سيري در وصيت نامه شهدا

وحدت، رمز پيروزي امت (2)

از مردم حزب الله مي خواهم که همانند هميشه در تمام صحنه ها حضور کامل يابند و وحدت کلمه را که يکي از اصول پيروزي اين انقلاب بود، حفظ کنند و اختلافات را کنار بگذاريد.
يکشنبه، 23 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وحدت، رمز پيروزي امت (2)
 وحدت، رمز پيروزي امت (2)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

 سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد سيد اسدالله توانگري ( 1366 - 1349 فيروزآباد )

از مردم حزب الله مي خواهم که همانند هميشه در تمام صحنه ها حضور کامل يابند و وحدت کلمه را که يکي از اصول پيروزي اين انقلاب بود، حفظ کنند و اختلافات را کنار بگذاريد.

شهيد مجيد توکلي ديناني ( 1365 - 1348 خميني شهر)

در پايان، از شما مردم شهيدپرور قهرمان مي خواهم که مسجدها را حفظ کنيد و آنها را پر کنيد و نماز خود را در سر وقت بخوانيد و وحدت و اخوت بين يکديگر را حفظ کنيد که تمام پيروزي مان از حفظ وحدت و يکپارچگي است.

شهيد سيدابوالفضل تولاييان تل آبادي ( 1362 - 1341 اردستان )

ملت شريف و بزرگوار! رمز پيروزي اين انقلاب، به گفته ي مکرر امام عزيزمان، ايمان به خدا و وحدت کلمه بوده است. پس وحدت و يکپارچگي تان را حفظ کنيد. دنباله رو روحانيت عزيز و هميشه در صحنه باشيد و بازيچه ي دست دشمنان قرار نگيريد. آنان که با روحانيت مخالفند، در اصل با امام مخالفند. ملت عزيز!
صف هاي نماز جمعه را با شکوه هرچه بيشتر پر کنيد و از امام جمعه پشتيباني کنيد. در دعاهاي کميل و توسل شرکت کنيد و دعا به امام زمان و رهبر و رزمندگان را سرلوحه ي دعاهاي خود قرار دهيد.

شهيد سيداحمد جعفري ( 1365 - 1336 قائم شهر)

تذکر من به عنوان يک فرزند و يا برادر کوچکتان اين است که: پيرو ولايت فقيه بوده و بنا به فرموده ي امام عزيز، وحدت و يکپارچگي و محبت به يکديگر را، که موجب سربلندي و پيروزي اسلام و مسلمين و نابودي دشمنان اسلام است (1) مراعات نماييد (2) که اين خود پيشرفت اسلام را تضمين مي نمايد.

شهيد سيداحمد جلالي ( 1362 - 1341 اردستان)

عامل پيروزي انقلاب، داشتن رهبر اسلامي و قاطع، اسلامي بودن انقلاب و وحدت و هماهنگي مردم هميشه در صحنه بوده و ثبات و تداوم آن نيز در گرو اين سه عامل مي باشد.

شهيد نادر جليل زاده ( 1365 - 1347 سلماس)

برادرانم! وقت نشستن گذشته است، در اين حال نشستن ننگ است. امام را لبيک گوييد و با تمام وجود وحدت را در ميان خود به پا کنيد؛ در سايه ي وحدت است که بر اهريمنان زمان پيروز مي شويد.

شهيد سليمان جمال ليواني ( 1366 - 1346 بندر گز)

اي امت بيداردل! نگذاريد که تاريخ گذشتگان، دوباره بر سر ملت ما پياده شود و از تاريخ درس بگيريد و به شما توصيه مي کنم که به سه رکن انقلاب يعني: ايمان، رهبري و وحدت خيلي خوب توجه کنيد. دين اسلام را به طور آگاهانه و تحقيقي باور کنيد و يقين به تمام قوانين اسلام بياوريد. رهبر را تنها نگذاريد و مطيع کامل ولايت فقيه باشيد. امام امت به حقيقت که حجت الهي است.
... اي امت اسلامي! به مسئله وحدت که امام امت هم درباره ي اين مسئله صحبت نمودند، بيشتر از هر چيز اهميت دهيد. وحدت بين خودتان و وحدت بين مسئولين محترم و وحدت بين شما مسئولين، بايد بيشتر رعايت شود که رعايت اين سه مسئله، باعث پيروزي حتمي شما مي شود.

شهيد حسن علي جمشيديان ( 1361 - 1337 نجف آباد)

به خود لازم ديدم چند سطري به عنوان وصيت نامه به امت حزب الله و خانواده ي عزيزم تقديم نمايم:
... مسئله ي سوم، وحدت؛ برادران! رمز پيروزي ما در کليه ي جبهه هاي داخلي و خارجي با 3 مسئله صورت گرفته و مي گيرد: 1- ايمان 2- رهبري و سوم وحدت، اما نه با همه؛ وحدت، آن وحدتي که قرآن ما را به آن مي خواند: « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا » (3)؛ وحدت با نيروهايي که چنگ به ريسمان خدا بزنند و در راه خدا قدم بردارند و لذا در اين مسئله نيز دقت بسيار کنيد و باز هم از امام درس بگيريد.

شهيد حسين جنتي ( 1363 - 1345 خمين)

عزيزان!... بدانيد که ايمان و وحدت و اطاعت شما از خدا و امام، باعث اين همه سربلندي و سرافرازي شما در جهان شده و اين گونه ابرقدرت ها و ابرجنايتکاران را زبون و پست و ذليل نموده ايد که تابع شمايند و ابتکار عمل در کل جهان را به دست گرفته ايد. اجرکم عندالله.

شهيد محمدحسن جهانشاهي ( 1361 - 1342 تهران)

برادرها و خواهرهاي عزيزم! اين وحدت شما بود که اين انقلاب را به ثمر رساند و اين وحدت شماست که اين انقلاب را به جهان صادر مي نمايد. وحدت خود را بيشتر کنيد. هرچه بيشتر در نماز جمعه و نماز جماعت حاضر شويد، چون منافقان از وحدت شما مي ترسند. اين وحدت را هميشه حفظ نماييد.

شهيد رضا جهاني نيا ( 1361 - 1340 تهران)

از امت شهدپرور خواهانم! وحدت را که رمز پيروزي است، حفظ کنند.

شهيد حسن چاوشي ( 1359 - 1337 کاشان)

اي ملتي که با نداي دشمن شکن الله اکبر مي رويد تا کاخ ظلم و استبداد را بر سر مستکبران و زورگويان شرق و غرب فروريزيد! پيام من به شما فقط چند جمله است: اول اين که رمز پيروزي ما وحدت است، نکند روزي خداي ناکرده اين کليد پيروزي را از دستتان بربايند (4)؛ دوم اين که نکند خدا ي نکرده ما که عمري است به مردم کوفه لعن و نفرين مي کنيم، دنباله رو آنها باشيم؛ سوم اين که فعلاً مسئله ي جنگ، مسئله ي اصلي است، در هر کاري اين موضوع را فراموش نکنيد.

شهيد نردعلي چندکارپور ( 1364 - 1344 دهدشت)

سخني چند، هرچند نارسا با جهان مستضعفين بخصوص امت اسلامي ايران دارم. برادران و خواهران! تنها پيروزي شما، يعني پيروزي اسلام، نه وطن و ملت در گروه سه چيز است: اول اعتقاد و ايمان به خدا و بندگي در برابر او و نفي تمام عبوديت هاست. دوم در وحدت و يکپارچگي شما و پرهيز از تفرقه و نفاق که خواست شيادين و ضد انسانيت و بندگي خداست. سوم در اطاعت بي چون و چراي از رهبري بيدار و تزلزل ناپذير زمان، فرزند پاك [ و ] شجاع حسين بن علي (عليه السلام ) که براي بندگي خدا در صحراي کربلا آن چنان در مقابل خصم ايستاد که در طول تاريخ نمونه اي بجز ايستادن فرزند برومندش، امام خميني در مقابل ابرقدرت هاي شرق و غرب نتوان يافت.

شهيد نوروز حاتمي باورصاد ( 1365 - 1328 مسجد سليمان)

خداوندا! ترا به عزتت قسم مي دهم بقيه ي عمرم را به عمر امام بيفزا و همه ناراحتي هاي امام را نصيبم گردان. عزيزان! حضرت علي (عليه السلام) رمز پيروزي و شکست را در دو کلمه خلاصه کرده است: وحدت رمز پيروزي است و تفرقه [ عامل ] شکست هر ملت است.
اگر مي خواهيد خداوند عزوجل و همه ي انبياء و اولياء و شهداء و مفقودالاثرها و همه ي محرومين و مستضعفين جهان و همه ي يتيمان و محرومين و نيازمندان از شما راضي باشند، از خداوند بخواهيد سلامتي و طول عمر براي امام تا ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) [ را ]. وصيت ديگر اين بنده ي حقير اين است که نماز جمعه [ را که ] وحدت و برادري و مهرباني [ و ] ديگر صفات پسنديده ي اخلاقي را آموزش مي دهد، [ به پا داريد. ]

شهيد رزاق حامد سبيل ( 1362 - 1345 تکاب)

اي مردم ايران! به خاطر خدا و اسلام تلاش کنيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد تا پيروز شويد.

شهيد رضا حجتي ( 1362 - 1346 نجف آباد)

برادران و خواهران عزيز!... در بين خود، روح اخوت و برادري و وحدت را برقرار کنيد و بدانيد که يکي از عوامل مهم و اساسي در پيروزي انقلاب ما، وحدت است.

شهيد محمدتقي حيدري ( 1366 - 1344 اراك)

اي ملت بزرگ ايران!... « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا »؛ « همگي با هم به ريسمان الهي متوسل شويد و متفرق نشويد. »(5) ستنباط مي شود که اي ملت !
امام امت، خميني کبير را رها نکنيد و همگي با هم اتحاد و وحدت کلمه داشته باشيد تا پيروز شويد ان شاء الله و ادامه دهنده ي راه شهدا باشيد.

شهيد محمدجواد خاکي ( 1365 - 1341 فسا)

اي امت شهيدپرور! تا مي توانيد وحدت خود را محکم تر کنيد که تنها چيزي که ما را به پيروزي مي رساند، وحدت کلمه است و با انسجام هرچه بيشتر، هر روز بيش از پيش ضربه اي به ابرجنايتکاران و عمال داخلي شان و منافقين کوردل وارد کنيد.
از برادران روحاني و ديگر افراد روشنفکر عاجزانه مي خواهم که به مسئوليت خطيري که به عهده ي آنها گذاشته شده، خوب عمل کنند. سعي کنند هميشه منادي وحدت باشند و از کوچکترين چيزي که مي تواند از طريق خودشان به انسجام و يکپارچگي اين ملت ضربه بزند، جلوگيري کنند که سخت در اين راه مسئولند و شيطان و هواي نفس را هيچ گاه فراموش نکنيد.
به نماز جمعه ها و نمازهاي جماعت و مجالس اسلامي اهميت دهيد و با وحدت هرچه بيشتر با دشمنان داخلي و خارجي برخورد کنيد.
و شما اي برادران جان برکف سپاهي ام! شما که بهترين راه خدمت به اسلام و پاسداري از ولايت فقيه را در عضو سپاه شدن تشخيص داده ايد! شما نيز با مهرباني و وحدت با يکديگر، در راهي که سرور شهيدان حسين (عليه السلام) به ما نشان داده است، حرکت کنيد و به (6) دستوراتي که از طرف امام عزيزمان برايتان وضع شده است، توجه و اطاعت کنيد.

شهيد رحيم خدير ( 1365 - 1344 تبريز)

وصيت به امت حزب الله: اي امت شهيدپرور! چيزي که تا حالا اسلام تقريباً از آن شکست خورده است، عدم وحدت و يگانگي است. از شما عاجزانه مي خواهم که وحدت را حفظ کرده و از امام عزيز که فرزند زهرا (سلام الله عليها) است، پيروي کنيد.

شهيد رضا خرمني ( 1361 - 1335 بجنورد)

از ملت خواستارم با شرکت در نماز جمعه ها و نماز جماعت ها و با وحدت کلمه که رمز پيروزي امت مسلمان است، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت هاي جهانخوار بزنند.

شهيد حسين ريوندي ( 1361 - 1333 تهران)

تنها خواهشي که از هموطنان عزيز و شهيدپرور ايران دارم، اين است که دست از ياري امام برندارند و وحدت کلمه را حفظ کنند و همانطور که تا حالا ثابت شده، تنها رمز پيروزي، وحدت کلمه است و همواره پشتيبان امام باشيد که پشتيبان او يعني پشتيبان رسول خدا و پشتيبان رسول خدا يعني در خط الله و راهي که الله برايمان تعيين کرده و آن قرآن است؛ پس بايد زندگي مان را با قرآن وفق دهيم و هرچه قرآن مي گويد، مو به مو اجرا کنيم تا خداوند خشنود شود.

شهيد حسين زارع نيا ( 1359 - 1341 قم)

من جهاد کردم که بروم جنگ با کفار. اين جنگ، جنگ حق با باطل هست. ما نبايد بگذاريم يک دشمن کافر به خاك ما تجاوز کند. ما همه مي دانيم که اسلام پيروز است، کسي که [ با ] ايمان و وحدت و اسلامي باشد، پيروز است.

شهيد حسين زاروي دزفولي ( 1361 - 1342 دزفول)

بايد گفت مملکت ما مصداق اين آيه ي شريفه بود: « و اعتصمو [ بحبل ] الله جميعاً و لا تفرقوا » (7)؛ « چنگ زنيد به ريسمان خدا و متفرق نشويد »؛ زيرا که مملکت ما توانست با وحدت و اجتماع قيام کند و با مشت هاي گره کرده، آمريکا را به زانو درآورد و تسليم قوانين الهي کند. در اين موقعيت حساس، مملکت ما احتياج به اتحاد و اتفاق و يگانگي و يکپارچگي بين صفوف حزب الله را دارد، چون اتحاد رمز پيروزي بود و هست، بايد اختلافات را کنار گذاشت.

شهيد حسن زند ( 1361 - 1332 تهران)

سخن ديگر من با عزيزان و برادراني است که در پشت جبهه هستند: برادران، پدران و مادران عزيز! هرگز سعي نکنيد به اختلافات دامن بزنيد، وحدت کلمه را حفظ نماييد؛ زيرا تنها رمز پيروزي ما همان شعار وحدت کلمه است.

شهيد حسن علي زندي ( 1363 - 1339 قروه)

برادران، پدران و مادران عزيز! هرگز سعي نکنيد به اختلافات دامن بزنيد؛ وحدت کلمه را حفظ نماييد؛ زيرا تنها رمز پيروزي ما، همان شعار وحدت کلمه است و هميشه در فکر رزمندگان باشيد، از کمک هاي خود دريغ نورزيد، رزمندگان را ياري نماييد که واقعاً مظلومانه به شهادت رسيده اند، رزمندگاني که آرزو داشتند که فرزندشان را در رخت دامادي ببينند.

شهيد علي سليماني فارساني ( 1366 - 1346 فارسان)

با عرض معذرت از امت حزب الله و شهيدپرور لازم مي دانم تذکراتي چند ولو تکراري را به عرضتان برسانم:
... وحدت خويش را که عامل اساسي در هر پيروزي است، حفظ کرده و از هرگونه اختلافات قبيله اي و قومي و گروهي بپرهيزيد که خداي نکرده آب به آسياب دشمن ريخته نشود و در نمازهاي جمعه و جماعت هرچه باشکوه تر شرکت کنيد تا باعث عزاي دشمنان گردد.

شهيد حسين سوري رودآوري ( 1361 - 1341 شهرري)

پيامم به مستضعفين دنيا اين است:... از ياران امام به مثابه ي ياران علي و حسين، حمايت و پشتيباني کنيد و خداي ناکرده فريب شايعات و ترور شخصيت ها را نخوريد؛ اينها بازوان و شاگردان امامند. وحدت را که کليد و رمز پيروزي بوده و خواهد بود، حفظ کنيد.

شهيد علي شباني ريزي ( 1365 - 1344 زرين شهر)

اي مردم شهيدپرور! با هم خوب باشيد دو دستگي ها را کنار بگذاريد و نماز جماعت ها و دعاي کميل را باشکوه تر برپا کنيد و وحدت و يکپارچگي را حفظ کنيد که رمز پيروزي ما در وحدت است. بياييد و جبهه ها را پر کنيد و مانند تنور گرم نگه داريد.

شهيد حسين اصغر شورابي ( 1365 - 1341 مشهد)

عزيزانم! براي بريدن بندهاي وابستگي ( فرهنگي - اقتصادي - نظامي - سياسي) از قدرت هاي جهاني و نهادن بناي (8) آن بر اساس احکام اسلامي، جهت رسيدن به خودکفايي، کوشش ها [ کنيد ] و [ با ] مظاهر فساد در جهان و ممالک اسلامي مبارزهاي قاطع و جدي داشته باشيد و هرگز اغماض نکنيد که اگر آنها فرصتي پيدا کنند اغماض نخواهند کرد و وحدت خود را هرگز از دست ندهيد که مايه ي عزت و پيروزي شما بر دشمنان قسم خورده ي اسلام و مملکت شما است.

شهيد حسن شوندي ( 1365 - 1346 کبودرآهنگ)

به نام الله، پاسدار حرمت خون شهيدان؛ و با درود و سلام به حضرت مهدي موعود (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، يگانه منجي بشريت و نائب برحقش، حضرت امام خميني؛ و با سلام به شهداي کربلا و تمامي شهداي صدر اسلام. از آنجا که انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني و با وحدت و همت ملت مسلمان ايران و به لطف خداوند به پيروزي رسيد، پايه هاي سست و پوشالي دولت هاي مرتجع و دست نشانده ي منطقه و رأس آنها به خصوص آمريکا را به لرزه انداخت و آنها براي خفه کردن انقلاب اسلامي و عدم گسترش آن، با همه ي قوا وارد شدند و اين جنگ را به [ همراه ] نوکرهاي رژيم بعثي عراق، بر ما تحميل کردند و حالا ما بايد با قدرت در مقابل اين جنگ تحميلي ايستادگي کنيم و تا پيروزي نهايي اسلام بر کفر و رفع فتنه در عالم، جنگ را ادامه دهيم.

شهيد حسين صباغ زاده ( 1365 - 1338 کاشان)

امت حزب الله! بدانيد آنچه که تا اکنون به دست آورده ايد، به فرموده ي اماممان در گرو وحدت و ايمان شما بوده؛ سعي کنيد اين رمز موفقيت و دو بال پرواز خود را هيچ گاه از دست ندهيد و بدانيد روزي که يکي از اين دو را از شما گرفتند، آن روز، روز شادي دشمنان قسم خورده ي شما و تمامي کفر و عزاي شما و شکست اسلام است.

شهيد حسين صبري يوسف آبادى ( 1361 - 1346 تبريز)

برادران! « و اعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا » (9)؛ « سپس به ريسمان خدا چنگ بزنيد و از همديگر جدا نشويد ».
بلي! برادر و خواهر! [ با ] وحدت شما است که اين انقلاب تا به اينجا با پيروزي تمام تر ياري گرديد و جدا نشويد از همديگر که جدايي شما باعث نابودي اين انقلاب اسلامي مي شود.

شهيد علي صفري دليگاني ( 1363 - 1342 جرقويه)

سومين عامل بسيار مهم در پيروزي انقلاب اسلامي مان، وحدت بين مردم بود که بسيار مهم بود. کلامم اين است: اسلام به جاي خودش باقيست و هدفي است بسيار گويا و آشکار. هر که بگويد قابل فهم نيست دروغ مي گويد، چون خداوند حقيقت و حقانيت خودش را به وسيله 124 هزار پيامبر و پنج پيامبر اولوالعزم (10) به انسان ها فهماند و رسول خودش يعني محمد (صلي الله عليه و آله و سلم ) [ را ] به عنوان آخرين پيغمبر و دينش يعني اسلام را به عنوان کامل ترين مکتب بر انسان فرستاد و گفت: ما حجت ها و دليل ها را به مردم گفته ايم؛ تو به عنوان تذکر در ميان مردم برو. پس ديني است بسيار آشکار و مشخص و رهبري (11) هم که به جاي خودش، به ياري خدا محکم و باقي است و بحمدلله خط اصلي آن يعني ولايت فقيه، جهت استمرار رهبري (12) مشخص است. [ آنچه ] که خود امام هم به (13) آن خيلي اهميت مي دهند، مسئله ي وحدت مي باشد. اکثر عزيزانم اين مطلب را از کلام شيرين او فهميده اند.

شهيد حسن صياديان آراني ( 1361 - 1343 آران و بيدگل)

و اما چند کلمه با دوستان و به امت قهرمان:
1- مردم! از شما خواهش مي کنم در هر حالت و هر زمان گوش به فرمان امام باشيد و وحدت خودتان را حفظ کنيد؛ زيرا وحدت شما ضامن پيروزي اسلام و انقلاب است.
2- مردم! شما را به خدا و خون شهيدان قسم، انگشت روي ضعف هاي انقلاب نگذاريد؛ نقطه ي قوت آنان را هم در نظر بگيريد.
3- اگر از نظر مواد غذايي و ساختماني و امکانات رفاهي، کمبودي داريد، تحمل کنيد و اين قدر در مغازه ها صف نبنديد، ما نزد خداوند از شما گله خواهيم کرد.
4- فرهنگيان و روحانيون عزيز! بين خودتان وحدت ايجاد کنيد.

شهيد بهمن (مهدي) طالبي ( 1365 - 1341 اصفهان)

فراموش نشود، ما امروز به وحدت کلمه احتياج داريم و همين وحدت کلمه بود که تا به امروز ما را منسجمتر کرد و دشمن کافر و منافق را ترساند و کاري کرد که اينها از ترسشان به وحشت بيفتند و فرار را بر قرار ترجيح دهند.

شهيد علي عاشوري کپورچاي ( 1361 - 1342 تهران)

اولين پيام به تمامي ملت ايران و تمامي مسلمين است و آن اين است که « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا » (14). همگي شما در زير چتر واحد رهبري، جمع و وحدت کلمه يا رمز پيروزي را از دست ندهيد که حافظ وحدت کلمه، حافظ انقلاب و ثمرات آن است.

شهيد حسن عباسي حسن آبادي ( 1364 - 1346 مشهد)

پدرم! دوست دارم مثل پدري باشي که بعد از شهادت پسرش به جبهه مي رود و تا آخرين قطره ي خون خود مي جنگد و نمي گذارد که سنگر پسرش خالي باشد. پدرم! فکر نکني که ما پيروز نمي شويم، اسلام هميشه پيروز است و رمز پيروزي ما، وحدت مسلمين است.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: نابودي دشمنان اسلام را در بر دارد
2- در اصل وصيت: نموده
3- سوره آل عمران؛ آيه 103
4- در اصل وصيت: برباييد
5- سوره آل عمران؛ آيه 103
6- در اصل وصيت: از
7- سوره آل عمران؛ آيه 103
8- در اصل وصيت: بنا به
9- سوره آل عمران؛ آيه 103
10- در اصل وصيت: اولي العزم
11- در اصل وصيت: رهبريت
12- در اصل وصيت: رهبريت
13- در اصل وصيت: روي
14- سوره آل عمران؛ آيه 103

منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.