راه انقلاب در وصایای شهدا (4)

و امروز برای ادامه [ی] حرکت این انقلاب اسلامی و از میان بردن موانع پیش [روی] انقلاب در میدان‌های رزم آمده اند و [من ها] آماده ام تا جانم را فدای عقیده ام نمایم و به همه بگویم که جان دادن درباره [ی] عقیده، حیات است، عقیده
جمعه، 15 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه انقلاب در وصایای شهدا (4)
راه انقلاب در وصایای شهدا (1)

 

تهیه و تنظیم: محمدعلی آقامیرزایی




 

هیبت الله باستان فارسانی:

و امروز برای ادامه [ی] حرکت این انقلاب اسلامی و از میان بردن موانع پیش [روی] انقلاب در میدان‌های رزم آمده اند و [من ها] آماده ام تا جانم را فدای عقیده ام نمایم و به همه بگویم که جان دادن درباره [ی] عقیده، حیات است، عقیده ای که جان را به جان آفرین تسلیم کردن خلاصی از قفس دنیا است و خدایا تو می‌دانی که فقط با نیت رضای تو و قرب تو به مبارزه برخواستم (1) و هیچ گونه ترس و خوفی به خود راه نمی دهم.

هادی اصفهانی:

باید بدانید که این انقلاب بود که ما را هدایت کرد و صراط را به ما نشان داد.

هاشم احمدی کافشیانی:

انقلاب اسلامی باعث شد که من به زندگی از دید دیگری بنگرم و از خواب غفلت بیدار شوم. (2)

هدایت الله آذری:

امروز تنها رسالتی که از حاصل خون شهدای اسلام به ما رسیده است انقلاب اسلامی است و پاسداری از آن به عهده [ی] یکایک ماست و پاسداری از این انقلاب فقط تحت فرماندهی یک شخص است که آن ولایت فقیه است و ولایت فقیه دسترنج ائمه [ی] اطهاری است که با چه خون دل‌ها و دردسرها، ولایت رسول الله به آنها ارث رسیده است.

یحیی ابوالقاسم زاده:

این انقلاب به الله و اسلام و امام متکی است انقلابی که پشتیبان آن اسلام است. ملت ایران با وحدت کلمه و با رهبری صحیح و پیامبرگونه [ی] امام به پیش رفت و رژیم طاغوت را برانداخت که انقلاب اول بود و بعد از آن پاکسازی و غیره که انقلاب دوم و سوم بود و امید است این انقلاب به تمامی جهان صادر شود و تمامی ملت‌ها بفهمند، ملتی که با ایمان پیش روند پیروز خواهند شد و این جهاد اصغر است و بر (3) هر مسلمانی واجب است.

یعقوب بیات:

این راه را با آگاهی و شناخت و تمایل خود انتخاب کردم و چون می‌بینم که پرچم دار این راه و از وارثان پیامبر (امام خمینی) کسی است که جگر گوشه [ی] خودش را در جهت اعتلا، حفظ و صیانت اسلام و شرف مسلمین تقدیم حرکت انقلاب اسلامی کرد و جوانمردانه در مقابل حکومت شاه ایستاد تا تبعید شد و مبارزه و راهنمایی دلسوزانه اش انقلاب را به پیروزی رساند و مردانه در مقابل قدرت آمریکا [ی] جنایتکار ایستادگی کرد و با استناد به قرآن کریم معتقدند که اگر کسانی در این راه هم کشته شود همیشه زنده و پاینده ا ست و نباید او را مرده شمرد.

یوسف اجاقی:

من تنها آرزویم شهادت در راه خدا و پیامبران خداست و امیدوارم که پدر و مادرم مرا حلال کنند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی شروع و وجود و هستی خود را از آن خدا می‌داند و این انقلابی که با هفتاد هزار شهید پا گرفت و حکومت سلطنتی را کوباند به هیچ وجه از ابرقدرت‌ها شکست نخواهد خورد.

یوسف احمدی بنی:

و خدای را سپاس که در موقعیتی قرارگرفته ایم که از برکت انقلاب اسلامی به رهبری آن رهبر عظیم الشأن (امام خمینی) برخورداریم و زمینه [ی] ایثارها و رشد استعدادها به خوبی آماده است.

یوسف بهمنی:

این گونه انقلاب پیروز است و انقلاب آگاهانه [ی] مردم شهیدپرور ایران است که این ابعاد را دارد و طاغوت و طاغوتیان می‌خواستند که این مملکت و این امت و این اسلام را از اندیشه خدا و فکر خدا دور کنند که این جرقه پدید آمد و طاغوت و طاغوتیان در این جرقه که تبدیل به شعله [ی] خشم امت اسلام شد، سوختند و خاکستر شدند.

آدینه محمدایزدی:

از ابتدای خلقت آدمی همواره حق و باطل با یکدیگر در ستیز بوده اند و وعده [ی] آفریننده [ی] هستی، پیروزی حق بر باطل بوده و اکنون این وعده در انقلاب اسلامی عینیت پیدا کرده و تحت رهبری پیامبرگونه [ی] امام می‌رویم تا زمینه [ی] حکومت عدل مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم سازیم.

آیت ا... اسدی:

شما از خصوصیات مکتب اسلام آگاه نیستید شما از ریشه [ی] انقلاب اسلامی ملت ایران خبردار نمی باشد؛ شما از قاطعیت رهبر این نهضت آگاه نیستید، شما از گوش به فرمانی این امت ناآگاهید؛ شما از کاربرد ولایت فقیه در این مکتب چیزی نمی دانید گرچه تجربه هایی از امر پیر جماران در ذهنتان مانده است اما شما دشمنان اسلامید و خداوند در قرآن فرموده است که دشمنان اسلام را از احمقان قرار دادیم، این احمقی شما نشانگر دشمنی اسلام می‌باشد و در همین حماقت خواهید ماند و چرخ‌های انقلاب اسلامی جهانگیر خواهد شد و تمامی مشرکین و کافرین و منافقین و ... را زیر چرخ دنده‌ها به نابودی خواهد کشاند.

اباصلت باقری:

شما امت شهیدپرور به حق یاری دهنده و پشتیبان انقلاب اسلامی هستید.

ابراهیم افشاری:

در راه دفاع انقلاب اسلامی خود را برای شهادت آماده کرده ایم و در راه این هدف مقدس قدم برمی دارم.

ابراهیم بابایی:

شاید این برای ما قابل درک و مورد قبول قرار نگیرد اما یک واقعیت است این امام است که راه چگونه زیستن در جامعه [ی] بشری را که او نیز از انبیا و ائمه [ی] معصومین نشأت گرفته و آموخته و درس گرفته است به ما آموخت و ما را رهبری کرد تا توانستیم رژیم منحوس شاهنشانی را واژگون و به جایش انقلاب اسلامی را بنیان کنیم و باطل را نابود کردیم و حق را جای [آن] گزینش کردیم.

ابراهیم بختیاری:

ولی در جایی دیگر این را بگویم که اسلام با خون بارور شده و انقلاب اسلامی ما هم برای حفظ خود احتیاج به خون دارد.

ابراهیم برده:

این انقلاب برای پیروزی احتیاج به خون دارد ما باید خون خود را در این راه بریزیم تا انقلابمان پیروز شود، زیرا اسلام با خون رشد کرده است.

ابوالفضل آقامحمدی:

باور کنید شما به واسطه [ی] این انقلاب اسلامی و با رهبری امام خمینی به اوج معنویات و روحانیت خواهید رسید.

ابوالفضل اسماعیلی:

راهی که من می‌روم، راه سعادت و خوشبختی است. چون ما برای اسلام، قرآن و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران عزیز، می‌جنگیم.

ابوالقاسم احمدی دستجردی:

آری انقلاب امام حسین (علیه السلام) دوباره به رهبری امام خمینی بعد از سالها مبارزه و انتظار زنده شد و بزرگترین قدرت طاغوت را سرنگون نمود و جمهوری اسلامی را جایگزین آن نمود و امید است که انشاء الله در آینده ای نزدیک دین مقدس اسلام و جمهوری اسلامی در سراسر جهان گسترش یابد.

ابوالقاسم اسدی:

انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از انقلاب حسین بن علی (علیه السلام) است. انقلابی که ریشه [ی] عمیقی در دل دوستدارانش افکنده که همچون پروانه به گرد شمع در گردشند و بی پروا به آتش می‌زنند، می‌سوزند و ظلمت‌ها را منور می‌سازند.

ابوالقاسم اصغرزاده:

سپاس و ستایش حضرت باری تعالی را که عمر گناهکار ما را در چنین زمان پربرکتی یعنی عصر انقلاب اسلامی قرار داد.

ابوالقاسم اصغری مونقی:

دوست دارم بدانید که من به خاطر رضای خدا و برای پیروزی اسلام و به خاطر عشق به امام زمان و انقلاب و امام خمینی این راه را با آگاهی و با عشقی پاک و با امید بر این که بتوانیم به اسلام و انقلاب کمک کنم انتخاب کرده ام و اگر روزی خداوند لطف کرد و من شهید شدم بدانید که عاشق بودم سوختم و معشوقم خواست او را در لباس شهادت ملاقات کنم.

ابوالقاسم اکبرزاده:

ما باید راه این شهیدان عزیز را ادامه دهیم [و] از همین طریق انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانیم.

ابوالقاسم بودری کرودی:

ما امت رسول الله با این افتخار که رهبری چنین به حق داریم و با عقیده ای از اسلام و نشانی از پاسداری انقلاب و با این همه شهدا لیاقت بودن در حکومت جهانی نایب مهدی علیه السلام را پیدا کرده ایم.

احمد امیر ناصری:

ما باید درگاه خداوندی را شکرگزار باشیم که مسیر زندگانی ما را از تاریکی به نور عوض کرد و منجر شد که بتوانیم با رهبری امام خمینی درخت نوپای انقلاب اسلامی را پابرجا نگه داریم و آیین‌های امامان و پیامبران را در دنیا زنده گردانیم.

احمد آخوندی:

ما به یاری حق تعالی به همراه کاروان اسلام بر سر لاشه [ی] کفر ایستاده ایم و ندای الله اکبر و «لا اله الا الله» را سر می‌دهیم و به دنیا اعلام می‌داریم که اسلام تنها مکتب پیروز بر مکاتب باطل است و غیر از آن نیز مورد پذیرش خداوند قرار نخواهد گرفت، انقلاب مقدس اسلامی مان [با] جهش سریع و الهی در حرکت است و به سوی قرآن و الله رهنمون می‌شود.

احمد اخوان صفار:

حضرت حسین ابن علی (علیه السلام) و 72 تن از یاران جان گذشته [ی] کربلا که به ما درس از خود گذشتگی و ایثار داد و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای 7 تیر با شهادت خودشان مکر و حیله [ی] منافقان از خدا بی خبر را به ملت نشان دادند.

احمد اسماعیلی:

برای دفاع از اسلام و حیثیت انقلاب اسلامی و دفاع از مملکت اسلامی به فرمان بزرگ رهبر مسلمانان جهان و مرجع عالی قدر، حضرت امام خمینی به جبهه [ی] حق علیه باطل شتافتم و امید است که خون ما نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور کند و شهادت ما موجب آگاهی و رشد فکری جامعه جهانی اسلامی گردد.

احمد براتی:

خمینی بت شکن، حسین زمان، این ناخدای کشتی طوفان زده [ی] انقلاب که با فرماندهی کل قوایش این کشتی شکست ناپذیر را به نزدیکی‌های ساحل آزادی رسانده و در کمترین مدت تمامی متجاوزین را به ننگین ترین چاله‌های تاریخ خواهند افکند.

احمدرضا بهرامی:

این انقلاب اسلامی که به دست هزاران شهید به ثمر رسیده است این امانتی می‌باشد در دست ما که باید به صاحب اصلیش یعنی امام زمان تحویل دهیم. هدف ما این است که تمام مظلومان را که چشم انتظار این انقلاب هستند از زیر یوغ استعمار نجات دهیم و پرچم «لا اله الا الله» را سراسر جهان به اهتزاز در آوریم و با کمک امام زمان بتوانیم احکام اسلامی را در آنجا صادر کنیم.

احمدرضا بهشتی سنجی:

انقلاب اسلامی باعث شد که من از لاک خود بیرون آیم و دور و بر خود را بنگرم و به زندگی از دید دیگری نگاه کنم. خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) و علی (علیه السلام) می‌کنم و افتخار می‌کنم که ایدئولوژیم اسلام است، اسلامی که به من فهماند چگونه بیندیشم [و] چگونه را هم را انتخاب کنم.

اردشیر ارژنگ:

این حامیان دودمان حسین (علیه السلام) که مانند او غریبانه می‌جنگند و به سان او شهید می‌شوند و نهال انقلاب را آبیاری می‌کنند [در] عاشورایی دیگر در کربلایی دیگر، اینک اینها یاران حسینند که این چنین در راه رسیدن به یگانه معشوق خویش و برای یافتن رضای پروردگار و نجات دین اسلام و مکتب و قرآن مشتاقانه و آگاهانه بر خصم هجوم برده و در دل تاریکی شب با نور ایمان، سیلی از خون جاری می‌سازند؛ آری اسلام انسان را می‌سازد و پرورش می‌دهد.

اسفندیار امینی:

درود بر تمامی خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و سلام به امت شهیدپرور و همیشه در صحنه و سلام بر همه [ی] روحانیون در خط امام که پرچمدار انقلاب اسلامی هستند.

اسکندر افراسیابی:

برای حفظ این انقلاب سنگرهایی وجود دارد و هر کس باید سنگر خویش را بشناسد تا بتواند در حد خویش به اسلام و انقلاب خدمت کند امام با رهبریش، پاسدار با پاسداریش دهقان در مزرعه، دانش آموز در مدرسه و شهید با خونش این انقلاب را پیش خواهند برد.

اسکندر امینی:

انقلاب اسلامی باعث شد که من از زندگی پست و مادی و زودگذر دنیا خارج شوم و راه جاودانگی انسان را بدانم.

اسماعیل آژیر:

و بعد از انقلاب همه چیز عوض شد و ریشه [ی] کفر قطع شد و دست ابرقدرت‌ها از این ملت کوتاه شد و به رهبری امام خمینی انقلابی صورت گرفت که ابرقدرت‌ها را در حیرت انداخت.

اسماعیل ابراهیم نیا:

اسلام به خون احتیاج دارد و تا زمانی که دشمن در کمین این انقلاب نشسته است اسلحه [ی] خویش را زمین نخواهیم گذاشت و سخنان رهبر عظیم الشأن خویش را چراغ راه خویش قرار خواهیم داد و با تمام دشمنان انقلاب اسلامی جنگ خواهیم کرد.

اسماعیل اتحادی:

امید است که بعد از من سنگرم خالی نمی ماند و همچون شما شیرمردان راسخ و مقاوم آن را پر می‌کنید و در برابر این دشمنان از خدا بی خبر می‌ایستید و انتقام خون شهیدان انقلاب اسلامی را از آنها می‌گیرید. شما هم همیشه مقاوم و استوار باشید و در برابر خداوند از همه [ی] هستی خودتان بگذرید.

اصغر بزرگی نژاد:

همان طور که می‌دانید انقلاب اسلامی است که با خون صد هزار شهید و معلول در برابر ناملایمات گرفتاریی هایی از قبیل محاصره [ی] اقتصادی و کودتاها و بلوا و آشوب‌های داخلی، تجاوزات خارجی به سیر تکاملی خود که همانا رسیدن به حکومت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است ادامه می‌دهد گرچه ظاهراً انقلاب اسلامی ما با توطئه‌های شرق و غرب برای مدت اندکی حالت سکون پیدا می‌کند ولی این را باید دانست که همیشه حق پیروز است.

اسماعیل امینی:

اگر روزی دشمنان اسلام خواستند انقلاب را از مسیرش منحرف کنند تا خون در بدن دارید حتی اگر بدنتان را هزار تکه کنند از انقلاب دفاع نمایید تا خداوند نیز به شما عنایت کند.

اصغر ابراهیمی:

در زمانی که انقلاب اسلامی ایران می‌رود تا سیر تکاملی خود را طی کند و به جهانی شدن خود هرچه نزدیک‌تر شود، آمریکا و شوروی و وابستگانشان از جهانی شدن انقلاب اسلامی ما می‌ترسند و می‌لرزند.

سیداکبر اعتصامی رنانی:

انقلاب پرشکوه اسلامی به جز مزایای چشمگیری که دارد خودش به تنهایی صحنه [ی] امتحان بوده که میزان ایمان یقین شجاعت و سایر صفات نیک [را] در افراد گوناگون سنجیده و خالص‌ها را از ناخالص‌ها جدا نموده [است] ؛ ولایت فقیه [نیز] یکی از ارکان مهم این انقلاب است و بی شک قسمت مهمی از فتح‌ها و پیروزی هایی که در میدان‌های رزم به دست می‌آید مرهون این رکن اساسی است.

امیر انگنا:

باز هم دشمنان کور این انقلاب اسلامی و این امام و این ملت قهرمان از مخالفت خود با (4) اسلام و این ملت اسلامی خواه دست برنداشتند و با توطئه‌های ننگین خود متحد شدند [و] این جنگ را به (5) ملت تحمیل نموده اند، ولی به یاری خداوند توطئه‌های آنان نقش بر آب می‌شود و این که وظیفه [ی] تک تک همه [ی] مردم مسلمان ایران است که در این جهاد بزرگ شرکت کنند و ریشه [ی] شوم استکبار را از دنیا بکنند و انقلاب اسلامی را به تمام دنیا صادر کنند تا ملت‌های محروم دنیا را نجات دهند.

امیدعلی آذرشب:

درود به رهروان پاک و با اخلاص این رهبر که در رأس آنان روحانیت متعهد و مبارزی که هم پای امام برای پیروزی انقلاب تلاش کرده و در این راه از جان نیز دریغ نکردند.

ایرج آقا بزرگی:

آیا می‌توان حق را با باطل پوشانید؟ آیا می‌توان نعمت‌های الهی را نادیده گرفت؟ آیا می‌توان قدرت و عظمت خداوند را نادیده گرفت؟ آیا می‌توان انقلاب اسلامی را نادیده گرفت و بر علیه آن توطئه کرد؟ آیا می‌توان پا روی خون شهیدان گذاشت؟ آیا می‌توان تا ابد ظلم کرد و مظلوم را تحت فشار قرار داد؟

فضل الله احمدی:

از مسئولان مملکت می‌خواهم کاری را که مطابق [با] دستور اسلام است عمل کنند.

شیرمحمد ابوالفتحی:

از نهادهای انقلاب اسلامی می‌خواهم که مواظب خطوطی که در جامعه ترسیم می‌شود باشند که مبادا این خطوط چه در آینده و یا نزدیک به ضرر انقلاب اسلامی باشد.

اکبر جزینی:

برادران مواظب باشید در بین شما هم افراد زیادی رخنه کرده اند و به نام حزب الله کارهای ناشایست انجام می‌دهند هوشیار باشید که دشمن در کمین است [و] در همه لباس وارد شده و قصد او ضربه زدن به انقلاب و اسلام است.

فرهاد ترک:

پایگاه‌ها را خالی نکنید و وحدتتان را حفظ کنید تا هرچه زودتر ضد انقلاب داخلی را ریشه کن کنید. در طول زندگی از مسیر اصلی انقلاب خارج نشوید.

عباسعلی جعفری پور مقدم:

در خط ولایت فقیه که دقیقاً خط قرآن، اسلام و انبیا است حرکت کرده و لحظه ای باز نایستید. رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی را تا پای جان یاری کنید. خواب و آسایش را از کفار و منافقین بگیرید و امانشان را ببرید.

شهید سیدمجید یوسفی:

تنها خواهشم این است که از احکام الهی پیروی کنید و پشتیبان این انقلاب شکوهمند باشید و نگذارید خون [شهدا] هدر رود و سلاح رزمندگان را بگیرید و افراد منافق و ضد اسلام را سرکوب نمایید و امیدوارم که در کارهایتان موفق و پیروز باشید.

احمد جوهر:

ای برادران و ای خواهرانم شما مثل همیشه خوب و مهربان باشید و مثل گذشته پیرو خط امام باشید و همیشه شاگرد امام باشید و نگذارید که منافقان حرفی به این رژیم و این انقلاب بزنند.

احمد جامعه بزرگ:

از شما برادران دلسوز و پیروان واقعی امام عزیز که در سنگر پایگاه مقاومت وقت خود را شبانه روز صرف پربار نمودن اسلام و انقلاب می‌نمائید (6) می‌خواهم که هرگز از امام و انقلاب دور نشوید و سنگر خود را خالی نگذارید و در مقابل منافقین کوردل که می‌خواهند ضربه ای به انقلاب وارد کنند هرگز از پای منشینید.

محمد حسینی چابکی:

شهدای ما خون نداده اند که بعد از انقلاب همان عده ای که می‌شود گفت از تفاله‌های رژیم گذشته و یا احیاناً ضد انقلاب هستند در مصدر کار باشند و باز شاهد زورگویی‌ها و قدرت طلبی‌های آنان باشیم.

ابراهیم یوسف پوشندی:

برای نفس خود کار نکنید که بعضی‌ها در این لباس هستند که می‌خواهند ضربه به این لباس مقدس بزنند، مخصوصاً آنها که پشت میز می‌نشینند و برای نفس کار می‌کنند، آنها را نصیحت کنید.

ابوالقاسم هروی نژاد:

وصیت من، به ارگان‌های انقلاب اعم از جهاد سازندگی، سپاه پاسداران، نهضت سوادآموزی و کمیته‌های انقلاب اسلامی و دیگر ارگان‌های انقلابی [این] است که خودشان را متخلق به اخلاق اسلامی کنند تا برای جامعه الگو و نمونه باشند، زیرا که مردم مستضعف جهان چشم به این انقلاب دوخته اند تا ببینند نتیجه [ی] آن چه می‌شود و در درجه [ی] دوم چشم به این نهادها دارند که مشاهده بنمایند، چگونه عمل می‌کنند.

احمد هاشمی:

پیشنهاد و تذکری به صدا و سیما و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی حوزه‌ها و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این که از عزاداری و سینه زنی که توسط رزمندگان قبل از حمله و در پایگاه‌ها و اردوگاه‌ها برگزار می‌شود که نمی توان احساسات و شور عاشقان الله و امام حسین (علیه السلام) را وصف نمود ولیکن می‌توان صداهای این وارستگان را به گوش دیگر هموطنان رسانید و نوحه‌های انقلابی که باعث حرکت و آگاهی و شناخت زمان خویش است توسط بهترین فرزندان اسلام خوانده می‌شود و روحیه [ی] شهادت طلبی در جوانان ایجاد می‌کند.

اصغر نیکو حرف تمیز:

برادران بسیجی راه شهدا و انبیا و راه امام و راه حزب الله را ادامه دهید و به این انقلاب اسلامی تا آخرین نفس وفادار بمانید. مبادا خدای ناکرده خون شهدا را پایمال کنید و امام را تنها گذارید که اگر این کار را کردید بدانید باید روز قیامت جواب بدهید.

اصغر وحید رضایی:

با شدت هرچه تمامتر با گروهک‌های ملحد و ضد انقلاب و ضد اسلام که از خارج سرچشمه می‌گیرند برخورد کنید، اینها مهره‌های داخلی ابرقدرت‌ها می‌باشند.

حسن وکیل زاده:

سعی کنید از امام امت که ولایت فقیه و راهنمای ما و نایب به حق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است پیروی کنید و بر فرامین آن بزرگوار جامه [ی] عمل بپوشانید که شهدای ما همه مدیون اویند. (7) نگذارید عده ای خدانشناس خون‌های پاک شهدا را پایمال کنند سعی کنید در صحنه [ی] انقلاب اسلامی حضور داشته باشید و در مراسم هایی که به نفع اسلام و انقلاب برگزار می‌شود با صفوف فشرده حرکت نمایید.

حسن هوایی:

رابطه [ی] بین روحانیون و معلمین مدارس قطع نشود و همیشه در کارهای اسلامی مشورت کنند و از دانش آموزان عزیز می‌خواهم در مدارس درس بخوانند زیرا همانطور که اماممان فرمودند، مدرسه سنگر است و باید آن را رها نکنند.

رسول هلالی:

ای نمایندگان ملت که در سنگر مجلس یا دولت هستید این را بدانید که همین ملت آنچه را که خود به شما داده می‌تواند پس بگیرد این مردم بودند که انقلاب کردند و شما را عزت و قدرت دادند که زبان حال و یار و غمخوار آنها باشید.

سیدمحمد یاجدی:

مسئولین ارگان‌ها شما هم طبق ضوابط اسلامی کارها و مواردی را که در سازمانها و نامه هایتان ضبط شده، به اجر در آورید و از مردم غیور و انقلابی کمک و مدد بخواهید تا در پیشبرد کارها سریع‌تر و جامع‌تر عمل بشود و دست برادری و دوستی با یکدیگر به هم داده تا وحدت بین ارگان‌ها بیشتر و اتحاد در جامعه به وجود آید.

عباس پالیزگیر:

در پیشبرد انقلاب از هیچ کمکی حتی شهید دادن فرو مگذارید و به همه [ی] جنبش‌های مستضعف کمک کنید و به گروهها بگویید گروه پرستی را کنار بگذارید به خاطر خدا کار کنید. ریاست طلب نباشید تهمت نزنید پشتیبانی کامل خود را از امام امت تا پیروزی کامل و حتی بعد از آن اعلام نمایید و فرمان هایش را اجرا نمایید.

عبدالرسول جمالی:

پاسدار خط امام باشیم. باید پیروان صدیق ولی فقیه باشیم باید گوش به فرمان علمای متعهد انقلاب باشیم. باید خار چشم دشمنان روحانیت باشیم باید هوشیار و تیزبین و صادق باشیم نباید بگذاریم افراد متعهدی که در خط امام و انقلاب هستند با تهمت‌های بی جا و مغرضانه تضعیف یا منزوی [شوند] ما باید پاسدار انقلاب و اسلام و ارزش‌های الهی باشیم.

عزیز جعفر زاده:

مسلمانان اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند تا دچار گره خوردگی از هیچ مقام و مملکتی نشوند و در ضمن تقاضای من از مسئولین این است که در هر مقام و پستی که هستند احساس مسئولیت کنند. جمهوری اسلامی ایران بهای خون هزاران شهید و معلول و مجروح ایران است و مسلمانان جهان چشم امید به این انقلاب دوخته و با حکومت‌های جلاد خود مبارزه می‌کنند.

علی اصغر چاقیان:

از مسئولین می‌خواهم که هرگز تن به صلح تحمیلی ندهند که همانا زیر پا گذاشتن خون شهدا بی احترامی به خانواده‌های معصومین و مفقودین و اسرا است.

علی حسنی:

به همه اعم از برادران روحانی، ارتشی، پاسدار، بسیج مستضعفین و همه [ی] ارگان‌های نظامی، انتظامی و همه [ی] نیروهای انقلاب اسلامی و نیز از همه [ی] نهادهای اسلامی تقاضامندم تا لحظات آخر دست از یاری و حمایت اسلام و امام امت برندارید و راه تمامی شهدای انقلاب اسلامی را ادامه دهید.

علی یار جوانمرد:

از همه [ی] هم رزمانم می‌خواهم که لحظه ای در نگهداری از این انقلاب کوتاه نکنید و امام را هرگز تنها نگذارید و تا سر حد جان نگهدار انقلاب باشید.

علی یوسفی:

تقاضای من از برادران پاسدار کمیته‌های انقلاب اسلامی این است که جلوی افراد منحرف و فاسد را قاطعانه بگیرید و نگذارید عده ای افراد سودجو و فرصت طلب از (8) خون شهدا سوء استفاده کنند.

علیرضا حق نگهدار:

از شما خواهش می‌کنم که این انقلاب را نگهدارید و به سایر ملل هم گسترش دهید و همیشه این روح شهادت طلبی را در بین خود حفظ کنید و نگذارید که شرق و غرب آن را از شما بگیرند که این سلاح برنده [ی] انقلاب ما می‌باشد و رمز پیروزی ما در انقلاب و بعد از انقلاب بوده است.

علیرضا یعقوبی:

برای من گریه نکنید و طرفدار انقلاب بوده و خواهید بود. رهبر عظیم الشأن انقلاب، امید محرومان را، دعا کنید و ضد انقلاب را در هر لباس و یا در هر قیافه باشد، معرفی کنید و از دین اسلام حمایت کنید.

عمران ولی محمدی چچگلو:

برادران و خواهران و دوستان، تقاضای من این است که با انقلاب با حالت احساسی برخورد نکنید، چرا که انقلاب هدف بزرگی دارد و ناملایمات و سختی‌ها هرچه بزرگ باشد در مقابل این هدف بسیار کوچک است، تمامی مستضعفین جهان برای رهایی از چنگال ابرقدرت‌ها چشم امید به صدور این انقلاب دوخته اند.

عیدی محمد جعفر خراطی:

امیدوارم که بتوانید در بسیج‌ها شرکت کنید و از خون شهیدان پاسداری نمایید و به برادران سپاه کمال احترام را بکنید که اینها نگهدارنده انقلاب اصیل اسلامی هستند.

عین الله پوروایی:

تا جان در بدن دارید مطیع این انقلاب و فرمانبردار رهبریت عظیم این کشور باشید و هیچ گاه به هیچ شخصی اجازه ندهید که در جامعه [ی] اسلامی اخلالگری کند و موجب ضربه زدن به اسلام شود. مواظب باشید که شیطان صفتان شما را فریب ندهند و منحرف ننمایند.

غلامحسین تنها:

می خواهم که [با] کفار از خدا بی خبر و با منافقان که سنگ اندازی در راه انقلاب می‌کنند بجنگنید. و آنها را از صحنه [ی] روزگار محو کنید.

غلامحسین یوسفی:

نباید بگذارید که این ضد انقلاب، این مجاهدین خلق در کشور نفوذ کنند باید در مقابل خائنین جنایتکار سفت و سخت ایستاد. ما مردمان این انقلاب نباید از این انقلاب دست برداریم.

قربانعلی جبرییلی:

شما ای مسئولین انقلاب اسلامی سعی کنید که با کار بیشتر مشت محکمی به دهان ستمگران بزنید.

محمد جوکار:

ای عزیزان مسئول کشوری، ملت شهیدپرور خود را راضی نگه داشته و به آنها رسیدگی فرمایید تا مبادا خدای نکرده شکستی در انقلاب ما پدید گردد.

محمد واحدی:

فرمان امام عزیزمان را در اولین مرحله به عمل آورید و نیز توجه کامل بنمایید. مخصوصاً قضات دادگستری و دادسرای انقلاب اسلامی و دادگاه انقلاب اسلامی در مورد نادمین گروههای سیاسی، که اینها مارهای زخم خورده ای هستند که هر موقع فرصت یابند نهایت ضربه را خواهند زد.

محمدتقی تقی زاده:

سپاه پاسداران ید قدرتمندی به یاری خدا برای این انقلاب است و همیشه و در طول این عمر کم خودحامی و حافظ اسلام و قرآن و حق مستضعفان و محرومان بوده.

محمدرضا بیاتی:

برادران شما الگوی انقلاب و حافظ انقلاب اسلامی هستید و اجر عظیمی در نزد خداوند دارید مبادا خدای ناکرده با اعمالی که در شأن یک سپاهی نیست لطمه به اسلام و انقلاب بزنید که گناهی بس بزرگ است.

محمدرضا بیکی حبیب آبادی:

شما ای مسئولین و ای بازوان رهبر انقلاب، ای امید محرومان به این ملت رنجدیده و آزاد شده از قید حکومت طاغوتی خدمت کنید.

ابراهیم جمشیدی میاندشتی:

ابرقدرت‌های شرق و غرب جهان درصدد این هستند که انقلاب اسلامی ایران را که با ریخته شدن خون صدها هزار پیر و جوان به وجود آمده به خواری و ذلت بکشند.

ابوالقاسم حصارکی:

از برادران بسیجی تقاضا دارم که به تبلیغات خود بیفزایند و سعی کنند جوان‌ها را به طرف اسلام و انقلاب اسلامی سوق دهند.

احمد جعفری:

ای مردم دست از امام برندارید به جبهه‌ها بیایید و اگر یک مرتبه به جبهه رفته اید نگویید من که رفته ام، شما باید آن قدر به جبهه بروید تا اسلام را به تمام جهان بکشانید و از روحانیون می‌خواهم که تبلیغات بیشتر کنند و پشتیبان بسیج و همه ارگان‌های انقلابی باشند و همه [ی] افراد را جذب بسیج کنند و به جبهه بفرستند.

احمدرضا حدادی سامانی:

نگذارید باز فرهنگ غربی در جامعه [ی] ما رسوخ کند، من از تمامی مسئولین محترم کمیته [ی] انقلاب اسلامی می‌خواهم جهت همکاری با مردم شهیدپرور پایگاهی را در شهر [ها] ، حتی با کمترین امکانات ایجاد نمایند که خداوند انشاء الله به شما خیر عطا فرماید.

اسدالله بیگلری:

و یک سخن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارم، برادران عزیز سپاهیان اسلام، شما مسئولیت عظیمی دارید ولی از شما می‌خواهم به مجالس و مدارس هایمان سر بزنید نگذارید این نونهالان انقلاب عزیز به راهی کج وارد بشوند از خداوند می‌خواهم با یاری خودش شما را به هدف نهایی تان که همان پیروزی اسلام عزیز است برساند.

اسماعیل ترابی پور:

امام را تنها نگذارید و دست از حمایت انقلاب اسلامی برندارید. پشتیبان جبهه‌های جنگ باشید در مراسم مذهبی و اجتماعات سیاسی انقلاب شرکت کنید (نماز جمعه و دعای کمیل) به برادران بسیج می‌گویم اسلحه مرا آن چنان که امام فرمود، بر زمین نگذارید و با خون دادن انقلاب اسلامی را حمایت کنید.

اکبر جزینی:

اولین وصیت من به برادران سپاه پاسداران است که برادران مواظف باشید عوامل نفوذی در بین شما رخنه نکند، مواظب باشید به نام پاسدار و سپاهی این ارگان انقلاب اسلامی را به نابودی نکشانند و خط‌های مختلفی را در سپاه به وجود نیاورند. خط فقط خط امام است و ولایت فقیه و این را بدانید که به نقل از امام علی (علیه السلام) باطل مانند حباب روی آب است و حق خود آب است. عمر باطل بسیار کوتاه است، هر لحظه با یک ضربه از بین می‌رود.

اکبر حسینی پور قزوینی:

بعضی ظواهر و جزییات و ناملایمات را ملاک قرار ندهید، به مجموعه [ی] امور دقت کنید از پستی و پلیدی دشمنان به حقانیت و مظلومیت این انقلاب پی ببرید بشنوید از زبان گویای امام این دلسوز امت و این عارف باتقوا که عمری را در راه احیای اسلام و زنده کردن مسلمین گذرانده، بشنوید پیامدهای نیک انقلاب را، عزیزان من پشتیبان امام و انقلاب اسلامی و یاری دهنده [ی] مسئولین باشید.

پرویز ایلیات:

اگر کسی خواست با بسیج انس و الفت بگیرد می‌تواند رشد کند چرا که ما می‌بینیم تمام برادرانی که وارد ارگان مقدس و با قداست سپاه می‌شوند در ابتدا بسیجی بوده اند و همچنین [آنها که] در نهایت به شهادت می‌رسند یا بسیجی هستند یا قبلاً بسیجی بوده اند واقعاً که به حق گفته اند «بسیج مدرسه‌ی عشق است» در ضمن مواظب افرادی که وارد بسیج می‌شوند باشید چرا که ضد انقلاب تنها راه ضربه به این انقلاب را از راه وارد شدن به بسیج می‌شوند باشید چرا که ضد انقلاب تنها راه ضربه به این انقلاب را از راه وارد شدن به بسیج و خراب کردن وجهه [ی] آن در میان مردم دانسته است.

پرویز بقائی:

از مسئولین محترم تقاضا دارم که عوامل ضد انقلاب را که هر کدام پشت میزی را اشغال کرده اند و مردم را ناراضی می‌کنند و به دردهای مردم رسیدگی نمی کنند تحت نظر داشته باشند چرا که پشتوانه‌ی انقلاب ما مردم است.

تورج تیموری:

نگذارید انقلاب اسلامی در داخل مرزهای ایران باقی بماند که مانند آبی در یک گودال جمع شده باشد به تدریج متعفن شده و از بین خواهد رفت. پس در پی صدور انقلاب به کشورهای دیگر جهان باشید که ملل مستضعف جهان چشمشان به انقلاب اسلامی شماست و ترس مستکبران نیز از همین است.

جعفر جمشیدی:

برادران بسیجی هر چیزی را از کسی شنیدید از او بخواهید تا برای شما ثابت کند و کورکورانه قبول نکنید زیرا ممکن است آبروی شخصی در میان باشد و شما ترور شخصیت کنید هرچند که امام عزیزمان فرمودند هرکس که بیشتر برای خدا کار کند بیشتر فحش می‌شنود و دیگر این که اگر اشتباهی کردید عیب نیست بلکه اشتباه خود را قبول نکردن و نپذیرفتن عیب است و خواست دشمنان انقلاب اسلامی مان این است که شما به تهمت زدن [به] یکدیگر و با هم درگیری ایجاد کردن مشغول باشید و آنها استفاده و به اهداف خود برسند.

حبیب ابهری ایرانق:

اگر واقعاً دلتان به [حال] ملت می‌سوزد بیایید رمز پیروزی به دست آوریم یعنی همان وحدت را به دست بیاوریم موقعی که ملت ما انقلاب می‌کرد چه عامل مهمی باعث پیروزی ملت شد؟ مگر در دوره [ی] انقلاب همه یک صدا نمی گفتیم (مرگ بر شاه) درود بر خمینی، امروز خدا دعای این ملت و این امام را قبول کرده و وی را به هر عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای (9) این ملت فرستاده و این نعمت بزرگی است برای همه [ی] ستمدیدگان جهان اسلام.

حبیب الله احمدی:

این انقلاب خون بهای هزاران شهید به خون خفته است که به خاطر این انقلاب و اسلام و امام و ولایت فقیه بوده است؛ زمانی که هر جوانی شهید می‌شد مطمئن بود که آیندگان و دیگران این دستاوردهای انقلاب را حفظ خواهند کرد، بیایید به جای متکی بودن به دسته یا حزب و تشکیلات به خدا متکی باشیم. مسئولین مواظب باشید که این احترام و اظهار محبت‌ها شما را مغرور نکند.

حجت الله آقابابا نقنه:

همانند سربازان علی (علیه السلام) نگذارید سنگر من خالی بماند و دست از دامان امام امت و روحانیت عزیز برندارید که اینها نمایندگی از طرف مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند که تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این انقلاب را چرخانیده و از سربازان مهدی ثبت نام می‌کنند و انقلاب را هرچه زودتر صادر کنید.

حجت الله باقری:

اگر توانستید به اوامر الهی جامه [ی] عمل پوشید و نواهی را ترک کنید، می‌توانید در کارهای انقلاب اسلامی موفقیت حاصل کنید و در تمامی جوامع و ادیان و مذاهب سربلند باشید و از دستورات قرآن و اسلام و امام عزیز استفاده نمایید، و در عوض افرادی که بدگویی انقلاب را می‌کنند در تمامی اعمال خود آنها را سرکوب کرده و از بین ببرید و به آنها بفهمانید که هر که با حق خواهد مبارزه کند هلاک می‌شود.

حسن آقا اسماعیلی:

وقت آن است که با علم و عمل و اخلاق پسندیده و نیکو نطفه‌های انقلاب اسلامی را در کلیه [ی] کشورهای جهان ببندیم و پرچم این دین الهی منطبق بر فطرت انسان‌ها را که اساس خلقت و تکمیل دو عالم بر آنها پایه ریزی شده است در سرتاسر جهان کفر زده [ی] عصر حاضر به اهتزاز در آوریم.

حسینعلی جوانمرد:

آری شهیدان انقلاب اسلامی می‌روند تا شما رسالت خود را که زینب گونه می‌باشد آزادانه انجام دهید و به مرحله [ی] اجرا در آورید و حامی خون آن عزیزان باشید که خون خود را در بیابان‌های گرم خوزستان و غرب نثار انقلاب اسلامی می‌کرده اند، و نگذارید یک عده کوچک مانند منافقین خون این عزیزان را زیر پا بگذارند و عده [ی] دیگری بازی شریح قاضی را تکرار نمایند و در شهرها، خون هزاران بی گناه را امضاء نمایند.

حشمت الله اسلامی:

انقلاب را با جان و دل پاسداری کنید. چون هدف ما تنها شکست صدام و عراق نیست بلکه هدف نهایی ما از بین بردن تمامی دول و دولت‌های استعماری است و استقرار پرچم «لا اله الا الله» در سرتاسر عالم.

حشمت الله پاشا امیری:

و ای برادرانی که در اداره و یا در بنیادها یا در دادستانی‌ها نشسته اید، به داد مستضعفین برسید مبادا گول شیطان را بخورید مردم را بدبین از این انقلاب نکنید به فکر مردم باشید به فکر خون شهیدان باشید و به فکر معلولین و آنهایی که دست و پای خود را برای انقلاب و قرآن داده اند؛ مبادا آنها را فراموش کنید و مبادا آنها را ناراحت کنید.

حمزه [ی] اباذری:

بدانید که این انقلاب خون بهای هزاران شهید و معلول است، شما بایستی هر لحظه در قبال تعهدی که به این انقلاب دارید احساس مسئولیت بکنید. آنچه که می‌توانید و در توان دارید حق خود را نسبت به این انقلاب و اسلام ادا کنید که شما مسئول خون عزیزانی هستید که از میان ملت شما برخواسته و به شهادت رسیدند. انقلاب ما مرهون خون همین شهیدان است گرچه می‌دانم شما عزیزان خدمات زیادی را برای این انقلاب کردید ولی آن برای شما بس نیست آن روزی ما می‌توانیم اظهار [نظر] کنیم که حق خود را نسبت به این انقلاب ادا کنیم. آنچه که همیشه برای اسلام موثر بوده و هست، همیشه در صحنه بودن شما برای فداکاری است.

حمزه انصاری:

امروز وضع کشور اسلامی عزیزمان لحظات حساسی را پشت سر می‌گذارد و برادران دلباخته [ی] اسلام و امام هر روز با خون خود برای رهبری امام این انقلاب اسلامی را آبیاری می‌کنند، هیچ گونه فرصتی به منافقان داخلی که همان وطن فروشان اجنبی هستند ندهید و نهایت همکاری را با سپاه و بسیج بنمایید این انقلاب، انقلاب الهی و اسلامی است که هر کس با آن در بیفتد هلاک خواهد شد.

حمید انوشیروانی:

خدایا به ما توانایی ده که طاقت تحمل سنگینی بار مسئولیتی را که شهیدان بر دوشمان گذارده اند، داشته باشیم و پیام مظلومیت آنها را که پیروی از اسلام و این انقلاب است به گوش ملل مسلمان و مستضعف جهان برسانیم.

عبدالحمید جوهری نیا:

بدانید که به گفته [ی] امام هم اکنون انقلاب از شما دو چیز را می‌خواهد یکی تقوا و دیگری انجام وظیفه در قبال مسئولیت تان و چه مسئولیتی بالاتر از حمایت جانی و مالی از این انقلاب.
ادامه دارد...

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت‌نامه «برخواستم» آمده است.
2- در اصل وصیت‌نامه «نمود» آمده است.
3- در اصل وصیت‌نامه «به» آمده است.
4- در اصل وصیت‌نامه «به» آمده است.
5- در اصل وصیت‌نامه «برای» آمده است.
6- در اصل وصیت‌نامه «نماید» آمده است.
7- در اصل وصیت‌نامه «اوست» آمده است.
8- در اصل وصیت‌نامه «به» آمده است.
9- در اصل وصیت‌نامه «به» آمده است.

منبع مقاله :
آقامیرزایی، محمدعلی؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (13)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
play_arrow
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال