سيري در وصيت نامه ي شهدا

حفظ وحدت و تبعيت از ولايت (2)

عوامل مؤثر در انقلاب، رهبري و رحمت است و به حمدلله رهبري داريم که قاطعيتش همچون کوه هاست و وحدتي در بين ماست که ما را چون رشته کوه ها به هم متصل مي کند. و حال بايد که دفع هر گونه حرکت ناهنجار در اين وحدت
شنبه، 29 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حفظ وحدت و تبعيت از ولايت (2)
 حفظ وحدت و تبعيت از ولايت (2)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده





 
 سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد مرتضي تقيان ( 1361- 1344 برخواروميمه )

عوامل مؤثر در انقلاب، رهبري و رحمت است و به حمدلله رهبري داريم که قاطعيتش همچون کوه هاست و وحدتي در بين ماست که ما را چون رشته کوه ها به هم متصل مي کند. و حال بايد که دفع هر گونه حرکت ناهنجار در اين وحدت بشود و ايجاد حرکتي الهي در بين مردم.

شهيد مهدي تيغران ريزي ( 1361- 1336 زرين شهر )

توصيه من به همه برادران و خواهران مسلمان اين است که همه در صف واحد و با وحدت، مطيع امر ولايت فقيه و ولي امر زبان، امام خميني باشند.
برادران عزيز! گرچه مبارزه در راه اسلام، مقام و منزلتي بس عظيم دارد، ولي اگر اين مبارزات و فداکاري ها تحت فرمان و رهبري ولايت فقيه نباشد، بي ثمر است و در راه خدا نخواهد بود؛ پس خواهش مي کنم کليه کوشش ها و تلاش ها را به خط ولايت فقيه مورد سنجش قرار دهيد؛ زيرا تندروي و کندروي، هر دو مخالف اين خط مي باشند و سعادت در پيروي از اين خط مقدس است که خط انبيا مي باشد.

شهيد مرتضي جان قربان لاريجه ( 1361-1338 اصفهان )

با نهايت هوشياري و صميمانه ترين درودهاي قلبي مان [را] که از ذره ذره پيکرمان اوج مي گيرد، به حضور امام خميني، رهبر هوشيار و آگاه انقلابمان، ابراز مي داريم و اميدواريم [که] با پشتکار خستگي ناپذير ملت شجاع [و] قهرمان ايران به فرمان ابراهيم زمان لبيک گوييم و پوزه مزدوران شرق و غرب [و] منافقين داخلي آن ها را با وحدت کلمه در هم بکوبيم و از خدا مي خواهم که هر چه زودتر فرج امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را نزديک بگرداند و ريشه ظلم و فساد را از روي جهان هستي برکند و کلمه توحيد را بر فراز جهان به اهتراز درآورد.

شهيد مندني جرنگ ( 1362-1342 دهدشت )

سلام بر تو اي ملت قهرمان پرور ايران! درود خدا بر شما باد که چنين فرزنداني را تربيت کرديد تا بتوانند با قدرت الهي خويش، دست وحدت [به هم] دهند و انقلاب اسلامي ايران را به رهبري آيت الله العظمي امام خميني به پيروزي نهايي برسانند.

شهيد مهدي جعفري ( 1361- 1349 بهار )

پيامي دارم به ملت شهيد پرور انقلابي: مي خواهم امام عزيزمان، خميني کبير، را تنها نگذاريد و به رهبري او، دست در دست هم و با وحدت کلمه تا آزادي قدس پيش رويد و با امپرياليسم جهانخوار مبارزه کنيد. تا آخرين نفس نگذاريد خون شهيدان پاي مال شود.

شهيد مهدي جعفري نعيمي ( 1361- 1342 يزد )

اگر چه من بنده اي تحقير و گناهکارم، لکن به عنوان يک فرد از اين اجتماع سفارش مي کنم که هر چه بيشتر وحدت خود را حفظ کرده و خط امام [را] که همان اسلام اصيل و خط سرخ محمد و آل محمد است، ادامه دهيد.

شهيد عبدالرشيد جناب ( 1364- 1346 دهدشت )

ما بايد هميشه گوش به فرمان امام خود باشيم و از سخنان او که همه از قرآن برگرفته شده اند، پيروي کنيم و وحدت داشته باشيم تا مبادا دشمن و استعمارگران ما را غافلگير کنند.

شهيد مرتضي جوربنيان ( 1367-1346 رامسر )

[مي خواهم] چند کلمه اي با ملت حزب الله و شهيدپرور عرض ادب نمايم که شما بر طبق آيه « واعتصموا بجبل الله جميعا و لا تفرقوا » (1) عمل کنيد و امام را ياري نماييد و در وحدت کلمه و به اشعار « الله اکبر » و به نداي « هل من ناصرا ينصرني » حسين لبيک بگوييد (2) و قدس عزيز را آزاد نماييد که ملل محروم و مستضعفين جهان چشم به راه شما هستند.

شهيد محمد مهدي جهانبخش ( 1363-1345 قم )

... شما را به خدا قسمتان مي دهم، نکند روي کوفيان را سفيد کرده و با تنها گذاشتن قلب تپنده (3) امت و اين کانون وحدت و حبل الله متين، قلب زخم [خورده] فاطمه زهرا (سلام الله عليها) را نمک بپاشيد. بدانيد که مهدي فاطمه (عجل الله تعالي فرجه الشريف) احتياج به سربازان مجاهد و از خود گذشته و پا روي حجاب نفس گذاشته دارد.

شهيد منصور چهارده معصومي ( 1362-1345 نجف آباد )

از شما مسلمانان مي خواهم که امام را تنها نگذاريد و از اين سنگر آزادي و عدالت و حامي مستضعفين حمايت کنيد؛ دست در دست هم با وحدت آهنين خود، با گام هاي استوار برخيزيد و امر جهاد با خود را به جاي آوريد و از جنگ و شهادت نهراسيد و بر شرق و غرب و اسراييل جنايتکار و صهيونيسم بشوريد.

شهيد محمد زمان چلچلايي ( 1361-1341 گرگان )

اي امت حزب الله! امام را تنها نگذاريد و پايبند اسلام باشيد که سرچشمه تمام نيکي ها، خداي لايزال است و براي سيرابي از اين چشمه الهي بايد دنبال امام امت که نائب بر حق امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است، باشيد و در اين راه وحدت خود را مستحکم تر از هميشه و مقاوم تر از قبل در مقابل ابر قدرت هاي جنايتکار و صهيونيست ها نشان دهيد و تا آخرين نفس با جنايتکاران شرق و غرب و مزدورانشان بجنگيد و اميدوارم که در راه اسلام مقاوم باشيد. (4)

شهيد محمدهاشم چوبداران ( 1367-1345 تهران )

.... برادران گرامي! شما بزرگ تر از آنيد که اين بنده فاني برايتان خط مشي تعيين کند؛ ولي لازم مي داند که اين چند خط سياه را بنگارم. عزيزان! آيا اولين توصيه هاي امام از اول نهضت، چيزي جز وحدت کلمه و عدم تفرقه و توسل به ريسمان محکم الهي است؟ پس چرا بايد بعضي مسائل زودگذر و دنيوي باعث عدم اطاعت از امر ولايت فقيه گردد؟!

شهيد مهدي حاج رحيمي ريزي ( 1362-1339 زرين شهر )

از شما جوانان ايراني مي خواهم که خود را مسئول بدانيد و انجام وظيفه کنيد و به اسلام خدمت نماييد؛ چون روزي از خواب غفلت بيدار مي شويد که به اصطلاح آب از آب گذشته و افسوس مي خوريم و اين پيام شهدا [را] که پيام من هم هست، در گوش خود جاي دهيد و عمل کنيد و به آن جامه عمل بپوشانيد که در حفظ وحدت کوشا باشيد؛ امام را ياري دهيد که اين انقلاب مديون اين امام عزيز است و همين طور که مسئولين مملکتي بازوان امام هستند، از آنان حمايت کنيد که از اسلام حمايت کرده ايد و در همه جا و هميشه پشتيبان اين انقلاب باشيد و در نماز جمعه ها شرکت کنيد [که] عزاي دشمن ماست.

شهيد محمد حبيبي ( 1370-1347 تهران )

بيدار باشيد که کانال اصلي انقلاب، در شعار نه شرقي و نه غربي، يعني عدم وابستگي به هيچ کدام از قطب هاي استکباري ( چه شرقي، چه غربي ) و مبارزه جدي بر عليه تمامي مستکبرين و دشمنان محرومين جهان خلاصه مي شود و حرکت در اين کانال امکان ندارد، مگر با وحدت توده هاي مستضعف در چهارچوب قوانين حيات بخش اسلام عزيز، تحت رهبري ولايت فقيه.

شهيد محمدرضا حجتي ( 1362-1348 نجف آباد )

و سخني با شما ملت غيور و مبارز شهيدپرور دارم و آنکه مبادا رهبر را تنها بگذاريد و به فرمايشات او و گفته هاي او عمل کنيد و دعاگوي رهبر باشيد. به نماز جماعت و جمعه بيشتر بياييد. دعاهاي توسل و کميل را با اهميت زيادتري برپا داريد و همچنين دعا به رزمندگان يادتان نرود و وحدت خود را حفظ کنيد و به اين وصيت نامه هاي شهدا عمل کنيد تا خدا شما را ياري کند.

شهيد محمد حسين حسن زاده ( 1363-1333 کنگاور )

درود بر امت دلير ايران که گوش به فرمان امام در برابر هر گونه سختي در راه خدا استقامت مي نمايند و با وحدت خود، توطئه هاي (5) شياطين را از بين مي برند.

شهيد محمدعلي حضوري ( 1361-1346 خوانسار )

همه با روح وحدت [و] ايمان پيرو فرمان خدا و رسول باشيد و هرگز از اختلاف و تنازع ( که موجب تفرقه [در] اسلام است ) غافل نشويد.

شهيد مصطفي حق شناس ( 1361- 1324 قزوين )

رمز تمام اين پيروزي هاي درخشان ما، بعد از عنايت و لطف خداوند قادر، بستگي به رهبري هاي داهيانه امام خميني داشته است و بايستي همانند گوهري بي نظير و گران قدر که مانند نگين انگشتري در محصور انگشتر مي باشد، امام را از هر گونه بليه و خطري، با تفضل خداوند حفظ و از وي پشتيباني نماييد. وحدت را حفظ و از تفرقه پرهيز نماييد که بزرگ ترين عامل خطرناک براي تداوم انقلاب اسلامي، همانا از هم گسيختگي مردم مي باشد.

شهيد محمدمهدي حکمت پور ( 1365-1341 جهرم )

از شما مي خواهم که در خط اسلام و امام که همان خط ولايت فقيه مي باشد، حرکت کنيد و سعي کنيد که بين همه خانواده و مردم، وحدت و هماهنگي باشد و تا آنجا که جان داريد تابع امام امت باشيد و از نماينده ايشان اطاعت کنيد.

شهيد محمدعلي حورمهر ( 1364-1343 يزد )

مسلمين! صابر باشيد که نصر و فتح خداوند خيلي خيلي نزديک است. اکنون که دشمن خدا و اسلام عزيز خودش به پاي گور آمده است، قيام نماييد. اي مسلمين! او را مدفون ابدي تاريخ نماييد. اکنون به شيطان و شيطنک ها و بچه شيطان ها [شما را] وسوسه و [بر عليه شما] توطئه احمقانه مي کنند؛ شما اي مسلمين! با سلاح هاي الهي و حفظ وحدت کلمه، توسط رهبري امام خميني ريشه شيطان را بخشکانيد.

شهيد محمدعلي خاکي رناني ( 1363-1343 اصفهان )

اي مردم! اطاعت از رهبري و وحدت را فراموش نکنيد که اگر اين دو را فراموش کنيد، بدانيد شکست مي خوريد و بدانيد در قيامت جواب خون شهدا را [بايد] بدهيد. شما به انقلاب هايي که در تمام دنيا صورت گرفته و هنوز چيزي از عمرش نرفته است، بنگريد که [پايان همه آن ها] شکست است و علت آن عدم وحدت و رهبري مي باشد.

شهيد محمدرضا خدادادي چمگرداني ( 1365-1344 زرين شهر )

ابتدا پيام اين حقير به خانواده ام و به خصوص به ملت ايران اين است که امام را تنها نگذارند و فقط متوجه او و فرمان او باشند و وحدت و انسجام را در بين خويش ترويج نمايند و بدانند کسي که براي خدا و حزب خدا تلاش مي کند، چه بکشد و چه کشته شود، پيروز است؛ اگر بکشد که دشمن خدا و قرآن را کشته است و اگر کشته شود که « في سبيل الله » مي باشد.

شهيد مصطفي قلي خديوي ( 1361-1326 بروجن )

چه سعادتي نصيب بندگاني شد که منتظران او بودند و با يک جرقه که در وجودشان زده شد، شعله ور شدند و دعوت او را لبيک گفتند و با کلمه « الله اکبر، خميني رهبر » حرکت را آغاز نمودند و با خودسازي دروني و بيروني بر نفس هاي شيطاني غلبه نموده و روح خداي را در خود پرورش داده و با اطاعت و گوش به فرمان او [بودن] و با وحدت کلمه و حضور در صحنه ( مبارزه ) و شرکت در صفوف نماز وحدت آفرين و دشمن شکن جمعه، پشت ابر قدرت ها را در هم شکستند و پوزه امپرياليسم را به خاک ماليدند و بر قاسطين و مارقين و ناکثين شوريدند و طرح توطئه خائنانه آن ها را رسوا نمودند و براي هميشه، آن را به زباله دان تاريخ ريختند.
آن چه برادر کوچک مي خواهد با شما برادران در ميان گذارد [اين است که] من نصيحت گر نيستم؛ چون وجود ندارم؛ چون نتوانستم خود را در او محو کنم تا وجود پيدا کنم؛ آن چه وجود دارد، او و فرمايش و آيتش و امت به پا خواسته [است] که با وحدت کلمه و با حضور در صحنه مبارزه و شرکت در صفوف نماز دشمن شکن جمعه که پشت دشمنان را به لرزه در آورده، راهش را به رهبري امام امت ادامه خواهد داد و چراغ نور و روشنايي در دست اوست؛ هر کس نور را ديد و آن را شناخت و با آن حرکت کرد، به (6) کاروان روشنايي پيوست و به مقصد کمال رسيد و رستگاري دنيا و آخرت را نصيب خود ساخت و هرکس نديد و نشناخت، واماند و رسوب کرد و ته نشين شد و يا منحرف گرديد و گمراه شد.

شهيد مسعود خسروي نژاد ( 1364-1348 تهران )

اي امت اسلامي! قدر منزلت امام را بدانيد و از اين نور الهي کمال بهره را ببريد و براي طول عمرش دعا کنيد؛ وحدت کلمه را حفظ کنيد و نگذاريد که دشمنان اسلام بر شما چيره شوند و با آنان ستيز نماييد؛ به همنوع خويش نيکي کنيد؛ احترام کوچک ترها را داشته باشيد؛ جبهه ها را خالي مگذاريد.

شهيد محمدرضا خليلي ( 1361-1346 قم )

با اينکه در جبهه شرکت مي کنم و به نداي حسين ابن علي (عليه السلام) که فرمود: « هل من ناصر ينصرني » لبيک مي گويم، اميد چنان دارم که خدا حسين زمان، ابراهيم بت شکن، رهبر انقلاب را براي تداوم اين انقلاب نگه دارد و اين ملت « واعتصموا بجبل الله جميعا و لاتفرقوا » « آل عمران »؛ [آيه 103] » را فراموش نکرده و هميشه در اجراي اوامر رهبر و تداوم انقلاب کوشش کنند و با وحدت خود منافقين داخلي و دشمنان خارجي را سرکوب نمايند.

شهيد محمود خليلي ( 1363-1340 تهران )

و به امت حزب الله که هميشه سرمشق من بوده اند، [توصيه مي کنم] که مبادا امام را لحظه اي از ياد ببرند. به گفته هاي ايشان دقيقاً عمل کنند و مبادا مسجدها را لحظه اي خالي کنند و مبادا وحدت خود را در سايه رهبري امام، لحظه اي از دست دهند که آن روز، روز شادي مستکبران و خداي نکرده روز ذلت مسلمين است.

شهيد محمدرضا خودستان ( 1365- 1339 ني ريز )

اي هموطنان عزيز! اي کساني که پيام مرا مي شنويد! شما را سوگند مي دهم به مهدي موعود (عجل الله تعالي فرجه الشريف) که امام عزيز، اين نائب بر حق امام زمان، خميني بت شکن را تنها مگذاريد و هميشه او را دعا کنيد و او را يار و ياور باشيد، هر چند که خدا با اوست، ولي هميشه از خدا بخواهيد تا او در ميان شما باشد و اين پيروزي ها را لطف (7) خداي بزرگ و کمک امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بدانيد و [بدانيد که] اين ها از معجزات الهي مي باشند و مغرور نشويد و در آغوش اسلام باشيد و اسلام را به تمام جهان صادر کنيد. به گفته امام، اين وحدت شماست که ابرقدرت ها را به لرزه درآورده؛ پس وحدت خودتان را از دست ندهيد. من مرگ در راه خدا را بر مرگ طبيعي ترجيح مي دهم. اميد است که خدا من را جزء شهدا قرار دهد. اي برادران که نسل آينده اسلام مي باشيد! از شما مي خواهم که با ايمان کامل و وحدت کلمه، گروهک ها و افراد تفرقه افکن را از بين ببريد، همان طور که حضرت علي منافقين را سخت رد کرده است.

شهيد محمود دايي علي کجويي ( 1360-1343 اصفهان )

دوستانم! در پيروزي ما در اين جنگ هيچ شکي نداشته باشيد. من اين سخنان را به عنوان يک شهيد مي گويم که اگر وحدت خودمان را از دست بدهيم و امام را تنها بگذاريم، به خون تمام شهيدان خيانت کرده ايم و خدا شما را نمي بخشد.

شهيد محمدعلي داوودآبادي ( 1361-1348 اراک )

براي حفظ اسلام و مسلمين و ولايت فقيه و حکومت جمهوري اسلامي، ياران! به رهبري امام خميني اين راه را آگاهانه انتخاب کردم و اين راه را بهتر و سعادت براي همه انسان ها مي دانم و به همين علت هم است که اميدوارم جهان با وحدت کلمه پر از عدل و داد شود.
..... و اما شما (8) اي برادرانم و خواهرانم!.... اميدوارم که شما هم بتوانيد راه من و ديگر شهيدان را ادامه دهيد و براي من هيچ گريه نکنيد که گريه مال دشمنان ماست. (9) آن ها مي بينيد که جوانانمان (10) سپرمانند در برابر دشمنان و منافقان ايستاده اند و آن ها از اين جوانان مي ترسند و مي خواهند افکار آن ها را نسبت به انقلاب منحرف سازند، ولکن تا موقعي که مسجدها هست و وحدت مردم هست و مردم پشتيبان ولايت فقيه هستند (11)، آن ها کاري نمي توانند بکنند.

شهيد مرتضي داوري دولت آبادي ( 1361-1336 برخواروميمه )

شما ملت مسلمان ايران که هميشه ياور و يار امام امت رهبر عظيم الشأن بوده ايد! هميشه وحدت کلمه را حفظ کنيد و قلب نازک امام عزيزمان را رنج ندهيد و گوش به حرف ياوه سرايان و مزدوران اجنبي پرست ندهيد تا موجب دلسردي رزمندگان از جان گذشته در جبهه هاي جنگ نگردد و اسلام عزيز به رهبري امام امت به دورترين نقاط جهان صادر گردد و حکومت عدل علي در سراسر جهان حکمفرما باشد. به اميد آن روز، روز سرفرازي ملت قهرمان ايران.

شهيد محمود دلاور ( 1362- 1345 گلپايگان )

بله، اي برادر! در تاريکي و ظلمت نشستن و قضاوت کردن، کار وجدان يک فرد شايسته و مسلمان نيست. اگر مي خواهيد در اين دنيا و آخرت پيروز و سرافراز گرديد، گوش به فرمان رهبر باشيد و پشتيبان ولايت فقيه باشيد و وحدت و يگانگي خود را حفظ کنيد که کشورهاي امپرياليسم و صهيونيست و استعمارگران نتوانند وحدت شما را از بين ببرند و تا زماني که استثمار (12) و استعمار وجود دارد، جوانان مسلمان بايد در نابودي او بکوشند.

شهيد مصطفي دوست محمدي ( 1364- 1348 سمنان )

اي امت حزب الله! به شما عزيزان که هميشه در صحنه انقلاب حضور داريد و هر گاه احساس خطر براي اسلام مي کنيد، پا به ميدان گذاشته و از حريم قرآن دفاع مي کنيد، از شما مي خواهم که وحدت کلمه را حفظ کنيد و اطاعت از اوامر امام امت را فراموش نکنيد و جبهه ها که جهت مستحکم شدن هر چه بيشتر حکومت اسلام مي باشد و همچنين شرکت در نماز جمعه و نماز جماعت و دعاهاي مختلف که براي صاف کردن نيت اعمال مي باشد را فراموش نکنيد.

شهيد محمدرضا دوستي نوگدراني ( 1361-1341 زرين شهر )

برادران و خواهران مسلمان!.... از شما مي خواهم که در دعاها و مجالس عزاداري و نمازهاي جمعه شرکت کنيد و تمام رزمندگان را دعا کنيد و امام امت را هم دعا کنيد و از خدا بخواهيد که تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، خميني را نگه دارد و همگي با هم دعاي وحدت را بخوانيد و از خدا بخواهيد که اتحاد با هم داشته باشيد و عليه ظلم و ستم مبارزه کنيد و [بدانيد] کساني که در راه خدا جهاد مي کنند، خدا آن ها را دوست مي دارد و پاداشي به او مي دهد و هر کسي [که] خدا را دوست بدارد، خدا آن ها را دوست مي دارد و او را طلب مي کند و به سوي او باز مي گردد. « انا لله و انا اليه راجعون » (13)؛ « ما از او هستيم و بازگشت ما به سوي اوست ».

شهيد محمود دولتي مقدم ( 1371-1345 زابل )

از همه عزيزان مي خواهم دست از حمايت ولي فقيه و مقام عظماي (14) ولايت و فرمانده کل قوا برنداشته و اوامر معظم [له] را با تمامي وجودتان به سرمنزل عمل برسانيد و با وحدت و انسجام خود، مشت حکمي به دهان تمامي زورگويان خصوصاً استکبار جهاني وارد نماييد و از خون شهيدان از صدر اسلام تاکنون، پاسداري عملي نماييد.

شهيد محمدصادق ديندارلو ( 1364-1347 داراب )

.... و از امت و امام خواستارم [که] در راه حفظ خون ما و تناور کردن اين درخت، بکوشند و امت، در راه حفظ وحدت کلمه و همراهي با امام، کوشا باشند. (15)

شهيد موسي رحماني ( 1372-1353 گچساران )

از شما مردم عزيز مي خواهم که نگذاريد بيگانگان با تبليغات نابجا فرزندانتان را از راه اين دين مبين دور نمايند. از شما مي خواهم که وحدت داشته باشيد؛ در هر کاري اگر وحدت باشد، آن کار به راحتي انجام مي گيرد.
همين مسئله جنگ ايران و عراق بر اثر وحدت بين نيروهاي انتظامي و مردم به پيروزي رسيد. البته وحدت به تنهايي کاري انجام نمي دهد و همان طور که قبلا هم گفتم، از رهنمودهاي امام استفاده نماييد. رهبري، يک مسئله مهم است و وحدت در کنار رهبري آگاه و دلسوزانه، پيروزي مي آفريند. پشتيبان ولايت فقيه باشيد. نه آن که عده اي فکر کنند حال که رو به رو با دشمن هستم، اين جملات را مي نويسم؛ خبر، اين وصيت را تا (16) آخر عمر با خود خواهم داشت؛ چون معلوم نيست که خداوند ما را بپذيرد.

شهيد محمدرضا رحمانيان کوشککي ( 1362-1345 جهرم )

وصيت من به ملت شهيدپرور اين است که امام، امام، امام را دعا کنيد. پيرو خط او باشيد و هر کس [که] يک ذره از او فاصله گرفت، شما هزاران قدم از او فاصله بگيريد. هميشه در صحنه باشيد و با وحدت خود قلب امام زمان امت را شاد سازيد. سنگرهاي جمعه و جماعات را حفظ کنيد که با شرکت در اين مراسم است که قداست خون شهيدان را مي توان نگه داشت.

شهيد محمدرضا رحمتي احمدآبادي ( 1362-1342 اردکان )

از عموم امت انقلابي و قهرمان پرور مي خواهم خدا را از ياد نبرند و خدا را نصب العين خود قرار دهند که ما هر چه داريم از اوست. ثانياً وحدت و يکپارچگي را که بين اقشار مختلف مردم وجود دارد، همچنان در ميان خود حفظ نماييد که شکست شما روزي است که بين شما جدايي بيفتد. امام را فراموش نکنيد که همه پيروزي هاي سياسي و نظامي ما مديون رهبري هاي آگاهانه و قاطعانه اين ابرمرد است.

شهيد مصطفي رحمتي ( 1361-1346 خميني شهر )

اي مردم مبارز حزب الله! خداوند شما را ياري کند که با مالتان و با جانتان، اسلام و رزمندگان اسلام را ياري مي کنيد. امام را دعا کنيد؛ هميشه پيرو خط او باشيد؛ رؤساي مملکتي را دعا کنيد و خلاصه وحدت و همسبتگي خود را حفظ کنيد که شما پيروزيد.

رحيمي، مهدي ( 1363-1347 تهران )

مادر! در موقع دفن من در مورد منافقين که در لباس اسلام هستند، صحبت کنيد و بگوييد: زهي خيال باطل! اين انقلاب همه را مي شويد؛ کسي نمي تواند از آن استفاده کند و بگو اين آيه را « و اعتصموا بحبل الله جميعا و لاتفرقوا » (17) خوب گوش کنيد؛ وحدت [را حفظ کنيد و] امام را تنهام نگذاريد.

شهيد مسلم رزاقي اردستاني ( 1362-1339 اردستان )

برادران عزيزم! هوشيار باشيد [که] دشمن از اسلام و پيامبر و شيعه علي بودن مي ترسد؛ از اسلام ابوجهل و ابولهب باکي ندارد؛ حتي هميشه دشمنان اسلام پشتيبان ابوجهل ها بوده اند؛ حفظ اين انقلاب در گرو پيروي ( در عمل ) از امام خميني و ايثار در راه اين انقلاب و وحدت يکپارچه شماست.
..... اسلام و امام را فراموش نکنيد؛ از مرگ و زندگي نهراسيد که همه به دست خداي قادر متعال است؛ از گفته هاي پرمحتواي امام خميني که از قرآن نشأت گرفته و در عين سخنان گران قدر پيامبر بزرگ اسلام، محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) است، عملاً پيروي کنيد و قدر اين پير جماران (18) را بدانيد که تنها راه پيروزي اسلام و مستضعفين بر مستکبرين در اين زمان، اطاعت آگاهانه از امام، وحدت و آگاهي و هوشياري شماست.

شهيد مرتضي رستمي نيم چاهي ( 1365-1346 نکاء )

پيامي به برادران حزب الله دارم [و آن] اين است:.... در کارهايتان زيرک و استوار [باشيد] و در رفتار و اعمالتان تقوي را در نظر بگيريد و همواره صبور باشيد و آن هايي که به شما تهمت هايي مي زنند، شما براي رضاي خدا چيزي نگوييد و وحدت را حفظ کنيد. وحدت را مي گويم، ولي نه وحدتي که مانند اين باشيد که چشم هايتان را روي هم بگذاريد و هنگامي که باز مي کنيد، ببينيد در رأس کارها کساني غيراسلامي آمده اند؛ پس هوشيار باشيد و در خط مستقيم ولايت فقيه حرکت کنيد....
و حال توصيه اي به برادران ديني ام [دارم]، برادران! امام را تنها نگذاريد که دشمن منتظر همين است تا ضربه خود را بزند. تا امام را داريد، فکرتان راحت باشد و کمال ياري را به او بکنيد. ديگر اينکه، وحدت خود را همان طوري که امام فرموده اند، حفظ کنيد. برادران من! به خدا امام همه چيز را مي داند.

شهيد محمدرضا رسول زاده ( 1361-1309 تهران )

سلام بر شما همرزمان شجاع و صبور و انقلابي ايران. بدانيد که شما اميد اسلام هستيد. شما ياري دهنده دين خدا هستيد و خداوند منت بزرگي بر دوش شما مردم ايران گذاشته؛ پس سعي کنيد اين وحدت و همبستگي و اين نعمت بزرگ را که خداوند به شما عطا کرده، به نحو احسن انجام دهيد و امام امت را تنها نگذاريد.

شهيد ميرزا علي اکبر رشيدي ( 1363-1342 سميرم )

همشهريان عزيز و گرامي! وحدت را به رهبري امام امت و تبلور اسلام راستين حفظ کنيد که نابودي دشمنان در گرو آن است و براي رفتن و برپايي هر چه با شکوه تر دعاها [ي] کميل و توسل و ندبه و جلسات قرائت و تفسير قرآن و نماز جمعه سستي نکنيد که راه سعادت و خودسازي ما در گرو اين سري برنامه هاست.

شهيد مقتدي رضاوند ( 1363- 1348 قم )

سروران عزيز و گرامي! به ملتم و به کشورم و به رفقايم بگوييد که پيام تمام شهدا [اين] بوده و هست: پشتيباني از ولايت فقيه [بکنيد] و هرگز امام عزيز، اين اسوه انقلاب را تنها نگذاريد و در تداوم هر چه بيشتر اين انقلاب جهاني بکوشيد تا آن را به کمک و امدادهاي الهي به انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) متصل نماييد و در همه ابعاد با وحدت و يکپارچگي عمل کنيد و از تکروي و نفاق بپرهيزيد تا مديون خون شهدا نباشيد و در انجام اين رسالت الهي موفق و مؤيد باشيد ان شاءالله.

شهيد مهدي رضاييان ( 1365-1348 تهران )

به شما توصيه مي کنم که قبل از اينکه خشم خدا شما را فراگيرد، به سوي حق بياييد و خود را تسليم خدا کنيد و در آخر مي خواهم که با رهبري امام خميني و با وحدت با مردم حزب الله، يکصدا و يکدست، با ظالميني چون بعثيون عراق، اسراييل، آمريکا، شوروي و ديگر همدستان اين ها بجنگيد و از مرگ در اين راه هراس نداشته باشيد که مرگ باعزتي است.

شهيد محمدرضا رمضاني برمي ( 1362-1346 شهرري )

وحدت و همبستگي بين خودتان را مثل اوايل انقلاب حفظ کنيد که با اين کار، [يعني] پشتيباني و ياري امام امت و وحدت بين خودتان و با توکل بر خداوند مي توانيد بر تمامي مشکلات فارغ آييد.

شهيد مسعود رمضاني ( 1361-1343 اصفهان )

و پيامي که به امت شهيدپرور دارم، اين است که پيرو خط امام باشيد و در کوچه و خيابان از هم فرار نکنيد. دل ها را همه با هم يکي کنيد و وحدت خود را حفظ کنيد. به روحانيت مبارز احترام بگذاريد. اي مردم در صحنه! مشت ها را گره کنيد و محکم به دهان منافقين شرق و غرب بکوبيد.

شهيد عباس روستا ( 1365- 1343 فيروزآباد )

سلام بر روح الله، اسوه تقوي و ايمان و شجاعت که اين انقلاب را با رهنمودهاي خويش و وحدت و انسجام امت به پيش مي برد.

شهيد عباس روشني ( 1364-1342 آران و بيدگل )

از امت حزب الله مي خواهم که وحدت کلمه را حفظ کنيد و در صحنه حاضر باشيد؛ پشتيبان ولايت فقيه و امام و فقيه عالي قدر و انجمن اسلامي و بسيج باشيد.

شهيد محمدقاسم رياحي ( 1359-1340 بندرگز )

من به پدر و مادر و تمام برادران و خواهران سفارش مي کنم که انگيزه همه، اداي تکليف شرعي باشد و [از] انقلاب هيچ گونه توقع در دنيا نداشته باشيد؛ ببينيد انقلاب و اسلام از شما و ما چه مي خواهد؟! وحدت را حفظ کنيد؛ امام را تنها نگذاريد و رهنمودهاي امام عزيزمان را عمل نماييد.

شهيد محمدرضا زارع شاهي ( 1362-1343 کرج )

شما اي امت اسلامي! مبادا وحدت خود را از دست دهيد و اگر وحدت که يک امر بسيار مهم و حياتي در تمام زمان ها مخصوصاً در اين زمان است، از بين برود، اسلام ضربه بسيار زيادي مي خورد که قابل جبران نيست و شما در پيشگاه حق تعالي مسئول هستيد مخصوصاً در اين زمان که اسلام شديداً به ياري شما احتياج دارد و شما اگر وحدت هم داشته باشيد، ولي رهبري که وحدت شما را در جهت اسلام راهنمايي کند داشته باشيد، باز هم اسلام ضربه مي خورد و در اين زمان که رهبر عظيم الشأني چون امام خميني را داريد، قدر نعمت را بدانيد و مدام در نماز و دعاهايتان براي امام ادعا کنيد و به سخنان ايشان که برخاسته از قرآن است، توجه بسيار داشته و تمام آن ها را به گوش جان شنيده و عمل کنيد، چون ولايت فقيه حکم خدا و قرآن است.

شهيد محمدکاظم زارع شحنه ( 1362-1345... )

از شما مسلمانان مي خواهم امام را تنها نگذاريد و اين سنگر آزادي و عدل و حامي مستضعفان را حمايت کنيد و دست در دست هم، با وحدت آهنين خود، با قدم هاي استوار برخيزيد و امر جهان خود را به جاي آوريد و از جنگ و شهادت نهراسيد و بر شيطان هاي غرب و شرق و اسرائيل جنايتکار بشوريد و دست اين خون آشامان را از سر کشورهاي اسلامي کوتاه کنيد و راه را براي دست يافتن به کربلاي حسين و به زمين مقدس قدس هموار سازيد.

شهيد رضا زين ساز ( 1362-1342 کاشان )

وصيت و نصيحتي به امت حزب الله: اي امت حزب الله! وحدت خود را حفظ کنيد و تمامي دستوران حضرت امام را رعايت کنيد که يکي از دستوران رعايت قوانين حاکم بر حکومت جمهوري اسلامي است.

شهيد مصطفي زينلي ( 1359-1337 آشتيان )

پيامي بر کليه مردم دارم و آن اينکه اي مردمان! وحدت خود را حفظ کنيد و وحدت کلمه [را] که پشت دشمن را به خاک سياه مي نشاند، از دست ندهيد؛ با گوش شنوا، گوش به حرف رهبر انقلاب داده که به خدا سوگند ايشان نائب بحث امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) اند.
ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. سوره آل عمران؛ آيه 103
2. در اصل وصيت: بگويند
3. در اصل وصيت: طپنده
4. در اصل وصيت: باشي
5. در اصل وصيت: توطعه هاي
6. در اصل وصيت: و به
7. در اصل وصيت: ما از
8. در اصل وصيت: تو
9. در اصل وصيت: که
10. در اصل وصيت: جوانانشان.
11. در اصل وصيت: هستيد
12. در اصل وصيت: استنمار
13. سوره بقره؛ آيه 156
14. در اصل وصيت: عظمي
15. در اصل وصيت: باشيد
16. در اصل وصيت: براي تا
17. سوره آل عمران؛ آيه 103
18. در اصل وصيت: پير جوان

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب، (1391) وحدت «دفتر چهارم» گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (7)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط