در جا به درك بفرستد. بنا به فرض آن که شما توانستيد بر اساس حيله هاي خودتان ( دروغ، شايعه، درگيري و توطئه و ترور ) اين انقلاب را واژگون کرده [ و ] به دست ابرقدرتها برگردانيد؛ اما ( 13 ) توطئه ي شما به خودتان برگشته و وحدت ما صد چندان مي شود و ( 14 ) خواهيد ديد عراق به چه ذلتي افتاده و همان [ مي ]شود که امام گفتند: « همچنان سيلي بخورد که ديگر بلند نشود ».

شهيد مجتبي حصاري ( 1361 - 1343 تهران )

شما برادران و خواهران که پشت جبهه هستيد! تا مي توانيد، نونهالان خود را به اسلام و احکام آن آشنا سازيد، بگذاريد در جامعه فعاليت داشته باشند تا اينکه فردا که بزرگ مي شوند، مسئوليت پذير باشند. نگذاريد اين گروه هاي منحرف ميدان پيدا کنند، به حرف امام خوب عمل بکنيد و وحدت را حفظ کنيد و با اين حال از حقيقت دور نشويد تا اينکه زمان فرا رسد و حسابشان را کف دستشان بگذاريم.

شهيد قربان وردي حيدري ( 1366 - 1314 کبودرآهنگ )

نکته ي سخنم با کساني است که در جاي علي ( عليه السلام )، [ پشت ] ميز قضاوت نشسته و به جاي وي، امام جمعه و امام جماعات مي شوند و خود را وارث وي مي دانند يا تبليغ اسلام کرده و خود را قاضي بنمايند : اگر رفتارشان همانند مولايشان است، خوب از اين بهتر چيست؟ اگر غير اين است، بدانيد که مريض هستند و بايد بروند معالجه . پيوسته طرفدار ضعيف باشيد و باندبازي و فاميل بازي را خداي ناخواسته، سرمشق کار خود نسازيد . در راه خدا وحدت را حفظ نماييد. گوش به فرمان پير جماران، قاتل ستمگران باشيد و خداي ناکرده، پشت وي را خالي نکنيد و گوش به حرف چپ و راست و وعده هاي قلدران ندهيد.

شهيد احمد خادم الحسيني ( 1361 - 1339 گلپايگان )

چند کلمه اي نيز با دوستان روشنفکر به اصطلاح انقلابيم درد دل کنم که چرا به طرف گروهک هاي آمريکايي کشيده شده اند؟ از اين منجلاب بيرون بياييد و به آغوش اين امت بيدار و رزمنده برگرديد و دست از اين منافق بازي هايتان برداريد و کم به اين انقلاب اسلامي خنجر بزنيد . چرا اين بمب ها را در سر چهار راه ها يا بر سر راه اساتيد بزرگ ما قرار مي دهيد و چرا گلوله هاي آمريکائي تان را بر سينه ي رزمندگان پاسدار خالي مي کنيد؟ اينها را در جبهه ي حق عليه باطل به کار ببريد و بياييد همه متحد شويد و اين فرموده ي امام امت را از ياد نبريد که: « وحدت کلمه را حفظ کنيد و دست از گروه گرايي برداريد. »

شهيد احمد خادمي( 1365 - 1342 ارسنجان )

اي برادران مسئول من! راه ما را ( 15 ) که همان راه اسلام [ و ] تشيع و پيروي کامل از دستورات اين رهبر عزيز است، ادامه دهيد و بدانيد که تا روح وحدت و روح شهادت طلبي در شماها است، شکست براي شما نيست.

شهيد غلام حسن خالصي ( 1362 - 1342 بندرگز )

اي امت حزب الله، اي بسيجي هاي امام، اي پاسداران قرآن! اگر موقعي امام را تنها بگذاريد و وحدت خود را از دست بدهيد و اگر لحظه اي از امام جد ا باشيد، به فنا و ذلت خواهيم رسيد.

شهيد ابراهيم خرمي دومشهري زاده ( 1362 - 1336 بندرعباس )

برادران من! انقلاب اسلامي خونين ما که خون بهاي صدها هزار شهيد زنده است، هم اکنون امانتي حساس است در دست شما، اين امانت را شما بايد حفظ کنيد و حفظ کردن آن فقط با ايثار و وحدت کلمه بين مسلمين است.

شهيد حجت خرمي سروستاني ( 1362 - 1345 شيراز )

و در آخر از شما برادران رزمنده ي بسيج و مسئولين التماس دعا دارم و از شما مي خواهم که [ در ] دعاها و نمازها و مساجد و راهپيمايي ها پيشگام بوده [ ايد ] و باشيد و در نمازهايتان شعار وحدت و دعا به جان رزمندگان و دعا [ براي ] ( 16 ) امام امت که هرچه داريم از اوست، يادتان نرود که ما مي رويم تا امام زنده بماند و از شما مي خواهم که مرا حلال کنيد.

شهيد محمد خزايلي ( 1361 - 1345 نجف آباد )

« کافران مي خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند و نگذارند تا آنکه نور خدا به منتهاي ظهور و اعتلا ( 17 ) برسد، هرچند کافران را ناخوش آيد. » ( 18 ) پس با سلاح هاي سبک و سنگين، خود را مهيا کنيد و با کافران مبارزه کنيد با سلاح ايمان و دستاويز و پشتيبان ما « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » ( 19 ) است؛ يعني وحدت متکي به خدا بودن است.

شهيد عليار خسروي عمرو ( 1364 - 1348 دزفول )

برادران بسيج و برادران جلسات شهيد بهروزي و سيد صالح !... مانند ديگر شهدا، عازم ميدان ( 20 ) شويد و وحدت بين خود را محکم و محکم تر کنيد و سعي کنيد با يکديگر مهربان باشيد و قدر يکديگر را بدانيد و با يکديگر دست به ريسمان خدا بزنيد ؛ چنگ به ريسمان وحدت و مهرباني و دوستي بزنيد و دشمني را کنار بگذاريد و بدانيد وظيفه ي شما، امر به معروف و نهي از منکر است . يادتان نرود اگر وظيفه ي خود را انجام ندهيد، خداوند شما را دوست ندارد و شما وارد رحمات اخروي خداوند نخواهيد شد.

شهيد مجتبي خوشگو قمصري ( 1362 - 1344 کاشان )

و اين را بگويم که ما هنوز به پيروزي نهايي نرسيده ايم؛ آن روزي به پيروزي نهايي رسيده ايم که اثري از ظلم و جور ستمگران باقي نمانده باشد؛ يعني سرزمين هاي اشغالي را آزاد کنيم. پس نبايد از پاي بنشينيم. بايد با وحدت کلمه و همبستگي کامل کافران را نابود کنيم. نبايد خودمان در بين خودمان تفرقه ايجاد کنيم. اين قدر اين اسلام و ياران اسلام دشمن دارد، ديگر خودمان در فکر خودمان باشيم ... و اما اي جوانان غيور و فداکار! اي جواناني که از اول در صحنه بوده ايد! حالا هم با وحدت بيشتري به ياري اسلام بشتابيد که در اين زمان، اين ( 21 ) انقلاب احتياج به شما جوانان دارد. نمي خواهد گوش به حرف چند نفر که هيچ نمي دانند درباره ي اسلام بدهيد. فقط گوش به فرمان بت شکن زمان، خميني باشيد و بعد هم گوش به فرمان روحانيت باشيد و وحدت خود را حفظ کنيد. به نمازهاي جماعت و جهاد بيشتر برويد و همين ( 22 ) وحدت و نماز جمعه است که دشمنان اسلام را نابود کرده است.

شهيد احمد دادخواه ( 1362 - 1345 اردبيل )

خواهش من از برادران انجمن و پايگاه است که اميدوارم مرا ببخشيد و در پايگاهشان آنچنان وحدتي داشته باشند که به دهان آمريکا و شوروي بزنند و سنگر خودشان را ترك نگويند ( 23 ) ان شاء الله.

شهيد قلي دردمه ( 1366 - 1348 دهدشت )

از عشاير ( 24 ) تقاضا مي کنم از تفرقه دور بمانيد و به وحدت بپيونديد . امام عزيزمان هم به شما اميد دارد و مي گويد : عشاير، ذخاير انقلابند و چون غرب زدگي در شما نبود، شايد بتوانيم بگوييم که شما مخلص هستيد و بايد شما به جبهه رويد و جبهه را گرم نگه داريد.

شهيد اصغر دهقان ( 1362 - 1344 تبريز )

برادران! فقط تقوي است که موجب مي شود که يک انسان باتقوي بر هزاران نفر بي ايمان مسلط باشد. ايمان و تقوي در ياران امام حسين بود که آن ها به وسيله ي آن در مقابل يزيديان ايستادند و تا آخرين قطره ي خون خويش جنگيدند و ملت قهرمان ما نيز بر اساس همين ايمان به خدا و رهبري امام امت و وحدت کلمه وارد مرحله ي جنگ برعليه رژيم تا دندان مسلح شدند و چون به هدف خويش ايمان داشتند با مشت هاي گره کرده در مقابل توپ ها و تانک ها ايستادند و بالاخره پيروز شدند.

شهيد جلال دهقان ( 1362 - 1346 ارسنجان )

شما مي دانيد که امروز انقلاب خونبار اسلامي مي رود تا در حرکت تکاملي خود تمام موانع و سدهاي مزاحم انقلاب را يکي پس از ديگري از ميان بردارد تا اهداف عاليه ي خود را به دست آورد و براي رسيدن به اين پيروزي بزرگ بايد نيروي عظيم و قدرتمند را به کار گيرد، بايد تمام نيروها و گروه هايي که به انقلاب خدمت مي کنند با وحدت و يکپارچگي و انسجام خود هدف واحدي را دنبال کنند و با اين کار خود انقلاب را ياري کنند.

شهيد ايوب ذاکري ( 1367 - 1351 تبريز )

دانش آموزان فداکار! دنيا چشم به قلم شما دوخته و مي خواهد با ايجاد سد در راهتان مانع درس خواندن و نوشتن با نوک قلم « مرگ بر جهانخواران » باشد، چون شما هستيد که نسل آينده را هدايت به وحدت خواهيد کرد؛ پس قلم را به دست گيريد که درس خواندن شما يک مشت و يا بهتر بگويم يک سد بسيار بزرگي است در مقابل جهانخواران شرق و غرب، ان شا ء الله به اميد خداوند متعال در همه ي کارهايتان پيروز و موفق بوده باشيد.

شهيد غلام شاه ذاکري قشمي ( 1365 - 1339 ميناب )

شما اي بسيجيان! چنان در صحنه ي انقلاب و جنگ حاضر باشيد که ضد انقلاب داخلي و دشمنان خارجي، فکر توطئه عليه انقلاب و اسلام در سر نپرورانند ( 25 ). بسيج پيرو رسول الله است، پس مساجد را نيز که پايگاهتان است، مرکز علم و تقوا و فعاليت هاي خود قرار دهيد و به حبل الله چنگ زنيد و با اتحاد و انسجام، جامعه را به سوي وحدت کلمه و خلوص براي الله پيش ببريد . هميشه گوش به فرمان امام باشيد و بدون چون و چرا اوامرش را مطيع باشيد.

شهيد کرم الله رجبي ( 1367 - 133 دهدشت )

برادران عزيز آموزش و پرورش، همکاران محترم ! ... مساجد را پر کرده و دعاها و عبادات را فراموش ننماييد. بين خود با مهرباني و عدالت رفتار نماييد و صله ي رحم را فراموش ننماييد که باعث وحدت بين شما مي گردد و اتحادمان، ايمانمان را حفظ مي نمايد ( 26 ) و ايمانمان ضامن پيروزيمان مي باشد.

شهيد ماشاءالله رحيمي بيدگلي ( 1364 - 1346 آران و بيدگل )

نماز جمعه و جماعات را ترك ننماييد و سنگرهاي مساجد الهي را پر کنيد و بدانيد که وحدت و صفوف شما در مساجد و مجالس مذهبي، مشت محکمي بر دهان دشمنان اسلام و قرآن مي باشد.

شهيد جعفر رزقي خسروشاهي ( 1362 - 1345 تبريز )

اي برادرانم! راه حق را برويد و ثابت قدم باشيد و به جبهه ها روي آوريد و صدام و اربابش را به ننگ آوريد و راهم را ادامه دهيد، وحدت را حفظ کنيد و يار و ياور امام باشيد.

شهيد قدرت الله رستمي فر ( 1365 - 1346 اهواز )

برادران پايگاه شهداي محراب و انجمن اسلامي! وحدت کلمه را حفظ کنيد و هميشه پشتوانه همديگر و اسلام باشيد در ضمن، هيچ وقت خانواده هاي (27 )شهدا را فراموش نکنيد و هميشه به آن ها سر بزنيد.

شهيد فرهاد رضازاده ( 1366 - 1345 کازرون )

از مسئولين محترم، آن هايي که حافظ قانون و حقوق ملت ستمديده هستند، مي خواهم ( 28 ) که همچنان که رزمندگان عزيز در جبهه ها به وظايف خود عمل مي کنند، آن ها هم ( 29 ) به وظايف خود عمل کنند ... خلاصه اگر مي خواهيد ادامه دهندگان راه شهدا باشيد، اگر واقعاً دوست داريد مهدي زهرا بيايد، با هم برابر و برادر باشيد، وحدت کلمه ي خود را حفظ کنيد و اين را بدانيد که اين انقلاب، انقلاب بيچارگان است.

شهيد احمدرضا رضايي ( 1361 - 1343 اليگودرز )

امروز افتخارمان اين مي باشد که در راه عقيدهاي جهاد مي کنيم که به حقانيت آن کاملاً آگاهيم و غير از اين راهي برايمان نمي ماند که پيروز شويم و يا شهادت را چون اسلحه اي مرگبار بر فرق دشمن فرود آوريم و لذا به اطلاع کليه ي مردم مسلمان شهرستان خودم مي رسانم که وحدت کلمه را حفظ نمايند و بعد از نماز، امام را دعا کنند.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: در داخل
2- در اصل وصيت: ناخوانا
3- در اصل وصيت: رهبريت
4- در اصل وصيت: و خودش
5- در اصل وصيت: در ميان
6- در اصل وصيت: به
7- در اصل وصيت: ناخوانا
8- در اصل وصيت: چندي
9- سوره آل عمران؛ آيه 103
10- در اصل وصيت: نيندازد
11- در اصل وصيت: نکند
12- در اصل وصيت: آيا کدام
13- در اصل وصيت: و توطئه ي شما
14- در اصل وصيت: که
15- در اصل وصيت: ماها
16- در اصل وصيت: دعايمان
17- در اصل وصيت: اعلاء
18- اشاره به: « يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ يَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»؛ « مي خواهند نور خداوند را با دهانشان خاموش کنند، اما خداوند نخواهد گذاشت تا اينکه نورش را به نهايت کمال برساند، هرچند که ايشان را خوش نيايد. » سوره توبه، آيه 32
19- سوره آل عمران؛ آيه 103
20- در اصل وصيت: عازم به ميدان
21- در اصل وصيت: و اين
22- در اصل وصيت: با همين
23- در اصل وصيت: نگفته
24- در اصل وصيت: عشايران
25- در اصل وصيت: برنپرورانند
26- در اصل وصيت: نمايد
27- در اصل وصيت: خانواده
28- در اصل وصيت: و مي خواهم
29- در اصل وصيت: هم نيز

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب؛ (1391) گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (4) وحدت «دفتر اول»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط