سيري در وصيت نامه شهدا

توصيه به وحدت زير پرچم ولايت (3)

اي مردم!... بگذاريد [در] پرده بگويم که اين همه امام ( روحي له الفداء ) از وحدت مي فرمايند، کو آن وحدتي که امام سفارش آن را مي نمايند؟ چرا بايد الآن [هر] جاي اين مملکت اسلامي پر از اختلاف باشد؟ آخر چرا توجهي به اين مهم
يکشنبه، 23 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه به وحدت زير پرچم ولايت (3)
 توصيه به وحدت زير پرچم ولايت (3)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد حسين علي رحيقي ( 1365 - 1344 تبريز )

اي مردم!... بگذاريد [در] پرده بگويم که اين همه امام ( روحي له الفداء ) از وحدت مي فرمايند، کو آن وحدتي که امام سفارش آن را مي نمايند؟ چرا بايد الآن [هر] جاي اين مملکت اسلامي پر از اختلاف باشد؟ آخر چرا توجهي به اين مهم نداريم؟ بياييد با اعمالمان دل امام عزيز را پر ز خون نکنيم و با وحدت کلمه، همچون مشتي واحد باشيم و کسي و چيزي را جز رضاي خدا در نظر نگيريم.

شهيد حسن رضواني ينگابادي ( 1362 - 1338 جرقويه )

... وصيت پنجم من به همشهريانم است: [در] (1) دهي که هفت شهيد در مزار شهدايش دفن هستند، اين طور دو دستگي است، چرا (2) خودتان را اصلاح نمي کنيد؟ من وقتي که به مرخصي آمده بودم، به هر جايي که مي رفتم يا حرف از اين طرف بود يا از آن طرف. مگر اين حرف ها جز غيبت چيز ديگري هم، هست؟... چقدر رهبر عزيزمان مي فرمايند:«وحدت خودتان را حفظ کنيد » که مگر نمي گويند که ما پيرو خط امام هستيم؛ پس چرا بعضي ها با کارهايشان دارند خون شهيدان را پايمال مي کنند؟ پس بياييد از ته قلب با هم خوب باشيم.

شهيد حسين روح الامين ( 1362 - 1343 مشهد )

رهبر کبير انقلاب اسلامي را ياري کنيد، به راهنمايي هاي پيامبرگونه اش گوش فرا دهيد، اين پير جماران، تجسم عيني رسول اکرم در سنت، و اوليا در سيره است؛ مبادا تنهايش بگذاريد. به جرأت مژده ي بهشت براي پيروانش و عذاب براي بدخواهانش را به شما مي دهم. او که حافظ جان و مال و ناموس و حيثيت اسلامي مان امروز در صحنه ي گيتي است، را تنها نگذاريد. مطمئن باشيد به فرض محال اگر روزي دست از حمايت اين ابرمرد برداريد، باز بني اميه و بني عباس بر شما مسلط مي شوند (3) و اين بار اجازه ي جنبيدن را نيز به شما نمي دهند. وحدت کلمه را حفظ کنيد.

شهيد حسين روح بخش ( 1365 - 1347 ملاير )

اي برادران! نکند که با مرگ عادي بميريد که حسين بن علي (عليه السلام) در ميدان جنگ شهيد شد و نکند بي نماز و در جهل و ناداني بميريد که حضرت علي در محراب نماز به شهادت رسيد. پس بياييد پشتيبان ولايت فقيه باشيد و هميشه رهرو امام بوده و وحدت کلمه را حفظ کنيد که دشمنان ما از وحدت مي ترسند و سنگرهاي دعا و نماز جمعه را که به خاطر آن قيام کرده ايم، خالي نکنيد.

شهيد حسين زارعي ( 1362 - 000 فيروزآباد )

پدر، مادر، برادران، خواهران عزيز!... وحدت کلمه را که امام عزيزمان فرموده اند، حفظ نموده و از تفرقه که باعث بدبختي در قوم و طايفه اي مي باشد، [بپرهيزيد]. مرگ، حتمي است و هر کسي را به کام خويش مي کشد و از کسي گذشتي نمي کند؛ پس مرگ با عزت به از زندگي با ذلت است.

شهيد نبي الله زماني ( 1365 - 1343 خوانسار )

خطاب به همه ي نيروهاي مسلح: همبستگي و اخوت و برادري را فراموش نکنيد که خداي ناکرده قلب امام عزيزمان را اذيت کنيد که قلب امام زمان را اذيت کرده باشيد، وحدت خود را حفظ کنيد تا بتوانيد پوزه ي دشمنان و منافقان از خدا بي خبر را خُرد (4) کنيد و اگر وحدت داشته باشيد، همه جا پيروز هستيد.

شهيد غلام حسين زماني نوکابادي ( 1365 - 1345 اصفهان )

البته بنده ي حقير کوچکتر از آنم که براي شما ملت غيور بتوانم پيامي بدهم، ولي من باب تذکر چند جمله اي وصيت دارم که به شما مي گويم (5)... شما قدر اين امام و رهبري را بدانيد که وحدت و پيروزي شما در گرو همين رهبري [و] ولايت فقيه است و دست از پشتيباني روحانيت مبارز و در خط امام برنداريد که فنا خواهيد شد و چشم به راه امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) باشيد و پاسداري کنيد از خون هزاران هزار شهيد گران قدر و خوشا به حال کساني که از اين امتحان سربلند و سرافراز بيرون آيند و واي به حال کسي که از اين امتحان سرافکنده بيرون بيايد و مجذوب (6) دنيا [و] بنده ي [ آن] باشد.

شهيد حسين سالک مراد ( 1367 - 1346 تبريز )

برادران و خواهران عزيز! پيام من اين است که چنانکه امام، اين خميني، پير بتشکن به ما بارها تذکر کرده است که وحدت کلمه را حفظ کنيد و چنانکه قرآن مجيد مي فرمايد: « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا » (7)؛ يعني « همگي به ريسمان خدا چنگ بزنيد و پراکنده نشويد » و اميدوارم که شما هم به فرموده ي قرآن مجيد و به فرمان امام، جامه ي عمل بپوشانيد.

شهيد حسين سعيدي ( 1363 - 1344 شاهرود)

برادران! همگام با امام باشيد، از او پيروي کنيد و راه او بپيماييد؛ چرا که او پيرو راه حسين است و او از ما وحدت و اتحاد مي خواهد. در اين راه هميشه مقاوم و استوار باشيد و پيرو راه شهيدان باشيد و متحد باشيد و نگذاريد بيگانگان و ابرقدرت ها شما را سرکوب کنند.

شهيد حسن شکوهي ( 1363 - 1343 تويسرکان )

و حال سخني با شما ملت عزيز؛ به عنوان برادر کوچک تر شما، تقاضا دارم لحظه اي بينديشيد که ما چه بوديم و در حال، چه هستيم؟ ما ملتي منحط بوديم که در فساد غوطه ور بوديم؛ ولي دست خدا از آستين روح الله به در آمد و ما را ملتي شجاع، الگو و اُسوه نمود. قدر اين امام و رهبر را بدانيد که وحدت و پيروزي شما در گرو همين رهبري و ولايت فقيه است. دست از پشتيباني روحانيت مبارز برنداريد که فنا خواهيد شد.

شهيد حسين صفرپورچافي ( 1361 - 1342 لنگرود)

قدر روحانيون را بدانيد و به هر قيمتي که شده از آنان پشتيباني کنيد و تا مي توانيد از ارگان هاي انقلابي پشتيباني کنيد، چون ضدانقلاب مي خواهد شما را از يکديگر جدا کند. تنها چيزي که شما را به پيروزي رساند و مي رساند، حفظ وحدت بوده و هست؛ پس دست از تفرقه و جدايي برداريد. در اين زمان که زمان جنگ است، ممکن است در جامعه کمبودهايي وجود داشته باشد؛ پس از اين کمبودها ناراحت نشويد که خداوند در هر لحظه شما را آزمايش مي کند.

شهيد غلام حسين صفري ( 1361 - 1346 آستانه اشرفيه)

اي برادران و خواهران حزب الله! حال که خودم در ميان شما نيستم، نکاتي (8) را يادآوري نموده و همه ي شما را بدان دعوت مي کنم:
... وحدت اسلامي خود را بر محور امام بنيان سازيد و محکم کنيد و از تفرقه و تشتت و از ايجاد جو تهمت و بدبيني جلوگيري نماييد.

شهيد حسين صلاحي ( 1361 - 1338 دماوند)

مردم را به وحدت و اطاعت از امام و روحانيت دعوت مي کنم (9) و به دنيا اعلام مي کنم که هرکس در پي مبارزه با اسلام و امام برآيد، نابود خواهد شد و هيچ جايي به جز زباله دان تاريخ نخواهد يافت؛ چون به فرموده ي اماممان « اين قرن، قرن غلبه ي مستضعفين بر مستکبرين است ».

شهيد حسن صيدي ( 1365 - 1345 دامغان)

وصيتم به ملت اين است که امام عزيز را تنها نگذاريد و وحدت خودتان را بيشتر نماييد، باشد ان شاء الله که به فضل الهي و با رهبري پيامبرانه ي امام عزيزمان، [با] هرچه بيشتر شدن اتحاد شما، اسلام در تمام نقاط جهان به پيروزي برسد و ملت هاي مظلوم دنيا هم از اسارت ظالمان و ستمگران دوران و هم از اسارت خودشان بيرون بيايند ان شاء الله.

شهيد حسن طاهرآبادي ( 1362 - 1341 سنقر)

پدرجان! هميشه تابع ولايت فقيه باش؛ زيرا که همين روحانيت مبارز و در رأس آن ولايت فقيه، امام خميني، رمز وحدت و پيروزي ما هستند. هميشه وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد؛ زيرا خداي ناکرده اگر اين وحدت شما از بين رود، دشمنان داخلي و خارجي از تفرقه ي شما سوءاستفاده مي کنند.

شهيد حسن عابدي ريزي ( 1364 - 1345 زرين شهر)

ملت عزيز ايران و هموطنان و همشهريان عزيز! همان گونه که خدا فرمود: « واعتصموا بحبل الله [جميعاً] و لاتفرقوا » (10)؛ دست بزنيد به ريسمان خدا و « متفرق نشويد ». دست از امام امت نکشيد و پاره پاره [نشويد]. امام، خط دهنده ي مسلمين است و اگر وحدت کلمه از ميان رفت، آن وقت خداي ناکرده دست ها * (11) مي شوند و سير انقلاب را به انحراف مي کشند و خلاصه، اسلام را از ما مي گيرند؛ هميشه يکپارچه باشيد، پيام کليه ي شهداي انقلاب [اين] بوده [که ] اختلافات را کنار بگذاريد و متحد [ باشيد ] و با وحدت هميشگي، امام را [ ياري کنيد ].

شهيد علي عباسي ( 1365 - 1346 طبس)

مردم مبارز! اي برادران و خواهران! قدر اين ابرمرد، امام عزيز را بدانيد. از بيانات گهربارش استفاده کنيد؛ زيرا حال که خداوند محبت عظيمي به ما عطا نموده و در اين برهه از زمان و تاريخ، چنين رهبري به ما عطا فرموده است، قدرش را بدانيد که فردا در روز قيامت در پيشگاه خداوند سرافکنده و شرمسار نباشيم. روحانيت آگاه را رها نکنيد و هميشه وحدت خود را حفظ کرده و اسلام را داشته باشيد که پيروزي از آن مسلمين است.

شهيد علي علي پور صفري ( 1361 - 1340 لنگرود)

برادران، دوستان، عزيزان! کماکان وحدت خود را تحت رهبري امام خميني حفظ کنيد و از گروه گرايي بپرهيزيد. متشکل شويد و از تهمت زدن، مارك زدن و غيبت کردن از يکديگر بپرهيزيد. به خدا قسم حيف است هنگامي که جهان، چشم به اين انقلاب دوخته است، ما با هم درگير و در جنگ باشيم و در بين خودمان دعوا داشته باشيم. وحدت و اتحاد، نعمت بزرگي بود که خداوند به اين انقلاب هديه فرمود. با اعمال غلط خود وحدت را نشکنيم. امروز دولت، يک دولت اسلامي و انقلابي است. پيروي از قوانين و از دولت و از ولايت فقيه [الزامي] است. از خودکامگي و هرج و مرج دوري کنيد. سعي کنيد با مطالعه و تفکر، بينش خود را بالا ببريد و بر ميزان آگاهي هايتان بيفزاييد.

شهيد علي علي ياري ( 1362 - 1342 کرج)

پدر و مادر عزيزم و اي امت حزب الله! اکنون که خداوند بر همگي ما منت نهاده و اين عزت و شرف بزرگ را به ما هديه کرده و به ما توفيق زندگي در اين زمان را عطا فرموده که رهبرمان حضرت امام امت، خميني عزيز مي باشد، بايد تشکر کنيم و از اين نعمت ها پاسداري کنيم. از همگي شما مي خواهم که خالصانه به فرامين امام بزرگوار، اين پرچمدار اسلام و اين منادي صلح و وحدت و دوستي در جهان و اين آزادمرد و ياري دهنده ي مظلومان و اين عارف عالم، مجتهد زمان و اين جانشين به حق امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف )، با جان و دل گوش فرا دهيد و با جديت و کوشش عمل کنيد.

شهيد مهرداد فروردين ( 1361 - 1340 نقده)

برادران! از شما مي خواهم که به حرف امام گوش نماييم که او از ما اتحاد [و] وحدت مي خواهد و در اين راه از شيطان، به خدا پناه مي برم و هدايت او را آرزومندم که سخت به هدايت او نيازمنديم؛ دست به يکي کنيد و اين مملکت و اين گوشه از مملکت را که خراب شده است، آباد کنيد؛ پشتيبان هم باشيد نه عليه هم.

شهيد برات علي کبيري ( 1361 - 1341 مرودشت)

از کليه ي خواهران و برادرانم و اقوام و دوستان و آشنايان و عموم مردم شهيدپرور علي آباد تقاضا دارم که با حضور خود در صحنه، توطئه ي منافقين و دشمنان اسلام را خنثي نمايند و در خط اسلام باشند و به نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، امام خميني، وفادار باشند و با وحدت خود، اسلام را ياري دهند.
برادران عزيز انجمن اسلامي علي آباد! به شما توصيه مي کنم که وحدت کلمه و انسجام خود را حفظ نماييد و در جهت پيشبرد اهداف اسلام، هرچه بيشتر سعي و کوشش کنيد.

شهيد علي کتولي نژاد ( 1361 - 1342 علي آباد)

با سلام به امت حزب الله... از روحانيت جدا نشويد که هر وقت از روحانيت جدا شويم، شکست خورده ايم (12). با وحدت و يکپارچگي، همراه امام عزيزمان باشيد تا ان شاء الله به زودي زود آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) ظهور کند و اين امانت را به او بسپاريم.

شهيد احمد کاظمي انداني ( 1361 - 1341 خميني شهر)

من به عنوان يک برادر، از ملت قهرمان انتظار دارم که به گفته ي رهبرمان گوش داده و وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنند.

شهيد بهمن کامروان ( 1365 - 1342 فسا)

اولين سفارش من اين است که وصاياي شهدا را به دقت مطالعه کرده و به آن عمل کنند. به خداي بزرگ سوگند که شما نيز در برابر کلمه به کلمه ي اين وصايا که مهمترين آن، حفظ وحدت و اطاعت از رهبري است، مسئوليت داريد و بايد در پيشگاه خداوند جوابگو باشيد.

شهيد جواد کريمي دوزجي ( 1367 - 1345 تهران )

تلاش و سعيتان بر وحدت کلمه، همان امري که حضرت امام بر آن تکيه دارند، باشد و از مواضع اختلاف و جدايي دوري گزيده و به ريسمان الهي که سبب وحدت و اتفاق است، چنگ زنيد و در هر مجلسي و محفلي که برپايي اش باعث شوکت و عظمت اسلام است، حضور آگاهانه داشته باشيد و پيوسته در خط ولايت فقيه و گوش به فرمان حضرتش باشيد.

شهيد جعفر کيشي ( 1360 - 1342 اصفهان )

به خواهران و برادران و همه ي اقوام، سلام عرض مي کنم و از آنها مي خواهم که در حد اسلام و امام باشند و همواره پشتيبان امام و ياران او باشند؛ رهبري که در موقع عفو و رحمت، همچون حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) که در صدر اسلام هرچه از قريش به او اذيت مي شد، آن ها را به اسلام دعوت مي کرد و عفو مي نمود، اما امامي که از مظلوميت همچون علي (عليه السلام )، مي فرمود: « درد دلم را به کي بگويم »، ناظري مي گويد: « شبها علي بيرون کوفه مي رفت و سرش را در چاه مي کرد و درد دلش را به چاه مي گفت »؛ و رهبري که وقتي با منافقان و ظالمين مي جنگد (13)، همچون امامم حسين(عليه السلام ) که در کربلا با اشرار مي جنگيد و مي فرمود: « هيهات منا الذله »، و از صبوري مثل امام مجتبي (عليه السلام)، که به ملت فرمود: «اگر عکس مرا پاره و يا اهانت شد، شما هيچ عکس العملي از خود نشان ندهيد؛ زيرا منافقان مي خواهند وحدت امت را به هم زنند ». از شما باز مي خواهم که اگر شهيد شدم، کسي گريه نکند و صبور باشيد.

شهيد اسماعيل گازري ( 1365 - 1344 تويسرکان)

پيام من به امت حزب الله، نه آن هايي که فقط پشت ميکروفن ها صدا مي زنند، بلکه آنهايي که با عمل، حزب الله هستند و کليه ي برادراني که با من آشنايي دارند، اين است که مبادا امام را تنها بگذاريد که همانند مردم کوفه از نامتان در تاريخ به بدي ياد مي شود. امروز، روز وحدت است، روز ايثار است و روز استقامت و پشتيباني از امر ولايت است.

شهيد علي گروسي ( 1365 - 1341 تهران )

ملت عزيز و شهيدپرور ايران!... پشتيباني کامل از ولايت فقيه و روحانيت در خط امام نموده و وحدت خود را حفظ [ کنيد ] و در پشت جبهه با تمام مسائل به طور آگاهانه [ رفتار کنيد ] و با (14) هوشياري کامل، شناخت کافي داشته و با آن برخورد نماييد و هرگونه توطئه ي دشمنان اسلام را در داخل و خارج خنثي نماييد (15) و نسبت به مسائل اسلام و انقلاب [و] دين و قر آن و اجتماع خود بي تفاوت نباشيد و در همه ي صحنه ها بايد حضور فعال داشته باشيد؛ چرا که هر چقدر از عمر انقلاب مي گذرد، نياز بيشتر به ايثارگري و فداکاري دارد و هرکسي خواست بين مسلمين و مؤمنين جدايي بيندازد و مانع رشد انقلاب و اسلام گردد، آن را با کمال قدرت سرکوب نماييد.

شهيد غلام مهدي گلشاييان ابرقويي ( 1364 - 1346 ابرکوه)

من عاشق کربلا بودم و عاشق اسلام و اسلام را در خميني يافتم و به دنبال او رفتم و به خداوند قسم مي خورم که اسلام در خميني است. خميني را تنها نگذاريد و برايش دعا کنيد. دعا براي امام امت را فراموش نکنيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد و پيرو خميني باشيد و در آخر، نداي امام خميني، اين حسين زمان را به گوش جان بخريد.

شهيد اسماعيل گل محمدي ( 1365 - 1342 کرج)

وصيت من به شما اين است که از رهبر انقلاب پشتيباني کنيد، ادامه دهندگان راه شهدا باشيد، در راهپيمايي که از طرف دولت گفته مي شود، شرکت کنيد که اين جمع ها و وحدت کلمه است که شياطين را نابود مي سازد. اتحاد خود را با روحانيت جدا نکنيد.

شهيد جمشيد لرکي ( 1361 - 1345 رامهرمز)

همه در يک صف آهنين براي خدا پيکار کنيد و حالت جاذبه داشته باشيد تا بتوانيد افراد گمراه را به راه راست هدايت کنيد، اين گفته ي امام بزرگوارمان را که فرموده اند: « وحدت کلمه داشته باشيد » را در عمل پياده کرده و همه به ريسمان الهي چنگ بزنيد.

شهيد احمدرضا لطيفي خوراسگاني ( 1360 - 1340 اصفهان )

ملت مسلمان ايران بايد به اين نکته واقف گردد که تا اتحاد و وحدت داشته باشد و از خط امام که همان خط اسلام است، پيروي نمايد، آسيب پذير نخواهد بود و اگر متفرق شود و به گروه گرايي بپردازد، سقوط و به زير سلطه رفتنش حتمي است؛ پس بياييد با اتحاد و وحدت خود، همچنان به مبارزه عليه امپرياليست ها بپردازيم و از تفرقه بپرهيزيم، چنانکه خداوند در قرآن کريم مي فرمايد: « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا » (16)

شهيد ايرج مالکي ( 1361 - 1343 بهار)

و پيامم به امت شهيدپرور اين است؛ پيامم پيام اسلام، قرآن و رهنمودهاي امامم است: من از شما مي خواهم هيچ وقت خدا را از ياد نبريد، هميشه و هر جا به ياد خدا باشيد و با روحانيت متعهد و مبارز همسنگر باشيد. مبادا يک موقعي شما را از روحانيت دور کنند که آن موقع، اسلام بدون روحانيت معني ندارد.
هميشه وحدت بين خودتان و تمام مسلمين جهان را فراموش نکنيد و تفرقه در ميانتان رسوخ نکند.

شهيد امير متولي ( 1362 - 1341 تهران )

مسلمين! زنهار از تفرقه، از جدايي. زنهار از سستي و عافيت طلبي و حب جاه و مقام دنيا. زنهار از ريا و تکبر. شما اي مسلمين! با سلاح هاي الهي و حفظ وحدت کلمه تحت رهبري امام خميني، ريشه ي شيطان را بخشکانيد.

شهيد احمد محمدي ( 1363 - 1341 طبس)

پيامم به شما ملت عزيز، اين است که قدر اين امام را بدانيد. به خدا سوگند فقط رهبري هاي امام است که ما را پيروز مي گرداند؛ امام را تنها نگذاريد که بعدش شکست است. وحدت خود را حفظ کنيد، با کمبودها بسازيد.

شهيد بايرام محمدي ( 1361 - 1340 اردبيل)

به عنوان يک سرباز اسلام وصيتي دارم که اگر وحدتتان را از دست دهيد، به خون تمامي شهدا خيانت ورزيده ايد و فقط در راه امام، اين اسوه ي زهد و تقوا، مبارز و مقاوم حرکت کنيد و قدرش (17) را بدانيد.

شهيد اسفنديار محمودي خاني آبادي ( 1361 - 1342 اصفهان )

هميشه خط امام و ياران امام را دنبال کنيد و خداي ناکرده از خط امام منحرف نشويد و امام را تنها نگذاريد و با پشتکار و وحدت خودتان، ان شاء الله انقلاب را به پيروزي نهايي برسانيد و اين انقلاب خونبار را به صاحب اصلي آن، حضرت بقيه الله اعظم (روحي له الفدا)، تحويل دهيد.

شهيد جعفر محولاتي ( 1365 - 1314 مشهد)

امام را از جان و دل دوست بداريد، فرمانش را با اکرام و عشق عمل کنيد، اهل کوفه نباشيد که حسين زمان را تنها بگذاريد، او نماينده ي امام زمان (عليه السلام) است. آن همه فقيه شورا و مجلس خبرگان که اعلميت امام را قبول دارند، از نظر شرعي براي ما حجت است. مسئله ي سياست و جهانبيني ايشان هم که از خورشيد تابناك تر است؛ بايد يقين کنيد که ايشان شايسته ترين فرد براي تقليد هم هست. شما اگر فقيه ديگري که از نظر جهان بيني به پايه ي ايشان نيست، تقليد کنيد ولو به عنوان تقليد از مسائل فروع. گاهي با مسائل اصلي اجتماع مسلمين، موضوعاتي را شيادان معارض درمي آورند و وحدت مسلمين را خدشه دار مي کنند؛ عيد فطر امسال [را] نمونه ي روشن اين مسئله بدانيد.

شهيد ابوالحسن مرادي هزارآبادي ( 1361 - 1341 آشتيان)

به گفته هاي امام گوش فرا داده و يکايک آن را عمل نماييد. مسئله ي جنگ، مسئله ي مهمي است، هرگز فراموش نکنيد. امام را تنها نگذاريد، وحدت کلمه را حفظ کنيد و از خداوند ايزد منان بخواهيد که امام را تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) نگه دارد.

شهيد رمضان مطلب ( 1362 - 1340 جرقويه)

من به عنوان يک برادر حقير به شما توصيه مي کنم که دست از ولايت فقيه برنداريد. تا آخرين قطره ي خون خود به ياري اسلام و ولايت فقيه که نگه دارنده ي اسلام هستند، بشتابيد و فرامين امام را مو به مو اجرا کنيد. خداي ناکرده اگر اختلافي ميان شما هست، [آن را] دور بريزيد و همه در پيشبرد اسلام، وحدت پيدا کنيد و نگذاريد که خون شهداي عزيزي همچون حيدري، صالحيان و غيره پاي مال شود.

شهيد علي مغاني ( 1361 - 1339 پارس آباد)

از امام امت عبرت بگيريد. امام امت، الگو است براي شما و نمايند ه ي امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي باشد. ما بايد از رهنمودهاي پندآموز ايشان و امر لذت بخش امام، کمال استفاده را بنماييم تا اين وظيفه [را] به [سرانجام برسانيم ]. وحدت خودتان را حفظ کنيد؛ چنان که امام هميشه مي فرمايد: « کلمه ي وحدت، يک وظيفه ي شرعي براي ما محسوب مي شود ».

شهيد ارسلان ملاباقري ( 1360 - 1344 تويسرکان)

مستضعفان جهان، چشم اميدشان به اهداف ما دوخته شده، بايد همه وحدت داشته باشيم و گوش به فرمان اماممان [ باشيم و ] گفته هاي او را به دل جان خريدار شويم، هميشه دعاگوي امام و رزمندگان باشيم.

شهيد ابوالفتح ملايي ( 1365 - 1346 فيروزآباد)

از همه ي دوستان و برادران مي خواهم که در همه ي اوقات، پيرو خط امام باشند و وحدت کلمه [را] حفظ کنند و هميشه در صحنه ي نبرد حق عليه باطل باشند که خالي گذاشتن اين سنگرها، خيانت به اسلام و خون شهيدان است.

شهيد احسان مؤثقي ( 1362 - 1343 نطنز)

پيام تمام شهيدان، اطاعت از رهبر کبير انقلاب و اميد مستضعفان جهان است. وحدت خود را حفظ کنيد تا پيروز باشيد.

شهيد اکبر مؤذني ( 1360 - 1342 اصفهان )

سلام اي بندگان صالح و اي امت شهيدپرور! شکر الهي را به جا آوريد که خداوند چنين نعمت بزرگ، يعني رهبر عظيم، امام خميني (مد ظله العالي) را به ما داده است و شما را به خدا قسم که فرمان هاي پدرانه ي او را گوش کنيد و از او [و] روحانيت مبارز در خط امام پيروي کنيد و وحدت خود را حفظ کنيد تا هيچ گونه آسيبي به اين انقلاب اسلامي که ثمره ي خون هزاران شهيد است، نرسد.

شهيد حسن موسي خاني ( 1361 - 1337 قزوين)

سخني چند با ملت ايران دارم: برادران عزيز! اين پيروزي بزرگي که نصيب ما شد، چيزي نبود مگر اطاعت از رهبري و وحدت کلمه؛ پس بياييد وحدت خود را حفظ کنيم و کاملاً گوش به فرمان رهبر باشيم.

شهيد ناصر ميرجليلي ( 1362 - 1345 يزد)

شما ملت عزيز! بايد او را ياري کنيد تا پرچم توحيد را در سراسر گيتي به اهتزاز درآوريم و وحدت خود را حفظ کنيد؛ هيچ لحظه امام را تنها نگذاريد؛ از کمک کردن خود به جبهه ها خسته نشويد و به جبهه هاي حق تا مي توانيد کمک کنيد؛ نماز و روزه ي خود را ترك نکنيد که تمام اين کارها به خاطر نماز و احکام الهي است.

شهيد جمشيد ناسک جهرمي ( 1364 - 1341 جهرم)

همشهريان عزيز! اميدوارم که آن وحدت هميشگي را داشته باشيد و پشتيبان ولايت فقيه باشيد. از امام جمعه ي محترم شهرمان، آقاي سيدحسين آيت اللهي مواظبت و پشتيباني کنيد. از تفرقه افکني و شايعه پراکني دوري کنيد.

شهيد ابوالقاسم نجاريان ( 1361 - 1340 يزد)

مبادا امام را تنها بگذاريد يا دستورات او را به گوش مگيريد؛ و در همه حال او را دعا کنيد و وحدت خود را حفظ کنيد و در راهش گام برداريد و دوست بداريد دوستانش را و دشمن بداريد دشمنانش را و اميدوارم که با انسجام خود و وحدت، به دشمنان اسلام بفهمانيد که در اسلام، شکست معني ندارد.... به اميد روزي که امت حزب الله به رهبري امام و امامت روح الله در کربلا نماز وحدت به جا آورد....

شهيد بهرام نصر اصفهاني ( 1361 - 1340 اصفهان )

پيامم به ملت قهرمان و شهيدپرور اصفهان اين است که وحدت خود را هرچه بيشتر با امام امت اعلام کنند و نماز جمعه را با شکوه برگزار کنند و راه شهدا [ي] اسلام را ادامه دهند و تا جايي که مي توانيد در راه خدا جهاد کنيد و با منافقين بجنگيد و آنها را نابود کنيد تا ديگر فتنه و فساد در روي زمين نباشد.

شهيد حامد نعمتي ( 1362 - 1344 کرج)

از شما مي خواهم که تا آخرين لحظات حياتتان رهبر را، اين حسين زمان را، همراهي کنيد و به دستورات ايشان جامه ي عمل بپوشانيد و همانطور که فرمودند: « هميشه در صحنه حاضر باشيد و سنگرها را حفظ کنيد و وحدت کلمه داشته باشيد تا اينکه هرگونه توطئه و تبليغات منافقين و توده اي ها و ليبرال ها و ديگر سرسپردگان خنثي شود و در جبهه هاي حق عليه باطل حاضر شويد ».

شهيد جواد نوبختي ( 1361 - 1341 استهبان)

وحدت و همبستگي خود را حفظ کنيد و هيچ وقت از روحانيت جدا نشويد، چون هرچه داريم از روحانيت داريم. اين روحانيت بود که روح تازه در کالبد اسلام دميد و با خون خود درخت اسلام را بارور کرد. اينان بودند که درس مبارزه با تجاوزگران و شهادت را به ما آموختند.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: من واقعاً از
2- در اصل وصيت: و چرا
3- در اصل وصيت: مي شود
4- در اصل وصيت: خورد
5- در اصل وصيت: مي کنم
6- در اصل وصيت: جذب
7- سوره آل عمران؛ آيه 103
8- در اصل وصيت: و نکاتي
9- در اصل وصيت: مي کنيم
10- سوره آل عمران؛ آيه 103
11- در اصل وصيت: ناخوانا
12- در اصل وصيت: خورديم
13- در اصل وصيت: مي گويد
14- در اصل وصيت: به
15- در اصل وصيت: نمايند
16- سوره آل عمران؛ آيه 103
17- در اصل وصيت: قدرتش

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.