سيري در وصيت نامه ي شهدا

حفظ وحدت و تبعيت از ولايت (4)

مسلمان ها! همان گونه که ما اينجا در جبهه مي جنگيم، شما نيز با منافقين و جنود شيطان مبارزه و جهاد کنيد؛ با وحدت خودمشت محکمي بر دهان ياوه گويان بزنيد و پيرو اسلام و رهبر عظيم الشأن، خميني عزيز باشيد و از خط امام که
شنبه، 29 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حفظ وحدت و تبعيت از ولايت (4)
 حفظ وحدت و تبعيت از ولايت (4)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده





 
سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد محمدحسين کلبي شالي ( _1366-1348 تاکستان )

مسلمان ها! همان گونه که ما اينجا در جبهه مي جنگيم، شما نيز با منافقين و جنود شيطان مبارزه و جهاد کنيد؛ با وحدت خودمشت محکمي بر دهان ياوه گويان بزنيد و پيرو اسلام و رهبر عظيم الشأن، خميني عزيز باشيد و از خط امام که همان خط اصيل اسلام است، منحرف نشويد.

شهيد محمدعلي کياني ( 1362-1338 فلاورجان )

و اما چند سفارشي به شما و همه دوستان و آشنايان و خويشاوندان و خانواده عزيزم: که دست از اسلام و قرآن برنداشته (1) و فرامين امام را يکايک اطاعت کنيد.
بين همديگر وحدت ايجاد کنيد و چيزي که باعث اختلاف مي شود، از آن دوري کنيد. مبادا امام را تنها بگذاريد و تا آخرين مرحله با او همگام و هم قدم باشيد.
جنگ را ادامه بدهيد که باعث تشويق جنگ افروزان شرق و غرب نشود.

شهيد مرتضي لاکي ( 1360-1338 تهران )

از پدر و مادر و برادران و خواهران خود مي خواهم که درباره اينکه شهيد شده ام، گريه نکنيد؛ به اين دليل [که] اگر گريه کنيد نه تنها مرا ناراحت مي کنيد، بلکه دشمنان انقلاب را شاد مي کنيد؛ پس يکايک شما را قسم مي دهم که گريه و زاري کاري از پيش نمي برد، فقط بايد بين شما مسلمانان، وحدت و يکپارچگي وجود داشته باشد و تمامي حرف رهبر را مورد قبول قرار دهيد و پشتيبانان رهبر و علماي دين باشيد.

شهيد مراد لراوند ( 1366-1347 نهاوند )

امت حزب الله! برادران و خواهران حزب الله و مبارز! راه شهدا را ادامه دهيد و احترام خانواده هاي شهدا را داشته باشيد و به کودکان شهدا احترام بگذاريد و پشتيبان ولايت فقيه باشيد که همان ولايت الله بر شماست و وحدت را بين هم حفظ کنيد که حرف اماممان همين بوده؛ نکند حرفي بزنيد که موجب ناراحتي امام شود و انقلاب اسلامي را به جهان صادر کنيد و موقع نماز، امام و ياران امام و رزمندگان اسلام را دعا کنيد، ان شاءالله خدا نگه دارتان باد.

شهيد مصطفي ماجدي ( 1362-1344 تهران )

امت اسلامي! صبور و شکيبا و شاکر و بااستقامت باشيد و به آنچه کرديد و گذشت، نينديشيد تا مانع [شما] شود و به آنچه حق را نگه مي دارد، بينديشيد و ايثار کنيد که تداوم انقلاب از به صحنه آمدن و پشتيباني شما تحقق مي پذيرد.
همه با روح وحدت و ايمان، پيرو فرمان خدا و رسولش و ائمه ي معصومين و ولايت فقيه باشيد. هرگز راه اختلاف و تنازع [را] که موجب تفرقه در اسلام است، نپوييد که در اثر تفرقه، ضعيف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد.
يکدل در راه خدا پايدار و صبور باشيد که خدا هميشه با صابران خواهد بود.

شهيد مهدي مافي ( 1360-1343 قزوين )

ملت مبارز ايران! پشت سر امام خود حرکت کنيد و با وحدت کلمه، با هم منسجم شويد که تمام دشمنان را اين (2) دو سلاح شکستند: رهبري صالح، وحدت؛ (3) و از اين اعدام ها و کشتارها نترسيد؛ زيرا بهشتي از حمزه (4)، عموي پيامبر بالاتر نبود. پيامبر ياران خود را در راه اسلام [دادند] تا اسلام باقي بماند. من از شما ملت رزمنده و مسلمان به عنوان فرزند کوچک مي خواهم که دست از امام نکشيد و هميشه گوش به فرمان او باشيد تا بتوانيد اين منافقان را که از شيطان بدترند، شکست دهيم و مزدوران خارجي آلت دست آمريکا را نابود سازيم.

شهيد محمدحسين محبي باغستان ( 1375-1351 فردوس )

سپاس خداوند متعال را که اين توفيق را نصيب ملت ايران کرد که با راهنمايي امام امت، خميني عزيز و با وحدت در پرتو اسلام بتوانيم اسلام راستين را در جهان نشان بدهيم.

شهيد محمود محسني دهنوي ( 1360-1341 خميني شهر )

پيام اين سرباز بسيار حقير و کوچک اسلام و مسلمين اين است که مگر نبود [که] ما با سه قدرت پيروز شديم: مکتب، (5) ولايت فقيه [و] وحدت کلمه. مکتب به ما مي گويد تمام الهه ها را کنار بگذاريد و در مقابل، فقط و فقط به خاطر خداي يگانه مجاهدت (6) کنيد؛ جهاد اصغر و جهاد اکبر؛ جهاد اکبر با خويش است و جهادي است بزرگ و طاقت فرسا و اگر در اين جهاد پيروز شديم، در جهاد اصغر [نيز] پيروزيم و اما اطاعت از ولي امر ( ولايت فقيه ) اطاعتي است نه کورکورانه، بلکه از روي آگاهي و بينش کامل و اين را مي توان در امام زمانه، خميني کبير جستجو کرد و بدون تظاهر و شعار، اطاعت بدون قيد و شرط کرد؛
امامي که هر چه مي خواهد به خاطر اسلام و هر چه مي گويد براي تحقق توحيد ( لا اله اله الله ) است؛ از ملت ايران مي خواهد که فقط و فقط اطاعت از فرامين امام خويش کنند بدون تظاهر و ريا؛ و وحدت کلمه که لازمه اش با هم بودن و فاني شدن در مکتب است [را] حفظ نمايند.

شهيد موسي محسني ( 1365-1343 قائم شهر )

در مورد انقلاب اسلامي به چند نکته بايد توجه شود: 1- اسلامي بودن انقلاب حفظ شود؛ 2- ايمان و تقوا؛ 3- شناخت و آگاهي؛ 4- رهبري؛ 5- وحدت؛ 6- دانشگاه و تخصص.
ما بايد روحانيت مسئول و مبارز و آگاه خط امام را شناسايي و پشت سر آن ها حرکت کنيم و بازوان قوي براي آن ها باشيم. اگر تاريخ را مطالعه کنيم، مشاهده مي کنيم [که] يکي از گرفتاري هاي بزرگ مسلمين، تفرقه و جدايي بوده است.
نيروهاي خط امام بايد متوجه باشند که دشمن زياد دارند و سعي کنند روي اشخاص، زياد تعصب نداشته باشند و بلکه روي حق تعصب داشته باشند.

شهيد مهدي محسني ( 1365-1348 قم )

اي امت بي باک! کلمه توحيد را با وحدت کلمه، در سرتاسر گيتي به اهتزاز درآوريد و با اتحاد خود، پوزه تفرقه افکنان و منافقان و دشمنان و مستکبران را به زمين بماليد و وحدت کلمه شما در اطاعت محض از امام امت مي باشد و بدانيد که تفرقه شما، باعث انحطاط و سقوط شما و انقلاب خواهد بود. اي برادرانم و اي جوانان! به جبهه ها روانه شويد و به نداي امام لبيک گوييد و او را حامياني نيکو باشيد و سعي کنيد هر ماه با درس، جبهه را نيز داشته باشيد.

شهيد محمدرضا محمدخان بربري ( 1362-1340 کاشان )

پيامي براي امت مسلمان: پيام من پيام همه شهدا است: آرزو دارم که امام را تنها نگذاريد؛ جبهه ها را خالي نکنيد؛ وحدت کلمه را حفظ کنيد؛ نگذاريد قلب تپنده (7) و لطيف اين ملت ناراحت نشود و تو را به خدا امام و روحانيت را تنها نگذاريد و به دشمنان اجازه مخالفت ندهيد.

شهيد مرتضي محمدي فرد ( 1365- 1346 خميني شهر )

خداوند متعال براي هدايت و رهبري مردم 124 هزار پيامبر را فرستاد و همگي آنان زحمات و ناراحتي هاي زيادي را تحمل کردند تا اينکه بتوانند احکام اسلام را در قالب حکومت اسلامي در جامعه پياده کنند، ولي هيچ کدام به صورت کامل نتوانستند که اين کار را انجام دهند و تشکيل حکومت اسلامي بدهند، به جز پيامبر خاتم، حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) که با هزاران خون دل خوردن و از دست دادن ياران بسيار عزيزي چون حمزه سيدالشهدا، در مدت 23 سال توانست تا اندازه اي بين مسلمين وحدت ايجاد کند و يک حکومت اسلامي را به وجود آورد (8)، ولي به علت اينکه در زمان حيات رسول خدا، مردم به مسئله رهبري آينده و ولايت امر، توجه زيادي نداشتند و از حضرت علي (عليه السلام) که به طور مکرر از طرف پيامبر به عنوان جانشين خود مطرح شده بود، پشتيباني نکردند و در نتيجه باعث شد که بلافاصله بعد از رحلت رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم)، منافقين و رهبرتراشان حيله گر از اين غفلت مردم مسلمان استفاده کرده و سقيفه اي به وجود آوردند و خلافت مسلمين را که حق مسلم حضرت علي (عليه السلام) بود، غصب کردند و از همان جا شکافي عميق در اسلام به وجود آمد و انحرافات و بدعت ها و در دين شروع شد و همين مسئله سقفيه و تعيين کردن رهبر ناشايستي براي حکومت بر مردم و کنارگذاشتن حضرت علي (عليه السلام)، باعث شد که زحمات 124 هزار پيامبر و 23 سال خون دل خوردن پيامبر به هدر برود و حضرت علي (عليه السلام) و امام حسن (عليه السلام) و امام حسين (عليه السلام) و ياران باوفايش به شهادت برسند و اهل بيت او هم به اسارت بروند.
- امت حزب الله!.... اين منافقان داخلي در هفته وحدت، نغمه شوم تفرقه سر مي دهند... وظيفه شما در مقابل اين حرکات اين است که اين منافقان را به مردم بشناسانيد و در مقابلشان موضع بگيريد؛ به آنان ميدان ندهيد و از انقلاب بجا و پراهميت و مجلس خبرگان پشتيباني کنيد.

شهيد مصطفي محمدي فرد ( 1362-1344 خميني شهر )

خدايا! تو شاهد باش که جز براي رضاي تو قدمي برنداشته و تمامي هدفم پاسداري از اسلام و خون [شهدا است]؛ [پس اي امت!] يار و ياور او ( امام ) باشيد و شما بايد پاسداري از خون شهدا بکنيد و راهشان را ادامه دهيد و وحدت خود را حفظ کرده و همه با هم اسلام را ياري کنيد و شما اي جوانان و آن هايي که قدرت داريد! به نداي هل من ناصر ينصرني امام، لبيک بگوييد و به جبهه ها برويد و اسلحه شهدا را بر دوش بگيريد و مبارزه خود را آغاز کنيد تا اين جنگ به نفع اسلام پيروز شود.

شهيد محمدي محمدرضا ( 1360-1335 مبارکه )

اميدوارم با پشتکاري خستگي ناپذير ملت شجاع و قهرمان ايران، به فرمان ابراهيم زمان لبيک گوييم و هر چه زودتر با رهنمودهاي ايشان تمام ابرقدرت هاي شرق و غرب و مزدوران داخلي شان را با اتکال (9) به خداوند مستضعفين و وحدت مسلمين در هم خورد کنيم.

شهيد محمود محمدي ( 1361-1331 خميني شهر )

از شما مردم مي خواهم که سخنان امام امت را مرتب گوش کنيد و هميشه با هم باشيد و وحدت داشته باشيد تا در کارها پيروز شويد.

شهيد مصطفي محموديان ( 1364-1343 اصفهان )

چند کلمه اي را به عنوان وصيت براي شما مردم شهيدپرور مي نويسم، شايد که مورد توجه آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) قرار بگيرد: اي مردم ايران! اگر شما تمام وصيت نامه هاي شهدا را بخوانيد، در تمام آن ها توصيه شده است. که شما پشتيبان امام و فقيه عالي قدر باشيد؛ قرآن، اين کتاب آسماني را بخوانيد و در زندگي خود به عمل درآوريد؛ وحدت خود را حفظ کنيد و در نمازهاي جمعه و جماعات شرکت کنيد و وصيت اين جانب هم، همين است؛ اگر شما به اين گفتار عمل کنيد، محققاً مورد رحمت خداوند تبارک و تعالي خواهيد گرفت.

شهيد محموي مختاري ديناني ( 1365-1339 خميني شهر )

چند نکته اي را سفارش مي کنم:
1- از همه دوستان و آشنايان عاجزانه مي خواهم که مرا حلال کنند و برايم دعا کنند و براي شادي روحم فاتحه بخوانند.
2- هميشه گوش به فرمان رهبر انقلاب باشيد و به امام عزيزمان و فقيه عالي قدر و رئيس جمهور و رئيس جمهور شوراي اسلامي دعا کنيد.
3- از اختلافات جداً پرهيز کنيد و با وحدت و برادري، مشت محکمي بر دهان ياوه گويان بزنيد.
4- پشتيبان ولايت فقيه باشيد و بدانيد اين انقلاب، [انقلابي] اسلامي و الهي است و تمام مکر و حيله دشمنان به خودشان برمي گردد...

شهيد محمدحسن مرادي کشک آبادي ( 1363-1341 زنجان )

اي مردم حزب الله و اي کساني که خود را پيرو ولايت فقيه مي دانيد؛ بپرهيزيد از نفاق و دودستگي که اگر خداي نکرده روزي برسد که وحدت از ميان مسلمين رخت برنبدد، بايد فاتحه اسلام را بخوانيم و آن روز، روز شادي ابر قدرت هاست؛ پس با پيروي از نداي الهي به ريسمان الهي چنگ زده و پراکنده نشويد و دست به دست هم داده و با اطاعت کامل از اين مدير زمانه، امام امت را در راه پيشبرد انقلاب اسلامي و صدور آن بر اقصي نقاط جهان و شناساندن اسلام واقعي به دنيا، کوشا باشيد و از دامن روحانيت متعهد جدا نشويد که به گمراهي مي افتيد.

شهيد محمد مهدي مروج ( 1360-1339 همدان )

با تهيت به ملت غيور و شجاع و شهيد پرور ايران که با انتخاب خط امام، خود را در صف مرصوص امت اسلامي به رهبري امام خميني قرار دادند و خود را يکپارچه و با وحدتي بي نظير، سدي بر سر راه ابر قدرت هاي جهانخوار شرق و غرب و امپرياليسم و صهيونيست بين الملل [قرار دادند]؛ ملتي بيدار و هوشيار و متعهد و مقاوم، مقابل عوامل خرابکار بين الملل که در زمان ما به صورت مکتب هاي الحادي (10) و مادي و چپي و چپگراهاي پيشرو و منافقين و مترقيون مي باشد.
برادران و خواهران من!.... روي سخنم با شماست؛ تنها ريسمان الهي براي رسيدن به معبود، خط امام روح الله است؛ همان خطي که در طول تاريخ، ابراهيم و موسي و عيسي و حضرت محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) براي پياده کردن (11) آن ها، با نمروديان، با فرعون ها، با ابوسفيان ها که تماماً در خط الحادي (12) شرک و در خط مقابل خط الهي ايستادند، مبارزه کردند و اکنون امام روح الله براي پياده کردن همان خط سلسله پيامبران الهي، به نبرد و مبارزه برخاسته و اکنون شما موظفيد به نداي اين سلاله پاک پيامبران بزرگ الهي (13) لبيک گفته و [نداي وحدت] سر بدهيد و با خطوط طاغوتيان (14) زمان، طاغوتان خط پول و جنسيت، نمروديان حاضر در تاريخ زمانمان، [يعني] بني صدرها، رجوي ها [و] شرق و غرب، به رهبري و فرماندهي امام عزيز و امتمان، به مبارزه برخيزيد و فراموش نکنيد تا زماني که ابرقدرت ها با شما مي جنگند و تنها براي مبارزه انقلاب شما اصالت (15) دارند، وحدت و يکپارچگي شماها لازمه نبرد مسلمين و مستضعفين جهان بر عليه طغيانگران مي باشد.

شهيد محمدرضا مصلي نژاد ( 1365-1340 فسا )

امت شهيد [پرور] اسلام! هم اکنون دشمنان اسلام براي ضربه زدن به انقلاب ظلم ستيزتان که در حال جهانگير شدن است، در باطل خودشان به وحدت رسيده اند. بر امت اسلام که گرد محور ولايت فقيه بچرخند و اسلام عزيز را از گرداب هاي کفر و نفاق نجات دهند. بر شما امت سلحشور اسلام باد که در حق خودتان بيشتر با هم باشيد و بينتان صفا و صميمت صلح و آشتي و مهرباني اتحاد و مودت موج زند.... هميشه و در همه حال وحدت را حفظ کنيد و با وحدت و يکپارچگي تان استکبار را به عزا نشانيد. از خدا بترسيد و سخن تفرقه انگيز نگوييد.

شهيد مرتضي مفاخري ( 1366-1340 تهران )

ملت قهرمان ايران! خداوند شما را انتخاب کرد و بر شما منت گذاشت تا دين او را در زمين حاکم گردانيد و زمينه را براي حجت حق آماده سازيد تا مستضعفين بر مستکبرين پيروز شوند؛ حرکت ما براي رضاي خداوند است؛ نبايد از هيچ قدرتي ترسيد، بلکه استوار، همان گونه که تاکنون بوده ايد، وحدت خود را حفظ کنيد و در زير سايه ولايت فقيه و براي تداوم انقلاب بکوشيد؛ قدر رهبري که جز لطف خدا هيچ چيز ديگري نيست را بدانيد و خداي نکرده حرکتي انجام ندهيد که قلب او را ناراحت کنيد؛ او نماينده امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است.

شهيد محمدرضا مقتدايي ( 1362-1342 اصفهان )

يک سخن دارم با اين امت شهيدپرور، همان امتي که فرزندانش در جبهه هاي نبرد ايمان با کفر جان فشاني مي کنند و پدران و مادرانشان پشت جبهه را محکم نگه داشته اند. آن سخن اين است که اولاً امام، اين نعمت عظماي (16) الهي را براي يک لحظه مبادا که تنها بگذاريد. هميشه گوش به فرمان او باشيد و هر چه بر زبان او آيد به جان و دل بشنويد؛ چرا که زبان او لسان الله است. دعاي به جان امام را هرگز فراموش نکنيد. هرگز وحدت خود را که هميشه ضامن پيروزي بوده، از دست ندهيد. روحانيت در خط امام را پشتيبان باشيد و هرگز از تهديدهاي توخالي ابر قدرتهاي شيطاني و بازيچه هاي آن ها هراسي به خود راه ندهيد که خدا هميشه با شماست ان شاءالله.

شهيد محمود مقداديان ( 1362-1342 تهران )

چند جمله وصيت مي کنم:
1- دست از دامان امام و اسلام برنداريد؛ اگر چنان شود، همان بر سرتان خواهد آمد که بر سر کوفيان آمد.
2- براي بقاي عمر و سلامتي امام دعا کنيد.
3- نگذاريد عده اي فرصت طلب، خون شهدا را پاي مال کنند.
4- ظلم را سرکوب کنيد، در هر کجا که باشد.
5- برادران بشتابيد که حق گرفتني است و دادني نيست.
6- ملت انقلابي ايران! وحدت را حفظ کنيد که زمان بيچارگي ما سر مي رسد که تفرقه بين ما زياد بشود.

شهيد محمدحسين مقدم ( 1361- 1346 يزد )

من کوچک تر از آنم که شما ملت شهيدپرور را اندرز دهم، ولي من شما را به چند چيز راهنمايي مي نمايم:
1- هميشه در راه رضاي خدا و رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) و ائمه ي معصومين (عليهم السلام) و ولايت فقيه قدم برداريد و براي خشنودي خدا از هيچ کاري دريغ نفرماييد.
2- اينکه هميشه در صحنه باشيد و رهبري بر حق خود، خميني عزيز را ياري دهيد و اگر اين منافقين و دشمنان اسلام خواستند لطمه اي به انقلاب بزنند، شما با وحدت کامل توطئه هاي آن ها را نابود سازيد.

شهيد محمدعلي موسيوند ( 1361-1340 تويسرکان )

برادران و خواهران و پدران و مادران!..... رسول خدا و امامان را اطاعت کنيد و همچنين نائب آنان، امام خميني را؛ اوست که امام [و] رهبر ماست و ما پيرو او هستيم و از او اطاعت مي کنيم و فرمان او را قبول مي کنيم و او را تنها نگذاريد که دوباره آمريکا و شوروي دست به سوي شما نگذارند و شما را به رهبري خود نکشند و از اطرافيان امام اطاعت کنيد که آن ها يار وفادار کساني هستند که امام آن ها را تأييد مي کند و وحدت شما هر چه بيشتر و مستحکم تر باشد و شعارتان الله اکبر (17) و رهبرتان خميني باشيد و پيرو اسلام باشيد؛ شما هميشه پيروزيد و هيچ گاه [کسي] نمي تواند بر شما زور گويد و شما را شکست بدهد.

شهيد محمد علي مهرابي کوشکي ( 1362-1335 خميني شهر )

باري، برادران و خواهران!... نکته اي که مي خواهم بگويم، اين است که گوش به حرف دشمنان و تفرقه اندازان ندهيد و همچنان وحدت خود را حفظ کنيد. قدر امام امت، خميني بت شکن را بدانيد و گوش به فرمان او باشيد. قدر علمايي که به اسلام خدمت مي کنند را بدانيد و کساني که مي خواهند روحانيت مبارز را سرکوب کنند، اهميتي به آن ها ندهيد و آن ها را سر جاي خودشان بنشانيد.

شهيد محمود مهمان نواز ( 1361-1334 آران و بيدگل )

اي مردم! اولين پيامي که من به عنوان يک شهيد با شما دارم اينست که پيرو فرمايشات امام عزيز باشيد که حرف او حرف پيامبر و در نهايت حرف خداست و بعد از آن قبول ولايت فقيه و پيروي از آن و همچنين دوست بداريد روحانيت مبارز و آگاه را و دشمنان اين قشر از جامعه، بدانند که مخالفت با روحانيت، مخالفت با امام است و در نهايت مخالفت با خداست و مطلب مهم ديگري که هست، وحدت است؛ در سايه وحدت و ايمان خواهيم توانست با آمريکاي جهانخوار مبارزه کنيم و اگر متفرق باشيم، کاري از پيش نخواهيم برد « واعتصموا بحبل الله [جميعا] و لاتفرقوا » (18).

شهيد محمدرضا ميرکو ( 1361-1342 سمنان )

دوستان عزيز! مسجد و نماز سنگر است و سنگر را ترک نکنيد. با هم اتحاد داشته باشيد تا انقلاب به پيروزي کامل برسد. [گوش] به فرمان رهبر عزيز و کبير انقلاب باشيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد و نگذاريد خون شهيدان پاي مال شود و راه شهيدان را ادامه دهيد.

شهيد ميرجهان ناصري ( 1360-1340 گچساران )

برادران و خواهران! شما را به خدا سوگند، گفتارهاي امام را تحليل کنيد و روي آن ها عمل کنيد؛ وحدت را حفظ کنيد؛ زيرا هيچ صحنه اي دردناک تر از اين نمي تواند باشد که دشمنان در يک صفوف بر عليه جمهوري اسلامي بشورند، ولي ما پراکنده؛ پس چه بهتر که مسلمان و برادر و برابر باشيم.

شهيد محمد علي ناظمي نارگاني ( 1366-1349 بافق )

سخني با ملت شهيدپرور: قدر اين انقلاب را که با خون هزاران هزار شهيد به دست آمده، بدانيد و امام امت، خميني کبير را تنها نگذاريد؛ وحدت خود را حفظ کنيد؛ اختلافات جزئي را کنار بگذاريد و پشتيبان روحانيت باشيد.

شهيد محمدمحسن ناهيدنژاد ( 1361-1345 برخواروميمه )

برادران و خواهران غيور و شهيدپرور ايران! از خط امام دور نشويد؛ از اسلام و مسلمين جدا نشويد و وحدت خود را حفظ کنيد؛ امام عزيزمان را دعا کنيد و از درگاه خداوند بخواهيد رهبرمان را طول عمر و سلامتي دهد.

شهيد مسعود نشاطي ( 1365-1344 تهران )

بايد سخنان رهبر عزيزمان را با دل و جان گوش فرا دهيم؛ رهبري که راه ائمه و پيامبران الهي را دنبال مي کند و دلسوز ملت است. به گفته امام، [بايد] وحدت داشته باشيم؛ وحدتي استوار و محکم که هيچ دشمني چه خارجي و چه داخلي نتواند در امر مقدس شهدا که همانا دفاع از اسلام است، رخنه کنند و بخواهند افکار شيطاني خودشان را عملي کنند؛ بنابراين ما هم بايد ان شاء الله وحدت اسلامي مان را حفظ کنيم.

شهيد محمدحسن نعمت اللهي ( 1365-1344 آباده )

توصيه من به تمام کساني که پيام من به آن ها مي رسد، اين است که امام امت را ياري کنند؛ چون ياري کردن و اطاعت از او، اطاعت از امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است و نافرماني او، نافرماني امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است و با وحدت کلمه، مشت محکمي بر دهان منافقين و مزدوران وابسته به شرق و غرب بزنيد و سعي کنيد شعار شما توأم با عمل باشد؛ چون ما وارث خون هزاران شهيد هستيم.

شهيد مهدي نوابي ( 1361-1342 اصفهان )

دوستان و آشنايان! با يکديگر وحدت داشته باشيد و تا خون در رگ شماست، از اسلام دفاع نماييد و قدر اين نعمت بزرگ را بدانيد و اينکه خداوند يک چنين رهبر دلسوز را به شما ارزاني داشته، قدرداني کنيد و ناسپاسي نکنيد که نسل آينده به شما لعنت مي فرستند و از خون شهيدان پاسداري نماييد و رهبري را که چندين سال است آزمايش شده، به ديگران نفروشيد و براي او ارزش فوق را قائل باشيد و به پيام هاي پيامبرگونه امام امت توجه کنيد و آن هايي که هنوز از خواب غفلت بيدار نشده اند، بيدار شوند.

شهيد محسن نورصالحي ( 1360-1341 تهران )

هدف من از جبهه رفتن، اينست که به کمک ديگر برادران و با وحدت يک امت اسلامي، به ياري کساني بشتابيم که در زير باري از ظلم و جنايت زندگي مي کنند و فرمايشمان چنين است: « رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا ». (19)....
اي امت! بدانيد تنها راه سعادت، اطاعت کامل و مخلصانه از « ولايت فقيه »، اين بزرگ ترين سمبل عيني وحدت انقلابي است که ريشه در قلوب يک ميليارد مسلمان دارد و در تحت رهبري چنين عنصري است که ما از همين نقطه به *(20) ريگان و بني صدر اعلام مي کنيم که اي مزدوران شيطان! به اين جبهه ها بياييد و ببينيد که حتي بچه هاي 13 ساله نيز نيرنگ هاي شما را شناخته و نه تنها سلاح به دوش بر عليه شما مي جنگند، که براي پيروزي اسلام، خود را با نارنجک به زير تانک مي افکنند.

شهيد مهدي نوروزي ( 1365- 1343 تهران )

وحدت و انسجام خود را حفظ کنيد و مطيع فرمان امام باشيد. بايد با نزديکي قلوب مسلمين به يکديگر، صفا و صميمت جاي هر گونه کدورت و کينه و ساير بيماري هاي نفساني را بگيرد و به صورت امت واحده، جامعه را به سوي هدف غايي و نهايي خود سوق دهند. توجه خاصي به مکتب آسماني و انسان ساز اسلام، به جماعت مسلمين، به خصوص در مورد اعمال عبادي از قبيل نماز جماعت و جمعه و مناسک حج کنيد.

شهيد مرتضي نيک خواه ( 1364-1347 خميني شهر )

اي مردم! من از شما مي خواهم که وحدت کلمه و يکپارچگي خود را در برابر کليه قدرت هاي بزرگ و کوچک حفظ کنيد و در هر زمان پشتيبان ولايت فقيه باشيد و سخنان او را از گوش دل بشنويد و مواظب باشيد حالات معنوي از شما بيرون نرود.
.... و در آخرين وصيت به شما اي پدرم! مادرم و برادرانم و خواهرانم! خويشاوندانم! دوستان و رفقا و همکلاسي هايم و اي همه آن هايي که نشانه اي از انسانيت در شما هست! اين است که وحدت کلمه را حفظ کنيد و مطيع و فرمان بر رهبرتان باشيد و از همه کارهايي که موجب از بين رفتن وحدت شما مي شود، بپرهيزيد و در بحث هاي سياسي مواظب باشيد که به بندگان مخلص خدا تهمت نزنيد. وقتي که به چيزي يقين نداريد، نگوييد. هميشه همراه رهبرتان باشيد؛ نه عقب بيفتيد و نه جلو بزنيد که دست و پايتان خواهد شکست.

شهيد محمد نيک خواهي ( 1364-1343 داراب )

شما اي ملت ايران! اي کساني که ايران را به مدينه تبديل نموديد! اي انصار روح الله! درست است که به نحو احسن امام را ياري نموده و مي نماييد، ولي مواظب باشيد؛ مبادا دشمنان اسلام بين شما شکاف ايجاد نمايند و يا وحدت کلمه شما را از بين ببرند. همچنان به ياري امام امت ادامه دهيد و به شدت پشتيبان وي باشيد و هميشه به ياد داشته باشيد که در گمراهي و ظلمت به سر مي برديم و دشمنان اسلام بر ما حکومت مي کردند و خدا را فراموش کرده بوديم و به دنبال شيطان به سوي آتش در حرکت بوديم و اين امام بود که ما را از اين خطر بزرگ نجات داد.

شهيد محمد حسين نيک فر ( 1363-1348 مرند )

پيامي براي دانش آموزان خود دارم: برادران عزيز! ما در سنگر جبهه [مي جنگيم] و شما در سنگر مدرسه به مبارزه عليه شرق و غرب ادامه مي دهيد؛ (21) مواظب حرکات مرموزانه به اصطلاح اين جيره خواران خلق باشيد؛ هميشه و در هر زمان حامي و پشتيبان روحانيت مبارز باشيد؛ مبادا زماني اين قلب تپيده [ملت] را به درد آوريد و مواظب باشيد که مانند اهل کوفه نباشيد؛ شما امروز بت شکن و راه گشا هستيد و مسئوليت شما پاسداري از خون بيش از صد هزار شهيد است و اين مشعل را، وحدت ما و مکتب ما و رهبرمان به دست ما داده است.

شهيد عباس ورشاب ساز ( 1361-1329 خميني شهر )

من وصيت مي کنم به ملت ايران که دست از دامان رهبر برندارند و وحدت خود را حفظ کنند و دنبال خط روحانيت باشند.

شهيد محمدرضا وکيلي اجود ( 1363-1344 بهار )

اي برادران و خواهران! آيا مي دانيد آمريکا براي از بين بردن اين درخت حاضر است حتي تمام مردم جهان را نابود کند؟ پس وحدت خود را حفظ کنيد و به توطئه هاي منافقين گوش ندهيد و نداي « هل من ناصر ينصرني » حسين زمانمان را لبيک گوييد و با تمام وجودتان از روحانيت جان به کف و مبارز و کوشا و لايق (22) حمايت کنيد.

شهيد مصطفي هادي ( 1362-1343 تهران )

آري! آن جلوه که فاني نشود، نور خدا است. آخر ما که تنها نيستيم؛ ما خدا داريم، ما حسين (عليه السلام) داريم، ما امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) داريم و سرانجام، ما رهبري چون خميني داريم و تا زماني که ما وحدتمان را حفظ کنيم و پيرو ولايت فقيه باشيم، هيچ آسيبي به ما نخواهد رسيد؛ همان طور که تاکنون اين موضوع به دنيا ثابت شده است، ما تا آخرين قطره خون ايستاده ايم اگر بدنم در اثر ترکش هاي خمپاره تکه تکه شود، در آخرين نفس خواهم گفت: « خدايا! خدايا! تا انقلاب مهدي خميني را نگه دار. »

شهيد محمدعلي ياوري تبار ( 1365-1346 کاشان )

اي مردم! دست از ياري امام برنداريد؛ امام را ياور و پشتيبان باشيد تا در آن دنيا نزد فاطمه زهرا (سلام الله عليها) روسفيد باشيد. با يکديگر وحدت داشته باشيد.
اختلافات را در اين زمان کنار بگذاريد؛ چون عده اي سوء استفاده کرده و جامعه را به فساد مي کشند.

شهيد مهدي يزدان بخش ( 1361-1338 اصفهان )

شما اي امت هاي محروم و اي مستضعفان ستم کشيده! بايد با وحدت کلمه و انسجام زياد در کنار امام عزيز قرار گيريد و از هر گونه انحرافي که شما را از خط امام دور مي کند، فاصله بگيريد....
محرومين و مستضعفين که از اين [ابر قدرت ها] (23) سيلي خورده اند و هر کدام به نحوي زير چنگال آن ها هستند، بايد از انقلاب اسلامي ايران و رهبري قاطع و شکست ناپذيرش، امام خميني، سرمشق گرفته [و] با هم همدست شده، با وحدت کلمه در راه حکومت (24) اسلامي مبارزه کنند، در غير اين صورت به هيچ وجه نخواهند توانست که خود را از حليه ها و جنايات شيطان بزرگ آزاد سازند؛ « ان الله لايغير (25) ما بقوم حتي يغيروا ما با انفسهم » (26).

شهيد محمد علي يزداني ( !362-1343 برخواروميمه )

من از تمام برادران و خواهرانم مي خواهم که پيرو خط امام باشند که همانا خط اسلام مي باشد و به دستورات او جامعه (27) عمل بپوشانند و از روحانيت دفاع کنند که روحانيت پيشتاز انقلاب بودند و مخصوصاً امام عزيزمان که جانشين امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است... و اگر روحانيت کنار رفتند، وحدت از بين مي رود.. وحدت را حفظ کنيد که وحدت مايه سرفرازي است.

شهيد محمدرضا يگانه ( 1365- 1351 مشهد )

اي ملت شهيد پرور!.... خواهشي که دارم اين است که تأکيد [مي کنم] بر وحدت و يکپارچگي شما، دوري از نفاق و دودستگي، پرهيز از دروغ، غيبت، و شايعه هاي بي اساس و حمايت دولت اسلامي و اهداف صددرصد اسلامي (28) آن؛ مخصوصاً حمايت صد درصد از امام خميني و مراعات حال ايشان؛ مبادا بگذاريد افرادي نادان و منافق، قلب امام عزيزمان را به درد آورند.

شهيد شعبان يوسفي مقدم ( 1365-1344 بردسکن )

اي جوانان عزيز و مؤمنان راه حق و پدران تجربه دار و مادران! شما بدانيد و آگاه باشيد که مي دانم هستيد، تمام اين نعمت هاي خداوند که شامل حال ما گرديده است، ( که اين نعمت ها را آن هايي که قلب سالم دارند، مي بينند ) در زير سايه رهبري اسلامي شيعي و وحدت اسلامي کسب شده و خدايا! عمر اين قائد و فقيه اعظم و بت شکن زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را ( امام خميني ) افزون بگردان.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: برنداشته اند
2. در اصل وصيت: يا اين
3. در اصل وصيت: وحدت است
4. در اصل وصيت: همزه
5. در اصل وصيت: که مکتب
6. در اصل وصيت: مجاهده
7. در اصل وصيت: طپنده
8. در اصل وصيت: آورده
9. در اصل وصيت: اتکا
10. در اصل وصيت: الهادي
11. در اصل وصيت: کرده
12. در اصل وصيت: الهادي
13. در اصل وصيت: نداي
14. در اصل وصيت: طاغيتيان
15. در اصل وصيت: اصالت
16. در اصل وصيت: عظماني
17. در اصل وصيت الله و اکبر
18. سوره آل عمران، آيه 103
19. سوره نسا؛ آيه 75
20. در اصل وصيت: ناخوانا
21. در اصل وصيت مي دهيم
22. در اصل وصيت: اين
23. در اصل وصيت: ناخوانا
24. در اصل وصيت: يک حکومت
25. در اصل وصيت: يغيروا
26. سوره رعد، آيه 11
27. در اصل وصيت: جامع
28. اسلامي صددرصد

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب، (1391) وحدت «دفتر چهارم» گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (7)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.