سيري در وصيت نامه شهدا

تفرقه عامل شکست انقلاب (2)

چند کلمه اي به هموطنان خود تذکر مي دهم که از اختلاف و تفرقه بپرهيزيد که تفرقه موجب شکست است و باعث نابودي مي شود و هميشه از روحانيت مبارز حمايت کنيد که حمايت از روحانيت، حمايت از امام و حمايت از امام، حمايت از پيامبر و خداست.
يکشنبه، 30 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تفرقه عامل شکست انقلاب (2)
 تفرقه؛ عامل شکست انقلاب (2)

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي



 

 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد اکبر عاملي ( 1361 - 1342 تاکستان )

چند کلمه اي به هموطنان خود تذکر مي دهم که از اختلاف و تفرقه بپرهيزيد که تفرقه موجب شکست است و باعث نابودي مي شود و هميشه از روحانيت مبارز حمايت کنيد که حمايت از روحانيت، حمايت از امام و حمايت از امام، حمايت از پيامبر و خداست.

شهيد رحمان عبادي ( 1365 - 1347 قزوين )

شما اي مردمي که جان و مال خود را در راه اسلام فدا مي کنيد! از شما عاجزانه مانند يک برادر کوچک تر از خودتان، درخواست مي کنم که امام را دعا کنيد و در پشت جبهه به ضد اين انقلاب کاري نکنيد و قلب اين رهبر کبير انقلاب را خون جگر نسازيد و امام را ياري کنيد و در پشت جبهه، هماهنگ با هم، دست به دست هم داده به اين انقلاب خدمت کنيد و وحدت کلمه را که از اول انقلاب، امام عظيم مان و ديگر برادران که در کارهاي مملکتي دخالت دارند سفارش کرده اند، حفظ کنيد و نگذاريد که اين کوردلان منافق در ميان شما رخنه کنند و بين برادران عزيز تفرقه بيندازند که رمز پيروزي ما چه در پشت جبهه [ و چه در جبهه ]، اين وحدت است که اگر خداي ناکرده وحدت نباشد، پيروزي هم موجود نمي شود.

شهيد اصغر عباسي ( 1362 - 1346 نجف آباد )

برادران و خواهران! از جدايي و تفرقه بپرهيزيد و وحدت داشته باشيد که هر چه پيروزي ما به دست آورده ايم، از وحدت بوده است. اين طايفه و آن طايفه نکنيد. همه ي ما با هم برادريم. بايد با هم باشيم تا بتوانيم به پيروزي برسيم و اين را هم بدانيد که تا موقعي که ميان ما وحدت هست، ما پيروزيم و در غير اين صورت به زودي شکست مي خوريم.

شهيد عبدالله عباسي ( 1367 - 1350 نجف آباد )

اين جانب عبد و بنده ي خدا، عباسي، برحسب وظيفه ي شرعي - اسلامي خود لازم دانستم چند کلامي به عنوان وصيت تقديم به پيشگاه خدا و در مرحله ي بعد، ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و امام امت و خلاصه تقديم به پدر و مادر عزيزم و امت شهيدپرور کنم... تا زماني که اسلام احتياج به مدافع دارد و در اصل، جبهه هاي عظمت احتياج به نيرو دارد، وظيفه ي خود بدانيد که پيشتاز باشيد. سعي کنيد از تفرقه و جدايي دوري کنيد که اگر چنين نکنيد، مطمئن باشيد شکست شما حتمي خواهد بود.

شهيد علي عباسي پارام ( 1362 - 1343 هريس )

پدر و مادر عزيزم و خواهران دلبندم!... اکنون بر شماست که پشت جبهه يا در خود جبهه، پس از جهاد اکبر به جهاد اصغر رو آورده و اتحاد خود را هر روز بيش از پيش حفظ کرده باشيد؛ چرا که اتحاد و يگانگي موجب پيروزي و ظفر بر دشمن زبون و نفاق و تفرقه موجب شکست است. پس چرا شما و ما نبايد اتحاد خود را حفظ کنيم؟ (1) حالا من عاجزانه به شما سفارش مي کنم که در همه ي صحنه ها حاضر باشيد.

شهيد محسن عزيزان ( 1363 - 1341 فيروزآباد )

اي عزيزان و برادراني که مي مانيد [ و ] وصيت نامه هاي شهدا را مي بينيد!... مسجدها را خالي نگذاريد. نماز جمعه مخصوصاً و نماز جماعت ها را حتماً شرکت کنيد. از شايعات دوري و از نفاق، از تفرقه خودداري کنيد که همين چند دستگي است که اسلام را تضعيف مي کند و مسلمان را از اوج عزت و شرف به بدختبي و ذلت مي کشاند. شما را به خدا قسم مي دهم دست از اين تفرقه برداريد که تاريخ مکرراً در اين رابطه به شما درس عبرت مي دهد و شما را از اين فاجعه بر حذر مي دارد؛ زيرا تنها چيزي که اسلام تا به امروز از آن ضربه خورده است، همين تفرقه است.

شهيد احمد غلامي مقدم ( 1366 - 1340 دهدشت )

چند جمله اي به عنوان وصيت نامه خدمت شما امت اسلام عرضه مي دارم... بر شماست که در اين وضعيت حساس، توجه کامل به احکام مبارک اسلام و عمل به آن ها [ داشته باشيد ]. نماز را که ستون دين است، اهميت بسيار دهيد. وحدت را حفظ کنيد؛ چرا که پيروزي ما در وحدت و شکست ما در تفرقه است مادامي که پيرو احکام اسلام هستيد، متحد هستيد و هر گاه که اختلاف بين شما اتفاق افتد، مطمئن باشيد که با احکام اسلام بيگانه شديد.

شهيد سيد محمود فرمانبر ( 1364 - 1340 املش )

اي برادران همشهري و هم محلي! تا کي به دو دستگي دامن زدن؟ با توجه به اينکه همه معتقد به وحدت هستيم، بياييد به [ خاطر ] خون همه ي شهدا، در کنار هم، با وحدتي يکپارچه و منسجم زندگي را آغاز کنيم که تفرقه جز شکست براي اسلام و مسلمين چيز ديگري ندارد.

شهيد ارسلان فرهاد کياني ( 1363 - 1345 کرج )

مردم! بيدار باشيد. مردم! هوشيار باشيد. از تفرقه بپرهيزيد که همانا شکست ما در جدايي ما است. امام را بنگريد و به او فکر کنيد؛ به او که ساليان دراز خون دل خورده و به او که زجرها و رنج ها براي اسلام و قوانين اسلام کشيد. اگر قطعه قطعه ي بدن ما را هر کجا بگذارند. نداي ما همان « لبيک يا ثار الله » است و يا هم « لبيک يا خميني » است؛ (2) چون او بود که ما را از مرداب فساد و تباهي رهانيد و حالا موقع پاسداري از انقلاب است.

شهيد علي رضا قاسمي شيداني ( 1363 - 1347 جرقويه )

پيامي به شما مردم شهيد پرور...: هميشه و در همه حال در خط اسلام حقيقي و اسلام فقاهتي باشيد و از تفرقه و گروه گرايي بپرهيزيد که مايه ي شکست ما، همين تفرقه و نفاق مي باشد.

شهيد شمس علي قايدي بارده اي ( 1365 - 1337 شهرکرد )

در اين چند جلمه [ سخناني ] از باب تذکر براي شما امت حزب الله عرض مي کنم.
.... همه ي شما را سفارش به وحدت و چنگ زدن به ريسمان الهي - که درس قرآن کريم است - (3) که تداوم انقلاب در سايه ي آن مي باشد، مي کنم. سعي کنيد با محبت و صدق و صفا باشيد. با هم تفاهم فکري داشته باشيد و دست از گروه گرايي و تفرقه برداريد که شکست ما آن روز است که خودمان دچار اختلاف شويم و از دشمن خارجي بيمي نيست.

شهيد سياوش قوامي لاهيجي ( 1365 - 1345 کرج )

انقلاب اسلامي ايران نقطه ي عطفي است براي بارور شدن نهال اسلام و برپايي مبارزه بر عليه باطل. در حفظ آن بکوشيد و هيچ گاه صحنه ها را خالي نگذاريد... از تفرقه و اختلاف دوري گزينيد و در همه حال وحدت داشته باشيد که تفرقه موجب شکست و وحدت رمز پيروزي است.

شهيد خسرو قياسي ( 1361 - 1342 اهواز )

امت قهرمان و شهيدپرور اسلام! قدر اين اعتصام و حب الله (4) را بدانيد و متفرق نشويد که پيروزي شما در گرو وحدت شماست. اگر اندک نظري به تاريخ سراسر مبارزه ي اسلام بيندازيد، متوجه مي شويد که در هر مقطع از زمان، مسلمانان حرکتي را عليه ظلم و ستم شروع کرده اند، دشمنان انسانيّت با توسل به تفرقه توانسته اند در بين آنان جدايي انداخته و حرکتشان را نابود يا منحرف نمايند. البته وحدت بايد به حبل الله (5) که همان تشيع (6) سرخ علوي است، باشد که سياست ما عين ديانت ما و ديانت ما عين سياست ماست. (7)

شهيد خليل کاظمي نسب ( 1362 - 1339 اصفهان )

امت مسلمان! اتحاد و وحدت خود را هر چه بيشتر محکم نماييد؛ چرا که هم طعم اتحاد و همبستگي را چشيدند (8) ( انقلاب ) و هم طعم تفرقه و جدايي را. به فرموده ي امام امت، وحدت کلمه را حفظ کنيد.

شهيد عباس کرمي ( 1361 - 1337 برخوار و ميمه )

امت ايثارگر که با اتحاد خود پوزه ي آمريکا را به خاک ماليديد و منافقان داخلي را سرکوب کرديد و غرب گرايان و شرق باوران را به دامن ارباب خود فراري داديد!... اطاعت از رهبري امام خميني و اصل مشرقي و اسلامي ولايت فقيه را فراموش نکنيد. اتحاد و يگانگي را فراموش نکنيد و همان گونه که ثابت کرديد، يک ملت با اتحاد مي تواند بر ابرقدرتي پيروز شود و دست خدا با جماعت است. (9) از تفرقه و تشتت جز شکست چيزي نصيب نخواهد شد.

شهيد حسين گزل خو ( 1360 - 1332 تهران )

مادر، برادر، خواهر! تنها پيروزي شما يعني پيروزي اسلام، نه وطن و ملت، در گرو سه چيز است: اعتقاد و ايمان راسخ به خداوند و بندگي در برابر او و نفي تمام عبوديت هاست؛ در وحدت و يکپارچگي شما و پرهيز از تفرقه و نفاق که خواست شياطين ضد انسانيّت و بندگي خداست؛ به اطاعت بي چون و چرا از رهبري بيدار و تزلزل ناپذير، ابراهيم گونه، موسي، عيسي، محمد و علي [ گونه ] و فرزند پاک و شجاع حسين بن علي (عليه السّلام) [ است ].

شهيد خليل گل بي بي ( 1365 - 1345 گرگان )

اي مادران و اي برادران و خواهران حزب الهي! دلسوز به اسلام باشيد و از انقلاب با تمام قدرت دفاع کنيد. اين را بدانيد دشمنان ما بيدارند. شما گوش به فرامين امام باشيد و از اختلاف و تفرقه دوري گزينيد و تنها راه شکست اسلام، از هم گسسته شدن وحدت شما مسلمين است. پشتيبان دولت اسلامي خود باشيد و در فراز و نشيب هاي انقلاب، از دولت با جان و مال حفاظت نماييد.

شهيد علي رضا ماه نجف آبادي ( 1365 - 1347 خميني شهر )

چند کلمه به ملت شجاع و هميشه در صحنه ي ايران... وحدت کلمه را حفظ کنيد که ضامن پيروزي شماست که يکي از راه هاي شکست مسلمين و حربه ي دشمنان اسلام، تفرقه بين مسلمين و شما ملت عزيز ايران است.

شهيد سيد جواد محمدي سن سني ( 1362 - 1337 کاشان )

عزيزان من! مبادا غفلت کنيد که شيطان هاي بيرون درون هميشه در انتظار اين هستند تا شما را اغفال کنند و شما را از راه خدا باز دارند و شما را به بند کشند و آزادي را از شما سلب (10) کنند و بر جهاد اکبر بکوشيد و هر کسي بر جهاد اکبر پيروز شد و بر نفس خود غلبه کرد، ديگر گول شياطين را نمي خورد. در ضمن از تفرقه بپرهيزيد و وحدت خود را حفظ کنيد که در کنار وحدت، پيروزي به دست مي آيد و هميشه آخرت را به ياد آوريد و از عذاب خدا بترسيد و با اميد به رحمت خدا به مبارزه ي خود ادامه دهيد.

شهيد علي رضا محمدي فردويي ( 1364 - 1339 قم )

اي امت شهيد پرور!... وحدت و يکپارچگي خويش را حفظ کنيد که اين رمز پيروزي امت اسلامي است. از تفرقه بپرهيزيد؛ زيرا هلاک کننده و خطرناک است. تا مي توانيد به اسلام خدمت کنيد؛ زيرا همه چيز از آنِ اسلام است و بدانيد اگر خداي ناکرده (11) اسلام برود، آن زمان فرا خواهد رسيد که ديگر از اسلام اثري باقي نخواهد ماند.

شهيد سيد اصغر مصطفوي بيدگلي ( 1361 - 1343 آران و بيدگل )

برادران و خواهران مسلمان! دست از انقلاب و مکتب خونين اسلام برنداريد؛ مکتبي که تکاملي و تداومي است و از جانب خدا به وسيله ي پيامبر گرامي اش به ما رسيده است و راه و رسم انبيا است. براي نابودي ياوه گويان شرق و غرب از روحانيت متعهد و مبارز حمايت کنيد و مراقب باشيد که در ميان شما تفرقه نيفتد و خداي ناکرده انقلاب را به نابودي بکشاند.

شهيد سعيد مقدس قهفرخي ( 1366 - 1348 شهرکرد )

امت شهيدپرور! سعي کنيد عوامل تفرقه و نفاق را از خود دور کنيد؛ زيرا که عامل از بين برنده ي انقلاب هستند. (12)

شهيد رضا ملک پور ورنوسفادراني ( 1362 - 1342 خميني شهر )

اي آشنايان ايماني!... وحدت را به هر قيمت، حتي رفتن آبروي خود حفظ کنيد که پيروزي هاي ما از وحدت و شکست هايمان از تفرقه است. صفات شيطاني را در خود کشته، به صفات انساني - اسلامي متصف شويد.

شهيد سيد اميرحسين موسوي ( 1361 - 1332 زنجان )

... توصيه ي ديگري به شما اي مسلمانان معتقد به اسلام! رهبر اسلامي و مرجع کبير، خميني عزيز را ياري کنيد و اوامر اسلامي اش (13) [ را ] از دل و جان پذيرا باشيد و از تفرقه که يکي از عوامل تضعيف اسلام است، برحذر باشيد و تنها از کساني که با عمل در خط اسلام و قرآن قدم بر مي دارند. اطاعت کنيد.

شهيد سيد امين موسوي ( 1365 - 1351 صومعه سرا )

مادر و پدر بزرگوارم!... در پايان يادآور مي شوم که به حبل خدا متصل شويد. (14) از تفرقه و جدايي بپرهيزيد و همه متحد و منسجم در راه خدا خدمت کنيد. اگر چنين نشود، بايد قبول کنيم که پيروز خواهيم شد و اگر مقصودمان خدا باشد، يقيناً پيروزي از آن ماست و ان شاء الله پيروزي از آن اسلام و شکست از آن کفر (15) است.

شهيد سيد موسي موسوي ( 1365 - 1346 تاکستان )

اي مردم!... هيچ گاه دست از روحانيت برنداشته، به ريسمان خداوند بچسبيد و نيرو و انرژي خود را به جاي سرکوب کردن يکديگر در راه اصلاح جامعه تان مصرف نماييد که تفرقه باعث متلاشي شدن جامعه مي گردد.

شهيد قاسم ميرزايي فرد کچورستاقي ( 1362 - 1343 اردستان )

اي مردم شريف ايران! دست از اطاعت رهبري برنداريد که هر آنچه است، از آنِ پيروي از ولايت فقيه و رهبري است. گوش به فرمان رهبر باشيد. نگذاريد که جبهه ها خالي بشود که دشمن شاد بشود. در نمازهاي جمعه شرکت کنيد و اين جماعت ها را گرم نگه داريد که دشمن شاد نشود و از تفرقه و جدايي بپرهيزيد که مايه ي هلاکت و بدبختي ها خواهد بود.

شهيد سيد حسين ميرنقي ( 1365 - 1341... )

نمي دانم از کجا شروع کنم. آيا بگويم بچه ها به اسلام فکر کنيد؟ به انقلاب فکر کنيد يا به وحدت بين خودتان؟ ولي مي بينم که همه ي شما وفادار به انقلاب هستيد و پشتيبان انقلاب. اما نگران وحدت شما هستم؛ وحدت بين مسلمين، به خدا هر چه تاکنون اسلام ضربه خورد [ ه ]، همه از تفرقه بوده. خدا ان شاء الله ريشه ي تفرقه را بين مسلمين بخشکاند. ببينيد شهيد مظلوم دکتر بهشتي به خاطر ايجاد وحدت بين مسلمين به شهادت رسيد. آقا و مولاي ما حسين (عليه السّلام)، به خاطر وحدت کلمه جان خويش را بر کف دست نهاد. ببينيد امام در هر سخنراني که مي کند، ما را دعوت به وحدت مي کند. به والله علي العظيم که خون ما روي جنازه ي ما [ است ] و بنشينيد وحدت کنيد. ببينيد کفار چگونه با همه ي تفرقه ي باطني که با هم دارند، در يک صف باطل عليه ما دست وحدت به همه داده اند. تو را به جان امام، بياييد با وحدتتان کمر کفار را بشکنيد. نگاه کنيد منافقين در نفاقشان با هم وحدت دارند، ولي ما...؟ اين را فراموش نکنيد، روي خون شهدا ايستاده ايد و روي جنازه ي آن ها و روز آخرت از شما سؤال خواهد شد که در اين دنياي فاني چه توشه اي براي آخرت خود تهيه کرده ايد؟

شهيد رضا نادي ( 1363 - 1346 فريدن )

بنده ي حقير کوچک تر از آنم که بخواهم به اين امت از جان گذشته وصيتي يا پيامي بدهم. اين را هم بايد بدانيد که دشمن از اين تفرقه هايي که ايجاد شده است، خوشحال مي شود و شماها که هميشه در صحنه حاضر بوديد، بايد از اين همه جدايي جلوگيري کنيد که اين جدايي ها موجب شکست اين ملت مي شود؛ ملتي که براي پيروزي انقلاب خود چندين هزار شهيد (16) داده (17) و در اين جنگ هم شهداي گران قدري داده است. بر اين [ اساس ]، از تفرقه افتادن بين خود جلوگيري کنيد و رهنمودهاي امام را گوش کنيد که امام فقط خوبي شما را مي خواهد.

شهيد فرج الله نارنج ( 1365 - 1345 فيروزآباد )

چند تذکر لازم دانستم که به امت حزب الله توصيه نمايم... از تفرقه و جدايي بپرهيزيد که هر پيروزي در گرو وحدت و هر شکست بر اثر تفرقه و جدايي است.

شهيد سيد محسن نبوي ( 1363 - 1338 اصفهان )

برادرانم! انقلاب ها مزه ي تلخ دودستگي و تفرقه که شعله ور کردنش توسط دشمن است و شکست بعدش را و تسلط جنايتکاران بر آن ها را چشيده اند. سعي کنيد براي اين مملکت تکرار نشود. برادرانم، مسلمانان! با هم به دوستي برخيزيد و عيوب يکديگر را به هم بگوييد و از نقاط ضعف جلوگيري کنيد و گذشت داشته باشيد.

شهيد خليل نبي زاده ( 1363 - 1343 اسدآباد )

شما (18) برادران مسلمان! اميدوارم که هميشه وحدت را پيش گيريد و از هم متنفر و متفرق نشويد که تفرقه باعث سرنگوني قوم و مملکتي مي شود.

شهيد صمد نظري ( 1362 - 1344 کازرون )

امت شهيدپرور! وقتي که چند شهيد با هم مي آورند، شما روحيه ي خود را نبازيد؛ چون تا ما شهيد نشويم، اسلام پيروز نمي شود و اسلام احتياج به خون دارد. وحدت رمز پيروزي [ و ] تفرقه مايه ي شکست [ است ].

شهيد غلام رضا نگهداري ( 1365 - 1342 ني ريز )

امت حزب الله، برادران و خواهران!... اتحاد يگانه عاملي است که نيروهاي مخلص را به هم پيوند مي دهد. بنابراين تحت فرماندهي امام خميني، وحدت کلمه و انسجام خود را بيش از پيش حفظ کنيد. از هرگونه تفرقه بپرهيزيد که تمام بدبختي ها و عقب ماندگي هاي ما از اختلاف و عدم همبستگي است.

شهيد حميدرضا نهاوندي ( 1362 - 1345 بروجرد )

برادرانم و خواهرانم! وحدت را فراموش نکنيد که راه نابودي انقلاب، راهي نيست جز تفرقه. ما بايد اين سختي هاي انقلاب را به خاطر خدا تحمل کنيم و به دنبال راحتي نگرديم که خداوند خودش فرموده است که در اين دنيا براي انسان راحتي نيست و ما انسان را در سختي آفريديم.

شهيد علي اصغر نيک روش ( 1362 - 1342 بروجن )

برادران من! از دودستگي و باندبازي که باعث تفرقه مي شود، دوري کنيد و همين تفرقه است که باعث شکست مي شود و اصلاً در جهان، يک حق بيشتر وجود ندارد و نمي شود که چند نفر حق بگويند؛ بلکه حق يکي است و يکي از شما درست مي گويد و بنشينيد در يک کنار و مسائل را خودتان حل کنيد.

شهيد علي اصغر وحدتي وصال ( 1365 - 1340 بهار )

از همرزمانم و دوستان و آشنايانم انتظار دارم در اين راه و در اين موقعيت حساس تاريخ، از امام امت و ولايت فقيه پشتيباني نمايند و دنباله روي روحانيت مبارز و پيرو خط امام و ولايت فقيه باشند و از خانواده ي شهدا، مفقودين و اسرا و جانبازان قدرداني نمايند و دنباله روي راه شهداي عزيز اسلام باشند و اتحاد و وحدت و هماهنگي خودتان را حفظ نماييد؛ زيرا نابودي ما در گرو تفرقه مي باشد.

شهيد اسماعيل هاديان ( 1366 - 1345 کوهدشت )

وصيت من به امت اين است که استقامت و صبر و پايداري در مقابل حوادث و مصائب و کمبودها را داشته باشند و همچنين استقامت در فرمانبري و اطاعت از رهبر کبير انقلاب اسلامي که ملاک عمل، آن (19) است. وحدت و يکپارچگي را حفظ نموده، از تفرقه و پراکندگي پرهيز نماييد که تفرقه عامل خداي نکرده سقوط انقلاب است. جبهه ها را گرم نگه داريد و تا پيروزي نهايي که برقراري جمهوري اسلامي در کشور عراق است، جنگ را ادامه بدهيد.

شهيد سيد ملک هاشمي ( 1364 - 1336 فيروزآباد )

و اما چند توصيه به برادران عزيزم: اولاً خانواده هاي محتم شهدا را فراموش نکنيد و به آن ها احترام بگذاريد. به بازماندگان شهدا خصوصاً فرزندان يتيم آن ها احترام کنيد و علي وار دست نوازش بر سر آن ها بکشيد. بر سر قبر شهدا برويد تا ياد آن ها هميشه در دل شما باقي بماند. از تفرقه بپرهيزيد که هميشه در مراحل حساس چيزي که انقلاب و اسلام را تهديد کرده و به ورطه ي نابودي کشانيده است، تفرقه و گروگرايي بوده است؛ زيرا در آن صورت دشمن اصلي و مشترک فراموش مي شود.

شهيد سيد اکبر هاشمي جزي ( 1363 - 1340 برخوار و ميمه )

امت اسلامي، خواهران و برادران ايماني ام!... از حرف هايي که موجب تفرقه بين امت اسلامي است، سخت بپرهيزيد؛ چون تنها چيزي که مي تواند جمهوري اسلامي را شکست دهد، تفرقه بين اقشار مختلف امت اسلام است و رمز پيروزي بر مستکبران، وحدت کلمه و تجلي گاه وحدت، نماز جمعه، محکم ترين سنگر پشت جبهه است. نماز جمعه به اين آساني ها به دست نيامده، بهاي آن خون هزاران شهيد است. پس مواظب باشيد آن را از دست ندهيد و بر هر کاري مقدم بشماريد.

شهيد سيد سعدي هاشميان ( 1364 - 1341 تهران )

برادران و خواهران، اي ملت مسلمان! هر چند بهتر مي دانيد، ولي باز مي گويم: قدر اين انقلاب و اين رهبر را بدانيد. اين اخوت و برادري را در بين خود حفظ کنيد که تفرقه تنها راه شکست اين انقلاب است. امام را تنها نگذاريد. در جهت تقويت دولت و رفع مشکلات حرکت کنيد.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: نکنيم
2. در اصل وصيت: باشد
3. اشاره به « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ »؛ سوره آل عمران، آيه 103
4. همان
5. در اصل وصيت: حب الله
6. در اصل وصيت: تشييع
7. اشاره به سخن شهيد آيت الله مدرس
8. در اصل وصيت: چشيدند
9. اشاره به « يدالله مع الجماعه »؛ حديثي از پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم)
10. در اصل وصيت: صلب
11. در اصل وصيت: خدايي ناکرده
12. در اصل وصيت: است
13. در اصل وصيت: از اوامر اسلامي اش
14. اشاره به « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ »؛ سوره آل عمران، آيه 103
15. در اصل وصيت: شکست يا کفر
16. در اصل وصيت: خون
17. در اصل وصيت: داده اند
18. در اصل وصيت: به شما
19. در اصل وصيت: خاتمه ي آن

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا (11)، تهران، نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.