سيري در وصيت نامه ي شهدا

حفظ وحدت و تبعيت از ولايت (3)

چند نکته با ملت مسلمان عرض دارم: از ملت مسلمان ايران مي خواهم که وحدت خودشان را از دست ندهند و با اين گروهک هاي آمريکايي که مي خواهند اين انقلاب را از بين ببرند، تا آخرين قطره خونشان با آن ها مبارزه کنند و راه
شنبه، 29 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حفظ وحدت و تبعيت از ولايت (3)
حفظ وحدت و تبعيت از ولايت (3)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده





 
سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد مهرداد سالاري ( 1361-1342 شيراز )

چند نکته با ملت مسلمان عرض دارم: از ملت مسلمان ايران مي خواهم که وحدت خودشان را از دست ندهند و با اين گروهک هاي آمريکايي که مي خواهند اين انقلاب را از بين ببرند، تا آخرين قطره خونشان با آن ها مبارزه کنند و راه شهيدان را ادامه دهند و مخصوصاً از رهنمودهاي امام استفاده کنند و از خط امام خارج نشوند و او را ياري بدهند.

شهيد محمدعلي سبکتکين ريزي ( 1361-1340 زرين شهر )

رزمندگان اسلام در دانشگاه الهيات زير نظر استاد و رهبر آزادگان، حسين بن علي (عليه السلام) تزکيه نفس کرده و از او الهام مي گيرند و هدف آنان ياري دادن دين خدا و جوابگويي « هل من ناصر ينصرني » امام حسين (عليه السلام) که در چهارده قرن پيش نداي ياري طلبيد، [مي باشد]. اکنون با مردانگي تمام پاسخ مي دهند و دشمن زبون را مانند روباه به فرار وامي دارند و آنان را نابود مي کنند. در اين جبهه ها و با (1) اين زمان فرقي نمي کنند؛ از طفل دوازده ساله تا پيرمردهاي هفتاد ساله با وحدت تمام مي غرنّد و مي تازند، همچون قاسم بن الحسن و حبيب بن ظاهر دين خدا را ياري مي کنند و نداي حسين زمان، خميني بت شکن را پاسخ مي دهند.

شهيد مهدي سليميان ريزي ( 1362-1345 زرين شهر )

از شما امت خواهشمندم که امام را تنها نگذاريد و به سخنان او جامه عمل بپوشانيد و گراني را تحمل کنيد که اين يک امتحان است و شما در معرض امتحان قرار گرفته ايد. امام را هر لحظه دعا کنيد. وحدت کلمه داشته باشيد تا ابرنکبت ها بر شما چيره نشوند.

شهيد مسعود سميعي ( 1366-1344 سلماس )

خواهر و برادر عزيز!.... راه امام را ادامه دهيد و سفارش او که همان (2) وحدت کلمه [است] را فراموش نکنيد.

شهيد مرتضي شافع ( 1361-1343 کازرون )

شما اي ملت قهرمان ايران! وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کرده و گوش به فرمان امام باشيد.

شهيد محمد علي شريفي ( 1364-1345 اقليد )

برادر و خواهر! همگي ما وظيفه مان اينست که به وصيت شهدا عمل نماييم و شهدا همگي ما را وصيت نموده اند به وحدت و يکپارچگي و وفادار بودن به ولايت فقيه و روحانيت؛ به (3) حفظ [ولايت و پيروي از] امام دعوت نموده اند و امر به جهاد کرده و ما را به تقوي توصيه کردند و خود به سخن خود عمل نمودند؛ پس وظيفه تک تک ما اينست که به گفته آن ها که نشأت گرفته از سخنان ائمه و پيامبران خداست، عمل کنيم؛ چرا که وصيت شهدا و خون سرخشان (4) چراغ هدايتي در جامعه براي ما شدند.

شهيد مصطفي شعرباف ( 1365-1348 خميني شهر )

امت شهيدپرور! وحدت خود را چنانچه تا حال حفظ کرديد، نگه داريد که خدا با ماست. به ولايت فقيه چنگ بزنيد که رمز پيروزي ما در وحدت و رمز وحدت ما، ولايت فقيه است. در امام ذوب شويد همان طور که او در اسلام ذوب شده است. رهنمودهاي فقيه عالي قدر را نيز سرلوحه کارهايتان قرار دهيد.

شهيد محمد حسين شفاعت ( 1365-1337 گلپايگان )

برادران! به خانواده هاي شهدا و مجروحين و معلولين سر بزنيد و برادراني که نداي امر مي شنويد! اگر بخواهيد در هر کجا پيروز شويد، از روحانيت پشتيباني کنيد [و] وحدت خودتان را با روحانيت حفظ کنيد تا اين که انقلاب براي هميشه حفظ بماند؛ همان طور که امام فرمودند: « اسلام منهاي روحانيت، يعني اسلام نه ».

شهيد محمدناصر شکوري ( 1361-1343 زنجان )

من پيامي براي امت حزب الله دارم: برادران و خواهران! امام را، اين قلب تپنده مستضعفان جهان را تنها نگذاريد؛ به اوامر و سخنان امام عمل کنيد و وحدت را حفظ کنيد و نگذاريد دستان کثيف آمريکا و شوروي و ايادي آن ها در ميان شما ملت قهرمان و حزب الله تفرقه بيندازند.

شهيد محمد رضا شهبازي ( 1363-1343 بهار )

و حال سخني با شما ملت عزيز به عنوان برادري کوچک تر دارم: لحظه اي بينديشيد که ما چه بوديم و حال چه هستيم؟! ما ملتي منحرف بوديم که در فساد غوطه ور بوديم، ولي دستي از آستين روح الله به درآمد و به رهبري امام عزيزمان ملتي شديم که براي ملت ها نمونه هستيم و شما [بايد] قدر اين رهبر را بدانيد که وحدت و پيروزي [ما] در گرو همين رهبري و ولايت فقيه است و دست از پشتيباني روحانيون مبارز برنداريد که فنا خواهيد شد.

شهيد محمود صادقي ( 1361-1343 محلات )

از ملت مبارز و در صحنه تقاضا دارم که دست [از] ياري امام برنداريد.
پشتيبان روحانيت باشيد؛ چون ابرقدرت ها قصد جدا نمودن شما را از روحانيت دارند (5) و شما بايد با وحدتتان مشت محکمي بر دهان ابرقدرت ها و عمال داخلي رو به زوالشان بزنيد و کوشش خود را در صدور انقلاب به خارج صرف کنيد. ان شاءالله بتوانيم وظيفه [اي] را که خدا برايمان تعيين نموده و به نحو احسن انجام دهيم.

شهيد محمدرضا صادقيان ( 1367-1340 اصفهان )

امام دوستان و آشناييان! [مواظب باشيد] اين زندگي چند روزه دنيا شما را گول نزند که چند روزي بيش نيست و تمام شدني خواهد بود؛ فقط هر چه خوبي باشد برايتان فايده دارد؛ جبهه را فراموش نکنيد؛ با ضدانقلاب و منافقين در ستيز باشيد؛ برويد به جبهه و امام عزيز را خوشحال کنيد که خدا نيز خوشحال خواهد شد؛ پشتيبان امام امت باشيد؛ (6) وحدت خود را حفظ کنيد؛ اين وحدت شماست که کمر دشمنان را مي شکند؛ دست از امام عزيز برنداريد و هر کس با امام عزيز و جنگ عليه اين کفار مخالفت مي کند، با او مبارزه کنيد.

شهيد محمود صالحي ابرقويي ( 1361-1336 شيراز )

من از ملت شهيدپرور ايران مي خواهم که براي هميشه وحدت خود را در پناه رهبري امام عزيزمان حفظ کنند و هميشه آماده قيام بر عليه کفر و شرک و نفاق و مبارزه با ابر قدرت هاي شرق و غرب باشند.

شهيد مسعود صباغ ( 1365-1342 تهران )

و حال سخني با شما ملت عزيز! به عنوان برادر کوچک تر، از شما [تقاضا] دارم لحظه اي بينديشيد که چه بوديم و که بوديم و حال چه هستيم و که هستيم؟! ما ملتي منحط بوديم که در فساد غوطه ور بوديم، ولي دست خدا از آستين روح الله بيرون آمد و بر سرمان کشيده شد و ما را ملتي شجاع و الگو و اسوه نمود؛ ما ملتي ترسو بوديم؛ ملتي تحت سلطه که هيچ کشوري روي ما حساب نمي کرد، ولي حالا به همت روح الله و رهبري او ملتي شديم که براي همه ملت ها نمونه هستيم و در حال حاضر با آمريکا در جنگيم و شما قدر اين امام و اين رهبر را بدانيد که وحدت و پيروزي شما در گرو همين رهبري ولايت فقيه است و دست از پشتيباني روحانيت مبارز و عزيز در خط امام برنداريد که اگر دست کشيديد، فنا خواهيد شد.

شهيد محمدرضا صدري ( 1362-1342 تهران )

اي برادران و خواهران عزيز! از شما مي خواهم همان طور که امام عزيزمان مي فرمايد، در صحنه حضور داشته باشيد و به اين منافقان از کفار بدتر، امان نفس کشيدن ندهيد و با وحدت کلمه و پيروي از فرامين ولايت فقيه، انقلاب اسلامي را حفظ و صادر فرماييد؛ قدر امام را بدانيد.

شهيد موسي صمدي شجاع ( 1362-1334 سنقر )

اي مسلمين جهان! به هوش باشيد که پيروزي شما در گرو وحدت شماست و تنها در سايه يک رهبري واحد و اتحاد مسلمين است که مي توانيم تمام کشورهاي مظلوم و مستضعف را از چنگال ابرجنايتکاران شرق و غرب نجات دهيم و قدس عزيز را دوباره از دست صهيونيسم غاصب نجات دهيم و به مسلمين بازگردانيم.

شهيد مصطفي طياره خواجويي ( 1361-1337 اصفهان )

اگر اميد را در زندگي مي جوييد، به صبر توسل جوييد و وحدت و آگاهي و بيداري [داشته باشيد]؛ هوشيار باشيد و مطيع بي چون و چراي انقلاب اسلامي به رهبري ولي امر، خميني بت شکن باشيد تا اسلامتان و قرآنتان که اسلام و قرآن محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) است، [حفظ شود] و [دشمن بر] مسلمانان حاکم نشود؛ شما بيدار باشيد که امام مي فرمايد: « وحدت شيعه و سني، عزاي استعمار و عزاي آمريکا و شوروي را به دنبال دارد »؛ پس هرکس حرف از اختلاف شيعه و سني زد، بدانيد که شادي استعمار و شادي آمريکا و شوروي را مي خواهد و او را از ميان خود طرد کنيد و يا راهنمايي و ارشاد (7) کنيد؛.... شما فراموش نکنيد که برادران پاسداري چون هلالي، براي کمک به اسلام و مسلمين به کردستان آمدند و براي تحکيم وحدت و برادري اسلامي، خون خود را نثار کردند، رسالت و مسئوليت خود را در برابر اين خون ها فراموش نفرماييد.

شهيد محمود عادل زاده ( 1370-1340 ابرکوه )

درود بر امت شهيدپرور که با اتکال به قوه لايزال الهي و وحدت کلمه، به رهنمودهاي امام گوش فرا داده و مي روند تا پرچم خونين اسلام را بر جهان طنين افکنند.

شهيد محمدصادق عاشوري ( 1367-1349 رودسر )

برادران و خواهران! ببينيد که چگونه اسلام جوانان ما را به سوي جنگ با کفر و ستمگران زمانه مي فرستد و آن ها را عاشقانه مشتاق شهادت مي نمايد و چگونه رهبري براي ما مي فرستد که ما را از گمراهي و از خواب بيدار مي کند و با سخنان گهربارش ما را به يگانگي و وحدت راهنمايي مي کند و با شکيبايي ما را به مبارزه با دشمنان اسلام و دشمنان مسلمين و محرومين فرا مي خواند و با رهنمودهاي الهي خود، [آن ها] را به ادامه مبارزه و صبر و استقامت در مقابل مشکلات ياري مي نمايد؛ پس فکر کنيد که آيا او ( امام ) نعمتي نيست که خداوند متعال بر ما منت گذاشته؟ و لحظه اي فکر کنيد و به خود آييد که اين ابرمرد شما از خواب غفلت بيدار نموده و وظايف قرآني را بر ما آشنا نموده، اسلام را زنده نموده؛ پس بياييم او را ياري کنيم که خدا را ياري کرده ايم و رهنمودهاي او را به جان بخريم و به سخنان او گوش کنيم.

شهيد محمد حسين عامريان ( 1363-1339 شاهرود )

اي امت اسلام و اي پيروان خط سرخ شهيدان! رمز پيروزي شما بر کافران و منافقان، پيوستگي به اسلام عزيز و يکپارچگي وحدت و اطاعت از مقام مقدس رهبري بود؛ از اسلام جدا نشويد؛ امام فرمود حبل الله، اسلام است؛ به اسلام چنگ بزنيد؛ مبادا دچار (8) تفرقه و جدايي و از هم بيگانگي گرديد که رنگ و بوي شما خواهد رفت و در دنيا و آخرت آبرويي برايتان باقي نخواهد ماند؛ شيطان ما را به تفرقه مي خواند؛ شيطان دوستانش را به نزاع و کينه توزي با يکديگر دعوت مي کند؛ خداي رحمان ما را به وحدت و همسبتگي فرمان داده است؛ شيطان را بندگي ننهيد که [از] دشمنان آشکار بني آدم است؛ حب ( 9) جاه و حب مال موجب آن نگردد که تشکل و انسجامتان به هم خورده و جمعتان متفرق گردد.

شهيد محمدرضا عباسيان ( 1364-1345 شهرري )

امام شما مردم طبق وظيفه امر به معروف [و] نهي از منکر، سخناني را با شما در ميان مي گذارم:
1. در تمام صحنه ها انقلاب و اسلام را ياري کنيد و در مقابل اسلام هيچ دلسردي و بي تفاوتي از خود (10) نشان ندهيد؛
2- از روحانيون معظم اسلام حمايت و هميشه با آن ها باشيد، اگر سعادت اخروي و دنيوي را خواهانيد؛
3- وحدت کامل، برادري برابري [و] صميميت را در زندگي خود برقرار کنيد.

شهيد مهدي عبيري ( 1365-1344 دامغان )

وصيتم به امت حزب الله اين است که وحدت اسلامي را حفظ کنيد و همگي در زير لواي اسلام، به رهبري امام، خداوند سبحان را عبادت کنيد و بدانيد که تکامل شما، در وحدت شماست. دنيا گذرگاهي بيش نيست، دير يا زود بايد هجرت کنيم به محضر خداوند متعال؛ پس کوشش کنيم در اين دنيا تقواي الهي را پيشه خود سازيم و چه خوش است که رفتنمان از اين دنيا در راه خداوند بلند و شهادت در راه خدا، يکي از آمال اوليا [ي] خداوندي بوده و هست.

شهيد محمود عرب شيباني ( 1363-1345 آباده )

حال سخني با شما ملت عزيز به عنوان برادر حقير شما دارم:.... شما قدر اين امام و اين رهبري را بدانيد که وحدت و پيروزي شما در گرو همين رهبري ولايت فقيه است و دست از پشتيباني روحانيت مبارز برنداريد که فنا خواهيد شد.

شهيد محمدکاظم عرب ( 1365-1348 شاهرود )

سفارش مي کنم شما را به وحدت کلمه و يکپارچگي و اين عزت و شوکت کشورمان را، همه اش را مديون وجود بلند مرتبه امام خميني هستيم که حتي شيطان بزرگ آمريکا را هم به زانو درآورده [است].

شهيد محمدرضا عربي ( 1365-1346 کبودرآهنگ )

و اما اي عزيزان حزب الله و اي ياوران روح الله و اي جان بر کفان جند الله! اينک زمان آن رسيده که به نداي روح اللهي روح الله لبيک گفته و بيش از پيش براي ستيز با خصم دون به پا خاسته و کاشانه آن ها را در داخل و خارج کشور به آتش غضب خود نابود سازيد و لازمه آن، وحدت و اطاعت از ولي فقيه است که آن دژي محکم است که هر کس در آن درآيد، در مسير انبيا و اولوالامر حرکت نموده و عزت دنيا و آخرت را خريده است.

شهيد محمود عرشي نجف آبادي ( 1360-1342 خميني شهر )

[مبادا] اصل اسلام را فراموش کنيد؛ مبادا دو روز دنيا را براي سراي آخرت ترجيح دهيد؛ وحدت کلمه خود را حفظ کنيد و اوامر امام را اطاعت کنيد.

شهيد محمدرضا عقيقي ( 1365-1341 شيراز )

اي امت اسلام!..... هر آن در جوش و خروش باشيد و از هيچ حادثه اي هراس به خود راه ندهيد؛ جز در برابر حق تسليم نگرديد و از تهديد و ارعاب هيچ قدرتي بيم نداشته باشيد؛ « اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنين » (11). با وحدت کلمه و اطاعت از مقام مقدس رهبري و از همه بالاتر از توکل به خداوند قادر متعال و توسل به (12) معصومين (عليهم السلام) در مقابل تمام ظلم ها و ستم ها و قدرت هاي پوشالي و ظاهر فريب و تمامي دسيسه ها و مکرها، ايستادگي و مقاومت کنيد که « إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللّه‏ُ فَلا غالِبَ لَكُمْ » (13).

شهيد مسيح عقيلي ( 1361-1345 مبارکه )

از پدر و مادر، برادرانم و ساير مردم خواهشي که به عنوان يک برادر کوچک تر دارم، اين است که به آيه شريفه قرآن که فرموده است: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ » ( 14)؛ « اي اهل ايمان اطاعت کنيد از خداوند و اطاعت کنيد از رسول و اولياء امر زمان خود »، توجه داشته باشيد و هميشه پيرو رهبر باشيد و هر فرماني که داد، با جان و دل بپذيرد؛ چون که آن فرمان از سوي خدا آمده است و مانند هميشه در نماز، امام امت، اين قلب تپنده مستضعفان جهان، پير جماران را دعا کنيد. همچنين وحدت اسلامي را حفظ کنيد؛ [همچنان] که مي بينيم در قرآن در رابطه با همين کلمه آمده است: « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ » (14)؛ « همگي به ريسمان الهي چنگ زنيد و متفرق نشويد »؛ اگر وحدت را حفظ کرديد، دشمنان اسلام و خدا نمي توانند به اين انقلاب که با هزاران خون شهيد به دست آمده، ضربه بزنند.

شهيد محمدرضا علافيان ( 1362-1341 نطنز )

من به عنوان يک فرد حقير که لايق آن نيستم، در پايان چند مطلب را براي ملت شهيدپرور متذکر مي شوم:.... وحدت خود را حفظ کنيد و اختلاف ايجاد نکنيد که باعث تفرقه و تشتت شود و با روحانيت همکاري کنيد [و بدانيد که] اين روحانيت است که ما را به راه راست هدايت کرده است تا با اين همکاري بتوانيم پرچم « لا اله الا الله، محمد رسول الله » را در سراسر جهان به اهتراز درآوريم.

شهيد مهدوي علوي ( 1360-1341 تبريز )

برادران و خواهران عزيز! پيام من [اين] است که چنانکه امام، اين خميني پير، بارها به ما تذکر داده است که وحدت کلمه خود را حفظ کنيد و چنانکه قرآن مجيد مي فرمايد: « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ » (15)؛ يعني: « همگي به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراکنده نشويد » و اميدوارم که شما هم به فرموده قرآن مجيد و به فرمان امام، جامه عمل پوشانيد.

شهيد محمود علي عرب ( 1365-1348 گرگان )

از روحانيت متعهد شهرم مي خواهم که اتحاد و وحدت کلمه را حفظ کرده و دهان (16) دشمنان داخلي را خرد نموده و هميشه در خط (17) اسلام و امام خميني حرکت کرده و در (18) استفاده از صحبت هاي امام کوتاهي نکند. هيچ گاه کاري نکنيد که دشمنان از آن سوء استفاده نمايند و دودستگي و اختلاف بين مردم به وجود آورند.
.... و از همه شما عاجزانه مي خواهم که وحدت کلمه را در بين خودتان حفظ کنيد و [به] دست منافقين بهانه ندهيد و تمام اعمالتان را با سخنان امام تطبيق دهيد و هيچ گاه از حدود الهي تخلف نکنيد.

شهيد محمدرضا علي محمدي ( 1362-1333 شهرري )

وصيت من به شماها اين است که امام را تنها نگذاريد و وحدت را از دست ندهيد [و] پيرو خط شهيدان باشيد.

شهيد مرتضي عمو ( 1362-1343 نجف آباد )

اي مردم! پيرو خط امام و ولايت فقيه که همان استمرار خط ائمه اطهار است، باشيد. مبادا اختلافات و پيروي از هواهاي نفساني شما را از هم متفرق کند و وحدت امت حزب الله را در هم شکند و در نهايت امام و راه امام تنها بي يار و ياور بماند؛ چون تنها شدن امام و خط امام همان و شکست اسلام همان.

شهيد محمدرضا عيني ( 1362-1345 خرم آباد )

سلام و درود به رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران، امام خميني، اين اُسوه و سمبل شجاعت و استقامت و تجلي وحدت. (19) و با درود به شهيدان [و] گلگون کفنان انقلاب اسلامي که با شهادت خويش درخت انقلاب را آبياري و صفحات خونرنگ تاريخ انقلابمان را رنگ و جلاي ديگر به آن دادند.

شهيد محمود عيني ( 1362-1344 نجف آباد )

هان اي ملت! ايمان ها را محکم، عزم ها را راسخ [و] اراده ها را پولادين گردانيد و گوش به فرمان ولي امر باشيد و خود را براي مبارزه اي طولاني آماده نماييد؛ چرا که شياطين دست بردار از جماعت و وحدت مسلمين نيستند و همچنين از خود مؤمنين نيز دست بردار نيستند. نفس ها را تزکيه کنيد؛ لشکر خدا را ياري و همراهي کنيد؛ دعا کنيد تعجيل در فرج امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را؛
کلمه به کلمه فرمان هاي رهبر، نائب برحق ولي عصر را گوش کنيد و [آن ها را] به اجرا درآوريد.

شهيد محمد حسين غيب پرور ( 1363-1340 دهدشت )

اگر چه بنده کوچک تر از آن هستم که بتوانم براي ملت شهيدپرور ايران پيامي داشته باشم، ولي به عنوان يکي از فرزندان اين سرزمين اسلامي از شما عزيزان شهيدپرور مي خواهم که حضور خود را در صحنه حفظ کنيد و با وحدت و يکپارچگي خود که ابرجنايتکاران را به لرزه در مي آوريد، هميشه (20) پشتيبان ولايت فقيه باشيد که در حقيقت، ولايت فقيه همان استمرار حرکت انبيا[ي] الهي است و به تبعيت (21) از امام عزيز و ديگر دولتمردان جمهوري اسلامي، مسائل (22) اسلام و جهان اسلام را حل نماييد.

شهيد محمدحسين غيور ( 1360-1341 تبريز )

اي پدر و مادر مهربانم و اي مسلمانان جهان و ايران اسلامي! اگر مي خواهيد جهان از دست جنايتکاران، زورگويان و ستمگران آزاد شود، اطاعت از ولايت فقيه را که در اين زمان خميني بت شکن [مي] باشد، از ياد نبريد و اگر مي خواهيد خون شهيدان اسلام به هدر نرود، وحدت کلمه و عمل به احکام الهي را حفظ کرده و [آن ها را] از ياد نبريد.

شهيد محمدرحيم فتحي ( 1365-1343 اردبيل )

از امت شهيدپرور انتظار مي رود: همچنان پشت سر روح الله حرکت نماييد؛ وحدت خويش را حفظ نماييد و بايد بدانيم که اسلام فقاهتي، از حوزه هاي علميه سرچشمه مي گيرد؛ لذا هميشه پشتيبان روحانيت اصيل و مبارز باشيد و نبايستي در مسائل فقهي به اشتباه بيفتيم و فکر کنيم بين روحانيت و.... اختلاف است، يعني مسائل فقهي را بايد با مسائل سياسي قاطي نکنيم؛ روحانيت سنگر اسلام است و ما نبايد از روحانيت جدا بشويم؛ امروز تمام دشمنان دست به دست هم داده اند، براي از بين بردن اسلام کمر همت بسته اند؛ لذا مسئوليت شما زيادتر است و بايد هر چه سريع تر براي نابودي صدام و صداميان بسيج شويد و کار جنگ را يکسره نماييد.

شهيد مرتضي فرامرزيان ( 1365- 1346 اسدآباد )

برادران! استغفار و دعا را از ياد نبريد که بهترين دوا براي تسکين دردهاست و هميشه به ياد خدا باشيد که بهترين کارهاست و هرگز نگذاريد که دشمنان بين شما و روحانيت تفرقه بيندازند که اين روحانيت بود که اسلام را دوباره روح تازه اي بخشيد؛ مواظب باشيد و با فعاليت، جلوي منافقين بايستيد و نگذاريد به اهداف از پيش تعيين شده شان برسند که خداي ناکرده اگر بين شما و روحانيت تفرقه بيفتد، [بدانيد] که آن روز، [روز] بدبختي شما و روز جشن دشمنانتان خواهد بود و هميشه حضورتان را در جبهه ها ثابت نگه داريد و در رهنمودهاي امام امت دقيق شويد و سعي کنيد که عظمت او را بيابيد و خود را تسليم فرمايشات او سازيد و صداقت و خلوص و با حضور در جبهه و با ايمان سرشار از وحدت [و] يکپارچگي، جبهه ها را عطرآگين کنيد و اخلاق اسلامي را حفظ کنيد.

شهيد محمد حسين فرح بخش ( 1362-1340 داراب )

اي برادران و خواهران! به گوش باشيد و نگوييد که بني صدر رفت، کارها درست مي شود؛ ان شاء الله درست مي شود، اما بايد منتظر ده ها بني صدر خائن که در هر لباسي و هر مقامي هستند و قصد دارند که به اسلام و مسلمين ضربه بزنند، [باشيد]. اين ملت شهيدپرور و پيرو خط امام به آن ها اجازه نخواهد داد و با مشت گره کرده دهان آن ها را کوبيده و با وحدت و انسجام خود [و همچنين با] پشتيباني خود، يکبار ديگر به امام عزيز و روحانيت مبارز و آگاه اعلام کنيد [که پيرو آن ها هستيد].

شهيد محمدرضا فولادچنگ ( 1365-1343 فسا )

از شما مردم عزيز مي خواهم که سعي کنيد بيش از پيش وحدت و انسجام خود را حفظ کنيد و هرگز امام را تنها نگذاريد و از دستاوردهاي انقلاب که ثمره خون شهيدان است، نگه داري کنيد.

شهيد مهدي قاسم عليان ( 1365-1346 شهرري )

چند کلمه اي هم درباره (23) رهبريت بگويم، هر چند که نمي شود با دو يا سه خط، مسئله رهبريت را شرح داد: رهبري که ملت ايران را از تاريکي نجات داده و به سوي نور کشانيد؛ نوري که خود به سوي آن در حرکت بود و ان شاءالله به ياري خداوند بتواند آن نور [را] به صاحب اصلي اش، آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، تحويل دهد. (24) تا زماني که بين امام و امت شهيدپرور وحدت کلمه باشد، موفقيت هم هست؛ البته بايد بدانيم که وحدت کلمه امام و امت، توأم با دعا و نيايش، رمز پيروزي مي باشد؛ پس بايد قدر چنين رهبري را بدانيم و بعد، دعا و نيايش را هم فراموش نکنيم تا هميشه به خواست خداوند متعال در کليه کارهايمان پيروز باشيم.

شهيد حسين قديريان ( 1361-1339 گرگان )

من از کليه مؤمنين و مسلمين مي خواهم، به عنوان يک سرباز اسلام، کمي به خود بيايند و امام خود را تنها نگذارند و وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنند.

شهيد ملک محمد قربان پور ( 1365-1348 کوهدشت )

اي امت حزب الله! از شما مي خواهم وحدت و يکپارچگي را حفظ کنيد و پيرو خدا و ولايت فقيه باشيد. اميدوارم در تداوم اين خط بکوشيد.

شهيد محمدحسين قرباني ( 1365-1339 تهران )

وصيت من به امت حزب الله اين است که فرصت را مغتنم شمرده و به ياري اسلام بشتابيد، مخصوصاً در اين موقعيت که اسلام به ياري شما حزب اللهي ها احتياج دارد. شما حزب الهي [ها] بايد زمينه ساز انقلاب جهاني حضرت بقيه الله، امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) باشيد و تا مي توانيد کفار و منافقين را از بين ببريد و هميشه وحدت کلمه خود را حفظ کنيد و چون در اين زمان امام زمان در غيبت هستند، بايد از ولي فقيه که همان امام خميني مي باشد، اطاعت کنيد و فرامينش را به گوش دل بشنويد و در اجراي فرامينش بکوشيد و از خدا بخواهيد تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) سايه اش را از سر ما کم نکند.

شهيد محمود قنبري زاده بافقي ( 1361-1339 بافق )

حقير براي حفظ اسلام و مسلمين و ولايت فقيه و حکومت جمهوري اسلامي ايران و به رهبري امام خميني، اين راه را (25) آگاهانه و [از] روي شناخت قبلي انتخاب کردم و اين راه را بهترين [راه] سعادت همه انسان هاي روي زمين مي دانم و به همين علت هم است که اميدوارم [مردم] جهان با وحدت کلمه به اسلام روي آورند.

شهيد مسعود ( عباس ) کاشاني پور ( 1365-1345 کاشان )

اي امت! از امام و ولايت فقيه پشتيباني کرده و او را ياري کنيد و حامي باشيد؛ فقيه عالي قدر و اميد امام امت، او [را] که با سخنان و بينش صحيحش و معيار اسلامي و آگاهي کامل داشتن بر مسائل مي تواند بعد از امام، کشتي انقلاب را به ساحل برساند، حمايت کنيد و حال که بانگ « هل من ناصر ينصرني » حسين زمان، امام جماران بلند شده و ندا سر داده اند، [نداي ايشان] را لبيک گوييم و جبهه ها را پر کرده و به مبارزه خويش تا پيروزي نهايي اسلام ادامه داده و دين خدا را ياري کرده تا خدا هم ما را ياري کند؛ وحدت خود را حفظ کرده و در محافل وحدت بخش دعا شرکت کنيد؛ (26) چون « و يدالله مع الجماعه ».

شهيد محمود کاظمي ( 1365-1346 ساوه )

پيام کوچک اين شهيد بر شما مردم ساوه اين است که برادري و برابري و همکاري و وحدت را در بين خودتان [حفظ] و هر چه بيشتر و بهتر و مستحکم تر کنيد و پيرو امام امت باشيد.

شهيد مهدي کاملي ( 1365-1348 قم )

عزيزان! هيچ گاه دست از روحانيت در خط امام برنداريد که اگر از آن ها جدا شويد، گمراه خواهيد شد و غضب خدا را متوجه خود خواهيد کرد؛ ملت عزيز! وحدت کلمه را با اطاعت از ولايت فقيه حفظ کنيد و با وحدت خود، پوزه دشمنان را به خاک ذلت بماليد.

شهيد مهرداد کاوياني ( 1365-1345 کرج )

وظيفه همه است که به نداي امام امت لبيک گوييم (27) و بر عليه ظالمان و مفسدين روي زمين مبارزه کنيم؛ البته من کوچک تر از آن هستم که به ملت شهيدپرور ايران سفارش کنم، اما با توجه به موقعيت بايد همه ما با وحدت کلمه، پشت سر امام به مبارزه ادامه دهيم؛ زيرا امروز دشمنان ما از وحدت و ايثار و مبارزه شما مردم ايران وحشت دارند.

شهيد محمود کريم شاهيان بيدگلي، ( 1362-1343 تهران )

چون امام را بر حق مي دانستم، سخنانش را به عنوان وصيت بر امت قهرمان شهيدپرور ايران بازگو مي کنم که به کار گيرند و از او جلوتر نروند که گمراه مي شوند و از او عقب نمانند که هلاک مي شوند. امام هشدار مي دهد که: همه حول محور الله جمع شويد و به خاطر اسلام تلاش و وحدت کلمه را حفظ کنيد تا پيروز شويد و اگر اختلاف در ميان شما پيدا شود يا خدايي ناکرده اوج بگيرد، نهضت ما به شکست منتهي مي شود و عزت شما به ذلت تبديل مي شود و مواظب باشيد در بين صفوف مستحکم شما، گروهک ها نفاق و شکاف ايجاد نکنند که اين عالم شيطاني و فرعوني است.

شهيد محمد حسن کريمي حسين آباد ( 1362-1339 اصفهان )

در آخر چند تذکر که از برادرم به ياد دارم، برايتان متذکر مي شوم، اميدوارم که به آن عمل کنيد:
مسلمان واقعي باشيد تا اجتماع، اسلامي شود؛ اتحاد و وحدت در کلمه و اطاعت از ولايت فقيه را سرلوحه کارهايتان قرار دهيد و حافظ روحانيت مبارز و مسئول باشيد که صدمه اي به اين انقلاب و اسلام وارد نشود و از هر گونه تفرقه خودداري کنيد و قرآن بخوانيد و نمازهاي يوميه را اول وقت و به جماعت بخوانيد و با وحدت در نمازهاي جمعه و در راهپيمايي ها شرکت کنيد که به قول امام، ما با اين دعاها زنده ايم.
ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: از
2. در اصل وصيت: وحدت
3. در اصل وصيت: در
4. در اصل وصيت: خون سرختان
5. در اصل وصيت: را دارد
6. در اصل وصيت: باشد
7. در اصل وصيت: ارشادتر
8. در اصل وصيت: رد
9. در اصل وصيت: و
10. در اصل وصيت: را
11. سوره آل عمران؛ آيه 139
12. در اصل وصيت: با
13. سوره آل عمران؛ آيه 160
14. سوره نسا؛ آيه 59
15. سوره آل عمران؛ آيه 103.
16. سوره آل عمران، آيه 103.
17. در اصل وصيت: دعاي
18. در اصل وصيت: خطر
19. در اصل وصيت: از
20. در اصل وصيت: است انقلابمان
21. در اصل وصيت: و هميشه
22. در اصل وصيت: مسايا
23. در اصل وصيت: درباره ما
24. در اصل وصيت: تحويل دهيد
25. در اصل وصيت: با
26. در اصل وصيت: کرده
27. در اصل وصيت: گويم

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب، (1391) وحدت «دفتر چهارم» گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (7)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.