سيري در وصيت نامه شهدا

لزوم وحدت و همدلي (1)

برادران! با هم وحدت داشته باشيد؛ با هم يکي باشيد؛ به کسي زور نگوييد؛ نگاه نکنيد ببينيد طرف مظلوم است، بهش زور بگوييد؛ همه ي اين شهيدان براي پياده کردن حق شهيد شدند، نه الکي؛ در همه جا که هستيد، حرف حق بزنيد.
شنبه، 29 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لزوم وحدت و همدلي (1)
 لزوم وحدت و همدلي (1)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده





 
سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد محمدرضا آبياري (1364-1342 تهران)

برادران! با هم وحدت داشته باشيد؛ با هم يکي باشيد؛ به کسي زور نگوييد؛ نگاه نکنيد ببينيد طرف مظلوم است، بهش زور بگوييد؛ همه ي اين شهيدان براي پياده کردن حق شهيد شدند، نه الکي؛ در همه جا که هستيد، حرف حق بزنيد.

شهيد باباعربي آخوندي (1361-1341 جهرم)

از برادران و خواهران مي خواهم که در خط اسلام حرکت کنند و اسلام را به جهان نشان دهند که چي هست و چه کار مي کند و در برابر اسلام، احساس مسئوليت کنيد و از آن دفاع کنيد و همين ابر قدرت ها که امروز بر سرنوشت جامعه ها مسلط هستند، همواره از سياسي شدن توده ها وحشت دارند و شما وحدت داشته باشيد که به ياري خداوند پيروزيد.

شهيد شيرعلي آذربار (1365-1347 دهدشت)

دست در دست هم دهيد؛ از يکديگر جدا نشويد؛ تفرقه را کنار بگذاريد؛ وحدت و يکپارچگي را حفظ نماييد؛ از امام امت دفاع کنيد؛ از فساد و تهمت پرهيز نماييد؛ از يکديگر کينه نداشته باشيد؛ وحدت را ميان خودتان حفظ کنيد.

شهيد صفر آزادهدف (1360-1333 ياسوج)

پيامي [ که ] براي جوانان دارم اين است که وحدت و يکپارچگي خودتان را حفظ کنيد و اين انقلاب اسلامي را که ثمره ي خون هزاران شهيد و مظلوم است، دفاع نماييد و نگذاريد خون آن ها پاي مال شود. برادران! از تفرقه و جدايي بپرهيزيد و قرآن را چون مشعل فروزاني در راه زندگي خويش قرار دهيد و از تماميت ارضي ميهن اسلامي حراست کنيد. (1)

شهيد مسلم آشتاب (1365-1342 کازرون)

برادرها!.... شما اين را بدانيد که چون انقلابتان بر مبناي اسلام است، آن ها بيشتر با شما مخالفند؛ چون آن ها اصلاً با اسلام مخالف هستند و اگر بخواهيد بيشتر بدانيد، برگرديد به زمان پيغمبر اسلام، حضرت ختمي مرتبت، محمد ( صلي الله عليه و آله و سلم ) که آغاز مسئله ي يهود و صهيونيست ها از زمان آن بزرگوار بوده است و آن ها پيوسته بر آن بوده اند که اسلام را از بين ببرند و حالا هم که مي بينيد اکثر مراکز تجمع اسلامي و اکثر کشورهاي اسلامي را تابع خود کرده اند و از اين طريق کم کم دارند اسلام را از بين مي برند. خوب ببينيد، شما ملت قهرمان که داريد با آن ها مخالفت مي کنيد آن هم به معناي واقعي؛ طبعاً به آن ها بر مي خوريد و آن ها در صدد نابودي شما هستند و اينجا است که شما هستند و اينجا است که شما بايد با پيوند و وحدتي ناگسستني جلو [ ي ] آن بي دينان از خدا بي خبر را بگيريد و نگذاريد که وجود آن ها و يا فرهنگ آن ها به ميهن اسلامي مان سرايت کند؛ چون خداي ناکرده اگر فرهنگ يک کشور بيگانه و آن فرهنگي که با اسلام مخالف است در اينجا رسوخ کند، ديگر فاتحه ي ما خوانده است.

شهيد عبدالصمد ابراهيمي (1361-1347 قوچان)

به همرزمانم توصيه مي کنم، کسي که شهيد مي شود، روحيه ي ملت و رزمندگان ما را بالا مي برد و وحدت بيشتر [ را ميان ] ملت ما به وجود [ مي ] آورد.

شهيد مهدي ابراهيمي نسب مروستي (1366-1340 مهريز)

درود خدا و رسول او و سلام پرافتخار امام و امت شهيدپرور بر تمامي عزيزان رزمنده و پيکارگران شهادت طلب جبهه هاي جهاد في سبيل الله که امر امام يعني فرمان خدا را لبيک گفتند و برتري سلاح ايمان را بر تکنيک شياطين شرق و غرب به اثبات رساندند و درود بر اين ملت بزرگ و عزيز که هميشه در صحنه بوده و با نداهاي کوبنده و بلند خويش تمام استکبار شرق و غرب را از صفحه ي تاريخ به در کرده و به زباله دان تاريخ فرستادند. اميد است که هميشه اين وحدت خود را حفظ کرده تا تمام کشورهاي مظلوم و ستمديده [ را ] که زير استعمار اين غارتگران شرق و غرب است، نجات داده و به ياري خداوند، قدس عزيز را آزاد سازيم. ان شاء الله.

شهيد محمود ابوترابي (1362-1344 نجف آباد)

اينک اي وارثان حسين ( عليه السلام ) و اي شمايي که به نداي « هل من ناصر ينصرني » حسين زمان يعني خميني، عالي ترين مصداق کوثر لبيک گفته و فرشتگان الهي را به حماسه ي ايمان و ايثارتان به نظاره بنشانديد! پيام پيامبر گونه ي امام امتتان را به گوش جان بپذيريد و با وحدت به حبل الله براي لقاء الله، صبور و مقاوم در جبهه ي ايمانتان بياييد و جبهه ي کربلاي ايرانمان را ياور باشيد و در تداوم انقلاب اسلامي مان که [ به قيمت ] خون بهاي صدها هزار شهيد و هزاران هزار مجروح و معلول تمام شده، بکوشيد تا رضايت خدا و شهدا را حاصل کرده باشيد؛ زيرا که شهيد پيرو مي خواهد و شهيد شاهد [ مي خواهد ].

شهيد مصطفي ابولي انجير آوندي (1362-1346 اردکان)

سفارش و وصيت من به خواهران و برادران و امت شهيد پرور اين است که اي امت مسلمان! بدانيد که اين انقلاب، مفت و مجاني به دست نيامده و در راه به ثمر رسيده اين انقلاب، جوانان بسياري [ را ] از دست داده ايم که از بهترين جوانان بوده اند؛ پس وحدت خود را حفظ کنيد و به ابر جنايتکاران بفهمانيد (2) که امت مسلمان، هميشه در صحنه حاضرند و از حريم اسلام و قرآن دفاع مي کنند.

شهيد سيدعبدالکريم اتقيا (1361-1337 بندرانزلي)

وصيتم ه شما اين است که امام را تنها نگذاريد؛ پيرو واقعي او باشيد و فرامين امام را مو به مو عمل کنيد. برادران! به فکر مستضعفان و خدمتگزاران (3) اسلام و مسلمين باشيد و از اختلافات دوري کنيد و وحدت را در نظر بگيريد و رعايت کنيد.

شهيد مهدي اثني عشري (1365-1341 شيراز)

نمي دانم که ديده هايمان به دنبال چه مي گشت و به چه اميد و آرزو هر شامگاه روانه ي مسجد مي شديم و دنبال چه مي گشتيم؛ تا چه حد به مقصودمان دست يافتيم؛ نمي دانم که دل هايمان از کجا به هم پيوند خورد که چنين مستحکم و پابرجا باقي ماند؛ شايد صداقت و صفايي که در دل ها بود، آن گرمي و نور، آن يکرنگي و سادگي؛ شايد اين بود که ما را به هم پيوند داد و ديگر دوستان را. شايد هم جذبه اي بود که مسجد داشت؛ اين ميعادگاه الهي، اين خانه ي وحدت يکدلي.

شهيد سيد رسول احمدديباجي (1361-1342 خميني شهر)

دست در دست هم (4)، با وحدت آهنين خود، با قدم هاي استوار برخيزيد و امر جهاد خود را به جاي آوريد و از جنگ و شهادت نهراسيد و بر شيطان هاي شرق و غرب و بر اسرائيل جنايتکار بشوريد و دست اين خون آشامان را از کشورهاي اسلامي کوتاه کنيد و راه را براي مقدس قدس هموار سازيد.

شهيد سيد حميد احمدزاده (1364-1347 ابرکوه)

اولين وصيتم اين است که امام را تنها نگذاريد و در همه حال يار و ياور امام امت که در واقع ياور امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است، باشيم و مي خواهم که وحدت را حفظ کنيم که، تا اين اتحاد و همبستگي در بين مسلمين وجود داشته باشد، دشمن هيچ موقع نخواهد توانست بر مسلمين سلطه پيدا کند و آن ها را نيز زير سلطه ي خود بگيرد.

شهيد مهدي احمدي حيدري (1365-1346 اصفهان)

اي کساني که سختي هاي شب و بي خوابي ها را براي آرامش مردم مي کشيد! در اين راه مهم، دقت عمل به خرج دهيد و اجرتان را هر چه بيشتر کنيد و در اين کار هر چه گفتيد و مخالفت کردند، گوش ندهيد و براي خدا کار کنيد. با يکديگر وحدت داشته باشيد و با هم کارها را انجام دهيد.

شهيد منوچهر احمدي (1364-1346 کاشمر)

وحدت خودتان را حفظ کنيد که دشمن هم از اين وحدت شما شکست خورده است.

شهيد سيد محسن ادراکي (1362-1343 شهرري)

از خون شهدا درس بگيريد؛ اين ها مي روند که بگويند ما رفتيم تا شايد شما آگاه تر باشيد؛ ما رفتيم تا شما هم بياييد. اسلام را در پناه وحدت حفظ کنيد؛ (5) مواظب باشيد که غرق نشويد.

شهيد محمود اديبي پور (1364-1345 زرين شهر)

عزيزان من! در هر پست و لباسي هستيد، وحدت خود را حفظ نماييد که اين وحدت موجب انسجام مسلمين و تقويت ايمان رزمندگان است. بدانيد که اتحاد و اتفاق شما پشت ابر قدرت ها را مي لرزاند و دماغ آن ها را به خاک مي مالد.

شهيد محمود اسدي کبوتر آبادي (1361-1339 اصفهان)

چند توصيه اي را به برادران شاهد تذکر [ مي ] دهم:.... وحدت کلام را هميشه حفظ نماييد و هواهاي نفساني را سرکوب کنيد تا بتوانيد در کنار يکديگر اشکالات را بر طرف ساخته و دست در دست يکديگر، دشمنان اسلام و مسلمين را نابود سازيد.

شهيد ضياء الدين اسدي نوقابي (1368-1345 مشهد)

همگي را به تقوا و وحدت و مودت با هم و ظلم ستيزي با عوامل وابسته و ملحدين قلدر که هميشه در کمين اسلام و مسلمين هستند، دعوت مي کنم.

شهيد مرتضي اسديان (1360-1343 فلاورجان)

« واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا » (6) اي برادران! دست از تفرقه و جدايي برداريد و به وحدت و يکپارچگي دست بزنيد و مردم را به خود جذب نماييد. (7)

شهيد عبدالحسين اسفندياري (1360-1334 فيروز آباد)

از شما مي خواهم که با هم مهربان و با محبت و خوش بين باشيد و وحدت را که امت فرمودند، حفظ نماييد.

شهيد محمدرضا اسلامي جهرمي (1362-1342 شيراز)

برادران! عاجزانه از شما مي خواهم که اخلاق اسلامي را رعايت فرماييد [ و همچنين ] وحدت، وحدت، وحدت را.

شهيد محمدنبي اسلامي (1365-1349 خمين)

از کليه نيروهاي نظامي و انتظامي، شهدا و رزمندگان اين انتظار را دارند که [ همه ] با يکديگر وحدت داشته باشند و تمامي ارگان هاي نظامي در کنار هم در صفي واحد براي اسلام و مسلمين به خدمت خود ادامه دهند.

شهيد مصطفي اسلام (1361-1341 قائم شهر)

مادرم! پيروزي لشکريان نزديک است؛ چون در اينجا برادران پاسدار و بسيج و سرباز، با وحدت و ايمان و عشق به الله با دشمن مبارزه مي کنند.

شهيد مهراب اسلامي (1362-1343 کرج)

امت حزب الله خصوصاً شما اي برادران بسيجي! فريب مگر و حليه ي مکاران را مخوريد. دشمنان در کمينند تا ضربه به اسلام و انقلاب اسلامي بزنند. با ايمان به الله و يکتاپرست بودن و بحق سخن گفتن و به عدالت رفتار نمودن و با وحدت کلمه، مگر مکاران را خنثي کرده و از هر گونه مارک چسباندن مکاران از قبيل ( نفاق افکن، توطئه گر، منافق و....) جلوگيري کنيد. شهيدان بر گردن شما حق دارند. آن ها رفتند، شما بايد دين خود را ادا کنيد. آن ها که رفتند، کاري حسيني کردند و آن هايي که مانده اند، بايد زينبي باشند وگرنه يزيدي اند.

شهيد محمدرضا اشرفي همداني (1367-1347 شهرري)

ملت غيور! شما در اين جنگ ها جوان هاي خود و هستي و نيستي تان را در راه خدا داده ايد؛ پس وحدتتان را حفظ کنيد؛ چون ترس (8) دشمن فقط از وحدت و همبستگي شما است و خواسته ي ديگر رزمندگان و (9) و بسيجي ها، اين مظلوم شهرها و شهيد جبهه ها اين است که مساجد را همچون جان خود حفظ کنند و چون به گفته ي امام مساجد سنگرند؛ پس حفاظت از آن واجب است؛ پس اي بسيجي ها! تنها سفارش من به شما اين است که مساجد را هميشه پر نگاه داريد؛ چون دشمن از وحدت شما مي ترسد.

شهيد عباس اصغري ورزنه (1366-1341 قم)

پيام پيامبر گونه امام امتمان را به گوش و جان بپذيريد و با وحدت به حبل الله براي لقاء الله صبور و مقاوم در جبهه ي ايمانتان بياييد و جبهه ي کربلاي ايرانمان را ياور باشيد و در تداوم انقلاب اسلامي مان که [ به ] خون بهاي صدها هزار شهيد و هزاران هزار مجروح و معلول تمام شده، بکوشيد تا رضايت خدا و شهدا را حاصل کرده باشيد.

شهيد مهدي اعمابصير (1365-1314 شاهرود)

پيام تمام شهيدان اين بود که امام را تنها نگذاريد و گوش به فرمان امام باشيم تا هر فتوايي يا صحبتي مي کنند، با جان و دل بپذيريم و به ملت شهيدپرور که تاکنون خوب امتحان داده اند، توصيه مي شود از اين به بعد سعي و کوشش بيشتر کنند و اتحاد و وحدت را داشته باشند تا دشمن نتواند سوء استفاده کند که ان شاء الله پيروزي نزديک است.

شهيد شعبان علي اکبري باصري (1364-1338 خرم بيد)

سعي کنيد با هم مهربان باشيد؛ از همديگر بدگويي نکنيد؛ چون تعريف بد از ديگران خواه ناخواه کدورت ايجاد مي کند، به وحدت و يگانگي شما لطمه مي زند؛ وحدت را فراموش نفرماييد که در اين حال برکات الهي هميشه نازل خواهد بود.

شهيد طاهر اکبري ( 1361-1345 انديمشک)

مي خواهم راه شهدا را ادامه دهيد؛ من مي خواهم که بتوانيد در آينده کشورهايي را که به سلطه ي ابر قدرت ها در آمده اند، از زير بند ابرقدرت ها رها سازيم؛ بتوانيم که با وحدت کلمه کشورهاي آمريکا و شوروي و اسرائيل را شکست داده و کشورهاي اردن و صحرا و فلسطين و ساير کشورهايي که با ابر جنايتکاري هاي خود روي مغول [ را ] سفيد کرده اند، شکست دهيم.

شهيد محمدربيع اکبري باصري (1363-1443 خرم بيد)

برادران و خواهران اسلامي! اگر استقلال و آزادي را مي خواهيد، همان شعائري (10) [ را ] که در به دست آوردن آن، جوانان عزيز خود را فدا کرديد و رنج و فشار و جنگ تحميلي را تحمل کرديد، [ حفظ کنيد ]. کوشش کنيد تا از قيد شيطان نفس بيرون آييد و با پيوند خود و وحدت کلمه و پناه [ بردن ] به زير پرچم پرافتخار اسلام عزيز، خود را و اسلام عزيزتر از خوش را از آسيب و شر ابر قدرت ها نجات دهيد و با اعتصام به حبل الله به قدرت هاي شيطاني غلبه کنيد.

شهيد محمدرشيد اکوانيان (1363-1346 دهدشت)

برادران خوب جمهوري اسلامي! وحدت خود را حفظ کنيد. در تشکيلات الهي، خدايي، حزب مظلوم جمهوري اسلامي که جهت پياده کردن دستورات اسلام و پاسداري [ و ] تثبيت و تداوم و بارور کردن انقلاب به وجود آمده است، متشکل شويد و بنا به گفته ي شهيد مظلوم (11)، حرکت بدون تشکيلات را نپذيريد که مسلمانان تمام ضرباتي که تاکنون خورده اند، بر اثر نداشتن يک تشکيلات منسجم بوده است.

شهيد موسي الوندکيش (1366-1346 ياسوج)

فريب افرادي را که مي خواهند به نحوي بين صفوف منسجم شما تفرقه افکني کنند و وحدت شما را به هم بزنند، نخوريد و قاطعانه برخورد نماييد که اگر چنين نباشد، به اصل انقلاب که وارث خون هزاران شهيد گلگون است، صدمه زده ايد.

شهيد عبدالصاحب امامي (1363-1341 داراب)

وحدت، اساس استقلال و شرف و آزادي مان مي باشد؛ زيرا امروز همان طور که رهبر و مرجعمان امام خميني فرمودند، هر اختلافي به نفع آمريکاست؛ پس در خط وحدت کوشا باشيد.

شهيد عباس اميري (1362-1342 شاهرود)

برادران عزيز! اختلاف و نزاع ها را به خاطر خدا به کنار بريزيد و با يکديگر دست وحدت را محکم کنيد و براي خدا کوشش کنيد که اگر غفلت کنيد، پشيمانيد و همه در پيشگاه خدا مسئوليد. اي عزيزان! مبادا نغمه هاي منافقان و خائنان در شما اثر کند که نيست شويد که اشتباه بزرگ مرتکب شده ايد.

شهيد صمد اميني (1366-1350 اهر)

اي کساني که در مصادر امور نشسته ايد! روي سخنم با شماست: يک وقت مقام شما را نفريبد و فکر نکنيد در آن مقام باقي خواهيد ماند؛ شما را به خدا همه را يه يک چشم ببينيد؛ در خود خدا را در نظر بگيريد و او را ناظم و ناظر بر کارها بدانيد و اين را بدانيد که شما جوابگوي خون به ناحق ريخته ي شهيداني مي باشيد که براي استقرار حکومت الله بر جهان، جانشان را داده اند. بر ماست که حول محور وحدت برخيزيم؛ شکايت نکنيم که اين جنگ ما براي ملت ما نعمت است.

شهيد صدرالله انصاري (1365-1346 ممسني)

اي ملت شهيدپرور ايران! وحدت خود را حفظ کنيد و نگذاريد منافقان از خدا بي خبر بين شما تفرقه و شايعه پراکني ايجاد کنند.

شهيد شعبان علي ايثاري (1362-1342 دامغان)

وحدت را حفظ کنيد، ان شاء الله خداوند به همه ي شما توفيق عنايت کند. اي منافقين! اين را بدانيد که کور خوانده ايد، راه هايي که شما انتخاب کرده ايد، آخرش مساوي با شيطان است؛ به علت اينکه وابسته به باطل هستيد و اين راه ها به خاطر ماديات هست نه خدا.

شهيد محمدرضا ايماني آوانسر (1366-1348 تبريز)

امت حزب الله! عزيزان! اميد امام و مسئولين به شما است، با وحدتتان در برابر توطئه هاي ضد انقلابيون داخلي و خارجي ايستادگي کنيد، ان شاء الله خدا شما را ياري نمايد.

شهيد مرتضي ايمانيان (1362-1346 نجف آباد)

با سلام بر امت شهيدپرور، کلماتي چند را به عنوان وصيت نامه خدمت شما عرضه مي دارم:.... وحدت خود را حفظ کنيد و هيچ گاه کاري نکنيد که باعث تفرقه و جدايي گردد. از کينه ورزي نسبت به يکديگر، حسد و غيبت بپرهيزيد؛ زيرا باعث بدبختي است.

شهيد مهدي بادپا (1364-1340 کازرون)

سلام بر ملت شريف ايران! شما اي ملت عزيز که براي رضاي خداوند متعال و با بانگ الله اکبر بر دشمنان خود پيروز شديد و آزادي و استقلال را به دست آورديد! با اتکال به خداوند تعالي و حفظ وحدت کلمه براي رودررويي با دشمنان اسلام و مستضعفين آماده باشيد و همان طور که در اين چند ساله مقاومت کرده ايد، مقاومت کنيد که پيروزيد؛ زيرا شما پيرو پيشواياني هستيد که در برابر مصائب، صبر و استقامت کردند که آنچه ما امروز مي بينيم، نسبت به آن، چيزي نيست. بزرگان اسلام در راه حفظ اسلام و احکام قرآن کريم کشته شدند، زندان رفتند و فداکاري ها کردند تا توانستند اسلام را تا به امروز حفظ بکنند و به دست ما برسانند و ما هم بايستي از آن مواظبت کنيم و به نسل هاي آينده تحويل بدهيم و براي حفظ اين فريضه ي بزرگ، بايستي از خيلي چيزها گذشت، بايد ايثار و از خودگذشتگي داشت، بايد ايمان داشت، بايد صبر داشت، بايد وحدت داشت و.... بايستي به جهانيان نشان داد که ما مسلمانيم و اسلام، جاويدان و در راه حفظ اسلام، از همه چيزمان مي گذريم تا کوچک ترين خسارتي به اسلام وارد نيايد، تا حماسه ي حسين جاودانه بماند.

شهيد عباس علي بازپيچ (1362-1343 بابل)

وحدت و انسجام خويش را حفظ کنيد و دست هر خائني که مي خواهد به اسلام و انقلاب ضربه وارد کند را کوتاه گردانيد و هميشه پشتيبان ولايت فقيه باشيد و دست هر بيگانه، چه داخلي و چه خارجي را قطع کنيد. شما (12) اي حزب الله! همچنان وحدت خود را حفظ و از ولايت فقيه اطاعت و مسجدها را سنگر خويش قرار دهيد و هيچ گاه از شهادت نترسيد.

شهيد سيد يزدان بازيار (1366-1337 دهدشت)

آن موقع که حسين ( عليه السلام ) و يارانش در جنگ با کفار بودند و يارانش کم و اندک بودند، جنگيد تا تمام ياران امام به شهادت رسيدند، ولي اکنون ياران حسين زمان کم نيستند و ما هم اهل کوفه نيستيم که امام تنها بماند؛ بايد نگذاريم برادراني که در جبهه [ هستند ]، خسته (13) شوند؛ من اکنون به جبهه مي روم تا امامم، دينم، ميهنم را ياري نمايم؛ اگر خداوند شهادت را نصيبم نمود، وصيتم به پدر بزرگوارم اين است: در (14) مرگ من صابر باشيد و افتخار کنيد که توانستيد هديه اي را تقديم اسلام نماييد. از برادران مي خواهم که وحدت و يکپارچگي خود را حفظ نموده و با هم برادرانه رفتار کنيد.

شهيد صدرالله باقري (1361-1339 آستانه اشرفيه)

هدف من فقط الله و اسلام مي باشد و من از شما مي خواهم بين هم وحدت و همبستگي داشته باشيد و به جان هم نيفتيد و به خاطر خدا کار انجام بدهيد و در فکر مقام و قدرت نباشيد؛ هميشه به فکر خدا باشيد؛ اميدوارم بعد از شهيد شدن من، آن وحدت هميشگي شما بيشتر [ شود ] و بيشتر در فکر اسلام باشيد (15) و ان شاء الله هستيد.

شهيد محمدرضا بخشي فتح آبادي (1363-1340 زرند)

اي مردم! وحدت خودتان را حفظ کنيد و لحظه اي به دشمنان اسلام فرصت ندهيد که به طرف شما هجوم آورند. در دعاها براي پيروزي تمامي رزمندگان اسلام دعا کنيد و از خدا بخواهيد که به شما توفيق دهد تا در جبهه ها شرکت کنيد و در کنار هم با قلبي سرشار از عشق به سوي کربلا [ و ] قدس عزيز حرکت کنيد. بياييد که ان شاء الله پيروزي نزديک است.

شهيد محمد حسين بخشي (1362-1341 کاشمر)

از ملت غيور و رزمنده ي ايران مي خواهم که وحدت خود را منسجم تر نمايند و هر چه در توان دارند به دهان (16) دشمن خدا و دشمن اسلام بکوبند.

شهيد سيد حسين بقايي نژاد (1365-1348 فومن)

اي جميع برادران حزب الله! آن طوري که خشنودي [ و ] رضاي خداست، عمل کنيد؛ مثل هميشه که در صحنه بوديد و امروز هم که هستيد، باز باشيد؛ آنچه که لطف پروردگار در آن کثير است، وحدت شماست.

شهيد عباس بکران ( 1365-1343 بندردير )

اي برادران عزيز! جبهه ها را گرم نگه داريد و هر وقت که جبهه ها احتياج به نيرو داشت، خود را به جبهه برسانيد و نداي امام را لبيک بگوييد و از تفرقه و جدايي دوري کنيد که دشمنان اسلام هميشه در فکر تفرقه هستند و مي خواهند بين مسلمين را جدايي بيندازند؛ شما وحدت خود را حفظ کنيد و به آن ها بفهمانيد که مسلمان، مرد اتحاد و جنگ است و از جنگ نمي هراسد.

شهيد عباس بوربور ( 1365-1335 تهران )

وحدت کلمه ي خود را از دست ندهيد و توکل بر خدا و آقايمان امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) کنيد تا باشد انقلابمان را به جهانيان صادر کنيم و هميشه امام را دعا کنيد.

شهيد مرتضي بهارلويي ( 1362-1346 نجف آباد )

اي مردم! استوار باشيد که پيروزي همان طور که خدا وعده داده است، با ما است و بايد بدانيم که ما در روز قيامت در پيشگاه شهدا و اسرايي که الان در عراق در زير شکنجه هستند، مسئوليم و براي اداي اين مسئوليت بايد به حفاظت از دستاوردهاي اين انقلاب مشغول باشيم. دستاوردهاي اين انقلاب چيست؟ اين نماز جماعت ها، اين وحدت ها، اين دعاهاي با حال و روح، اين مبارزه و پيروزي بر عليه دشمنان اسلام است؛ پس ما بايد وحدت خويش را حفظ کرده و هر چه بيشتر به سوي جبهه ها بشتابيم.

شهيد سيد ناصر بهشتي ( 1365-1346 خمين)

مردم مسلمان! به جبهه کمک کنيد و دولت جمهوري اسلامي و رهبري ايران اسلامي را رهرو باشيد؛ از دورويي و نفاق و دودستگي دوري کنيد و انسجام خود را بيشتر نموده و وحدت را حفظ نماييد.

شهيد مرتضي بهمن آبادي ( 1366-1347 تهران )

عزيزان! وحدت خود را حفظ کنيد که اين وحدت امت حزب الله بوده که انقلاب را به اينجا رسانده. اين را بدانيد [ که ] ارتشي و بسيجي ندارد و اين ها اسم ظاهرشان است؛ بلکه همگي بايد يد واحده باشيم تا اسلام و انقلاب هميشه حفظ و پابرجا بماند.

شهيد عباس بهمني کوره اي ( 1358-1339 کرمانشاه )

امروز ما افتخارمان اين مي باشد [ که ] در راه عقيده اي جهاد مي کنيم که به حقانيت آن کاملاً آگاهيم و غير از اين راهي بر ايمان نمي ماند که پيروز شويم و يا شهادت را چون اسلحه اي مرگبار بر فرق دشمن فرود آوريم و لذا به اطلاع کليه مردم مسلمان مي رسانم که وحدت کلمه را حفظ نمايند و اسلام را.

شهيد محمد ولي بيات ( 1364-1345 ازنا )

و اما پيام عبد ذليل خدا بر حافظين حدود الله يعني پاسداران حريم الهي، شيران روز و زاهدان شب، آنان که تا آخرين قطره ي خون در سنگرها مي ايستند و بر عليه ستمگران شرق و غرب و دست نشاندگان آن ها ستيز مي کنند: آنچه که خيلي مهم است اين عزيزان حفظ کنند، وحدت و اخوت است که بزرگ ترين منبع در رشد معنويات است.

شهيد شيرزاد پاي بست ( 1364-1345 دهدشت )

وحدت کلمه ما کمر تمام ابرجنايتکاران را شکسته، مبادا اين را فراموش کنيد؛ به جبهه برويد و گروه مقاومت را حفظ کنيد که وقتي ضد انقلاب، پايگاه مقاومت ما را مي بيند، حساب کارش را مي کند؛ در مسجد جمع شويد و نماز بخوانيد.

شهيد محمد علي ترابي طاقانکي ( 1365-1347 شهرکرد )

اي برادران و خواهران!... مسئله ي مهم ديگر، وحدت و يکپارچگي مسلمانان مي باشد که در اين رابطه امام عزيز مي فرمايد: « شما بايد يکپارچه شويد تا دشمن نتواند حرکتي انجام بدهد ». برادران مسلمان و بسيجيان غيور! در [ مواجهه با ] مسائل، زيرک و باهوش باشيد؛ مبادا دشمنان شما را فريب دهند، چون دشمنان همان طور که تا به حال ديده ايد از هر راهي که توانسته اند، ضربه را وارد کرده اند ولي بحمدالله هيچ غلطي تاکنون نتوانسته اند بکنند و با وحدت و يکپارچگي، جلوي منحرفين و دشمنان اسلام را بگيريد و از انجام هيچ کاري در راه خدا از هيچ کس و هيچ چيز واهمه نداشته باشيد.

شهيد محمود ترابي ( 1363-1343 کرج )

پيامم به شما جوانان غيور حزب اللهي اين است که وحدت داشته باشيد و هميشه در جبهه هاي حق عليه باطل حضور داشته باشيد و سنگرهاي دانشگاه و مدارس و مسجدها را پر کنيد و همچنين به نماز جماعت برويد و امام عزيزمان را دعا کنيد.

شهيد بهزاد تنوري ( 1363-1344 شيراز )

محکم و استوار باشيد که دشمن کوردل با ديدن شما کورتر شود. از مردم مي خواهم با هم وحدت داشته باشند و از اختلاف دوري کنند. امام را تنها نگذاريد. اين را بدانيد که انقلاب اسلامي مان شکست نمي خورد، مگر اينکه وحدت از ميان ما برود.

شهيد مهدي تيموري ( 1365-1347 تهران )

اين بنده ي گناه کار، وصيتم به شما اين است که هميشه نظم و تقوي را پيشه کنيد و با هم هميشه وحدت داشته باشيد تا بتوانيد کافران را از روي کره ي خاکي ريشه کن کنيد و هميشه سعي کنيد قرآن زياد بخوانيد و دعاي سلامتي براي رهبر کبير انقلاب بکنيد و از خدا بخواهيد که هر چه زودتر ظهور امام مهدي موعود (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را نزديک کند.
ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: کنيم
2- در اصل وصيت: فهمانيد
3- در اصل وصيت: خدمتگزاران
4- در اصل وصيت: خود
5- در اصل وصيت: کنيم
6- سوره آل عمران؛ آيه 103
7- در اصل وصيت: نمايند
8- در اصل وصيت: قدس
9- در اصل وصيت: به
10- در اصل وصيت: شعادري
11- اشاره به شهيد آيت الله بهشتي
12- در اصل وصيت: تو
13- در اصل وصيت: خيسته
14- در اصل وصيت: و اگر در
15- در اصل وصيت: بوده
16- در اصل وصيت: دهن

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب، (1391) وحدت «دفتر چهارم» گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (7)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.