حجاب فاطمي و زينبي در وصيت نامه ي شهدا

فاطمي و زينبي باشيد (3)

حتماً حتماً حتماً در حفظ حجاب خودتان کوشش فراوان کنيد و [ با حجابتان به دنيا اعلام کنيد ] (1) که الگوي شما زينب کبري ( سلام الله عليها ) است.
يکشنبه، 10 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فاطمي و زينبي باشيد (3)
 فاطمي و زينبي باشيد (3)

 

تهيه و تنظيم: مهدي دادجو




 

حجاب فاطمي و زينبي در وصيت نامه ي شهدا

شهيد حميد رضا شهسواري ( 1364- 1346 تهران )

حتماً حتماً حتماً در حفظ حجاب خودتان کوشش فراوان کنيد و [ با حجابتان به دنيا اعلام کنيد ] (1) که الگوي شما زينب کبري ( سلام الله عليها ) است.
شهيد سيد علي شيخ الاسلامي قمصري ( 1362- 1344 تهران )
... و وصيتم به شما خواهران عزيز و مهربانم [ اين است که ] حجاب خود را حفظ کنيد و در حفظ آن کوشا باشيد، الگو و سرمشق خود را هميشه مادرمان فاطمه زهرا و خانم زينب ( سلام الله عليها ) قرار دهيد.

شهيد سيد جلال صادقي ( 1364- 1344 ني ريز )

خواهرانم، حجاب را رعايت کنيد، زينب وار باشيد و من را حلال کنيد. برادرم را مصداق آيه شريفه « ياايتها النفس المطمئنه » همانطوري که ابا عبدالله و ديگر شهداي اسلام بودند، پرورش دهيد.
همسرم، مرا ببخش از اينکه نتوانستم دين را به تو ادا نمايم؛ معذرت مي خواهم. همسرم ان شاء الله صبور باشيد که هر چه خدا بخواهد مي شود. تنها از تو مي خواهم مانند زينب ( سلام الله عليها ) صبور در مصائب و با حجاب باشيد.

شهيد سيد علي همت صالح ( 1367 - 1342 دهدشت )

... و تو اي همسرم، همچون ليلا همسر امام حسين باش و با حفظ حجاب خويش موجب سر بلندي من و خانواده ام باش، چون حجاب و تقواي تو تيزتر و برنده تر بر پيکر دشمن اصلي، آمريکا و مخالفين اسلام فرو مي رود و تو اي خواهرم، همچون زينب، خواهر امام حسين استوار و شجاع باش و تو با حفظ حجاب خود مشت محکمي باش بر دهان ياوه گويان و موجب سربلندي خانواده ات باش.

شهيد رمضانعلي صفري ( 1361- 1337 لاهيجان )

... و اي خواهر مهربان، حجاب وعفت و پاکدامني را سر لوحه زندگي خودت قرار بده و هميشه فاطمه وار و زينب گونه زندگي ومبارزه کن.

شهيد اباصلت صلامي ( 1366- 1349 تهران )


اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است *** ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

براي خواهرم وزن داداشهايم و تمام فاميلها؛ حجابتان را حفظ کنيد که حجاب شما اسلحه محکمي است براي جنگيدن با دشمنان اسلام. حجاب خود را حفظ کنيد و از حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله عليها ) درس بگيريد و از پوشيدن لباسهاي بد خودداري کنيد و به بچه هاي خود نيز نپوشانيد، لباسهايي [ نظير ] پانکي ها و... .

شهيد رضا صمدي گندماني ( 1364- 1348 بروجن )

مادرم، اميدوارم زينب گونه در اين مواقع که همه در معرض امتحان خداوند قرار مي گيرند روسفيد بوده باشيد و مانند فاطمه زهرا ( سلام الله عليها ) صبر را پيشه سازيد. مادران و خواهران مسلمانم، شما هم زينب گونه رفتار کنيد و در حجاب اسلامي خود کوشا باشيد که انتظار شهدا همين است.

شهيد سيد جابر طباطبايي ( 1364- 1349 شاهرود )

خواهران من، اميدوارم که رسالت زينبي خود را در جامعه پياده کرده و حجاب خود را نگه داريد، که

اي زن به تو از فاطمه اينگونه خطاب است *** ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

شهيد سيدرضا طباطبايي ( 1365- 1342 دليجان )


اي زن از فاطمه به تو اينگونه خطاب است *** ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

... خواهرانم، از شما مي خواهم که همچون زينب کبري ( سلام الله عليها ) مقاوم و استوار باشيد و از پيام آوران خون شهيدان باشيد و در حفظ و رعايت حجاب خود کوشا باشيد.

شهيد سيد اکبر طباطبايي ( 1364- 1345 اصفهان )

خواهرانم، همچون زينب ( سلام الله عليها ) پاسدار خون شهيدان باشيد و با رعايت حجاب خود پيام خون شهيدان را به کساني که درخواب غفلتند برسانيد تا شايد آنان هم بخود آيند و بيدار شوند.

شهيد سيدمحمد طبايي ( 1365- 1330 ورامين )

از خواهران عزيزم مي خواهم که مانند حضرت زينب ( سلام الله عليها ) باشند و حجاب خود را رعايت کنند.

شهيد حميد رضا طهماسبي ( 1365- 1344 آباده )

اي خواهرانم، بدانيد که سياهي حجاب شما بيشتر از سرخي خون من، دشمنان اين انقلاب را به لرزه مي اندازد؛ زينب وار باشيد و زينب وار زندگي کنيد و زينب وار بميريد.

شهيد رسول طيوري ( 1365- 1346 اصفهان )

خواهرانم، اول از همه حرمت خود [ را ] که همان حجاب خود است رعايت کنيد تا در دو دنيا آبرومند زندگي کنيد و همچون زينب ( سلام الله عليها ) به دستورات اسلام عمل کنيد.

شهيد سيروس ظفريان ( 1366- 1345 زرين شهر )

.... و خواهرهاي عزيزم را آموزش دهيد که از زينب ( سلام الله عليها ) درس بگيرند و در راه اسلام حرکت کنند و در ضمن حجاب خود را براي هميشه داشته باشند.

شهيد رضا عادلي دهنوي ( 1364- 1346 خميني شهر )

... و تو اي خواهر، زينب گونه حجابت را حفظ کن و همچون زينب ( سلام الله عليها ) پيام رسان خون شهيدان باش. مرا ببخش و حلالم کن.

شهيد خير علي عباسي ( 1361- 1343 تهران )

[ يک پيام براي ملت مسلمان و مجاهد دارم: ] حجاب را خيلي رعايت فرماييد.
... خواهرانم، مي خواهم همچون زينب [ باشيد ]، بايد او را بشناسيد و مقلدش باشيد و تحمل صبرش را در مصيبت به آن بزرگي در کربلا که جلو چشمش اتفاق افتاد، سر مشق خود قرار دهيد؛ با حفظ حجاب و نجابت و عفت خود او را خشنود نماييد.

شهيد ذبيح الله عباسي ( 1360- 1330 همدان )

از خواهران ايماني مي خواهم که با حجاب خود راه زينب ( سلام الله عليها ) را ادامه دهند.

شهيد سيروس عباسي هفشجاني ( 1363- 1345 شهرکرد )

مادر، به فکر مظلومان باشيد و تنها به خود فکر نکنيد، در شهادت من سر و صدا نکنيد و بدينوسيله مرا ناراحت ننماييد و صبر زينبي پيشه کنيد. حجاب، حجاب را رعايت کنيد.

شهيد سلمان عبداللهي ( 1361- 1342 تهران )

مادرم و خواهرم، مي خواهم همچون زينب باشيد و او را بشناسيد و مقلدش باشيد و تحمل و صبرش را در مصيبت به آن بزرگي که در کربلا جلوي چشمش اتفاق افتاد سرمشق خود قرار دهيد و با حفظ حجاب و نجابت و عفت خود، او را خشنود سازيد.

شهيد سيد محمد عبدالهيان شلماني ( 1367- 1351 لنگرود )

... و وصيتي با خواهرم دارم که زينب گونه باشد و با حجاب اسلامي راهم را ادامه دهد.

شهيد حميد رضا عرب ( 1364- 1347 گرمسار )

از خواهران مي خواهم همچون حضرت زهرا ( سلام الله عليها ) و حضرت زينب ( سلام الله عليها ) حجابهاي اسلامي را رعايت کنند، زيرا که حجاب زينت بخش و [ باعث ] حفظ دستاوردهاي معنوي خواهران مي باشد.

شهيد سيد محمد عظيمي الله کايي ( 1367- 1348 تهران )

خواهرانم، در حفظ حجاب خود بکوشيد، زيرا در غير اين صورت در درجه اول خدا و پيامبر و ائمه و فاطمه ( سلام الله عليها ) و نيز در درجه دوم من و ديگر شهدا از شما راضي نخواهيم بود و در قيامت مسئوليد و بدانيد با حفظ حجاب و عفت مي توانيد به اسلام و مسلمين و اين انقلاب خدمت بزرگي انجام دهيد. البته حجاب شما بايد زهراوار باشد، زينب وار باشد.

شهيد سيد ماشاالله علوي ( 1365- 1347 دزفول )

خواهران گرامي ام، گر چه برادر خوبي برايتان نبودم، ولي اين نصيحت ها را از من حقير قبول کنيد؛ هرگز از پير جماران جدا نشويد و حجاب خود را رعايت کنيد و بعد از من، زينب وار صبر کنيد و براي اين حقير دعا کنيد.

شهيد سيد مظاهر علوي ( 1366- 1350 بندر گز )

خواهرانم، بيشتر صحبت من براي شما درباره حجاب است، اگر شما حجاب خود را حفظ کنيد بدانيد مرا خوشحال کرده ايد و هم خداي خويش را.

اي زن به تو از فاطمه اينگونه خطاب است *** ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

شهيد سيد اسماعيل علوي پور ( 1361- 1341 شيراز )

خواهر زينب گونه ام، الگويت راهميشه زينب ( سلام الله عليها ) قرار بده و حجاب خود را هيچگاه فراموش نکن و سعي کن تربيت کننده فرزندان پاک و مومني باشي که در سالهاي آينده خدمتگزار اسلام و مسلمين باشند.

شهيد حميد رضا علي بيگي ( 1367- 1344 رودان )

خواهران عزيزم، سفارش من به شما اين است که زينب وار استقامت کنيد، خصوصاً روي مسئله حجاب دقت فراوان نموده و اين مسئله را به فرزندان خويش گوشزد نماييد. (2). مي دانم که شما اين مسائل را مراعات مي کنيد، (3) ولي براي ياد آوري قضيه به شما سفارش مي کنم که حجاب! حجاب!

شهيد حميد رضا عليپور شيرازياني ( 1365- 1345 تهران )

... و اما خواهران بزرگوارم، [ نقل است که روزي ] حضرت زهرا ( سلام الله عليها ) در منزل نشسته بودند؛ پيرمرد کوري وارد خانه شد. حضرت زهرا ( سلام الله عليها ) منزل را ترک کردند و پيغمبر ( صلي الله عليه و آله و سلم ) به ايشان فرمودند: [ دخترم ] چرا مي روي ؟! اين پيرمرد چشم سالم ندارد که تو را ببيند. حضرت زهرا ( سلام الله عليها ) در پاسخ فرمود: اگر چشم ندارد بوي مرا که مي فهمد. پس خواهرم ببين که حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله عليها ) که اسوه و بانوي دو (4) عالم هستند، چگونه به حجاب اهميت مي دهند؛ شما نيز بايد از ايشان بياموزيد. مگر حضرت زهرا ( سلام الله عليها ) را گرما اذيت نمي کرد؟! مگر مسائلي که شما داريد ايشان نداشتند؟! پس انشاءالله با حجاب خود سنگري محکم از سنگرهاي اسلام را حفظ کنيد.

شهيد رضا عليخاني ( 1366 - 1349 تهران )

از خواهران گرامي مي خواهم که حفظ حجاب کنند و الگوي خود را حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله عليها ) و حضرت زينب ( سلام الله عليها ) قرار دهند که شخصيت زن به حجاب اوست.

شهيد رضاعلي محمدي طوقي ( 1365- 1345 تهران )

... و از خواهر بزرگوارم مي خواهم که حجاب خود را حفظ کند.
.... و شما و تمام خواهران هم در شهرها حجاب خود را حفظ و از آن پاسداري کنيد و چه خوب گفته اسيري که همه آن را [ در ] تلويزيون ديديد که:

اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است *** ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

شهيد رجبعلي عليمرداني ( 1365- 1347 شاهرود )

[ مادرم، ] تقاضاي من از شما اين است که همچون کوه استوار باشي و حجاب اسلامي را رعايت کني.
... خواهرانم، به اين افتخار کنيد که برادرتان را در راه اسلام داده ايد و چون زينب استوار باشيد و حجاب اسلامي رارعايت کنيد و اخلاق اسلامي را رعايت کنيد.
.... وصيت من به همسرم اين است که همچون کوه استوار باش و حجاب و اخلاق اسلامي را رعايت کن.

شهيد ذبيح الله غلامي ( 1366 - 1336 تهران )

[ همسرم مهربانم، ] دخترم را هم زينب گونه بزرگ کن، سعي کن او را با حجاب و با وقار بزرگ کني.

شهيد سيد احمد فاضلي دستگردي ( 1364- 1344 شهرکرد )

... و تو اي خواهرم، در حفظ حجاب از فاطمه ( سلام الله عليها ) پيروي کن که فرمودند: بهترين زينت زن حفظ حجاب است.
حجاب تو وقار تو وکوبنده تر از خون من [ است ]. سعي کنيد مانند زينب ( سلام الله عليها ) سخنگويي باشيد که کاخ يزيديان را به لرزه در آوريد.

شهيد سيد حسن فاطمي کهنگي ( 1364- 1332 اردستان )

اما سخني با همسرم: رفتن من افتخار تو و کودکان تو باشد، براي تداوم خون من همچون زينب عليها السلام راه حسين ( عليه السلام ) [ را ] ادامه بده، حجابت را سنگر جهاد خود قرار بده و از فرزندانم مواظبت کن تا پرچم خونين مرا بدست گيرند.

شهيد سيد حسن فاطمي ورزنه ( 1366- 1349 کوهپايه )

خواهرم، از تو مي خواهم که زينب وار پيام رسان خون شهدا باشي و اين سنگر حجابت را که بالاتر ازخون شهيد است حفظ کني و درمرگ من صبور باشي.
سفارشي که به خواهران همشهريم دارم اين است که در حفظ حجاب کوشا باشند و هرگز سنگر حجابشان را رها نکنند.

شهيد رسول فتح اللّهي ( 1365- 1346 اقليد )

اي خواهران، شما هم با صبرتان و با عملتان و حجاب خود مانند زينب ( سلام الله عليها ) راه من را ادامه دهيد.

شهيد سعيد فضلي ( 1365- 1349 تهران )

خواهرانم، شما را به خدا حجابتان را حفظ کنيد و مانند زينب ( سلام الله عليها ) باشيد، زيرا که در اين موقع، سياهي حجاب تو از سرخي خون من رنگين تر خواهد بود.
... خواهرم، از تو مي خواهم زينب گونه عمل کني و با حجابت که بالاتر از خون شهيد است از انقلاب اسلامي پاسداري کني.

شهيد سيد علي فيض حسيني ( 1361- 1335 مرند )

خواهرانم، چيزي که از شما انتظار دارم اين است که همچون زينب ( سلام الله عليها ) هميشه حجاب اسلامي را مراعات کنيد.

شهيد خدا خواست قائدي ( 1362- 1343 ممسني )

... و اي خواهر، با حجاب خود مي تواني راه زينب [ را ادامه دهي ].

شهيد سيروس قرباني پور ( 1364- 1349 تهران )

مادر، مادر عزيزم، مادر مهربانم، مادري که بخاطر حفظ دين، اسلام، ناموس، حجاب و عفت خود، مرا راهي جبهه حق کردي، خداوند اجر عظيم را نصيب تو کند تا مانند فاطمه زهرا بتواني پاکدامن باشي، تو از من چشم پوشيدي تا بتواني قدري، خيلي کم و کوچک از آنچه بر عهده داري ادا کني.

شهيد سيد جمال قريشي خوراسگاني ( 1362- 1336 اصفهان )

... و از شما خواهرانم مي خواهم که در حفظ حجاب خود فاطمه ( سلام الله عليها ) را سر مشق قرار داده و پيام آن نوجوان بسيجي را که در سالهاي رژيم رو به زوال بعثي طنين انداز گوش جهانيان شد بشنويد و عمل کنيد که:

اي زن به تو از فاطمه اينگونه خطاب است *** ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

شهيد سيد عزيز الله قطبي ( 1362- 1339 خلخال )

... ومباهات و افتخار بر اين خواهراني که با يک پيام برادر کوچکشان و وصيت شهدا، قوانين و مقررات اسلامي و عفت و حجاب و عصمت و طهارتشان را همچون جده شان فاطمه زهرا ( سلام الله عليها ) رعايت کرده و اجرا مي کنند و در مصيبت و داغ برادر و همسر، زينب وار صبر مي کنند و پيام خودشان را به سراسر جهان مي رسانند.

شهيد اباصلت قمي ( 1365- 1347 نوشهر )

مادرم مانند زينب سلام الله عليها صبور و مقاوم باش تا با حجاب اسلامي خود و خواهران بتوانيد مشت محکمي را بر دهان ابر قدرتهاي شرق و غرب بکوبيد تا آنها بدانند که شهيدان نمرده اند بلکه (5) زنده اند و [ فقط ] جسم مادي (6) آنها از بين شما رفته است.

شهيد رسول قنبري کاکاوندي ( 1367- 1343 کرمانشاه )

... و خواهرانم، شما نيز مانند زينب استوار باشيد و رعايت کامل حجاب شما از خون برادر شهيدتان نيز بنده تر است.

شهيد سياوش قويدل سيستانکي ( 1366- 1346 تهران )

تو اي همسر خوب و مهربانم، هر چند مدت زماني است که تنهايت گذاشته ايم اما بدان که روح من هميشه در کنار توست. تقاضاي من اين است که از وصاياي من پيروي کني، نمازت را به پا داري و حجابت راهمچون دخت پيامبر ( صلي الله عليه و آله و سلم )، فاطمه زهرا ( سلام الله عليها ) حفظ نمايي، به درستي که سنگر زنان امت اسلام، حجاب آنهاست.

شهيد سيد جليل کاظمي ( 1362- 1343 تهران )

اي خواهران من، من دوست دارم در مرگم زينب وار استقامت داشته باشيد و زينب وار با دشمنان به مبارزه بپردازيد و اميدوارم حجاب، اين سنگر آزادي زنان با تقوا را رعايت کنيد و نگذاريد خون شهداي عزيز پايمال گردد.

شهيد سيد عباس کاظمي راد ( 1364- 1347 شهرکرد )

... و از همه خواهران گرامي ام مي خواهم که حجاب خود را حفظ کنند و اميدوارم که رفتار و کردار خود را از الگوي خود زينب و حضرت زهرا ( سلام الله عليها ) بياموزند.

شهيد سعيد کربلايي صالح ( 1365- 1346 کرج )

خواهرانم، از شما مي خواهم که زينب وار عمل کنيد و فرزنداني تربيت کنيد که ادامه دهنده راه شهدا باشند؛ از حدود اسلامي دفاع کنيد و حضرت زهرا ( سلام الله عليها ) را الگوي خود قرار دهيد ودرمقابل هر موجي که اين انقلاب را تهديد مي کند ايستادگي کنيد و حجاب خود را کاملا رعايت کنيد.

شهيد حميد کرم علي پلنگچي ( 1362- 1340 دزفول )

... اما خواهرانم، با وقار و صبر فاطمه وار و با حجاب زينب گونه، همچون رقيه مصيبت ديده، صبر و استقامت کنيد و بدانيد که خدا با صابران است.

شهيد خليل کرمي ( 1364 - 1347 تويسرکان )

به خواهران خود مي گويم که زندگي حضرت زهرا ( سلام الله عليها ) را الگوي زندگي خود قرار دهند و حجاب اسلامي را در نظر داشته باشند و رفتار اسلامي خود را حفظ کنند، تا با اين کار خود، ما را خشنود سازند.

شهيد داود کريم پناه ( 1362- 1342 آران وبيد گل )

... و خواهرم، حجابت سنگر توست؛ از تو مي خواهم زينب وار زندگي کني.

شهيد خير الله کريم پور ( 1367- 1344 لارستان )

پيام من به خواهرانم [ اين است ] که زينب وار باشيد و حجاب اسلامي را رعايت کنيد.

شهيد رسول کريمي زاده ( 1365- 1351 دهدشت )

خواهران عزيزم، اميدوارم زينب گونه زندگي کنيد و با حجاب باشيد.

شهيد رامين کريمي نسب ( 1361- 1344 اهواز )

[ اي خواهرم ]، (7) از فاطمه به تو اينگونه خطاب است، ارزنده ترين زينت زن حجاب است.

شهيد سيف الله کفعمي لاداني ( 1361- 1342 اصفهان )

... و شما اي خواهران مهربانم، بدانيد که شما با حجابهاي اسلامي و قدم برداشتن در راه اسلام « ... » راه زينب را پيروي مي کنيد.

شهيد ذبيح الله ( حاجي محمد ) کوکبي ( 1365- 1337 بهار )

خواهرانم، حجاب اسلامي را رعايت کنيد، چون ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است.

شهيد سيد جلال کيا ( 1363- 1343 سمنان )

... و شما اي خواهران مهربانم، حجاب، عفت و پاکدامني را سر لوحه زندگي خودتان قرار دهيد و هميشه فاطمه وار و زينب گونه زندگي کنيد و در مرگ من گريه و زاري نکنيد، بلکه خوشحال باشيد؛ زيرا شما خواهران، هر يک داوطلب لبيک گوي امام حسين ( عليه السلام ) هستيد.

شهيد سهراب گرجيان ( 1365 - 1345 ممسني )

... و خواهران هم زينب وار حجاب اسلامي خود را حفظ کنند، چون حجاب شما خواهران کوبنده تر از خون من است.

شهيد سعيد گل بيدي ( 1361 - 1339 شيراز )

خواهرانم، حجاب و عفت را رعايت نماييد. خود را به اخلاق و آداب اسلامي آراسته کنيد و در يک کلام خواهران عزيزم زينب وار زندگي نماييد.

شهيد سعيد گلچين ( 1366- 1348 تهران )

به خواهران و برادرانم توصيه مي کنم فرزندان خود را مومن بار بياورند و به خواهران حجاب را توصيه مي کنم که خداوند هم از آنها راضي باشد.

اي زن به تو از فاطمه اينگونه خطاب است *** ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

شهيد داود گليوري ( 1361- 1344 تهران )

... و تو خواهر، تو با حجاب اسلامي خود مي تواني رهرو راه زينب ( سلام الله عليها ) باشي و حقانيت خود را به جهان نشان دهي.

شهيد حيدر لاوي ( 1364- 1347 جرقويه )

اي خواهران مهربانم، حجاب و عفت و پاکدامني را سرلوحه زندگي خودتان قرار دهيد و هميشه فاطمه وار و زينب گونه زندگي و مبارزه کنيد.

شهيد داود لطفي زاده ( 1365- 1351 صومعه سرا )

... و خواهرانم، چون زينب باشيد از نظر صبر و باحجابي.

شهيد سيد عباس متوليان ( 1367- 1350 تهران )

خواهرانم، پيامي دارم براي شما و آن اين است که حجابتان را حفظ کنيد و راه حضرت زينب ( سلام الله عليها ) را ادامه دهيد.

شهيد داود محمد ميرزائي ( 1366- 1344 قم )

... و شما خواهرانم، همچون گذشته حجاب خود را حفظ کنيد.
.... [ و تو اي همسر عزيزم... ] يک سخن ديگر اينکه در باره حجابت، رفتار و اخلاقت تو را سفارش مي کنم که بهتر از همه باشي و در داخل و در بيرون از منزل براي ديگران نمونه باشي و مربي اخلاق و رفتار در جامعه باشي که حضرت فاطمه ( سلام الله عليها ) در باره حجاب فرموده است:

اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است *** ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

شهيد خسرو محمدي ( 1365- 1346 آشتيان )

... و شما اي خواهرهاي گرامي، با حفظ حجاب خود راه من را مانند حضرت زينب سلام الله عليها ادامه دهيد.

شهيد داود محمدي ( 1362- 1344 خلخال )

... وخواهرانم، شما هم زهراوار باشيد که حجاب تو هم يک سنگر است.

شهيد سپهدار محمدي ( 1365- 1349 دهدشت )

شما اي ملت مسلمان، از غيبت و تهمت دوري ورزيد و دعاهاي روزانه و نمازهاي يوميه را فراموش نکنيد؛ مراسم مذهبي را برگزار نماييد و حجاب اسلامي را رعايت کنيد.
... و اي خواهر، همچون زينب راه امام حسين را ادامه بدهيد و حجاب خود را رعايت نماييد.

شهيد سيد مهدي محمدي ( 1367- 1347 تهران )

خواهرم، حجابت را چون فاطمه ( سلام الله عليها ) حفظ کن و نمازت را اول وقت بخوان، همچنان که مي خواندي.

شهيد رضا محمدي فيض آبادي ( 1365- 1344 تهران )

... و به خواهرانم توصيه مي کنم که زينب وار زندگي کنند و حجاب را که الگوي زن مسلمان است، فراموش نکنند.
... و خواهرم توصيه مي کنم کساني که در مجالسم شرکت مي کنند حجاب کامل خود را حفظ کنند و اگر کساني که بدون حجاب کامل و با حرف زدن هاي بيهوده شرکت کردند، بگوييد که شهيد وصيت کرده که در مجالسم شرکت نکنند، چون روحم در عذاب است.

شهيد سعيد محمودي ( 1360- 1344 ممسني )

... و شما خواهر عزيزم، من در طول مدتي که پيش شماها بودم نتوانستم خدمتي به شما کنم. تو حالا بايد رسالت زينب را بر دوش بگيري و لباس رزمت را که همان حجاب توست بپوشي و به ميدان شهادت بيايي و مانند زينب صداي الله اکبر تو، کاخ ستم را بلرزاند.

شهيد داريوش مرادي فرد ( 1367- 1344 تهران )

... و به خواهرم مي گويم که هميشه پيرو فاطمه زهرا ( سلام الله عليها ) باشد و حجاب را هميشه حفظ کند که اين خود از بزرگترين ضربات بر پيکر کثيف منافقين محسوب مي شود.

شهيد سيد عليرضا مرتضوي ( 1365- 1343 تهران )

... و به شما خواهران عزيزم مي گويم، همانطور که حجابتان را تا به حال حفظ نموده ايد از اين به بعد هم مدافع اين حقير باشيد که بقول خانم فاطمه زهرا ( سلام الله عليها ) ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است.

شهيد حميد مرداني ( 1367- 1345 خرم آباد )

... و از خواهران خوبم هم انتظار دارم که زينب وار باشيد و [ برايم شيون مکنيد ] (8) و حجاب خويش را سنگر بدانيد و [ با ] حجابتان خون ريخته شده شهداي انقلاب را محفوظ نگهداريد.

شهيد رضا مشتاقيان کاوياني ( 1361- 1342 اصفهان )

خواهرانم، زينب وار بخروشيد و چون کوه باشيد و حجاب اسلامي را فراموش نکنيد و فرزندانتان را پاک و متعهد و مؤمن به انقلاب و امام زمان تربيت کنيد.

شهيد حميدرضا مشهد الکويه ( 1365- 1345 تهران )

خواهران عزيزم، همه حجاب خود را حفظ کنيد.

اي زن به تو از فاطمه اينگونه خطاب است *** ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

شهيد سيد محسن مصطفوي اصفهاني ( 1361- 1345 اصفهان )

خواهرانم، زينب وار رسالت شهيدان را که حفظ حجاب خود و تربيت اسلامي فرزندانتان است، به نسلهاي آينده برسانيد.

شهيد سيد طاهر مطهري ( 1361- 1339 تهران )

... و اي خواهرانم، مبادا شهادت من در روحيه شما زينبيان زمان تأثير گذارد، مقاوم باشيد و از برايم شادي کنيد هر چند مي دانم که طاقت اشک ريختن نداريد ولي اين گريه را براي جواب دادن من در آن دنيا کنيد که چطور من در محکمه عدل الهي پاسخ گوي سوالها باشم، از شما مي خواهم حجابتان را حفظ کنيد که مي کنيد، چون حجاب شما برنده تر از خون من مي باشد.

شهيد حميد مظاهري ( 1364- 1349 سمنان )

... و اي خواهرانم همچون زينب پيام مظلوميت حسين را به دوش بکشيد و حجاب را زيور خود قرار دهيد.

شهيد سيد مهدي مظفري ( 1362- 1346 تهران )

... و شما اي خواهران عزيزم، ججاب و عفت و پاکدامني را سر لوحه زندگي خود قرار دهيد و زينب گونه زندگي کنيد.

شهيد سيروس مقتدر ( 1364- 1343 بوانات )

... و اميدوارم که خواهران عزيزم هميشه اوقات، سر بلند زندگي کنيد و همچون حضرت زينب ( سلام الله عليها ) پيام آور خون شهيدان و پاسدار عفت و حرمت زنان باشيد و اميدوارم که هميشه با حجاب باشيد.
.... همسران شهيدان بدانيد و بدان که جهاد تو رعايت حجاب و به پا داري نماز مي باشد، بدان که هر چه را انجام مي دهي و عمل مي کني بايد منتظر نتيجه و عکس العمل آن باشي.

شهيد سيد محسن مقدسي ( 1362- 1348 اراک )

... و ضمناً پيامي کوتاه دارم به مادر عزيز و خواهر مهربانم که پس از شهادت من همانند زينب ( سلام الله عليها ) پيام مرا با حفظ حجاب به ملت مسلمان ايران بخصوص خواهران حزب الهي برسانيد که حجاب شماها از خون من کوبنده تر است.

شهيد حميد ملارضا ( 1367- 1349 تهران )

... و شما خواهرانم که در مکتب جهادتان از حضرت زهرا ( سلام الله عليها ) و زينب کبري ( سلام الله عليها ) درس آموخته ايد، همواره با حجاب خود مشت محکمي بر « دهان » بي حجابي بزنيد.

شهيد خسرو ( مهدي ) ملک قصابي ( 1366 - 1346 گرمسار )

خواهرم، از تو برخوردي زينب گونه مي خواهم. عفت و عصمت و حجب و حيايي زينب گونه مي خواهم. حجابت کور کننده است، سعي کن خواهري نمونه باشي و درس دهنده به ديگران.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: اعلام کنيد با حجابتان به دنيا.
2. در اصل وصيت: نموده.
3. در اصل وصيت: کرده.
4. در اصل وصيت: زمان.
5. در اصل وصيت: آنها.
6. در اصل وصيت: مجسمه.
7. در اصل وصيت: از خواهرانم.
8. در اصل وصيت: براي شيون مي کنيد.

منبع مقاله :
صاحبي، محمدجواد، بوستان کتاب، قم، مؤسسه بوستان کتاب، چاپ اول/ 1391



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.