سيري در وصيت نامه شهدا

توصيه به وحدت زير پرچم ولايت (2)

چند کلمه است مي خواهم به مردم حزب الله تذکر دهم: گوش به فرمان ولايت فقيه باشيد و از روحانيت، سپاه پاسداران و انقلاب اسلامي، اين دو بازوي ولايت پشتيباني کنيد، وحدت کلمه خودتان را هميشه با رهبري پيامبرگونه ي امام
يکشنبه، 23 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه به وحدت زير پرچم ولايت (2)
 توصيه به وحدت زير پرچم ولايت (2)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد قربان علي انصاري ( 1364 - 1337 ممسني )

چند کلمه است مي خواهم به مردم حزب الله تذکر دهم: گوش به فرمان ولايت فقيه باشيد و از روحانيت، سپاه پاسداران و انقلاب اسلامي، اين دو بازوي ولايت پشتيباني کنيد، وحدت کلمه خودتان را هميشه با رهبري پيامبرگونه ي امام خميني حفظ نماييد و با هم برادر باشيد؛ چون بايد روزي از اين جهان فاني به جهان ابدي برويم، لذا تنها چيزي که انسان به جاي [مي ]گذارد، اعمال نيک است. نماز جمعه و نماز جماعت را زنده نگه داريد که دشمن از جماعت شما مي ترسد.

شهيد محمد باصري ( 1367 - 1328 سپيدان)

توصيه هايي که به برادران و خواهران دارم اين است که با جان و مال خودتان، به هدف نهايي براي رسيدن در راه خدا بکوشيد و دريغ نورزيد... اگر سعادت دنيا و آخرت را مي خواهيد، اگر عزت دنيا و آخرت را مي خواهيد، خطاگرا نباشيد و گوش به فرمان اين سلاله ي فاطمه (سلام الله عليها ) و رهبر کبير و قائد اعظم، حضرت نائب الامام، امام خميني باشيد. پشت سر روحانيون به طرف گيري از روحاني ديگري صحبت نکنيد. امروز وحدت براي سلاله ي فاطمه (سلام الله عليها) و براي اسلام از مسائل مهم است. از قران پند و اندرز بگيريد. خداوند مي فرمايد: « و هم لا يشعرون » (1)؛ « اکثر مردم درك و شعور ندارند » و « قليل من عبادي الشکور » (2) « عده ي کمي از [بندگان] (3) خدا، شکرگزار نعمت ها هستند. »

شهيد حسن بدپسند ( 1361 - 1343 آستان اشرفيه)

اي برادر و اي خواهر! شما با وحدت خود مي توانيد با پيروي از ولايت فقيه، جهان اسلام را نوراني کنيد و پايدار باد (4) ولايت فقيه!

شهيد محمد براتي بداغ آبادي ( 1361 - 1342 سبزوار)

« انا لله و انا اليه راجعون » (5)؛ آري، خداوند در اين آيه مي فرمايد: بشارت ده! « الذين اذا اصابتهم مصيبه قالوا انا لله و انا اليه راجعون » (6)؛ آري مي فرمايد « بشارت ده کساني را که زماني، اگر مصيبتي بر آنها وارد شد، بگويند ما فقط از خداييم و به سوي او رجعت مي نماييم » و در مرحله ي اول شما را به صبر و شکيبايي و در مرحله ي دوم به وحدت کلمه که امام عزيزمان هميشه در سخن هايشان، وحدت کلمه را تذکر و يادآوري مي کند و در مرحله ي سوم به تفاهم و دوستي بين يکديگر، نه تخاصم و عداوت [ دعوت مي کنم ] و در مرحله ي چهارم به شما متذکر مي شوم که خط امام را که همان خط اسلام و انبيا ي الهي است، طي کنيد و متابعت کنيد و در آخر، سعادت جميع اهل خانواده را از خداوند مقتدر توانا خواهان و خواستارم.

شهيد حسن براتي ( 1360 - 1343 علي آباد)

يک پيام براي ملت عزيز و قهرمان و شهيدپرور ايران دارم و آن اين است که هيچ وقت کلمه ي وحدت را فراموش نکنند و هميشه گوش به فرمان رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و جهان و نائب برحق (7) مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) باشند.

شهيد حسين بشري ( 1367 - 1343 صومعه سرا )

اما چند جمله اي به عنوان کسي که شايد دلش براي اين انقلاب و اسلام سوخته، براي شما عزيزان مي نويسم تا اينکه خداي متعال ان شاء الله از ما راضي و خرسند بوده باشد: ابتدا سخنم شامل اتحاد و وحدت و هماهنگي بين نيروهاي مسلمان و حزب الله مي باشد، براي نمونه، امروز انقلابمان همانند آن کشتي است که سکاندار و هدايتگر آن، امام عزيز بوده و سرنشينان آن، امت مسلمان و حزب الله مي باشد، براي اينکه اين کشتي با اطمينان و به نحو احسن به ساحل برده و به دست صاحب اصلي اش سپرده شود، لازمه اش اين است که سرنشينان کشتي، با هم اتحاد و وحدت داشته و نسبت به سکاندار آن وفادار باشند و اگر چنانچه سرنشينان با هم وحدت نداشته و قصد خيانت نسبت به سکاندار را داشته باشند، مسلماً آن کشتي به مقصد اصلي خود نخواهد رسيد. حال بياييم انقلاب خودمان را بررسي کنيم و ببينيم که چقدر خونها برايش ريخته شده و چقدر عزيزان ما براي حفظ اين انقلاب شهيد شدند؛ لذا، برادران و خواهران عزيز! بياييم همه با هم اين وحدت را حفظ کنيم و نسبت به اسلام و قرآن و انقلاب و امام، وفادار باشيم و نيز خون شهيدان را ارج (8) نهيم و همگام با امام و خط ولايت، پيش رويم تا اينکه ان شاء الله اين انقلاب را به نحو احسن به صاحب اصلي آن، يعني آقا امام زمان( عجل الله تعالي فرجه الشريف) بسپاريم، چون هر روز که از عمر اين انقلاب مي گذرد، دشمن حيله ي جديدي براي شکست و از بين بردن آن پيش مي کشد، تا اينکه اين انقلاب به ديگر ممالک دنيا سرايت نکند؛ زيرا مي داند اگر اين انقلاب به ديگر کشورهاي جهان سرايت کند و قانون خداوند در آنجا حاکم شود، ديگر جايگاهي برايشان باقي نخواهد ماند؛ لذا، برادران و خواهران عزيز! بايد سعي و کوشش کنيم و اين سعي و کوشش ها بايد آن قدر زياد باشد تا بتواند حيله و مکر دشمن را خنثي نمايد و اين، امکانپذير نيست مگر [با] وحدت و هماهنگي همه ي امت مسلمان و حزب الله؛ زيرا اگر امروز اين وحدت ها، هماهنگي ها، * (9) [و] اعتمادها در بين خودمان وجود نداشته باشد، فرداي بعد، نبايد اين انتظار را هم داشته باشيم که انقلابمان يک انقلاب جهانگير شود؛ پس بياييم خودمان را بسازيم و انقلابي در خودمان به وجود آوريم، سپس اين انقلاب عظيم و باارزشي که هدايتگر آن خدا و بعد، امام عزيز مي باشد، به ديگر [ نقاط ] جهان (10) صادر کنيم.

شهيد مجيد پارياو ( 1360 - 1339 قم )

سلام و درود بر پيامبران بزرگ خدا که بار آزادگي را به دوش کشيدند و بر پيامبر بزرگ اسلام، پيامبر جهاد و شهادت و بر ائمه ي طاهرين (سلام الله عليهم) (11) و بر امام امت، رهبر نهضت، قلب طوفنده ي ملت، تجلي گاه وحدت يک امت، نائب برحق امام مهدي (عليه السلام)، روح خدا، امام خميني که خدا (12) نگه دارش باد و بر پويندگان راه امام، يعني بر اين امت به پا خواسته و شهيدپرور، بر اين مبارزان در سنگر شرف و عدالت و انسانيت و بر عليه رذالت و نکبت و فساد و حيوانيت.

شهيد غلام رضا پردل ( 1362 - 1345 گرگان )

اولين سفارش من به شما اين است که پشتيبان ولايت فقيه باشيد و امام را تنها نگذاريد و بدون هيچگونه عذر و بهانه اي از ولايت فقيه اطاعت کنيد، وحدت خود را حفظ کنيد و براي امام دعا کنيد و براي انجام اين وحدت و هماهنگي، در دعاي کميل و توسل و غيره شرکت کنيد، حتماً در نماز جمعه حضور داشته باشيد و اين نمازها، دشمنشکن مي باشند، پس باز هم مي گويم با هم متحد شويد که قرآن درباره ي وحدت، سفارش بسيار نموده است.

شهيد لطيف پسنديده ( 1365 - 1341 فومن )

اي عزيزان! بدانيد رمز پيروزي اسلام و مسلمين در وحدت است و هرگز متفرق نشويد (13) و چنگ به حبل و ايمان الهي بزنيد (14) و اين ايمان الهي است که [ نمي گذارد ] دستتان را از اين ريسمان جدا کنند و شما را گروه گرو ه [نمايند ]؛ آن وقت بذر نفاق را مي کارند و محصول حکومت خود را خواهند چيد. ولي شماها با وحدت و چنگ زدن به حبل الهي مي توانيد * (15) نفاق و تفرقه [ را از بين ببريد ] و بايد با هم وحدت و يکپارچگي خود را سم و زهر نفاق قرار دهيد تا ريشه ي آن را بسوزانيد. هرچه بيشتر منسجم تر بشويد و اما مسئله اي که کود و تقويت [ کننده ي ] بذر وحدت است، تا بتوانيد محصول پيروزي از اين بذر بچينيد، ولايت است. در [ سايه ي ] ولايت فقيه است که از بذر وحدت برخوردار خواهيد بود و آن بذر را در قلوب وجود تک تک خود، خواهيد کاشت و آن وقت هر يک از تک ها با هم جمع شويد، کوهي عظيم [ ايد ] که در مقابل هر خروش و موجي توانايي ايستادگي را خواهد داشت و محصول پيروزي را خواهيد چيد. در [ سايه ي ] ولايت فقيه به رهبري و امامت نايب الامام، حضرت آيت الله خميني است که [ همه ي ] شماها مسلح به سلاح وحدت خواهيد شد و ديگر تک وجود نخواهد داشت و همه يک پيکر خواهيد شد، چون درياي خروشان با امواج سهمگين بر کاخ هاي ظلم و ستم چون * (16) و * (17) خواهيد تاخت و آن کاخ ها را نابود و صاحبان آن کاخ ها را که همانا ظالمين زمانند، چون فرعون و ظالمان زمان حضرت نوح، در سيلاب وحدت خود غرق خواهيد کرد و زمين را از لوس اين ظالمان و منافقان و کفار پاك خواهيد کرد، پس مطيع ولايت فقيه باشيد و حرف امام را با جان و دل گوش کنيد و در مقابل مشکلات و ناملايمات که در پي هر دگرگوني وجود دارد، صبر پيشه کنيد تا به [ گفته ي ] قرآن زيانکار نباشيد.

شهيد ميکاييل پورجعفر ( 1362 - 1344 اردبيل )

اينجانب ميکاييل پورجعفر دارنده ي شناسنامه 126 از اردبيل، به خانواده و برادران و ساير بستگانم وصيت مي کنم که در زندگي بيش از همه چيز به فروغ الهي که در دل انسانهاست، اهميت دهند [ و نسبت به آن ] ارزش وافري به خرج دهند و با اعتماد به خداي قادر و منان، حميد و مجيد، رحمان و رحيم، شاهد و شهيد، رئوف و رحيم، لطيف و حفيظ الاسرار و با پيروي از پيامبرانش و بالاخص خاتم پيامبران و کتابش، قرآن و ائمه ي معصومين (سلام الله عليهم اجمعين ) ولايت و رهبري حضرت امام خميني کبير، اين نجاتبخش انسان ها و جوامع و ناجي امت ها و فرماندهي کل قوا [ را بپذيرند ]؛ [او] که (18) با اتکال به خدا در امور مختلفه اش، با حضور فعال در صحنه براي هميشه، [ در راه ] انقلابي بودن، اداي نماز با حضور قلب و روزه و زکوه و صبر و خيرخواهي براي همه، انس با مردم جهت از بين بردن تشتت و برقراري و ايجاد وحدت و هماهنگي و مبارزه ي بي امان براي دفاع از اسلام و انقلاب و با اهتمام به ذکر و ياد خداي در معرکه هاي حساس حاضر بودن، جهانگير شدن اسلام و ظهور ولي فقيه و در کنار سفره ي پرنعمت و پرفيض وي چرييدن و از بين بردن تمام ريشه هاي کفر و نفاق و شرك و تعدي کردن و تجاوز در جهان مادي و از همه رستن و به خدا پيوستن تا نظم و تعادل جامعه اسلامي با رهبري قاطع [ خويش ]، مي کوشد (19).

شهيد ناجي پورطاهري ( 1364 - 1344 قم )

برادران! وحدت را حفظ کنيد. از امام پشتيباني کنيد؛ حامي ولايت فقيه باشيد. جبهه ها را گرم نگه داريد. دروغ و تهمت و غيبت، دورويي و نفاق و کينه و کم فروشي را جداً از خود دور کنيد. از هر چيز که عامل اختلاف است، جداً دوري گزينيد.

شهيد حسين پورشبانان ( 1363 - 1343 نجف آباد )

و حال پيامي براي شما ملت از جان و مال گذشته ي ايران و به خصوص مردم شهيدپرور نجف آباد که چه ايثارها در راه حق کرده اند، دارم: مردم! روشن باشيد و حامي امام باشيد، حامي امام بودن همانند حامي قرآن و اسلام بودن است و اي مردم! مواظب اطرافيان خود باشيد، مواظب آن کساني باشيد که گوشه و کنار اختلاف بين سپاه و بسيج و دولت و مجلس و امام جمعه ها مي اندازند.
آنها ديده اند بزرگترين ضربه را از وحدت و نماز جمعه ديده اند و به اين فکر هستند که شما ملت را از هم بپاشانند؛ اما کور خوانده اند، آنها نمي دانند که اين ملت به پشتوانه ي ولايت فقيه، آنچنان توصورتي به آنان خواهند زد که ديگر روي سر بلند کردن نداشته باشند.

شهيد حسن ترکاشوند ( 1365 - 1340 نهاوند )

از اهالي شهيدپرور روستايمان عاجزانه تقاضامندم که اگر کوچک ترين ناراحتي از بنده ي حقير معاصي دارند، به بزرگواري خويش مرا ببخشند و نيز از برادران حزب اللهي مي خواهم که پشت امام و انقلاب را خالي نگذارند و سعي کنند با وحدت در بين [ اهالي ] روستا، اخوت و برادري خود را حفظ نمايند.

شهيد حسين توتونچي ( 1364 - 1344 طبس )

اميدوارم ملت عزيز قدر انقلاب و امام را بدانيد و هميشه پيرو روحانيت متعهد باشيد. گول منافقين و ضدانقلاب را نخوريد. وحدت را به هر قيمتي که شده حفظ کنيد که دشمنان به شدت از آن مي ترسند. مساجد را پر کنيد و در بسيج شرکت کنيد.

شهيد محمد توسلي ريزي ( 1361 - 1332 زرين شهر )

اي روحانيون معظم! اي پيشتازان انقلاب سرخ حسيني! اي امانتداران مکتب سرخ تشيع علوي! آگاهتر باشيد، تفرقه و جدايي بزرگ ترين ضربه را به اسلام مي زند. شما بايد الگوي جامعه ي اسلامي و الگوي يک پيشتاز و جانباز مسلمان باشيد، همانطوري که امام امت، الگو و رهبر انقلاب عظيم اسلامي است. از او درس بگيريد، اين قدر سفارش مي کند از تفرقه بپرهيزيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد. ان شاء الله در راه هدفتان که خدمت به اسلام و مسلمين جهان است، موفق باشيد.

شهيد يحيي جداري آبادي ( 1363 - 1346 تبريز )

براي دوستان و جوانان عزيز بگويم که جبهه واقعاً يک دانشگاه است؛ کسي که شهيد مي شود، فارغ التحصيل مي شود، يعني خداوند آنرا قبول مي کند و معامله بين انسان و خدايش انجام مي يابد و همچنين [ شما به ] راه پاك روح الله ايمان داشته باشيد (20) و با وحدت بيشتر در راه اهداف جمهوري اسلامي برويد.

شهيد حسن جعفري ( 1366 - 1351 رودبار )

از شما امت حزب الله مي خواهم که هميشه وحدت و يگانگي را حفظ نماييد (21). مبادا امام را تنها بگذاريد که در اين صورت، اسلام را تنها گذاشته ايد و (22) در سخنان امام تفکر کنيد. شرق و غرب و عوامل مزدور داخلي اش را بهتر بشناسيد. مبادا انقلاب خونين اسلامي مان صادر نشود. گوش به فرمان امام باشيد. به شايعات گوش نکنيد که تنها راه رهايي ما از کليه ي بدبختي ها، فقط و فقط به رهبري امام امت تحقق مي پذيرد.

شهيد حسين جعفريان ( 1362 - 1344 اصفهان )

خدا را شکر مي کنم که بر ما منت نهاد و اين امام عزيز، اين بتشکن زمان و اين خورشيد تابناك ولايت را به ما عطا کرد که ما راه حق را دريافتيم، « و من الظلمات الي النور » (23)؛ « و از تاريکي به سوي روشنايي » هدايت شويم و اين امام، اين پير جماران بود که دين اسلام را که به وسيله ي ابرقدرت هاي جهاني در حال تغيير بود، دوباره زنده کرد. آري! چون دين اسلام با منافع آنان سازگار نمي باشد، هميشه درصدد هستند اين دين را از بين ببرند و اين امام بود که به آن ها فهماند [که] تا آن وقتي که در ميان مسلمانان، قرآن و وحدت هست، نمي توانيد بر آنها غلبه کنيد، (24) « واعتصموا بحبل الله جمعياً و لا تفرقو ا » (25)؛ « چنگ زنيد به ريسمان الهي و متفرق نشويد ».

شهيد حسين جوان نامي ( 1365 - 1336 مشهد )

اي شمايان! در پشت جبهه از هيچ خبر نداريد. به خدا قسم اگر لحظه اي اهمال کنيد و کفران نعمت آزادي و استقلال در حکومت روح الله [ کنيد ]، از اين مي ترسم که خداوند اين نعمت را از شما سلب کند. من به شما تذکر مي دهم که مبادا از امر ولي و اماممان، آن نفس پاك، آن فرزند زهرا ( سلام الله عليها )، آن روح خدا و آن نائب برحق حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و آن باب اخوت و کليد وحدت و آن بتشکن زمان را تنها گذاريد و چون مردم کوفه لگد به [ آرمان ها] (26) زنيد.

شهيد رضا جواني جوني ( 1360 - 1339 اصفهان )

من از ملت ايران مي خواهم که پيرو رهبر انقلاب، الامام خميني باشند و دست از ياري او برندارند که راه خوشبختي و سعادت دنيا و آخرت است و وحدت کلمه را حفظ کنند و تا نابودي تمام ابرقدرت ها، دست از مبارزه و جهاد برندارند.

شهيد حسن حبيبي ( 1361 - 1341 تهران )

اي ملت بزرگوار! عاجزانه تقاضامندم که دست از امام و اين انقلاب برنداريد. چنانچه به نصايح و فرامين امام گوش فراداده و به آن ها عمل نماييد، همانا بهشت را براي خود جاودانه ساخته ايد. چنانچه مي خواهيد به خداوند و ائمه ي اجمعين نزديک شويد، خود را متصل کنيد به روحانيت مبارز و در خط امام. ...
در پايان از شما به عنوان يک برادر کوچکتر مي خواهم ضمن حفظ وحدت، دعاي به جان امام را فراموش نکنيد.

شهيد سيدباقر حسيني ( 1364 - 1345 کرج )

اماما! اي آنکه همچون حضرت رسول، هجرت ها و سختي ها کشيدي و سکوت شب را شکستي و ظالمان را خوار کردي و امت اسلام را رهبري نمودي! خداوند تو را حفظ (27) کند تا زمان ظهور حضرت (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) و در کنار آن حضرت، تا ان شاء الله بتواني در تمام جهان، مسلمانان را به وحدت برساني و مستضعفين را به خواسته هايشان برساني.

شهيد حسن حشمت قهدريجاني ( 1362 - 1343 فلاورجان)

قرآن، اين کتاب آسماني، همه ي ما را به يک سوي برادري و برابري [ مي خواند ]، آن هم « و اعتصموا بحبل (28) الله جميعاً (29) و لا تفرقوا » (30)؛ « چنگ بزنيد به ريسمان الهي و از تفرقه بپرهيزيد » و بدانيد که تا روزي که [به] اين شعار جامه ي (31) عمل پوشانده شود، صدام که هيچ، آمريکا و شوروي هم هيچ غلطي نمي توانند بکنند و اين گفته ي امام است. واي، واي به روزي که تفرقه بين ما نفوذ کند و هريک از ما بخواهيم جداگانه حرکت کنيم، بخواهيم مسائل اجتماع را فداي مسائل شخصي خود بکنيم، بخواهيم جامعه را فداي خود کنيم و از خدا غافل شويم.

شهيد حسن حقيقي سبيل ( 1366 - 1337 رشت )

به دوستان عزيزم توصيه مي کنم به هر راهي که صلاح خود و جامعه را در آن مي بينند بروند و بالخصوص رعايت خداوند را در نظر بگيرند، به فرد و يا افرادي متکي نباشند و هر چيز را براي خدا بخواهند، چون اوست که انسان را آفريده و هدايت مي کند. البته اين را بگويم، چون خداوند راه نجات انسان را به وسيله ي پيامبرش و بعد از او به وسيله ي امامان و ائمه ي اطهار و بعد از ايشان به وسيله ي اولياي امر و نائبان و فقيه عادل و آگاه فرستاده است؛ پس ما ملزم (32) بر آنيم که از ايشان پيروي کنيم، چون خداوند در قرآن مي فرمايد: « يا ايها الذين امنو ا (33) اطيعو ا الله و « اطيعوا الرسول و اولي الأمر منکم » (34). خلاصه ي مطلب آن که در همه ي موارد، وحدت کلمه را حفظ کرده و دعاگوي امام باشيد، کاري نکنيد که اگر خطايي از کسي سرزد، به پاي اسلام تمام شود. حضور در صحنه داشته باشيد و جلوي کوچکترين انحراف را بگيريد.

شهيد سعيد حيدري سورشجاني ( 1363 - 1347 اصفهان)

و اينک سخني که با اهل منطقه دارم، اين است که اول تقوا را پيشه ي هر کاري کنيد و بعد مساجد را پر کنيد که امام عزيز گفت: مساجد سنگر [ است ]، سنگرها را حفظ کنيد و بعد وحدت کلمه را به رهبري امام عزيز حفظ کنيد و مواظب باشيد که منافقين کوردل، در [ ميان] شما رخنه نکنند که منافقين در لباسي هستند که مي خواهند ضربه به اسلام بزنند.

شهيد حسن خان بيکيان ( 1361 - 1343 دامغان)

هميشه به ياد خدا باشيد و خدا را زياد ياد کنيد و تقوي و صبر و استقامت را پيشه ي خود کنيد و وحدت بينتان را حفظ کنيد و مادران، طبق فرموده ي رسول اکرم، پيرو قرآن و عترت باشيد که ولي فقيه جانشين عترت است و ولي فقيه حاضر امام خميني است که ان شاء الله خداوند براي حفظ اسلام تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) براي ما حفظش کند.

شهيد سعيد خروشي ( 1364 - 1344 اردبيل)

برادران و خواهران و اي امت شهيدپرور و اي آن کساني که در پشت جبهه مشغول فعاليت هستيد! از شما مي خواهم وحدت و انسجام خود را حفظ کنيد. مبادا به خاطر مسائل دنيوي از هم پراکنده شويد و خداي نکرده ولايت فقيه را در پشت ميدان نبرد با تمام دشمنان داخلي و خارجي تنها بگذاريد و باعث شکست نهضت اسلامي که در حال صادر [ شدن به کشورهاي ديگر ] مي باشد، شويد.

شهيد رسول خسروي ( 1362 - 1346 ميانه)

از ساير خواهران و برادران انتظار دارم که در پشت جبهه به فرموده ي رهبرمان، وحدت کلمه را حفظ کنند و هميشه مواظب اين گروهک هاي خدا نشناس (35) و منافقين مزدور باشند.

شهيد حسين خيراللهي ( 1360 - 1337 اصفهان)

ملت عزيز، برادران و خواهران! براي خوردن و خوابيدن جدال نکنيد، براي دفاع از اسلام و حق خود مبازره کنيد، مهربان باشيد، وحدت را از دست ندهيد، « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا » (36)؛ به ريسمان محکم خدا چنگ زنيد، خوب باشيد و بين هم جدايي نيندازيد.

شهيد حسين دباغ ( 1365 - 1347 فردوس)

اي امت عزيز و شهيدپرور ايران! شما که هميشه در صحنه بوديد، مبادا روزي از صحنه خارج شويد و از شما مي خواهم که راه شهيدان را ادامه دهيد و نگذاريد خون شهيدان پاي مال شود. وحدت را بين خود حفظ کنيد و مانع پخش شايعات شويد.

شهيد حسين درودگر ( 1365 - 1345 کاشان)

ملت سلحشور! تشکل و وحدت اسلامي خويش را هميشه حفظ نماييد.

شهيدحسن دره پيما ( 1361 - 1344 کاشمر)

ملت عزيز!... از شما مي خواهم که وحدت خود را حفظ کنيد و به اين آيه ي شريفه که مي فرمايد: « و اعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا » (37)، جامه ي عمل بپوشانيد.

شهيد حسين دهنوي ( 1360 - 1333 نيشابور )

برادر و خواهر مسلمان! وحدتتان را حفظ کنيد و همگي با جان و دل گوش به فرمان امام عزيزمان باشيد.

شهيد حسن ذاکري برنطين ( 1365 - 1339 رودان )

در پايان توصيه [اي] که به امت حزب الله برنطين، در رأس به روحانيت آنجا دارم، به عنوان (38) يک برادر [که] کوچکتر از هر که اين وصيت نامه را مي خواند و مي شنود، هستم، اين است که روحانيت، مردم را به وحدت و يگانگي دعوت کنند؛ زيرا که هم اکنون کشور اسلامي ما بيشتر از همه به وحدت نيازمند است.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: و اکثرهم لا يشعرون؛ سوره اعراف، آيه 95
2- سوره سبأ؛ آيه 13
3- در اصل وصيت: ناخوانا
4- در اصل وصيت: کرد
5- سوره بقره؛ آيه 156
6- همان
7- در اصل وصيت: برحقش
8- در اصل وصيت: درج
9- در اصل وصيت: ناخوانا
10- در اصل وصيت: به جهان ديگر
11- در اصل وصيت: سلام الله عليها
12- در اصل وصيت: خدايش
13- در اصل وصيت: نشوند
14- در اصل وصيت: بزنند
15- در اصل وصيت: ناخوانا
16- همان
17- همان
18- در اصل وصيت: و
19- در اصل وصيت: با رهبري قاطع امام تعديل گردد.
20- در اصل وصيت: باشد
21- در اصل وصيت: نمايند
22- در اصل وصيت: که
23- سوره بقره؛ آيه 257
24- در اصل وصيت: کنند
25- سوره آل عمران؛ آيه 103
26- در اصل وصيت: ناخوانا
27- در اصل وصيت: حفظت
28- در اصل وصيت: حبن
29- در اصل وصيت: جمعاً
30- سوره آل عمران؛ آيه 103
31- در اصل وصيت: جامعه
32- در اصل وصيت: ملزوم
33- در اصل وصيت: قالوا
34- سوره نسا؛ آيه 59
35- در اصل وصيت: ناشناس
36- سوره آل عمران؛ آيه 103
37- سوره آل عمران؛ آيه 103
38- در اصل وصيت: اين است که به عنوان

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.