سيري در وصيت نامه شهدا

جمعه و جماعت، رمز وحدت (2)

در نمازهاي جمعه و جماعت شرکت فعال داشته باشيد که دشمن از نماز هراسان است؛ وحدت ميان خودتان را حفظ کنيد و هرگز از همديگر جدا نشويد.
شنبه، 29 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جمعه و جماعت، رمز وحدت (2)
 جمعه و جماعت، رمز وحدت (2)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده





 
سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد شعبان علي حميدي (1365-1347 زنجان)

در نمازهاي جمعه و جماعت شرکت فعال داشته باشيد که دشمن از نماز هراسان است؛ وحدت ميان خودتان را حفظ کنيد و هرگز از همديگر جدا نشويد.

شهيد مرتضي حيدري زاده (1361-1345 آران و بيدگل)

شما اي امت اسلام و اي امت سلحشور ايران! اکنون مسئوليتي بر دوش شماست و آن هم ياري امام امت است و شما بايد بدانيد که اگر خداي نخواسته از فرمان امت سرپيچي کنيد، مانند آن است که امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) را تنها گذاشته باشيد و در روز قيامت در برابر خدا مديون شهيدان و پدر و مادر شهيدان (1) خواهيد بود و شما نبايد جنگ را فراموش کنيد؛ زيرا جنگ نعمتي بس عظيم است. به اميد پيروزي هر چه زودتر لشکريان ظفرمند اسلام بر مزدوران پليد آمريکا و برگزاري نماز وحدت در کربلا و قدس به امامت امام خميني.

شهيد مهدي حيدري (1365-1346 زنجان)

اي عزيزان! به سخنان رهبرکبير گوش فرا دهيد و به آن ها عمل کنيد و پشتيبان او و روحانيت باشيد؛ صحنه را خالي نگذاريد؛ نماز جمعه و دعا و مراسم شهدا را هر چه پرشکوه تر به جا آوريد؛ وحدت کلمه را حفظ نماييد تا دشمن خود را نابود سازيد.

شهيد مسعود خودسياني (1363-1343 اصفهان)

امت حزب الله و شهيدپرور! اماممان و فقيه مان [ را ] يار و (2) ياور باشيد. سعي کنيد فقط مأمون نباشيد، بلکه هميشه در خط و پيرو خط باشيد؛ زيرا خط امام، خط صراط انبيا و اوصياء الله است. به آن هدفي بينديشيد که امام و فقيه عالي قدرمان مي انديشد و به آن راهي برويد که فرزند زهرا ( سلام الله عليها )، ابراهيم بت شکن مان، امام خميني مي روند و به فرموده ي امامان اين دژ محکم نماز جمعه ها را با وحدت و انسجامتان (3) حفظ کنيد. سياست و ديانت مکتبمان در اين نماز جمعه ها نهفته است. بلندگوهاي منافقين و ملحدين (4) را با اين قيام نماز جمعه درهم شکنيد و منزوي نماييد.

شهيد محمدرضا داموغ (1361-1346 فسا)

اي منافق ها! کمي به خود آييد و چند لحظه فکر خود را به کار اندازيد و بگوييد به خود که چرا ما ملت را مي کشيم و بچه ي چند ساله را زغال مي کنيم و دانشمندان کشور را شهيد مي کنيم؟ واي بر وقتي که خشم ملت ايران بر روي شما اثر گذارد و شما را نابود کنند و واي بر روزي که [ آه ] آن کودک پدر از دست داده و پيرزن شهيد داده روي شما اثر گذارد و [ آرزو دارم که ] با دعاي امام، شما نابود شويد. من مي گويم مرا در قطعه ي شهدا در امامزاده حسن دفن کنيد و براي من گريه نکنيد. به اميد روزي که در قدس و کربلا نماز وحدت بخوانيم.

شهيد محمدعلي درويشي اشني (1362-1338 اصفهان)

برادران و خواهران! اتحاد و وحدت را از دست ندهيد که ضربه خواهيد خورد؛ [ اين را بدانيد که ] شهدا با خونشان درخت اسلام را آبياري کردند....
توصيه اي به رفقا دارم که [ اي ] دوستان! بهترين دوست براي شما خداست که هم شما را ياري مي کند و هم پذيرايي از شما مي کند، اگر حب الله در قلب شما جاي گيرد. نماز جماعت را ترک نکنيد، وحدت را حفظ کنيد.

شهيد مصطفي دهقاني دستجردي (1361-1341 اصفهان)

و اما برادر و خواهر! رمز موفقيت ما تاکنون در تمامي مصائب و مشکلات، حفظ معنويت حاکم بر انقلاب بوده و مي باشد. جهت مقابله با خروج از معنويت و ورود به ماديت، تکيه ي شهدا و بهشت زهرا، جلسات دعا و همچنين براي حفظ وحدت، نمازهاي جمعه و جماعت را فراموش نکنيد.

شهيد مصطفي ديانتي نسب (1365-1345 کازرون)

اي امت اسلامي! نمازهاي جمعه و جماعت را که نشانگر وحدت و يکپارچگي شما است، محکم نگه داريد. اگر طالب پيروزي و نصرت هستيد، وحدت خود را حفظ کنيد، استقامت کنيد و مشکلات جنگ را تحمل کنيد، نغمه هاي صلح را که از گلوهاي شوم بلند مي شود، خفه کنيد؛ چرا که صلح با صدام، بيعت با يزيد است و حسينيان هرگز دست بيعت با يزيديان نخواهند داد.

شهيد محمدرضا رجبي (1362-1346 ميبد)

از امت شهيدپرور ميبد مي خواهم که در نماز روح بخش جمعه که باعث وحدت در بين مردم مي شود، شرکت کنند و مساجد را پر کنيد که به فرموده ي امام: « مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنيد » [ و همچنين ] از روحانيت حمايت کنيد.

شهيد محمدقلي رجبي (1361-1342 آذرشهر)

برادران و خواهران عزيز! من به عنوان يک برادر کوچک، از شما مردم غيور و شهيدپرور مي خواهم که مبادا امام امت، اين قلب ملت و اين هديه ي خدا را تنها بگذاريد؛ مبادا باعث ناراحتي او شويد؛ مبادا کردار خود [ را بد کنيد ] و [ مبادا ] از کمبودهاي جزئي که اين انقلابيون آمريکايي برايمان ايجاد کرده و مي کنند، از هدف خود منحرف شده و باعث ناراحتي اين خميني کبير که واقعاً قلب و ديده ي مسلمان جهاني است، شويد (5) و وحدت را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه و خواندن و شرکت کردن در دعاهاي کميل که بزرگ ترين سلاح ماست در مقابل دشمنان، مشت محکمي بر دهان ابر قدرت هاي جهانخوار بزنيد.

شهيد مرتضي رصافچي (1363-1339 اصفهان)

برادران!.... نماز جمعه يک نماز عادي نيست؛ نماز جمعه يک نماز سياسي، مذهبي است؛ برادران! وحدت را حفظ کنيد [ که ] دشمن از همين شکست خورده است.

شهيد محمدرضا رضاعلي (1362-1346....)

بنده کوچک تر از آن هستم که به شما امت مسلمان ايران سفارش کنم.
وصيتي که شهيدان ديگر هم روي اين نکته ها پافشاري زيادي مي کنند، [ اين است که ] اول اتحاد و وحدت خود را حفظ کنيد و در نماز جمعه ها شرکت کنيد.
امام و رزمندگان اسلام را دعا کنيد. مانند مردم کوفه نباشيد که امام را تنها بگذاريد. قدر اين سيد و اولاد پيغمبر و نائب [ برحق ] آقا امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) را بدانيد؛ اگر اين کارها را انجام داديد، خون شهدا را پاي مال نکرده ايد و مسئوليتي را در مقابل خدا نداريد.

شهيد مرتضي رضايي آدرياني (1361-1346 خميني شهر)

و اما از شما برادراني که اينجا اجتماع کرده ايد، مي خواهم که از امام خود اطاعت کنيد. امام را تنها نگذاريد و به سخنان او گوش دهيد. فرمان امام را از جان بخريد و ديگر اينکه در نماز جماعت ها و [ نماز ] جمعه ها شرکت کنيد. در دعاهاي توسل و کميل شرکت کنيد و به خاطر خدا (6) تکيه به ماه نکنيد که الان مثلاً ماه محرم است و بايد عزاداري کرد. شما بايد راه حسين ( عليه السلام ) را ادامه بدهيد و ببينيد هدف حسين ( عليه السلام ) چه بود؟ براي چه جان خود را داد؟ و در همه ي مراسم شرکت کنيد که دشمن از اجتماعات شما مي ترسد و هراس از نيروي ايمان شما دارد و مي خواهد که اين وحدت و ايمان شما را بگيرد و شما سعي کنيد که نتوانند چنين کاري را بکنند و اگر چنين کردند، واي بر شما که [ در آن موقع است که ] کفر بر شما چيره مي شود.

شهيد محمود رضايي حبيب آبادي (1361-1342 اردستان)

من کوچک تر از آنم که پيام دهم، ولي تقاضايي که از برادران و خواهران عزيز دارم اين است که امام را تنها نگذارند و امام را ياري کنند و سخنان او را که همانا سخنان امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) و سخنان خدا است، به جان [ و ] دل بپذيرند و به آن عمل کنند و امام را دعا کنند و از ولايت فقيه و خط امام پشتيباني نمايند و تا جان دارند در راه حفظ انقلاب و صدور آن بکوشند و مساجد را خالي نگذارند و نماز دشمن شکن و وحدت آفرين جمعه را با شکوه هرچه تمام تر برگزار کنند و از تفرقه و جدايي به شدت بپرهيزند که تفرقه اندازان بچه هاي شيطانند.

شهيد مهدي رمضاني پور (1366-1343 همدان)

هرگز از راز و نياز و دعاهاي توسل، کميل و نمازهاي جمعه [ و ] جماعت دست برنداريد که همگي باعث تقويت وحدت و تقواي شما مي شود. اي مردم! قدر اين انقلاب را بدانيد؛ اين انقلاب بود که شما را ساخت و خط حقيقت را به شما نشان داد؛ پس بايد خود را بدهکار اين انقلاب بدانيم، نه اينکه از آن طلبکار باشيم.

شهيد محمدرضا زارع زاده ابرقويي (1366-1346 ابرکوه)

و صحبتي دارم با اين مردم که اي مردم! ما همان کساني هستيم که حضرت محمد ( صلي الله عليه و آله و سلم ) اشاره کرد و امام خميني نعمتي است که خدا به (7) ما داده است. دست از امام برنداريد و نماز جمعه ها را فراموش نکنيد و وحدت را حفظ کنيد.

شهيد محمدعلي زارع ميدان اميري (1365-1339 کاشان)

مردم حزب الله!... وحدت را حفظ کنيد که عامل مهمي در حرکت است.
تفرقه از امور شيطان است؛ پس از اتحاد خود شيطان را برانيد و يکي از مظاهر وحدت، نماز جمعه است. نمازي که هر هفته يک بار دشمن را به هراس مي اندازد؛ با شرکت در نماز جمعه هر هفته قدرت بگيريد و از مسائل مسلمين و دنيا با اطلاع شويد.

شهيد مهدي سقازاده آراني (1375-1349 تهران)

برادران و خواهران خوبم! قرآن را بخوانيد، اما آن طور که شايسته ي خواندن است و بدانيد هر چه را که بخواهيد، فقط از خدا و قرآن بايد بخواهيد که هيچ چيز و هيچ کس کامل تر از اين ها نيست. نماز جماعت و جمعه را به پا داريد که باعث تحکيم وحدت و ضامن پيروزي شما خواهد بود.

شهيد مهدي سليمانيان ريزي (1361-1339 اصفهان)

پيام من به شما، پشتيباني از ولايت فقيه است و تا آن جا که امکان دارد، نماز شب را به جاي آوريد که حتماً [ همراه با ] دعاهاي وحدت آفرين و نداي خون شهيدان باشد که ان شاء الله همين دعاها، فرج امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) را برساند.

شهيد سيدمهدي سيد مهدوي (1363-1346 تبريز)

برادران! هميشه در نمازهاي جماعت و نماز جمعه حضور به هم رسانيد؛ چون وحدت آفرين است و رمز پيروزي ما، وحدت ماست؛ پشتيبان ولايت فقيه باشيد؛ به گفته هاي امام گوش فرا دهيد.

شهيد محمدرضا شاکر عقدايي (1364-1350 قم)

اي امت شهيدپرور! قدر اين انقلاب و رهبر عزيزش را بدانيد و بيش از پيش در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامي کوشا باشيد و جبهه ها را پر کنيد و از سختي هاي جهاد مقدس هراس به دل راه ندهيد و در پشت جبهه هم حضور فعال در صحنه ها داشته باشيد و در مراسم عبادي و سياسي خصوصاً نماز جمعه و راهپيمايي شرکت کنيد [ و ] وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد.

شهيد سيدغلام علي شجاعي (1364-1339 سلماس)

به جوان هاي حزب اللهي و امت حزب الله توصيه مي کنم وحدتتان را حفظ نماييد؛ به نماز زياد اهميت بدهيد، به خصوص صفوف نماز جماعت را فشرده تر نماييد که دشمنان اسلام از وحدت شما و نماز جماعت ها و نماز جمعه ها مي ترسند.

شهيد محمدقربان شرکايي (1365-1347 اسدآباد)

.... چرا به وصيت هاي اين عزيزان و اين خون هاي به ناحق ريخته نبايد تو چه کرد؟! [ تمام شهدا ] وصيت شان [ اين است که ] با هم وحدت داشته باشيد؛ چرا در نمازها با هم وحدت ايجاد نکنيم؟!

شهيد محمد حسين شعبان زاده (1362-1345 آران و بيدگل)

چند کلمه اي با امت قهرمان و شهيدپرور ايران: امت شهيد پرور [ و ] قهرمان ايران! گر چه کوچک تر از آنم که بخواهم به شما عزيزان پيامي بدهم. لکن (8) چند کلمه اي به عنوان تذکر به روي کاغذ مي آورم: اول، مسئله ي جنگ را همان طور که امام عزيز فرمودند، مسئله ي اصلي بدانيد؛ امام و رزمندگان را دعا کنيد؛ به نماز جمعه و نماز وحدت و نماز جماعت اهميت بيشتري بدهيد.

شهيد محمدرضا شفيعي زاده کرده کوهي (1365-1348 کرج)

پيام من به شما امت شهيدپرور:.... نماز جماعت را صد در صد برپا کنيد که ما انقلابمان از مساجد شروع شد و در مساجد است که وحدت پيش خواهد آمد و وحدت است که ابر قدرت ها را نااميد ساخته است و اگر اتحاد خويش را حفظ کنيد، دشمن هرگز نمي تواند به شما لطمه وارد سازد؛ مسجد را با مسجد فرق نگذاريد که اين يک ضعف بسيار بزرگ است که دشمن استفاده ي کافي را مي برد و به اسلام عزيز لطمه مي زند؛ از روحانيت بزرگ که خود را در خط امام مي دانند، تفاضامندم که اين وحدت را هرچه پرشکوه تر سازند.

شهيد مرتضي شفيعي فشتکه (1364-1345 رشت)

امت مسلمان و حزب الله! همگام با امام و روحانيت حرکت کنيد و مسير خود را با روحانيت جدا نسازيد؛ مساجد را ترک نکنيد؛ سعي کنيد (9) با نماز جماعت، مساجد هميشه پر باشند و وحدت کلمه را که گفته امام است، حفظ کنيد.

شهيد مهدي شوشتري (1365-1343 قوچان)

همشهريان گرامي! تقاضاي من از شما اين است که در مراسمات و دعاها و تشييع جنازه ها و به خصوص در نماز وحدت آفرين جمعه شرکت کنيد که وحدت مسلمين باعث شکست دشمن خواهد شد و اگر مي خواهيد که در قيام شما خللي وارد نشود، هيچ گاه زبان به شکايت نگشاييد و آنچه که از قدر و منزلت الهي مي کاهد، بر زبان نياوريد.

شهيد محمدعلي شيخي (1362-1345 کاشان)

به شما بازماندگان تذکر مي دهم به عنوان يک بنده ي حقير و گناهکار خداوند که سعي کنيد وحدت اسلامي خود را حفظ کرده و در اختلافات وارد نشويد (10) که دشمن را خوشحال خواهيد کرد و قلب امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) را جريحه دار [ نسازيد ]؛ به اجتماعات اسلامي چون نماز جمعه و جماعت و ديگر اعياد اسلامي ارزش داده و به فلسفه ي آن توجه کنيد و پايبند به شرکت در آن باشيد.

شهيد مهران شيرانيان (1361-1345 يزد)

پيرو خط رهبر و مطيع فرامينش باشيد و تا مي توانيد در نمازهاي جمعه و اجتماعاتي که موجب وحدت بين مسلمين است، برويد. و ديگر از سفارشاتي که به شما مي نمايم، اين است که سعي کنيد حتي الامکان در نمازهاي جمعه و جماعت و اجتماعاتي که موجب هر چه بيشتر شدن وحدت بين مسلمين است، شرکت کنيد و ديگر از کارهايي که در پيشرفت اهداف انقلاب موثر است، کوتاه کردن دست منافقان از سر کارهاست که دست همين منافقان بود که امام جمعه ها و ديگر مسئولين دلسوز را از ما گرفتند و ما را از بهره گيري از آن ها محروم ساختند.

شهيد سيدمرتضي صالحي (1361-1339 آران و بيدگل)

نماز جماعت را به پا داريد و نماز جمعه ها و نماز وحدت ها را فراموش نکنيد که دشمن از اين نمازها به لرزه در مي آيد و به وحشت مي افتد.

شهيد مهدي صالحي ورنوسفادراني (1364-1344 خميني شهر)

به نماز، مخصوصاً نماز جماعت و نماز جمعه که خاري است در چشم دشمنان شرق و غرب، اهميت بدهيد؛ از روحانيت مبارز و انقلابي پشتيباني کنيد؛ مبادا از روحانيت جدا شويد؛ با هم وحدت داشته باشيد و با اين وحدت، با گروه هاي سياسي و منافقين و ضد انقلاب مبارزه کنيد.

شهيد عباس علي صرامي (1362-1345 خميني شهر)

هيچ گاه امام را تنها نگذاريد؛ در نماز هر چه بيشتر و با انسجام شرکت کنيد و نماز جمعه و جماعت را به پا داريد که دشمن از وحدت و نماز جمعه و جماعت مي ترسد و هميشه در دعاهايتان امام را دعا کنيد.

شهيد سيد صفي الدين صفوي (1361-1337 زنجان)

شما را به خدا قسم به فرامين امام گوش کنيد و عمل نماييد و به تبليغ صحيح اسلام بپردازيد و يار و ياور ضعيفان باشيد و هميشه در صحنه باشيد و در مراسم هاي نماز وحدت، دعاي کميل و دعاهاي ديگر فعالانه شرکت نماييد؛ زيرا اين تجمعات، رمز پيروزي است.

شهيد صفر علي طاهري (1362-1339 جهرم)

[ با ] برگزاري نماز جماعت، دعاهاي اسلامي، به خصوص دعاي کميل و زيارت عاشورا در مجامع عمومي و دعاي خمس عشر در موقع تنهايي که بسيار انسان ساز است، شرکت در مجالس مذهبي، اجتماعي، سياسي، عزاداري، راهپيمايي و.... که نشانگر وحدت و اخوت مسلمانان است، وحدت خود را حفظ نموده و تفرقه در بين خودتان راه ندهيد و با وحدتتان ابر قدرت ها و منافقين را از پاي در آوريد.

شهيد محمد حسين عابدي رکن آبادي (1362-1345 ميبد)

و از شما برادران عزيز در خواست مي کنم که پيرو امام خود باشيد و گوش به حرف منافقين ندهيد و هميشه [ گوش ] به فرمان روحانيت اصيل باشيد و ما مي دانيم که همين روحانيون بودند که در انقلاب پيشتاز بودند و اين انقلاب عظيم را به حرکت در آوردند. و برادران و خواهران عزيز! در نماز جمعه ها شرکت کنيد که اين نمازها باعث وحدت مسلمين مي شود و آمريکا از اين اجتماعات شما مي ترسد و از شما مي خواهم که با شدت هر چه تمام تر با ضد انقلابيون مبارزه کرده و آن ها را از بين ببريد.

شهيد محمدعلي عباسيان (1362-1335 نجف آباد)

من به عنوان يک برادر کوچک از شما مردم غيور و شهيدپرور که باعث سربلندي همه ي ايرانيان در جهان هستيد، مي خواهم که مبادا امام امت و قلب ملت و اين هديه ي خدا را تنها بگذاريد؛ مبادا باعث ناراحتي او شويد [ و ] با رفتار و کردار خود و از کمبودهاي مصنوعي که اين ضد انقلاب آمريکايي برايمان ايجاد کرده و مي کند از هدف خود منحرف شويد و باعث ناراحتي اين خميني کبير که واقعاً قلب [ و ] ديده ي همه ي مسلمانان جهان است، شويد. وحدت را حفظ کنيد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگ ترين سلاح ماست، در مقابل دشمن مشت محکمي بر دهان ابر قدرت هاي جهانخوار بزنيد.
ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: مسيول
2- در اصل وصيت: را
3- در اصل وصيت: انسجاماتان
4- در اصل وصيت: ملهدين
5- در اصل وصيت: نشويد
6- در اصل وصيت: و
7- در اصل وصيت: با
8- در اصل وصيت: ليکن
9- در اصل وصيت: شود
10- در اصل وصيت: شويد
منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب، (1391) وحدت «دفتر چهارم» گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (7)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.




 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.