سيري در وصيت نامه شهدا

وحدت، رمز پيروزي امت (3)

شما اي امت آگاه و شهيدپرور!... وحدت هميشگي خود را حفظ کنيد که با وحدت هيچ قدرتي نمي تواند جلويتان باشد و با وحدت است که اسلام قدرت دارد؛ چنان که امام مي فرمايند: وحدت ما، [ پيروزي ] (1) ماست و از خطاهاي
يکشنبه، 23 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وحدت، رمز پيروزي امت (3)
 وحدت، رمز پيروزي امت (3)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد عين الله علي زاده ( 1361 - 1344 کازرون )

شما اي امت آگاه و شهيدپرور!... وحدت هميشگي خود را حفظ کنيد که با وحدت هيچ قدرتي نمي تواند جلويتان باشد و با وحدت است که اسلام قدرت دارد؛ چنان که امام مي فرمايند: وحدت ما، [ پيروزي ] (1) ماست و از خطاهاي ضدانقلاب هاي داخلي هوشيار باشيد و آن ها را در نطفه خفه کنيد و نگذاريد صداي منافقين درآيد که بزرگ ترين ضربه ها را از همين منافقين داخلي خورده ايم و اسلام هميشه درگير خط منافقين گرديده است (2) و همه با هم با فرياد رعدآسا گوييم: مرگ بر منافقين.

شهيد علي غفاريان ريزي ( 1361 - 1343 زرين شهر )

... در پايان از شما مردم شهيدپرور زرين شهر مي خواهم که وصيت نامه ي شهيد حسين خسرويان را عملي نماييد. نماز جمعه را غني کنيد و وحدت را حفظ کنيد که تنها در سايه ي وحدت است که مي توان در مبارزه با ابرقدرت ها و منافقين داخلي پيروز شد؛ ان شاء الله.

شهيد علي غفوري غلامي ( 1364 - 1340 مشهد )

اي دوستان و اي آشنايان و اي اقوام من! شما بايد همچنان وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد تا اينکه بتوانيد بر تمام منافقان و مشرکان زمان خود پيروز شويد و تمام آن ها را به زباله دان تاريخ بيندازيد.

شهيد علي غلامي ( 1365 - 1348 قم )

برادران! شما را به خون آقا امام حسين (عليه السلام) قسم مي دهم که براي ياري اسلام، شجاعانه به سوي جبهه ها بشتابيد. بشتابيد که فردا دير است. اين جنگ که به ياري خدا دير يا زود تمام مي شود و روسياهي براي آن هايي [ مي ماند ] که به جبهه مي توانستند بيايند [ و ] نيامدند. آن چيزي که ان شاء الله انقلاب را به پيروزي نهايي [ مي ]رساند، وحدتي است که امام عزيز بارها بر آن تأکيد کردند.

شهيد عليرضا فاريابي ( 1363 - 1346 قم )

اينجانب به شما ملت شهيدپرور ايران توصيه مي کنم که... دولت را تنها نگذاريد. هر کس پشتيبان دولت باشد، خداوند پشتيبان اوست. نماز عبادي، سياسي جمعه را ترك نکنيد و در هر حالي که هستيد، وحدت را حفظ کنيد که پيروزي ما در وحدت است.

شهيد اسدالله قاضي ( 1365 - 1346 تهران)

رمز پيروزي ما در وحدت و حفظ عقايد اصيل اسلامي بوده و مي باشد؛ آن را از جان و دل حفظ کرده و بدانيد شکست ما در همين از دست دادن اين دو اصل مهم که به آن بسيار سفارش شده، مي باشد....
سفارش به امت شهيدپرور را براي ادامه ي مبارزه، چه در جبهه ي جنگ، چه در پشت. و * (3) حکومت اسلام ديگر لازم نمي دانم؛ چرا که اينها با يک اشاره ي امام، فوج فوج هجوم آورده و جاي عزيزان خويش را خالي نمي گذارند. آزادي قدس شريف و ان شاء الله نماز وحدت به امامت روح خدا در آن وادي مقدس، نشان گر مقاومت و صبر شما و پيروي از امام امت است.

شهيد غريب علي قايدي بلياني ( 1365 - 1341 کازرون )

اي مردم! از تفرقه بپرهيزيد و همواره وحدت خويش را حفظ نماييد که با وحدت و رهبري آگاه، به همه ي اهداف عاليه اسلام خواهيد رسيد.

شهيد جواد قرباني ( 1361 - 1342 اردستان )

و اما در پايان چند جمله مي نويسم که اگر مورد قبول شما مردم هست با الله اکبر آن را تاييد کنيد:
... شما مي دانيد که رمز پيروزي ما وحدت است و اين وحدت است و اين وحدت بود که ما را به پيروزي رسانيد؛ پس اعلام مي کنم، کساني که مي خواهند در شهرمان ايجاد تفرقه و جدايي بکنند، با شدت عمل با آن ها رفتار خواهيم کرد.

شهيد علي قلي زاده ( 1365 - 1338 صومعه سرا)

امت حزب الله! تنها چيزي که شما را به پيروزي رساند و مي رساند، فقط وحدت و يکپارچه بودن است. پس دست از تفرقه و جدايي برداريد؛ چنانچه قرآن کريم مي فرمايد: « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا »(4) يعني « همگي به ريسمان خداوند چنگ زنيد و متفرق نشويد ».

شهيد اميرحسين قنبري ( 1363 - 1345 000)

وحدت بين خودتان را حفظ کنيد؛ زيرا که دشمن از اتحاد شما واهمه دارد و [ اين ] تنها رمز پيروزي شماست.

شهيد علي کرماني حبيب آبادي ( 1367 - 1350 برخواروميمه )

بني الاسلام علي کلمتين: کلمه التوحيد و توحيد الکلمه (5)؛ پياده کردن اسلام و لا اله الا الله فقط در سايه ي وحدت قلوب است و پيشرفت در هر کار، نيازمند وحدت در سايه ي ايمان است.

شهيد علي قنبر کرمي ( 1367 - 1347 اسدآباد)

اي مردم! در راه خدا و اسلام تلاش و کوشش کنيد. وحدت کلمه را حفظ کنيد تا پيروز شويد. اگر خداي نکرده بين شما اختلاف پيدا شود (6) [ و ] اوج گيرد (7)، نهضت به شکست مي انجامد و عزت شما تبديل به ذلت مي شود و مواظب باشيد در ميان صف هاي مستحکم شما، گروه هاي نفاق، شکاف (8) ايجاد نکنند که عملي فرعوني و شيطاني است؛ زيرا منافقان دشمن خود را يعني اسلام را شناخته اند و امام عزيز مي فرمايد: منافقين از کفار بدترند و درصدد نابودي اسلام هستند و اين فکري پوچ و غلط است.

شهيد اسماعيل کريمي ( 1365 - 1346 اصفهان)

و اما اي برادران و همسنگران و اي امت شهيدپرور! بدانيد همانطور که امام عزيزمان بارها فرموده اند، رمز پيروزي ما در اين انقلاب، وحدت کلمه و ايمان مردم بوده است؛ سعي کنيد که وحدت را حفظ کنيد و به ايمان خود افزوده و دنباله رو رهبر و پشتيبان ولايت فقيه و روحانيون باشيد و صحنه را خالي مگذاريد.
همانطور که قرآن مي فرمايد: « واعتصمو بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا » (9)؛ « همگي به ريسمان الهي چنگ زنيد و متفرق نشويد ». و از نزاع (10) و تفرقه بپرهيزيد که اين رمز پيروزي دشمنان اسلام است تا بتوانند بر مسلمين حکومت کنند.

شهيد امير کريمي ( 1362 - 1330 تهران)

وحدت و همبستگي و اتحاد را فراموش نکنيد؛ رمز پيروزي شما امت حزب الله در دو چيز بوده است: اول، داشتن رهبر آگاه و عادل و دوم، داشتن وحدت و انسجام؛ و قرآن کريم بر اين دو اصل دقيقاً اشاره مي فرمايد، درباره ي رهبري مي فرمايد: « اطاعت کنيد از خدا و از پيامبر و از صاحبان امر » (11)؛ و امروز صاحب امر نائب، امام خميني کبير است.
و دوم مي فرمايد: « واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا » (12)؛ « همگي به ريسمان خدا چنگ بزنيد و متفرق نشويد » و بعد مي فرمايد: « اگر متفرق شويد و با هم نزاع و درگيري داشته باشيد * (13) خواهيد شد، يعني شکست خواهيد خورد »؛ پس برادران و خواهران! وحدت و انسجام خود را حفظ کنيد.

شهيد حبيب گلفر ( 1363 - 1343 مرند )

و اما آن هايي که در پشت جبهه ها فعاليت مي کنند، مسئوليتي بيشتر از مسئوليت برادران در خط مقدم را دارند؛ بايد با حفظ وحدت که يکي از عوامل پيروزي انقلاب مي باشد، کارهايي را به پيش برند و تمام کارها را فقط به خاطر رضاي الله انجام دهند که اگر غير از اين باشد، حتماً شکست خواهيم خورد.

شهيد اسدالله گنج خانلو ( 1366 - 1346 خدابنده )

تنها سخن من با مردم عزيز و انقلابي اين است که دست از وحدت اسلامي که تاکنون موجب تمامي پيروزي هاي ما بوده است، برندارند و نگذارند که با اختلاف در ميان آن ها، خون شهيدان پايمال گردد.

شهيد عماد گوران ( 1362 - 1343 اصفهان)

اي ملت حزب الله! سفارش مي کنم شما را (14)، که امام را هيچ وقت تنها مگذاريد که تمام چيزمان از برکت وجود ايشان مي باشد و به نواي حسين زمان لبيک بگوييد. اي ملت سلحشور! بايد که تمامي کوشش هايتان و قدم هايتان براي رضاي الله باشد و بر اين نفس اماره ي خود غلبه کنيد و با وحدت کلمه، اين رمز موفقيت آور، با اين دشمنان اسلام مبارزه کنيد و آن ها را نابود سازيد. اسلام، قرآن و اين روحانيت مبارز و هميشه در صحنه و بيدار را تنها مگذاريد که تمامي سعادت و خوشبختي شما در اين ها مي باشد.

شهيد علي رضا ماه نجف آبادي ( 1365 - 1347 خميني شهر )

چند کلمه [ خطاب ] به ملت شجاع و هميشه در صحنه ايران:... وحدت کلمه را حفظ کنيد که ضامن پيروزي شماست که يکي از راه هاي شکست مسلمين و حربه ي دشمنان اسلام، تفرقه بين مسلمين و شما ملت عزيزان است.

شهيد اسماعيل مجيدي فرد ( 1361 - 1344 تهران )

وصيت مي کنم که پشت اين رهبر عزيز انقلاب را خالي نکنيد؛ زيرا که رمز پيروزي يک امت، مکتب، هويت و وحدت است.

شهيد علي محسني زرين ( 1362 - 1342 تهران)

اي مردم ايران! به خاطر خدا و اسلام تلاش و کوشش کنيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد تا پيروز شويد و اگر اختلاف در ميان شما پيدا شود و خداي نکرده اوج گيرد (15)، نهضت به شکست مي انجامد و عزت شما تبديل به ذلت مي شود و مواظب باشيد در ميان صف هاي مستحکم شما، گروه ها نفاق و شکاف ايجاد نکنند که عملي فرعوني و شيطاني [ است ] (16)؛ زيرا منافقان دشمن خود را يعني اسلام را شناخته اند و درصدد نابودي اسلام هستند که [ اين ] (17) خود فکري پوچ و غلط است.

شهيد عليرضا محمد بيگي ( 1364 - 1341 تويسرکان )

از همه ي شما عزيزان و اقوام و خويشان و دوستان با محبت مي خواهم مرا از جان و دل حلال کنيد و از هرکس با من برخورد و آشنايي داشته، حلاليت طلبيد و اطاعت از امام را بر همه چيز مقدم داريد و او را تنها نگذاريد که هرکس او را تنها گذارد، از کوفيان بي وفا کمتر نخواهد بود. سعي کنيد اوقات شريف خود را به تقرب به خداي متعال گذرانيده و در پاي گروه گرايي و شخصيت پرستي که شرك است نگذرانيد؛ چرا که باتقواترين، گرامي ترين است و رمز وحدت بود که ما را به اينجا رسانيد که به قول علي (عليه السلام ) در نهج البلاغه، جمعيت متفرق چون گوسفندان از هم جدايند که عاقبت طعمه ي گرگ خواهند شد.

شهيد جواد محمدزاده پاکدل ( 1361 - 1340 مراغه)

جهاد همه ي ملت ما براي حفظ مکتب است و ما از ملتي خوب و بي نظير برخورداريم و ما پيروزيم و همه مان لشکريان امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) هستيم (18) و رمز پيروزي امت ما وحدت کلمه بود.

شهيد علي محمدي ( 1365 - 1345 دليجان )

از خواهران ايماني ام خواهشمندم حجاب اسلامي [ را ] حفظ کنند؛ [ هم ] حجاب ظاهري و هم حجاب باطني که کوبنده تر از خون شهيد است و هميشه براي رهبر انقلاب دعا کنيد و رزمندگان و اسرا، معلولين، مجروحين و مريض هاي اسلام [ را ] دعا کنيد. هميشه وحدت داشته باشيد که پيروزي به جز با وحدت ميسر نمي شود و نگذاريد ضدانقلابيون حتي نفسي بکشند.

شهيد عليرضا محمدي فردويي ( 1364 - 1339 قم)

اي امت شهيدپرور!... وحدت و يکپارچگي خويش را حفظ کنيد که اين رمز پيروزي امت اسلامي است. [ از ] تفرقه بپرهيزيد؛ زيرا هلاك کننده و خطرناك است. تا مي توانيد به اسلام خدمت کنيد؛ زيرا همه چيز از آن است.

شهيد علي مردان مدهني ( 1365 - 1318 خرم آباد)

برادران و خواهران عزيزم!... در مقابل محروميت ها (19) و فشارهاي دشمنان اسلام و مشکلات، همچون اباعبدالله و يارانش صبور و مقاوم باشيد و همه توکل به خدا کنيد و اتحاد و همبستگي خود را حفظ نماييد و پيروزي شما در سه چيز است: توکل قلبي به خدا، وحدت و استقامت در مقابل مشکلات.

شهيد علي محمد مراد عليوند ( 1365 - 1342 خرم آباد)

ملت عزيز! شما را وصيت مي کنم به داشتن ايمان واقعي به خدا و خودسازي و برپاي داشتن نماز، آن طور که شايسته نماز است. متحد و قدرتمند باشيد و همگي در يک راه قدم برداريد و به يک چيز تمسک بجوييد؛ « واعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا» (20). نصايح امام را آويزه ي گوشتان قرار دهيد و همواره گوش به فرمان ايشان و روحانيت معظم باشيد که رمز پيروزي، توکل به خدا و وحدت کلمه و پيروي از روحانيت در خط قرآن است.

شهيد عليرضا مسبح ( 1364 - 1343 تهران )

راهي که اکنون آخر آن را طي مي کنم، راهي است که آگاهانه انتخاب نموده ام و هدف در اين راه پيش برد اسلام و فرمانبرداري ولايت فقيه که همان ولايت رسول الله است، مي باشد. اگر در اين راه بکشيم يا کشته شويم، پيروزيم که پيروزي فقط در فتح نيست که شهادت نيز بزرگ ترين پيروزي است و بزرگ ترين رمز پيروزي از ابتداي انقلاب تاکنون نيز همين عشق بود و وحدت کلمه و اتکال به خداوند و اتکال به اسلام در سايه ي هدايت اماممان که بايد اين رمز را تا آخر نگه داشت.

شهيد اکبر مشکلاني ( 1361 - 1338 اصفهان)

اي برادران! همه ي دردهاي شما را من حس کرده ام، ولي چاره چيست؟ حل تمام اين مسائل تنها در اتحاد و وحدت شما مي باشد، چون تجربه نشان داده شده.
اي برادران شيعه و اهل تسنن! شما وقتي به پيروزي مي رسيد که وحدت و اتحاد بين شماها باشد، نه اينکه از هر طرف شما ده ها گروه تشکيل شود و بر ضد همديگر کار بکنيد و اصلاً متجاوز را يادتان رفته باشد. اتحاد و وحدت بين خود را حفظ کنيد تا بتوانيد بر دشمن متجاوزگر پيروز شويد و آنها را از خاك خود بيرون رانيد، چون تمام اين اختلاف ها سر اين متجاوزگرها [ و ] ابرقدرت ها مي باشد و تنها در وحدت کلمه است که مي شود متجاوزگر را سر جاي خود نشاند و از خاك خود بيرون راند.

شهيد علي محمد مطلع ( 1360 - 1339 لستهبان)

اي ملت عزيزي که به رهبري امام خميني، اسلام محمدي را نجات داديد! از اين رهبر بت شکن اطاعت کنيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد که پيروزي شما در گرو همين دو چيز است و همچنين از ملت ايران مي خواهم که در جبهه داخلي با اين منافقين آمريکايي به شدت هرچه تمام تر مبارزه کنيد و آن ها را از روبرو و مقابل انقلاب به زباله دان تاريخ بفرستيد؛ ان شاء الله.

شهيد علي معرف پور ( 1367 - 1350 دهدشت)

اي مردم! بياييد با همان آرمان هايي که انقلاب را به پيروزي رسانديد، دفع شر صدام را هم بنماييد. وحدت کلمه و پيروي از دستورات رهبر عالي قدر انقلاب، ضامن پيروزي ماست. من هم در حد توان به فرموده ي رهبر انقلاب که جنگ را در رأس همه ي مسائل قرار داده است، به جبهه مي روم تا اداي دين نمايم.

شهيد احمد موسي نژاد ( 1362 - 1342 املش)

اي مردم ايران! به خاطر خدا و اسلام، تلاش و کوشش کنيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد تا پيروز شويد. اگر اختلاف در ميان شما پيدا شود و خدا ناکرده اوج گيرد، نهضت به شکست مي انجامد و عزت شما تبديل به ذلت مي شود و مواظب باشيد در ميان صف هاي مستحکم شما، گروهک ها نفاق و شکاف ايجاد نکنند که عملي فرعوني و شيطاني است.

شهيد حجت موسيوند ( 1360 - 1337 تهران)

اولين امر بي سابقه اي که بعد از صدر اسلام مي توان نمونه ي آن را براي اولين بار در جهان مشاهده کرد، همين تحول مردم ايران بود که با همبستگي و وحدت بي نظير خود توانست پشت ابرقدرت هاي شيطاني را شکسته و آنها را به جنب و جوش بيندازد.

شهيد بهرام نجفي سقزچي ( 1360 - 1339 تهران)

از مردم مبارز ايران خواهش مي کنم که رمز پيروزي انقلاب، ( يعني ايمان، وحدت، اطاعت کامل از رهبر ) را هميشه مد نظر داشته و آنها را بيش از پيش در خودشان حفظ کنند.

شهيد امرالله نريماني ( 1360 - 1342 خميني شهر)

شما مبادا غفلت کنيد و وحدت و برادري را که در پناه آن ها به پيروزي رسيديم، از ياد ببريد و تا جان در بدن داريد از اين نهضت اسلامي که خداوند نصيبمان (21) کرده، نگهداري کنيد و امام را تنها نگذاريد. خداوند به شما اجر عظيم عنايت بفرمايد.

شهيد علي نوروزي ( 1361 - 1332 خميني شهر)

وصيت من به ملت شهيدپرور و حزب الله [ و ] درصحنه اين است که پيرو آيين خداوندي و اسلام و پيروي از دستور پيامبرگونه ي حسين زمان، خميني بت شکن باشيد و به نماز جماعت، نماز جمعه ها [ و ] دعاها اهميت زيادي بدهيد و در همه ي کارها خدا را فراموش نکنيد و بدانيد که اين انقلاب اسلامي به آساني به دست ما نيامده؛ بهترين عزيزان ما فداي آن شدند و شما همه پيش خدا مسئول هستيد و تا انقلاب حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) شما بايد در صحنه، همچون حالا باشيد و پشتيباني خود را از ولايت فقيه و مسئولان دلسوز اعلام کنيد. در خاتمه شما را به وحدت کلمه که رمز پيروزي ما است، دعوت مي کنم و همين طور [ به ] تقوا.

شهيد علي نوروزيان ( 1360 - 1343 اصفهان)

اي قوم اسلام!... يکي از عوامل پيروزي وحدت است که بايد مسلمين حتما وحدت داشته باشند و وحدت را با اين طريقه ها مي توان پيدا کرد: اجتماعات مانند نماز جماعت، نماز جمعه و در مسجد پاي سخنراني ها نشستن و غيره. امام خميني مي فرمايد: مسجد سنگر است؛ سنگرها را حفظ کنيد.

شهيد اميرحسين نيکوروش ( 1364 - 1347 قم)

اي مادران! نکند که از رفتن به جبهه ي فرزندانتان جلوگيري کنيد که در روز قيامت در جواب به زهرا و زينب کبري (عليهما السلام) نمي توانيد جوابي بدهيد. از دورويي و غيبت و تهمت بپرهيزيد که باعث مي شود از هم جدا شويد و موجب چندگروهکي شما مي شود، وحدت خود را حفظ کنيد که پيروزي شما در گرو وحدت و [ در ] گرو ايمان شماست. ... در مجالس روضه خواني و سخنراني ها و جلسات سياسي، عبادي، اخلاقي و قرائت قرآن شرکت کنيد که باعث مستحکم تر شدن وحدت شماست و در هر زمينه اي در صحنه حاضر باشيد.

شهيد جلال وارسته اکمل ( 1366 - 1348 اسدآباد)

خداوند سرنوشت هيچ کشوري را تغيير نمي دهد مگر با همت و تلاش و وحدت مردم؛ پس حال که خداوند تغيير کشورمان را در دست خودمان گذاشته، چرا بايد صلح کرد؟ چرا بايد سازش کرد؟ چرا نبايد جنگيد و دشمن را ريشه کن کرد تا آسوده خاطر شويم؟ پس جنگ مي کنيم تا بتوانيم ان شاء الله تمام فتنه ها را از جهان برکنيم. به اميد پيروزي بر تمام فتنه ها.

شهيد علي واعظي جزه ( 1365 - 1345 تهران)

اي امت اسلامي! ... بايد دانست از عوامل پيروزي، هماهنگي و وحدت مسئولين سياسي و نظامي و سه قوه است. لذا حفظ وحدت و هماهنگي بين رؤسا و نيروهاي مسلح از واجبات هر فرد مسلمان است و هرگونه اختلاف و تفرقه از شيطان است.

شهيد حسن وحيديان اردکاني ( 1366 - 1350 مشهد)

اي مردم مسلمان و شهيدپرور ايران! هميشه وحدت خود را حفظ کنيد که ما با حفظ وحدت پيروز خواهيم شد و تا مي توانيد به رهنمودهاي امام گوش دهيد و به آنها عمل کنيد.

شهيد احمد هاشمي ( 1365 - 1339 کبودرآهنگ)

درود و سلام بر امت انقلابي و (22) الهي ايران و ساير بلاد اسلامي که در آينده ي نزديک با پيروي از دستورات حضرت امام خميني (روحي له الفدا) و الگو گرفتن از امت حزب الله ايران، بر حکومت هاي استکباري شوريده و حکومت جمهوري اسلامي را تشکيل مي دهند و با وحدت اين جماهير اسلامي، اميد است وعده ي خداوند نيز ان شاء الله تحقق يابد و دولت يار تشکيل گردد و خورشيد امامت از کعبه بر جهانيان نورافشاني نمايد.

شهيد رمضان يوسفي ( 1362 - 1345 بندرگز)

اين جانب رمضان يوسفي افتخار دارم (23) که شهادت نصيبم شود و من با اطمينان کامل به اين راه و آگاهي کامل نسبت به رهبري قاطع امام خميني، اين حقيقت را پذيرفته و قبول (24) نموده ام که تنها راه نجات مسلمين جهان در زمان غيبت امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف )، پيروي کامل از رهبري امام امت، خميني کبير بر اساس [ آيه ] قرآن که مي فرمايد: « يا ايها الذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم » (25) و ايمان کامل به دين، صبر و عشق به شهادت و وحدت در اين مسير است و لذا من از کليه ي برادران که اين وصيت نامه را مي خوانند و يا مي شنوند، انتظار دارم که [ با توجه به ] اين سه پايه اساسي:
وحدت، ايمان، رهبر، سلاح خود را برداشته و هرگز از اين راه خارج نشوند که در آن صورت شکست، حتمي خواهد بود و در صورت عمل به آن، پيروزي حتمي است.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: ناخوانا
2- در اصل وصيت: گردد
3- در اصل وصيت: ناخوانا
4- سوره آل عمران؛ آيه 103
5- اشاره به نوشته استاد شهيد مطهري در کتاب حج به نقل از علامه فقيد کاشف الغطاء
6- در اصل وصيت: پيدا کند
7- در اصل وصيت: اوج گردد
8- در اصل وصيت: و شکاف
9- سوره آل عمران؛ آيه 103
10- در اصل وصيت: نزاء
11- اشار به « اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم »؛ سوره نسا؛ آيه 59
12- سوره آل عمران؛ آيه 103
13- در اصل وصيت: ناخوانا
14- در اصل وصيت: که شما را
15- در اصل وصيت: مي گيرد
16- در اصل وصيت: ناخوانا
17- همان
18- در اصل وصيت: دانستيم
19- در اصل وصيت: محرومات
20- سوره آل عمران؛ آيه 103
21- در اصل وصيت: نسيبمان
22- در اصل وصيت: امت و انقلابي
23- در اصل وصيت: داريم
24- در اصل وصيت: درس
25- سوره نساء؛ آيه 59
منبع مقاله: سيف زاده، ايوب؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (5) وحدت « دفتر دوم »، تهران: نشر شاهد، چاپ اول..
منبع مقاله :
اميري، صالح؛ (1389)، مجموعه مقالات همايش ملي راهبردهاي تحكيم نهاد خانواده، تهران: مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز تحقيقات استراتژيك، چاپ اول




 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.