سيري در وصيت نامه شهدا

توصيه به وحدت زير پرچم ولايت (1)

برادرانم!... شما بايد قدر اين امام بزرگوار و اين انقلاب را بدانيد و بايد با يکپارچگي خويش و وحدت کلمه، انقلاب را به کشورهاي ديگر صادر نماييد.
يکشنبه، 23 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه به وحدت زير پرچم ولايت (1)
 توصيه به وحدت زير پرچم ولايت (1)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد رضا آصفي ( 1362-1331 تبريز )

برادرانم!... شما بايد قدر اين امام بزرگوار و اين انقلاب را بدانيد و بايد با يکپارچگي خويش و وحدت کلمه، انقلاب را به کشورهاي ديگر صادر نماييد.

شهيد حسين آقامحمدربيع ( 1361 - 1341 اصفهان )

پدر و مادر و برادران، خواهران و خويشاوندان عزيز! من يک پيام کوچک براي شما دارم، هرچند من کوچک تر از آنم که براي شما پيام بدهم، از شما مي خواهم که با حضور خود، در صحنه و نماز جمعه ها شرکت کنيد و با حفظ کردن وحدت خود، پيرو سرسخت ولايت فقيه باشيد.

شهيد محمد ابراهيم آقايي ( 1361 - 1337 گرمسار )

و سخني با شما ملت عزيز، به عنوان برادر کوچکتر: شما لحظه اي بينديشيد که ما چه بوديم و که بوديم و حال چه هستيم و که هستيم؟ ! ما ملتي منحط بوديم که در فساد غوطه ور بوديم، ولي اين دست خدا از آستين روح الله به درآمد و ما را ملتي شجاع، الگو و اُسوه نمود. ما ملتي ترسو بوديم. ما ملتي تحت سلطه بوديم. هيچ کشوري و هيچ ملتي روي ملت ما حساب نمي کرد! ولي حالا به همت روح الله و رهبري او، ملتي شده ايم که براي همه ي ملتها، نمونه هستيم و در حال حاضر با آمريکا در جنگيم و شما قدر اين امام و رهبري را بدانيد که وحدت و پيروزي شما در گرو همين رهبري و ولايت فقيه است و دست [ از ] پشتيباني از روحانيت مبارز برنداريد که فنا خواهيد شد.

شهيد محمدتقي ابتدايي آراني ( 1365 - 1343 آران و بيدگل )

اي ملت! امام را تنها نگذاريد و دستوراتش را عمل نماييد و خدا را شکر کنيد که چنين نعمتي را به همه ي ما عطا نمود. پشتيبان روحانيت متعهد و مسئول در خط امام باشيد و با وحدت و هوشياري بيشتر قدم برداريد که اختلاف و جدايي در بين شما موجب شکست انقلاب [و] اسلام خواهد بود.

شهيد حسين ابراهيمي ( 1362 - 1346 نجف آباد)

وصيتي با پدر و مادر و دوستان [و] ملت شهيدپرور دارم: ملت شجاع ايران و نجف آباد! شما که از اول انقلاب همبستگي (1) خود را اعلام کرديد و انقلاب را به پيروزي رسانديد و هم اکنون جنگ را با قدرت خداوند به پيش مي بريد، مواظب باشيد وحدت خود را از دست ندهيد و از رهبر خود، امام پشتيباني کنيد و نگذاريد ضد خدا و قرآن در شما دخالت کند و از سران مملکت، کساني که واقعاً براي اسلام و ملت خدمت مي کنند و سعي دارند اسلام را سرفراز و ملت را پشتيبان باشند، حمايت کنيد و مواظب باشيد خون شهيدان را پايمال نکنيد. به خدا، همه ي شهيدان گردن شماها حق دارند، مواظب باشيد. وصيتي هم با دوستان خود دارم، اي دوستان عزيز و مهربان! شماها سعي کنيد هميشه در زندگي شجاع [و] جوانمرد باشيد و کساني که به مدرسه مي روند، سعي کنند درس خود را با کوشش تمام بخوانند ...
و اما دوستاني که درس نمي خوانند، سعي کنند به جبهه بروند و وحدت خود را حفظ کنند و راه شهيدان را ادامه بدهند.

شهيد فتح الله ابراهيمي يزدآبادي ( 1366 - 1341 فلاورجان)

مگر امام ما را به وحدت کلمه دعوت نمي کند؟ مگر او ما را براي مبارزه نمي خواند؟ پس چرا ما مردم، عهد و پيمان خود را که با رهبر خود بسته بوديم، يادمان رفت و آيا با اين فراموش کردن و سهل انگاري ها، دشمن بر ما غلبه نمي کند و ضربه ي بزرگي به اسلام نمي زند؟! پس ما بايد تمام نيروهاي خود را بر عليه زر و زور و تزوير آماده نماييم که آنها که رفتند، کاري حسيني کردند و آنها که ماندند، بايد کاري زينبي کنند وگرنه يزيدند.

شهيد قدرت الله ابطحي ( 1361 - 1320 خرم آباد)

از گروه گرايي تحت هر عنوان بپرهيزيد. عاقبت گروه گرايي شرك و جدايي از حقيقت من است. حول محور وحدت آفرين ولايت محمد و آل محمد و اينک در زمان فرزند راستينش، امام خميني گرديد که ضامن خوشبختي و سعادت دين و دنياي آخرت شماست، چه در اثر اعتقاد به ولايت، نيروي اقدام به خير بازدارنده از شر، در انسان به وجود مي آيد.

شهيد حسين ابوالحسني ربزي ( 1367 - 1339 زرين شهر)

خدايا! تو مي داني که نبايد دوباره علي (عليه السلام ) به عنوان « ولکن لا راي لمن لا يطاع » و اين که جوان است، سياست ندارد و قدرت رهبريت و اداره ي جامعه ي مسلمين را ندارد؛ گوشه [اي] نشانده شود و خار در چشم و استخوان در گلو باشد. آيا باز براي درد و دل بايد سر در چاه کند و باز خوارج نماز شب خوان از پشت خنجرش زنند؟! ولي نه؛ به خواست تو و بيداري و وحدت امت و ضمانت خون شهيدان و گريه ي نيمه شب خانواده هايشان، ديگر نبايد چنين شود و تلاش ياوه سرايان به هدر است و باز تو مي داني که نان به نرخ روز خوردن و همراهي کردن با باد که هر لحظه از سمتي مي وزد، چه خيانت و خباثت بزرگي است.

شهيد محمد ابولي انجير آوند ( 1364 - 1343 اردکان)

مردم! با امام خود وحدت داشته باشيد و هرگز بين خود و امام جدايي نيندازيد و وحدت خود را در مساجد و در دعا و در نماز جمعه ها متسحکم کنيد. مردم! اگر در زمان علي امتش بهانه ي سرما و گرما مي کردند، امروز جوانان داوطلبانه به جبهه مي روند و کفار را شکست مي دهند و اگر در روز عاشورا امام حسين (عليه السلام)، يارانش رفتند، به جز هفتاد و دو نفر، که همه ي آنها شهيد شدند، امروز جوانان مسلمان از خون آنها حمايت مي کنند و نهضت حسين (عليه السلام) و يارانش را ادامه مي دهند. مردم مواظب باشيد خون شهيدان به هدر نرود و نگذاريد غارتگران به کشور ما حمله کنند و با روحانيت وحدت داشته باشيد و با رفتن به نماز جمعه ها مشتي بر دهان دشمنان بزنيد و هرگز به من ناکام نگوييد؛ زيرا من در نهايت کام به سر بردم.

شهيد نورمراد احمدوند ( 1362 - 1343 نهاوند)

حرکت عظيم انقلاب اسلامي ايران از اول تا حال، تمام حالات خود را بر عليه طاغوتيان جهان داشته و مبارزه مي کند و تا آخر که اين انقلاب بر تمامي سرزمين هاي جهان فرا رسد و کاخ ستمگران را واژگون کند، آن هم به رهبري (2) نائب مهدي؛ امت اسلامي قيام [ خواهد ] کرد و کشور ميدان [ عمل ] است براي (3) ملت ايران [که] بيدار شوند و با وحدت منسجم خود و يکپارچه شدن امت اسلامي، قيام کنند (4) و [من] کشور و امام عزيزم را تنها نخواهم گذاشت؛ چرا که مرا از ظلمت به روشنايي رساند (5)، از ظلمت نجاتم داد تا اينک ملت مستضعف جهان را از زير چکمه هاي وحشيان [ نجات دهيم ].

شهيد محمدباقر احمدي ( 1367 - 1350 بندرعباس)

چند کلمه اي با شيعيان علي(عليه السلام): اي مسلمانان! به خود بياييد که سروران شما، اين چنين خانواده هايي هستند. ولي مواظب باشيد حب دنيا شما را گول نزند. از ملت شهيدپرور ايران تقاضا دارم که هميشه وحدت خود را حفظ کنند و پشتيبان امام امت باشند و حتي براي يک لحظه هم امام را تنها نگذارند. اسلام را تا آخرين لحظه ياري کنيد و تا آخرين لحظه با شياطين غرب و شرق مبارزه کنيد و راه شهيدان را ادامه بدهيد.

شهيد غلام حسن احمدي قراچه ( 1365 - 1338 سميرم)

عزيزان! به احکام خداوند و عبادت او اهميت بدهيد و به آن عمل نماييد. بر شما واجب است که گوش به فرمان امام امت باشيد و در خط او قدم بگذاريد و پشتيبان ولايت فقيه باشيد، با هم متحد باشيد و وحدت کلمه را حفظ نماييد و به حرفهاي آنهايي که ياوه گويي مي کنند، گوش ندهيد. آنهايي که موجب نفاق [اند] و ايجاد چند دستگي مي کنند، از خودتان دور سازيد، تقواي خدا را دنبال نموده و از ياوران اسلام باشيد.

شهيد حسين احمدي قلعه بالا ( 1364 - 1341 قم)

يک وصيت هم بر امت شهيدپرور ايران؛ البته من کسي نيستم که براي شما مردم غيور چيزي بنويسم، فقط با اطاعت از رهبري انقلاب، اين نايب امام زمان، اين فرزند زهرا (سلام الله عليها )، اين اميد مستضعفان جهان و اين فرزند امام حسين (عليهالسلام)، دست از او برنداريد و بر حفظ وحدت و اتحاد بکوشيد که اين اطاعت از رهبري و وحدت بين مردم، ضامن تداوم و گسترش انقلاب است، طبق (6) آيه ي قرآن که مي گويد: « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا » (7) و ديگر اينکه نماز جمعه، اين نماز دشمن شکن را ترك نکنيد.

شهيد قربان علي اخلاقي ( 1361 - 1321 اصفهان)

وصيت اول به ملت غيور ايران است، اي مسلمين ايران! اي مجاهدان راه خدا! اي انسانهايي که در راه حق از مال و جان گذشته ايد و در اطاعت از راه خدا سر از پا نمي شناسيد! شما را، شما را به اطاعت از رهبري و حفظ وحدت سفارش مي نمايم؛ چون اين پيروي نمودن از رهبري و وحدت بين شما ملت عزيز بود که پشت شاه ستمگر و آمريکاي جنايتکار را شکست و بر شما باد که اين دو امر مهم را تا آخرين قطره ي خون خويش حفظ نماييد. لذت ما بستگي به اين دو امر [دارد] و ذلت ما زماني شروع مي شود که اين دو امر، از نظر ما از اهميت بيفتد.

شهيد کاظم استيري ( 1361 - 1344 تهران)

اين روزها همچنان که همه مي خواهند به انقلاب اسلامي ضربه بزنند و چون عامل وحدت و حرکت انقلاب و مردم، امام خميني (8)، اين (9) پيرمرد نشسته در 80 سال رنج و مشقت و صبر و بردباري که (10) حرکت و فريادش برعليه ظلم مي باشد، [ مي خواهند ] دشنام و ضربه را به او وارد کنند، لذا از شماها مي خواهم که وحدت خود را هرچه بيشتر کنيد و محکم و با استقامت، همچون پاره هاي آهن در مقابل ظلم و کساني که با اين جمهوري اسلامي مخالفت مي کنند، بايستيد و به آن ها نشان دهيد که نمي توانند با اسلام و با چنين امت حزب الله که همچون رهبري دارد، مقابله کنند.

شهيد حسين اسدي کرم ( 1362 - 1337 شهربابک )

با سلام و درود بر مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، دوازدهمين اختر تابناك امت و امامت و با سلام و درود بر نا ئب برحقش روح الله، اين مظهر پاکي و شهامت، اين نشانه ي اسلام راستين، اين فرزند پاك محمد (صلي الله عليه و آله و سلم )، اين اميد مستضعفان جهان، اين ناجي ايران، اين بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، اين صادق و صالح راه الله، اين مظهر وحدت ما و اين مرد دين و سياست و اين خميني بتشکن، ابراهيم زمان.
... از شما مردم خواهش مي کنم که امام عزيز و روحانيتي [را] که در خط امام حرکت مي کنند، هيچگاه تنها مگذاريد، حتي الامکان با مال و جان در راه آنها که راه اسلام است، جهاد کنيد.

شهيد عبدالحسين اسفندياري ( 1360 - 1334 فيروزآباد )

و از شما مي خواهم که با هم مهربان و بامحبت و خوشبين باشيد و وحدت را که امام امت فرمودند، حفظ نماييد و انفاق به بيچارگان نماييد و نماز را سبک (11) نشماريد و توشه ي آخرت را هميشه ي اوقات آماده و مهيا نماييد.

شهيد سيداسدالله اسلامي ( 1361 - 1340 ني ريز)

امت حزب الله! هميشه وحدت را حفظ کنيد و گوش بفرمان اين امام عزيز باشيد و زماني که امام سخنراني مي کند و يا پيامي از طريق راديو و يا تلويزيون مي دهد، خوب گوش دهيد و زماني به سخنان امام تفکر کنيد و از برادران دانش آموز مي خواهم که سنگر مدارس را به خوبي هميشه محکم نگه دارند و کتاب ها (12) را زياد مطالعه کنند و به دبيران خود احترام بگذارند (13) و انجمن اسلامي را به خوبي تشکيل دهند و وحدت خود را حفظ کنند.

شهيد حسين اسماعيلي ( 1361 - 1344 اصفهان)

در اصل نمي توان گفت که بنده ي ناچيز، قابل آن باشم که وصيت و سفارشهاي خود را براي ديگران بنويسم و يا وصيت بنمايم؛ ولي به هر صورت، چيزهايي [را] که قابل تذکر است، چنين شروع مي نمايم:
اول اين که راهي که انتخاب کرده ايد و يا مي کنيد، آگاهانه و به خاطر خداوند باشد و طوري باشد که به سوي معشوق خود که همان خداست، جذب شويد و هيچگاه در راه خدا ناخالصي پيدا نکنيد و کارهايتان را خالصانه و به خاطر خداوند انجام دهيد و ديگر آن که [از] رهبر و روحانيت که همانند (14) نوري است در ظلمات، حفظ و نگهداري و طرفداري نماييد و هيچگاه کوچک ترين کوتاهي در نزد آنان انجام ندهيد، سخنان گهربار امام [را] که همان سخنان انبيا و خداست، آنچنان به مرحله ي عمل بگذاريد که خداوند راضي بماند و آنچنان کنيد که از شما انتظار مي رود و هميشه کاري کنيد که خداوند بزرگ راضي بماند و با مسلمين، وحدت و با کفار، قطع رابطه بنماييد و ايمان خود را در راه خدا سست نکنيد.

شهيد سهراب اسماعيلي ( 1362 - 1340 زنجان)

اي کساني که در پشت جبهه ايد! به خدا قسم اگر لحظه اي اهمال ورزيد و قدر نعمت رهبر و آزادي و استقلال و جمهوري اسلامي را ندانيد و درك نکنيد، خداوند اين نعمت را از شما خواهد گرفت. خداوند کفران نعمت کنندگان را دوست ندارد. مبادا با تمرد و سرپيچي از امر ولي امرمان، يعني امام عزيز و خميني کبير، آن نفس قدسي، آن نا ئب [بر ]حق مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، آن باب اخوت و آن کليد وحدت، آن روح الهي (15)، روح الله، خداوند (16) از شما سلب نعمت و نعم فرمايد.

شهيد عباس اصغري ورزنه ( 1366 - 1341 قم)

پيام پيامبرگونه ي امام امتمان را بگوش و جان بپذيريد و با وحدت به حبل الله براي لقاء الله صبور و مقاوم در جبهه ي ايمانتان بياييد و جبهه کربلاي ايرانمان را ياور باشيد و در تداوم انقلاب اسلامي مان که خون بهاي صدها هزار شهيد و هزاران هزار مجروح و معلول است (17)، بکوشيد تا رضايت خدا و شهدا را حاصل کرده باشيد؛ زيرا که شهيد پيرو مي خواهد و شهيد شاهد مي خواهد.

شهيد سيدمحمد اطيابي ( 1361 - 1338 گلپايگان)

به شما مردم وصيت مي نمايم که هميشه و در هر حال ياد خدا را فراموش نکنيد و امام را در هر حال ياري کنيد و براي سلامتي او دعا نماييد. با هم وحدت داشته باشيد.

شهيد سيدمحمد اعتصامي ( 1362 - 1341 اصفهان)

ما بايد وحدت کلمه را حفظ کنيم؛ چون دشمن بهترين راهي را که سراغ دارد، ايجاد تفرقه است. او براي ايجاد اين کار نه احتياج به تفنگ دارد و نه احتياج به مهمات و مي تواند بدون هيچ دردسري بين ما تفرقه انداخته و بهترين استفاده را ببرد و براي اين کار ما بايد پيرو خط امام باشيم تا بتوانيم خون شهيدانمان را جوشان نگه داريم.

شهيد مجيد اعتماد شيخ الاسلامي ( 1365 - 1345 همدان)

اي امت! قدر امام خود را بدانيد. او کسي است که در شهادت مصطفي فقط مي گويد: « انا لله و انا اليه راجعون » (18) ولي از اين هيبت خيلي ناراحت مي شود، از نور خداست، قدرش را بدانيد. الان که اين قدر در مورد وحدت تذکر مي دهد، بدانيد که اگر رعايت نکنيد، پشيمان مي شويد. آنهايي که خيال مي کنند در راه خدا کار مي کنند اما وحدت را بر هم مي زنند، مواظب اعمال خود باشند که در خسران هستند...
برادران و خواهران! پدران و مادران! خداوند توفيق بدارد شما را و همگي تان را تأييد کند که دست وحدت با هم و دست بيعت با حسين هاي مکرر زمان داده ايد و دين خدا را نصرت مي کنيد. خوشحال باشيد که وعده ي خدا حق است که « ان تنصروا لله ينصرکم و يثبت اقدامکم » (19)

شهيد محرم افشاري ( 1366 - 1342 مشکين شهر)

اميد دارم مسلمين جهان به رهبري (20) امام عزيز، وحدت کلمه را حفظ و اين انقلاب را به صاحب اصلي تحويل دهند و هان اي انسانها که خداوند در قرآن کريم مي فرمايد: اي ايمان آورندگان و يا اي مردمان! فريب اين دنيا را نخوريد، گرچه ظاهر دنيا زيباست، اما خانه ي پاداش الهي خانه ي آخرت است و حافظ اين انقلاب مقدس باشيد. سعادت ما در گرو همين انقلاب است و بايد صبر انقلابي داشته باشيم تا مانند کوه، استوار در مقابل مشکلات باشيم و به بيگانگان باج ندهيم و با وحدت کلمه و اطاعت از ولايت فقيه، دشمنان اسلام را به زانو درآوريم.

شهيد سعيد افغاني ( 1360 - 1341 محلات)

من ملتمسانه از تمام خواهران و برادرانم و امت قهرمان و شهيدپرورمان مي خواهم که هيچگاه روح خدا را تنها نگذارند و با او و در خط او که اسلام عزيز در آن تعيّن (21) يافته است باشند، همگي وحدت خود را حفظ کنند و از رؤساي مکتبي کشورشان حمايت کنند و بدانند که دشمنان اين انقلاب به زمين خواهند خورد، آنها هرگز تاب نبرد با اين امت و اين امام و اين اسلام را ندارند و شکستشان در اين جنگ قطعي است. آمريکاي جهانخوار و ابرقدرت هاي ديگر سرانجام در مقابل اراده ي اين ملت زانو خواهند زد و ملت اسلام دروازه هاي طلايي فتح و ظفر را خواهد گشود و انقلابش را به دنيا صادر خواهد کرد و سرانجام دنياي خاکي تحت لواي اسلام و فرماندهي حجت الله اعظم درخواهد آمد.

شهيد هيبت الله اکابريان ( 1366 - 1344 شيراز )

پدر و مادر عزيزم! رضاي خداوند از هر چيزي بالاتر است. خواهران و برادرانم! جدايي از شماها واقعاً کار سختي است، اما خوب مي دانيد که نشستن و تن به ذلت دادن و مشاهده ي قرباني شدن ارزش هاي انقلاب اسلامي نيز کاري دشوار است. لذا از شما مي خواهم که پيرو صديق امام باشيد و براي پاسداري از اين انقلاب بکوشيد. هرچند در اين راه متحمل بسياري از شدايد و سختي ها شويد. وحدت خود را حفظ کنيد و از روحانيت آگاه و متعهد جدا نشويد.

شهيد حسين اکبري ( 1360 - 1323 تهران)

سپاس خداوند متعال را که اين توفيق را به ما عنايت کرد که در دوران کفر و ماديگري، نور خود را و دين خود را به دنيا نشان داد (22) و اين توفيق را نصيب اين ملت اسلام دوست کرده که در راهنمايي امام امت، خميني عزيز و با وحدت در پرتو اسلام، بتوانيم اسلام راستين را در جهان نشان بدهيم.

شهيد محمدباقر اکبري ( 1365 - 1330 زنجان )

حال اي سروران عزيز و گرامي! به ملتم و کشورم و به رفقايم بگوييد که پشتيباني از ولايت فقيه، پيام تمام شهدا بوده و هست و هرگز امام عزيز را، اين اسوه ي انقلاب را تنها نگذاريد و در تداوم هرچه بيشتر اين انقلاب جهاني بکوشيد تا آن را به کمک امدادهاي الهي به انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) متصل نماييد و در همه ي ابعاد با وحدت و يکپارچگي، عمل کنيد و از تک روي و نفاق بپرهيزيد تا مديون خون شهدا مباشيد و سرانجام اين رسالت الهي موفق و مؤيد باشد؛ ان شاء الله.

شهيد حسين اکبري باصري ( 1363 - 1343 خرم بيد )

اي جوانان! اي کساني که امام در گهواره شما را يار خواند ! اکنون زمان آن رسيده که به ياري شتابيد و لبيک گويان، پرچم اسلام را تا برافراشته شدن حکومت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، بلند نگه داريد. از اين دنياي پست ببُريد و لحظه اي از اين هدف بزرگ غافل نشويد و «توجه به معنويت و تکليف الهي و ياد خداوند باعث مي شود اين وحدت، محفوظ و اين برادري، باقي ماند. خوف آن است که اسلحه در دست شما جوانان عزيز، موجب غرور و سرکشي شود و آن تحول عظيم روحاني که در شما پيدا شده، از دستتان برود و شيطان و نفس اماره شما را به دام کشند » (امام خميني)؛ و اين حرف امام يادتان نرود که خداي ناکرده گمراه شويد و قدردان (23) اين امام بزرگ باشيد.

شهيد رضا امارم ( 1362 - 1344 شهرري)

خدايا! خودت روح الله را، اين مظهر پاکي و شهامت را، اين نشانه ي علامت راستين را، اين فرزند پاك محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) را، اين اميد مستضعفان جهان را، اين ناجي ايران را، اين صادق و صالح سالک راهت را، اين مظهر وحدت، اين مرد دين و سياست و اين خميني نمونه ي دينت را ياري فرما و او را تا ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) براي ما نگه دار.

شهيد محمدتقي امير فخريان ( 1364 - 1344 مشهد )

اي امت آگاه [و] حزب الله! پيرو ولايت فقيه باشيد و دست از رهبر برنداريد و قدر روحانيت را بدانيد؛ چرا که اگر روحانيت نبودند، ما در جاهليت (24) به سر مي برديم؛ مثل زماني که هنوز اسلام نيامده بود و مردم خيلي در خسران و زيانکاري بودند. اطاعت از ولايت فقيه، يکي از نشانه هاي ايمان در شماست. خدا نکند که روزي وحدت شما از بين برود يا سست شود که در اين زمان غضب خدا متوجه شما خواهد شد و همين طور که تاکنون در صحنه بوديد، باز هم باشيد و صحنه را ترك نکنيد.

شهيد حسين رضا اميري ( 1365 - 1339 خرم آباد)

امت بايد وحدت داشته باشند و اگر در حمايت رهبر کمترين غفلتي بنماييد، اختلاف صدر اسلام تکرار خواهد شد. دامن روحانيت را گرفته و هرگز از آن ها جدا نشويد، در غير اين صورت به بيراهه رفته و هلاك مي شويد.

شهيد فريبرز انتصاري ( 1365 - 1351 صومعه سرا )

« قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثني و فرادي ثم تتفکروا » (25)... در اينجا اشاره اي مي کنيم به آيه اي که در اول مطلبم عرض کردم که در مورد وحدت و يکپارچگي [ست]. آري، بارها پيامبران و امامان و نيز قرآن، درباره ي وحدت بين مسلمين سفارش کرده است که در همه ي اين موارد، براي خدا وحدت داشته باشيد و از هم متفرق نشويد و براي خدا قيام کنيد که قرآن در اين مورد مي فرمايد: « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا » (26)؛ « به ريسمان الهي چنگ بزنيد و از هم متفرق نشويد. » آري، من البته کوچک تر از آنم که شما امت مسلمان و حزب الله را به وحدت و يکپارچگي دعوت کنم که با هم وحدت داشته باشيد و امام عزيز را فراموش نکنيد و ان شاء الله امام عزيز را تا فتح کربلا و قدس ياري نماييد... در پايان، اميدوارم که شما امت حزب الله امام را فراموش نکنيد و باز مي گويم که با [هم] وحدت داشته باشيد.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: خستگي
2- در اصل وصيت: رهبريت
3- در اصل وصيت: که
4- در اصل وصيت: کرد
5- در اصل وصيت: مي رساند
6- در اصل وصيت: و طبق
7- سوره آل عمران؛ آيه 103
8- در اصل وصيت: امام خميني را
9- در اصل وصيت: بدين
10- در اصل وصيت: را و
11- در اصل وصيت: دست سبک
12- در اصل وصيت: کتبها
13- در اصل وصيت: بگذاريد
14- در اصل وصيت: همان
15- در اصل وصيت: روح الله الهي
16- در اصل وصيت: و خداوند
17- در اصل وصيت: تمام شده
18- سوره بقره؛ آيه 156
19- سوره محمد؛ آيه 7
20- در اصل وصيت: رهبريت
21- در اصل وصيت: تعيين
22- در اصل وصيت: بدهد
23- در اصل وصيت: قدرداني
24- در اصل وصيت: جاهليتي
25- سوره سبأ، آيه 46
26- سوره آل عمران، آيه 103

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.