راه انقلاب در وصایای شهدا (5)

حمید چرخکان: امید است که برادران و خواهران در راه پیش برد اهداف انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جهت انقلاب اسلامی کردن جهان قدم برداشته باشید.
جمعه، 15 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه انقلاب در وصایای شهدا (5)
 راه انقلاب در وصایای شهدا (5)

 

تهیه و تنظیم: محمدعلی آقامیرزایی




 

حمید جهانبخش:

برادران عزیز، ای کسانی که باعث پیروزی انقلاب و تکامل آن- البته با کمک خدا- تا به حال بوده اید، دریابید انقلاب را.

حمید چرخکان:

امید است که برادران و خواهران در راه پیش برد اهداف انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جهت انقلاب اسلامی کردن جهان قدم برداشته باشید.

خان میرزا استواری:

به مسئولین عرض می‌کنم که فکر رفع تکلیف نباشید ساعت را نپایید، نتیجه [ی] کار را بپایید و جویا شوید. انقلاب فعلاً به کار نیاز دارد. معیارهای اسلامی بودن و عمل خیر هم گام انقلاب بودن است، اگر مسئول این چنین نیست باید ترجیح داده شود [تا] کنار رود به فریاد فقرا برسید و کمیته [ی] امداد باید بداند وظیفه اش سنگین است. چرا به خانه‌های فقرا سرکشی نمی شود؟ چرا به موقع به دادشان نمی رسند؟ سواره‌ها را مسئول نگذارید که از پیاده‌ها خبر ندارند، جبهه نرفته‌ها نمی توانند ادعای حفاظت از انقلاب را بکنند.

خدارحم ابراهیمی:

همیشه با مردم خوب رفتار کنید و به مردم نگویید که ما برادرمان شهید شد. از جمهوری اسلامی و رهبری حمایت کنید در خانه ننشینید، رزمندگان را حمایت کنید تا خداوند از دست شما خشنود گردد.

خدایار تابع بردبار:

باید حافظ انقلاب اسلامی مان باشیم ما از حمله [ی] نظامی ترسی نداریم و تا آخرین قطره [ی] خونمان از رهبرمان و انقلابمان دفاع می‌کنیم. اسلام دین خون و شهادت و جهاد است و مسلمین باید با خون خود درخت اسلام را آبیاری کنند تا به آیندگان برسد.

خلیل جمشیدی:

دولت مردان عزیز، همیشه سرچشمه ها، آبشار زلال است اما همین آب زلال اگر کنترل نشود یا به شاخه‌های فرعی می‌رود و سوء استفاده گران گل آلودش می‌کنند و یا در گودالی جمع و گندیده می‌شود شما برای این که این آب سرچشمه را گل آلود نکنند و یا گندیده نشود باید طوری کنترل کنید که اولاً سرچشمه [ی] انقلاب گودال آلود نشود ثانیاً که این گل‌های پرپر روح خدا «شهیدان» آب گل آلود خرابشان نکند.

داود امامی:

از کلیه [ی] مسئولین و دست اندرکاران حکومت اسلامی می‌خواهم که پیوسته در خط امام حرکت نمایید و از در مقابل دولت خدمت گزار مورد تأیید امام [بودن] خودداری کنند و از دولت می‌خواهم که بعد از جنگ به وضعیت جوانان و امت حزب الله رسیدگی نماید و با اقدامات مفید خود نگذارد که آنها از انقلاب ناامید شوند.

داود جمالی:

ای برادران بسیج امیدوارم که همیشه راه خدا [و] راه حسین را پیشه کنید و همیشه با ضد انقلاب در نبرد باشید.

داود حسنی:

از آن جهت که این انقلاب اسلامی را این پاسداران و ملت مسلمان ایران به وجود آورده اند و باید تا آخرین نفس از آن حمایت نمایند و من هم تا خون در بدن دارم می‌جنگم تا اسلام پابرجا باشد.

داود خالقی:

برادران و خواهران گرامی شما باید جواب گوی خون هزاران شهید گلگون کفن باشید همان گونه که هستید و ایثار می‌کنید به امید اینکه روزی انقلاب اسلامی به جهان صادر شود و از نعمت‌های خداوند تبارک و تعالی به خوبی استفاده کنیم.

ذوالفقار الوندی پور:

کسانی که در لباس اسلامی آمده اند و می‌خواهند ضربه به انقلاب اسلامی بزنند باید آنها را ریشه کن کرد.

رحمان اسلامی:

و قطره قطره [ی] خون شهدای کربلاهای ایران و لبنان و فلسطین بار مسئولیت‌ها را سنگین می‌گرداند، ما با انتخاب این راه با خدای خود و با امامان عهد و پیمان بسته ایم که این راه را که راه سرور شهیدان امام حسین (علیه السلام) و راه سرخ تشیع است تا آخرین قطره [ی] خون که در بدن داریم ادامه دهیم، زیرا قربانی شدن در راه تحقق اسلام و اهداف انقلاب اسلامی آرزوی ماست بگذارید ما فدا شویم اما نگذارید که جمهوری اسلامی و خط امام بیشتر از این دست خوش حملات شیاطین و متخلفان بشود.

رحمت الله جوانمردی:

پس ما همه باید بسیج کنیم یک وقت به خاطر امیال شخصی خود کوچک ترین ضربه ای به انقلاب اسلامی نزنیم و با کمک خدا این انقلاب را به صاحب اصلی خود یعنی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهیم.

رحمان اصغری:

و اما ای برادران بسیجی امیدوارم که همواره با دیگر افراد امت حزب الله متحد باشید و در راه خدا و انقلاب کوشا باشید مواظب باشید کسی در صف متحد شما رخنه نکند و بین شما مردم عزیز جدایی نیفکند.

رحمان باقرجیران:

دعا کنید و عمل کنید تا این اسلام و این کشور از بین نرود و دعا کنید که همیشه اعمالتان مطهر از هرگونه کجی‌ها باشد هرگز به کسی اجازه [ی] زورگویی حتی به قیمت از دست دادن جان و مال و ناموس خودتان ندهید.

رحیم باقری:

شما باید الگو باشید، شما باید نمونه باشید، مردم باید به شما نگاه کنند، شما پشتیبان انقلاب باشید، مسئولیت شما از مردم عادی بیشتر است.

رحیم احمدی:

صبر و استقامت را همواره در راه الله تحمل نمایید و امیدوارم که ادامه دهنده [ی] راه شهیدان باشید. برادران عزیز شما را به خدا رهبر انقلاب را هرگز تنها نگذارید مبادا خدای ناکرده این نعمت از بین شما برود مستضعفین را فراموش نکنید و تا رهایی تمام مستضعفین و تا بانگ الله اکبر در سراسر گیتی طنین افکن نشده دست از مبارزه برندارید.

رحیم پاگلی:

ای شمایی که نظام طاغوت را برهم زید! ای شمایی که انقلاب درون و برون کردید! ای شمایی که انقلاب کردید آن هم انقلاب اسلامی و مهمتر از همه این که امام را رهبر گرفتید. دقت کنید و همه [ی] شهدا را خوشحال‌تر نمایید مواظب باشید فقط از امام و خط حاکمیت حضرت روح الله که همان ولایت حقه [ی] علی مرتضی علیه السلام و فرزندانش می‌باشد پیروی کنید.

رحیم ترکالکی:

از شما می‌خواهم که نگذارید به این انقلاب که از قلب مردم جوشیده شده است به این درختی که هنوز رشد کافی نکرده است ضربه ای وارد کنند و خون شهیدان به خون خفته [ی] ایران اسلامی را پایمال کنند.

رحیم جعفری:

امریکا که در رأس ضد انقلاب جهانی قرار دارد می‌کوشد به هر طریقی شده انقلاب شکوهمند اسلامی را به شکست بکشاند، چه از طریق عواملش در منطقه و چه از طریق عوامل داخلی و خرابکارهای ضد انقلابی و این وظیفه [ی] ماست که هم با عوامل خارجی مبارزه کنیم و هم اتحاد مردم را بر علیه [ی] امریکا و دشمنان اسلام در داخل مستحکم کنیم.

رحیم حاجیان حسین آبادی:

[باید] در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی حداکثر کوشش را کرده تا زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم کرده و زمین را عدل و قسط فرا گیرد و ریشه [ی] ظلم و فساد بر افتد و احکام خداوند در روی کره [ی] زمین جاری شده و احکام جاهلیت ریشه کن و ظلم و فساد محو و نابود شود.

رستم بیدارنظر:

و اما شما برادرانم باید همچون ابوالفضل العباس در راه خدا فداکاری کنید زیرا که راه سعادت در این است. چون حفظ اسلام و تداوم انقلاب به رهبری امام عظیم الشأن را فداکاری و ایثار باید. پس بر تو لازم است که قبل از فکر به من به هدف من تفکر کنی چون سعادت دنیا و آخرت در آن است و راهنما [یی] جهت تداوم بخشیدن به این هدف والا و حفظ اسلام و حمایت از انقلاب اسلامی می‌باشد.

رسول بادبری:

همواره پیرو خط امام باشید و در کارهای خود رضایت خدا و اسلام و انقلاب را در نظر بگیرید و آگاهانه یا ناآگاهانه به انقلاب ضربه نزنید، انقلاب یعنی دگرگونی یک نظام در انقلاب صدر اسلام که پیامبر مردم را به دین اسلام دعوت می‌کرد و کسانی که اسلام را به عنوان یک دین برتر می‌پذیرفتند کمبود خیلی زیاد بود تا آنجا که می‌گویند روزی هر دو نفر از سربازان اسلام یک خرما بود، پس باید خدای، تبارک و تعالی را شکر گزاریم که نعمت فراوان است و این کمبودهای مصنوعی از رژیم پهلوی می‌باشد انشاء الله با صبر و شکیبایی خودتان این کمبودها و تورم برطرف می‌شود.

سیدحسن واعظی:

و شما برادران پاسدار سعی کنید از انقلاب اسلامی و گسترش آن بر مبنای ایدئولوژی اسلام اصیل خواسته‌های جمهوری اسلامی و در رأس آن فقط ولایت فقیه را خوب پاسداری کنید. سعی کنید سپاه را در کالبد تشکیلات به پیش ببرید.

سید قربان آسایش:

اجازه ندهید که بین شما و رهبر کبیر انقلاب جدایی اندازند و کارها را به دست گرفته و شما را از صحنه کنار گذارند. با شعار الله اکبر و مشت‌های گره کرده، توطئه هایشان را در نطفه خفه کنید. جنگ در رأس امور است و سنگرها را خالی نگذارید تا خدای نکرده خون شهدا هدر رفته و مدیون خونشان گردید.

مجید حسینی خیرآبادی:

زمانی را سپری می‌کنیم که به فرموده [ی] امام حساس ترین زمان‌ها است و هر لحظه ممکن است با توطئه ای بر علیه جمهوری اسلامی رو به رو گردیم، بدین جهت باید بیش از پیش (1) بیدار بوده و خود را برای نبردی بزرگ با کفر جهانی آماده نماییم.

سیدمحمد حیدری یزدی:

از ارگان‌های اسلامی و انقلابی مخصوصاً کمیته [ی] انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر سعی و کوششان در سرکوب فعالیت‌های ضد انقلاب و ترویج کنندگان فساد و بی بند و باری در جامعه تشکر می‌کنم و خواهش من آن است که در این راه سعی و کوشش بیشتری کنند.

محمد شفیع حسینی:

سعی کنید پاسدارانی لایق برای انقلاب اسلامی باشید مسئولیت شما چند برابر سنگین [تر] است؛ به یاری اسلام بشتابید تا رستگار شوید.

سید محمود ابرودی:

بی تفاوت نباشید و هر کدام در هر شغلی می‌توانید بکوشید تا این انقلاب را که مقدمه ای است برای انقلاب جهانی حضرت بقیه الله به پیروزی کامل برسانید و در این راه از هیچ کس نهراسید که خداوند با شما است.

شعبان حبیبی:

دسیسه گران استعمار همواره درصددند که انقلاب اسلامی ما را که با نثار خون هزاران هزار شهید گلگون کفن به دست آمده است از بین ببرند و این شمایید که باید پاسدار این ثمره [ی] خون شهیدان باشید. در کارتان دقت کنید و آن را به خاطر رضای خدا انجام دهید، نه به خاطر خواسته‌های دنیوی.

شکرالله پیکار چم گاوی:

خون شهیدان را پایمال نکنید از توطئه‌های دشمن آگاه باشید و هیچ وقت امام عزیز رهبر انقلاب را تنها نگذارید.

شعبانعلی امیرآبادی:

امیدوارم که همیشه در خدمت به اسلام و مسلمین و پشتیبان انقلاب باشید و عبادت خدا را بکنید.

شکرالله پریشانی فروشانی:

ای پاسداران انقلاب اسلامی حق پاسداری از انقلاب اسلامی را به خوبی ادا بکنید، بدانید عوامل امریکا در کمین هستند و منتظر هستند که ضربه به سپاه بزنند، اگر کسی برخلاف صحبت امام و برخلاف اسلام عمل می‌کند که انشاء الله چنین نیست و نخواهد بود؛ آن را رسوا کنید. از این ارگان که در رأس همه [ی] ارگان هاست مواظبت کنید.

شهباز ترک:

برادر سپاه و بسیج شما به عنوان بازوی مسلح ولایت فقیه و سربازان اسلام هستند و در خاطره ها، یاد سربازان صدر اسلام را زنده می‌کنید، پس باید به وظیفه [ی] خطیری که دارید آگاه باشید و آن صیانت از اسلام عزیز است، در این راه باید شب و روز برای رضای خداوند و حراست از دین خدا تلاش کرد؛ همه [ی] ما مدیون این رهبری و این انقلاب هستیم و باید که این انقلاب را به اقصی نقاط دنیا صادر کرد و مقدمه [ی] ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم آوریم.

علی اصغر برکتی:

من و شما همیشه آرزو می‌کردیم که ای کاش در جنگ‌های صدر اسلام بودیم و با دشمنان اسلام مبارزه می‌کردیم، اکنون نیز دشمنانی که ما با آنها در حال جنگ و مبارزه هستیم کمتر از معاویه، خوارج و ابوسفیان نیستند، دشمنانی که از هر فرصت برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند.

علی اکبر آذریار:

ما هم باید در این رابطه کوشا باشیم و مسئولیت خود را در برابر خداوند متعال انجام دهیم. در پیشگاه خداوند مسئولیم اگر ساکت بنشینیم مسئولیم، اگر ببینیم برادر دینی ما کشته می‌شود ولی ما اینجا نشسته ایم، باید به یاری او بشتابیم و به کمک او بشتابیم و انقلاب خود را به پیروزی برسانیم.

علی اکبر آیتی:

حمد و ستایش خداوندی که رهبری محمدگونه بر ما ارزانی داشت و ستایش خداوندی که این جنگ را به وجود آورد تا انقلاب اسلامی رشدش بیشتر شود و مردم را بر صفحه [ی] امتحان قرار دهد.

علی اکبر احمدی:

امیدوارم که در زیر سایه [ی] خداوند متعال و در لوای جمهوری اسلامی به خوبی و تلاش برای جهانی کردن انقلاب اسلامی به سر برید.

علی اکبر اسماعیلی:

از آن‌ها می‌خواهم که سعی کنند توده [ی] مردم را که عاشق انقلاب هستند از نظر اعتقادی و سیاسی آماده کنند که بتواند افراد صادق انقلاب را شناسایی کنند و عناصری را که جریان‌های انحرافی دارند بشناسند که شناخت مردم در تداوم انقلاب حیاتی است.

غلامرضا افشون:

می خواهم بگویم که قدر و منزلت خود را بدانید موقعیت خود را بشناسید، آگاه باشید بیدار و هوشیار باشید دشمنان در کمین هستند. دشمنان در پی فرصت هستند تا ضربه‌های خود را بر پیکر انقلاب و اسلام وارد کنند. توطئه‌ها را در نطفه خفه کنید، ضد انقلاب‌ها را بشناسید. انقلابی‌ها را هم بشناسید. عزیزانم، برادرانم ای پاسداران انقلاب اسلامی لحظه ای فقط لحظه ای به این دنیا بیندیشید، ببینید بدبختی مسلمین چیست و از کجا شروع می‌شود. آن جا، آن نقطه حساس، آنجا را پر کنید جای خالی در جامعه [ی] مسلمین نباید باشد.

غلامرضا الیاسی:

برادران نهادهای انقلاب اسلامی و افراد متعهد در هر کجا که مشغول خدمت به اسلام باشید قدر مردم را هم بدانید، این ملت رهروان راه حسینی، پیغمبر (صلی الله علیه وآله و سلم) و ائمه (علیه السلام) هستند و با جان فشانی‌ها و دعاها و خلوص این مردم تحت [تأثیر] خمینی عزیز بود که ما از جور نظام طاغوت رها شدیم (2) ؛ با مردم مهربان باشید، خود را خدمتگزار مردم بدانید.

غلامعلی اسدی:

بیاید اول دل از این دنیا بکنید دل از این فرزند و مال و اموالتان بکنید تا آنجا که می‌توانید به این انقلاب چه مالی و چه جانی خدمت کنید و نگذارید که دشمنان بر ما غلبه کنند. به کلیه [ی] برادران بسیجی توصیه می‌کنم که سعی کنند رهبران انقلاب را سرمشق کارهای خود قرار دهند و همان طور که امام گفت امروز مسجدها سنگرند، سعی کنید همیشه سنگرها را پر کنید تا جای خالی ما هم معلوم نباشد.

غلامعلی اکبری:

برادران و خواهران حزب الله سعی و کوشش شما در تداوم خط امام باشد؛ همان خطی که انقلاب اسلامی ما را به انقلاب جهانی حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیوند خواهد زد.

غلامحسین احمدی:

پیامی به مسئولین دلسوز و مخلص دارم و آن این که ای مسئولین تمامی شهیدان پیامشان این است که از حق دردمندان مظلومان دفاع نمایید و به فریادهای مظلومانه آنان جواب مثبت بدهید و قاطعانه جلو [ی] ضدانقلاب داخلی که ایادی دشمنان خارجی هستند را بگیرید و البته اگر کوچک ترین غفلت و کوتاهی نمایید فردای قیامت باید جوابگو باشید.

فرامرز بابایی:

بیایید و در کنار هم به یک هدف حرکت کنید و همه [ی] شما بسیج شوید، که بسیج میدان مینی است در برابر تمامی دشمنان انقلاب اسلامی و راهی را انتخاب کنید که در آن گناه نباشد، مبادا انسانی پست باشید.

قاسم امینی:

در مقابله با فساد و بی حجابی در درجه [ی] اول به صورت ارشادی امر به معروف کرده و نهی از منکر نمایید، اگر هدایت نشدند در چارچوب فرامین اسلام با قاطعیت کامل در مقابل اینان و سایر ضد انقلابیون بایستید و به این تهی مغزان بفهمانید که در کشور رسول الله (صلی الله علیه وآله و سلم) جایی ندارند.

قربان علی احمد خانلو:

صف‌های نماز جمعه را پر کنید و رزمندگان اسلام و رزمندگان اسلام و امام را همیشه دعا کنید و با یکدیگر با مهر و محبت رفتار کنید، نگذارید خون شهدا پایمال شود.

قربانعلی احمدی بنی:

بر هیچ کس پوشیده نیست که بعد از خداوند بزرگ که پیروزی انقلاب اسلامی با همت و فداکاری روحانیت مبارز و متعهد در خط امام به دست آمد لذا از شما امت حزب الله می‌خواهم همچنان حمایت خویش را از این منادیان توحید استمرار بخشید.

قربانعلی براتی:

به انقلاب خدمت بکنید چون این انقلاب، انقلاب اسلامی برای کلیه [ی] مستضعفان جهان می‌باشد. چه شیرین است که جان را در راه آن فدا کنیم، هر لحظه دعاهایمان این باشد که رهبر انقلاب سلامت باشد. ما [باید] همه در زیر پرچم صاحب الزمان خدمت بکنیم [و] تا خون در بدن داریم از پا ننشینیم.

قربانعلی بنی آدم ساعتلو:

هرچه در توان دارید از قانون‌اساسی به خصوص از اصل 110 (ولایت فقیه) پشتیبانی بکنید. نگذارید روحانیت مبارز و آگاه که در راه انقلاب زحمت می‌کشند از صحنه دور بمانند چون به وسیله‌ی این روحانیون مبارز است که اسلام تاکنون زنده مانده است.

کریم بزرگی:

این انقلاب اسلامی احتیاج به نگهداری و پاسداری دارد از نعمت‌های آن فرار نکنید اگر مشکلی برایتان پیش آمد اسلام را در رأس کلیه [ی] مسایل خود قرار داده چون که برای به دست آوردن آن شهدای بسیاری داده ایم، هرگز از این راهی که فرا راه خویش قرار داده اید عدول نکنید که پیروزی شما در این راه است این راه، راه امامان و معصومین است.

کریم بصیری:

نگذارید که کوچک ترین آسیبی از طرف منافقان و مزدوران داخلی و خارجی به انقلاب اسلامی که با خون هزاران شهید از تبار حسین (علیه السلام) آبیاری شده و به وسیله [ی] هزاران معلول پایه کوبی شده وارد کنند، چون اگر کوچک ترین آسیبی به انقلابمان وارد شود بایستی فردا در پیشگاه خدا جوابگو باشید. ای کسانی که در دنیایی که شما هستید و من نیستم باید بگویم که شما مسئول هستید باید این بار مسئولیت را به مقصد که همان نسل‌های آینده هستند برسانید.

لطف الله ایزدی دستنایی:

امام را تنها نگذارید دست از حمایت و یاری امام نکشید، همیشه در صحنه باشید و در جبهه‌های مختلف، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی فعال باشید و اجازه [ی] فعالیت به عناصر ضد انقلاب و فرصت طلب را ندهید. متوجه حیله‌های دشمنان باشید که فریب آنها را نخورید و در سنگر علم و دانش خدا را در نظر داشته باشید و از یاد خدا غافل نباشید نکند خدای ناکرده راه عناد و تکبر را در پیش بگیرید و شما باید که امام را فراموش نکنید و ارزش‌های اسلامی را زنده نگه دارید و به طبقه [ی] محروم جامعه صادقانه خدمت کنید تا در برابر وجدانتان آسوده خاطر باشید.

مجید افشاری کرمانی:

و من از دوستانم می‌خواهم که در نهادهای انقلابی بروند و خدمت کنند و از برادران بسیج می‌خواهم که با هم مهربان‌تر باشند و در کارهای بسیج همیشه آماده باشند تا دشمن نتواند ضربه ای به مملکت اسلامی ما بزند.

لطف الله بنایی بروجنی:

بیدار و هوشیار باشید چرا که دشمنان انقلاب اسلامی بیدارند، اگر ما یک لحظه غفلت کنیم شکست سختی خواهیم خورد.

مجید انبری:

با منافقین و افراد ضد دین با تمام کوشش مبارزه و مقابله کنید چرا که آنان نوکری بیش نیستند و وظیفه [ی] نوکر اجرای امر ارباب است و اینان دنبال فرصت می‌گردند تا به این انقلاب ضربه ای وارد کنند.

محمد بامی:

شما که هر کدام از این انقلاب اسلامی که حاصل خون هزاران شهید و معلول است به نحوی پاسداری می‌کنید سعی کنید که کشور را مستقل از هر جهت بسازید و مواظب باشید ظواهر فریبنده [ی] دنیا شما را نفریبد زیرا سرور شهیدان امام حسین (علیه السلام) فرموده اند اگرچه دنیا زیبا و دوست داشتنی است اما خانه [ی] آخرت خیلی از دنیا عالی‌تر و زیباتر و بهتر است پس به دنبال زیبایی و راحتی آخرت باشید زیرا آن ابدی و این موقتی است.

محمد براهیمی سهروفیروزانی:

در خط امام قدم بردارید و هیچ گاه به خود سستی راه ندهید که سستی شما نیرو گرفتن دشمن است و نیز از روحانیون مبارز پشتیبانی کنید که اگر آنها نبودند این انقلاب به پیروزی نمی رسید و از اسلام هم خبری نبود و این را بدانید که اگر از آنها جدا شدید مطمئن باشید که شکست می‌خورید.

محمد ایمانی:

ای رهبران معظم جامعه [ی] انقلاب اسلامی تان را خوب حفاظت و پاسداری کنید که تمامی محرومین جهان و ملل مستضعف چشم به انقلاب اسلامی ما دوخته اند؛ پس تلاش کنید و فرصت را از دست ندهید و انقلاب اسلامی را پاسدار خوبی باشید و از شما علما و روحانیون معظم انتظار دارم که این پرچم خونین اسلام و تشیع و روحانیت را همیشه در اهتزاز نگهدارید.

محمد ابراهیم احمدپور:

بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و تشکیل ارگان‌های انقلاب، دیگر تاب کار کردن در محیط‌های قبل را نداشتم و به جهاد پیوستم و به عنوان قطره ای از موج توفنده [ی] جهادگران مشغول خدمت شدم.

محمدابراهیم ایل:

ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی که خون بهای جوانان عزیز شهید می‌باشد به عنوان یک سنگر انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی حفظ و از نزدیکی یا رخنه نمودن دشمن به این سنگر جلوگیری کنید.

محمدباقر امین:

اگر به مسئولیتی که بر گردن ماست عمل نکنیم خداوند متعال و تمام مستضعفان جهان ما را لعنت خواهند کرد؛ چون نابودی انقلاب نابودی اسلام را به همراه دارد پس بر گردن ماست که این مسئولیت را انجام دهیم و من برای انجام این مسئولیت خون ناقابل خود را برای آبیاری درخت شکفته [ی] اسلام به زمین می‌ریزم تا شاید تمام این منافقین به خود آیند و جلوی این انقلاب سنگ نیاز ندارند و منافقانه با اسلام جنگ نکنند.

محمدتقی انصاری:

شما مسئول خون تمام شهیدان انقلاب اسلامی از انقلاب حسین تا انقلاب خمینی هستید، مثل فولاد جلوی این گروهک‌های فریب خورده و مخصوصاً این حزب کثیف توده باشید که علیه انقلاب اسلامی توطئه می‌کنند [و] می‌خواهند خود را پیرو خط امام جا بزنند و خود را پیرو خط امام هم می‌دانند.

محمدتقی باباپور:

امیدوارم بیشتر به انقلاب بچسبید تا هم خداوند راضی باشد و هم وجدان شما راحت باشد و در [همه] حال و هر لحظه ای خدا را در یاد داشته باشید و هرگز به ضد انقلاب و دشمنان این اجازه را ندهید که گستاخی را از حد بگذرانند.

محمد حسین اسکندری:

پاسداران عزیز، از پاسداری خود، پاسداری کنید و از ولایت فقیه، و بازوی مسلح (3) او باشید و در کنار روحانیت [باشید] و از دستاوردهای انقلاب محافظت کنید و برای نجات مستضعفین گام بردارید.

محمدحسین اسلامی منش:

روحانیت و پاسدار در جامعه [ی] امروز؛ روحانیون آنان که همواره رهگشا و راهبر امت بوده اند و پاسداران که امروز حافظان انقلابند؛ مسئولیت این دو گروه امروز بیشتر از همه و بیشتر از هر زمانی است همان طور که وجود آنان الگو و نمونه است برای اجتماع و امت کوچک ترین خطا و لغزش آنان صدمات جبران ناپذیری است بر انقلاب؛ بنابراین این دو گروه باید با شناخت هرچه بیشتر مسئولیتن و تعهد خویش سعی و تلاش وافر خود را در زمینه [ی] خودسازی و تزکیه [ی] خود به کار برند تا نقطه [ی] ضعفی برای سوء استفاده دشمن نماند.

مصطفی ابراهیم آبادی:

برادران پاسدار انقلاب اسلامی دفاع کنند، خواهران و برادران راه شهدا را ادامه دهند و پدران و مادران شهیدپرور باشند.

مصطفی بخشی:

با منافقان و کفار به شدیدترین وجه مبارزه کنید که جز ضربه زدن به اسلام هیچ فکر دیگری ندارند و در همین حین شعار نه شرقی و غربی فقط جمهوری اسلامی را از یاد نبرید که گران بهاترین اصل انقلاب اسلامی است.

منصور اسماعیلی:

از تمام مقامات و دست اندرکاران جمهوری اسلامی می‌خواهم که در کارهای خود ملاک [خدا] را قرار دهند و هر کاری که اسلام دستورش را داده و بلافاصله باید انجام گیرد و فقط آدم‌های انقلابی و اسلامی و متعهد را به رأس کارها بگمارند نه وابستگان را.

منوچهر اکبری باصری:

چون مسئولیت بس سنگین و بار گرانی را به دوش می‌کشید و آن حفظ و حراست این انقلاب اسلامی است که چشم مستضعفان جهان و چشم زاغه نشینان و چشم همه [ی] پابرهنه‌ها و داغ دیدگان و چشم همه آنهایی که عزیزان و بهترین یاران خود را از دست داده اند به شما و به انقلاب اسلامی است، پس باید از این انقلاب به خوبی حفاظت کنید. نکند از بردن این بار گران خسته شوید.

موسی الوند کیش:

تا می‌توانید به این مردم محروم خدمت نمایید که اجر شما نزد خداوند بسیار بزرگ است.

مهدی آقایی سروری:

در سنگرهای اسلام همیشه هوشیارانه و مراقب با چشم‌های بصیر منافقان را در داخل و متجاوزان و مزدوران را در خارج کشور سرکوب نمایند و از انقلاب و مکتب مقدس اسلام به خاطر حفظ حدود الله در روی زمین و جلوگیری از انحراف حراست و پاسداری کنند، تمامی دست آوردهای انقلاب و نهادهای انقلابی را نگهبان باشیم.

نادعلی بهاروند:

از شما مسئولین انتظار دارم که به مردم جواب‌های قانع کننده بدهید تا شاید دلی از امت از این انقلاب رنجانده نشود، سعی کنید مردم را جذب انقلاب کنید و مخصوصاً به خانواده‌های شهدا و مفقودین و اسرا جواب رد ندهید و از برادران رزمنده که در شهر هستند می‌خواهم که اگر کسی از انقلاب حرفی بزند دهانش را خرد کنید و اگر کسی می‌خواهد قلدری کند آن را ادب سازید و از شما برادران می‌خواهم که اگر کسانی می‌خواهند در لباس حزب ا.... [به] انقلاب اسلامی ضربه [زده] یا خللی ایجاد سازند و یا مردم را ناراضی جلوه گر سازند با آنها سخت برخورد کنید.

ناصر اخوان:

شما در موقعیتی هستید که باید دانش آموزان و نونهالان انقلاب را هرچه بیشتر با مسایل اسلام و قرآن آشنا سازید و برای آنها از مکتب اسلام و از شهادت و از شهامت و شجاعت بگویید و اسلام را به آنها تدریس کنید و با رفتارتان و عملتان به دانش آموزان اسلام را بیاموزید و خودتان الگویی از اسلام باشید.

ناصر ایرانشاهی:

با دشمنان داخلی و خارجی مبارزه کنید تا آن که روزی شعار «لا اله الا الله» بر تمام جهان گسترش یابد در صدور انقلاب و تداوم انقلاب کوشا باشید در امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشید و غافل نباشید و وحدت خویش را حفظ کنید و از تفرقه بپرهیزید و مواظب باشید منافقان از خدا بی خبر در بین شما تفرقه نیندازند که تفرقه [ی] شما خوشحالی دشمنان انقلاب اسلامی است، پیرو ولایت فقیه باشید.

نصرالله اردبیلی:

و ای برادران پاسدار شما که اولین فداییان انقلاب اسلامی [بودید] بیشتر باید در راه خدا در فکر شما چیزی دیگر نباشد. برادران باور کنید هیچ وقت خون شهید هدر نمی رود خون شهید به زمین نمی ریزد خون شهید هر قطره اش تبدیل به صدها قطره و هزارها قطره، بلکه به دریایی از خون می‌گردد و به پیکر اسلام وارد می‌شود تا اسلام آبیاری شود.

نصرالله انجیری طرقبه:

گفتن تنها و شعار تنها کافی نیست بلکه استقامت و تلاش نیز لازم است و به عبارتی دیگر انقلابی بودن ملاک نیست، انقلابی ماندن ملاک است و البته امت خدا جوی حزب الله در طول 7 سال انقلاب و 6 سال جنگ به جهانیان ثابت کرد که در راه هدفش حاضر به هر زحمتی است و در راه اسلام عزیز همه [ی] ناملایمات را بر خود هموار نموده است ولی با کمال تأسف عده ای هم به نام حزب الله از شیطان پیروی می‌کنند.

نعمت الله بخشیان مارمانی:

وظیفه [ی] ما که در جریانات هستیم این است که به آگاه سازی مردم بپردازیم ما باید از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب حداکثر استفاده را بکنیم. خدا کمتر چنین رحمتی را بر جامعه ای نازل می‌کند. امیدوارم که با دادن خون خود مقداری درخت انقلاب را سیراب کنم تنها خدا پشتیبان این انقلاب است و تنها اوست که انقلاب را تا این مرحله حفظ کرده و انشاء ا... تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز حفظ می‌کند.

نورالله آزادمنش:

شما که در بسیج کار می‌کنید فقط کار برای خدا کنید اگر کاری که رضای خدا در آن نباشد انجام ندهید برادران از این انقلاب اسلامی خوب پاسداری کنید و این یک مائده [ی] آسمانی است که خدا به ما عطا کرد.

هادی باییان:

امروز که به یاری امام زمان چرخ عظیم انقلاب اسلامی مان پرتحرک و سریع‌تر شده مسئولیت شما در قبال این انقلاب بسیار زیاد می‌باشد.

یوسف بهمنی:

اما شما ای برادران مسئول که در رأس ارگان‌های انقلابی و مردمی هستید مواظب باشید که برای نفس خود کار نکنند برای خدا و خلق خدا کار کنید کاری کنید که خدا و پیغمبر خدا و هم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نایب امام زمان و امت اسلام از شما راضی باشند و خدای ناکرده از مسیر انقلاب اسلامی و مردم مسلمان خارج نشوند و تا وقتی که روحانیت متعهد در رأس شماست مطمئن باشید که منحرف نخواهید شد، با عمل خود را در دل این امت زجر کشیده جای دهید.

ابراهیم اباذری:

مسئولین امر می‌خواهم جلوی سودجویی‌های بازاری [ها] و سهل انگاری‌های [پرسنل] ادارات را در هر کجا که باشد بگیرند و طوری اسلامی و انسانی رفتار نمایند که افراد انقلابی دور از انقلاب را با شرایط منطقی به سوی انقلاب اسلامی جذب نموده و یا دوره‌های ایدئولوژی احکام اسلام و شخصیت ادبی و علمی را هرچه بیشتر بر همگان بشناسانند و افراد حزب الهی را سازمان دهی کرده و بر سر کارهای کلیدی انقلاب بگمارند و منافقان داخلی را از پست‌های حساس خلع نمایند چون خطر منافقان از دشمن شرق و غرب به انقلاب اسلامی بدتر می‌باشد.

ابراهیم امیری:

ای فرزندان انقلاب اسلامی، ای رزمجویان خستگی ناپذیر، ای امیدان انقلاب، ای چشم‌های هوشیار مستضعفان جهان ای برادران و ای خواهران همیشه در سنگر رزمگاه بلندمرتبه [ی] حفظ شرافت انسانی بمانید.

ابراهیم ابراهیمی خداداد:

اما شما ای بسیجیان به خاطر خدا کار کنید و از مردم توقعی نداشته باشید با عمل نیکوی خود مردم را به بسیج و جبهه‌ها بکشانید، مبادا کاری بکنید که در شأن یک بسیجی هم نباشد که در لباس بسیجی گناه کردن بسیار زشت می‌باشد و سعی کنید بهانه به دست ضد انقلاب ندهید.

ابراهیم بختیاری:

جبهه‌ها را هیچ وقت خالی نگذارید که انقلاب به این جنگ بستگی دارد اگر پیروز شود اسلام پیروز شده و اگر خدایی نکرده سرکوب شود اسلام سرخورده شده، این مطلب را نیز در نظر داشته باشیم که انقلاب اسلامی ما احتیاج به خدمت خالصانه دارد و همگی ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم که خالصانه در هر پست و مقامی هستیم خدمت کنیم من هم انشاء الله باقی خواهم ماند تا فعالیت خود را برای اسلام همچنان ادامه دهم.

ابوالقاسم اصغری مونقی:

مسئولین و ای برادران عزیزی که به شما علاقه دارم باید سعی کنید هرچه بیشتر به خاطر رضای پروردگار و به خاطر مصلحت اسلام و انقلاب اسلامی کار کنید تا بتوانیم اسلام و انقلاب اسلامی را به پیروزی نهایی برسانیم.

سیدابوالقاسم امیران:

نسبت به وظیفه [ی] خود آشنا باشید و همیشه به وظیفه [ی] خود عمل کنید و در خط امام و انقلاب باقی بمانید که اسلام و انقلاب پایدار بماند.

ابوالقاسم بوذری کرودی:

ای انقلاب اسلامی ما، سیراب شو از خون ما و ایستادگی کن، ای اسلامیان بر خروشید و به صدای «هل من ناصر ینصرنی» رهبر لبیک بگویید و به سوی جبهه‌ها بروید و اسلام و قرآن و انقلاب را یاری کنید، تا خدا یاری کند شما را.

احمد آقامجیدی:

به کسانی که بخواهند سد راه انقلاب بشوند، نشان دهید با انسجامی که امت شهیدپرور ایران دارند، هیچ غلطی نمی توانند بکنند. [مردم] (4) را با احکام اسلام و نماز آشنا سازید و آنان را افرادی مفید برای انقلاب و جامعه اسلامی بار آورید و از انقلاب اسلامی حراست نمایند.

احمد اخوان صفار:

این انقلاب اسلامی با سختی به دست ما مستضعفان رسیده است باید به خاطر خون شهدا و به خاطر اسلام و به خاطر امامان بر حق که این راه را پیموده اند از این انقلاب پاسداری کنیم.

احمد اسماعیل پور:

برادران و خواهران کارمند ادرات از شما تمنا دارم که ارباب رجوع خودتان را تا حد امکان و نهایت سعی خود را در امر کارهایشان رعایت و کمک نمایید و آنان را نسبت به انقلاب و اسلام خوش بین فرمایید.

احمد اسماعیلی رنانی:

روحانیت مبارز واقعاً در این انقلاب سهم بزرگی بر دوش داشته اند، دست از روحانیت اصیل برندارید که اگر مملکت روحانیت نداشته باشد فاسد می‌شود و چند سخن با برادران و خواهرانم دارم که فرزندانتان را خوب تربیت کرده و به جامعه تحویل دهید که آینده سازان این انقلاب هستند.

احمد اکبری شندی:

امیدوارم که آینده سازان انقلاب اسلامی در هرچه اسلامی‌تر کردن این انقلاب و جهانی‌تر کردن آن کوشایی لازم را به جا آورند و امیدان آینده [ی] انقلاب بتوانند واقعاً در عمل حافظ خون گران بهای شهیدان باشند و مسئولین امر در مورد بازسازی لازم در امور تربیتی آیندگان انقلاب کوشش فراوان بکنند که واقعاً افراد مسلمان و صادق را تحویل جامعه بدهند.

احمد الهوردی زاده:

سعی کنید با ملت با اخلاق اسلامی رفتار کنید تا خدای نکرده از انقلاب اسلامی رنجیده نشوند (5) مردم را ارشاد کنید و به مساجد بکشانید تا بیایند و ببینند که دشمنان اسلام دروغ بر علیه انقلاب اسلامی [تبلیغ] می‌کنند.

احمد بابکان:

باید بدانیم آنچه امروز ممکن است خدای ناکرده به انقلاب اسلامی ما ضربه بزند فقط هواپرستی‌ها و خودخواهی‌ها و بی عدالتی‌ها خواهد بود.

احمد بخشی زاده:

صبر انقلابی را از خود نشان دهید و مقاومت کنید که همیشه ظالم مغلوب است. مردم را به راه راست هدایت فرمایید. میزم را به نهادهای انقلابی تحویل دهید که آنها برای گسترش اسلام از آن استفاده کنند.

احمد براتی:

اکنون که همه شاهد پیروزی انقلاب اسلامی در داخل و گسترش آن در فرا مرزهای کشور خود می‌باشیم و حال که خداوند بر ما منت نهاده و ما را از اوج ذلت و طاغوت زدگی به اوج عظمت و سربلندی در سایه [ی] ولایت فقیه قرار داده، برادران عزیز نماز جمعه و جماعات را حفظ کنید تا به انقلاب شما ضربه ای نخورد بسیج را که پایگاه مقاومت حزب الله علیه گروهک‌ها و افراد فاسد است تقویت کنید.

اسدالله احمدی:

پاسدار انقلاب باشید که ارزان به دست نیامده و چشم تمام مظلومان جهان به این انقلاب اسلامی است و تا زمانی که در جهان ظلمی است ظاملی است باید نبرد نابرابرتان را ادامه دهید، باید کشورهای اسلامی در یوق امپریالیسم و مسلمانانی (6) که در این کشورها هستند با همت شما برادران آزاد گردند.

اسدالله بابایی:

وظیفه هر برادر مسلمان است که پیام شهدا را زینب وار به گوش جهانیان برسانند باید گوش به فرمان امام باشید و با متجاوز و کفر و دیگر کسانی که به نحوی دارند بر علیه انقلاب کارهایی می‌کنند مبارزه کنید و از کمبودها نهراسید، وحدت و یکپارچگی را حفظ کنید که انشاء الله پیرزوی از آن ماست چون خدا در قرآن کریم وعده [ی] پیروزی را داده است.

اسدالله برزگر:

سلام بر شما ای عزیزان که امام عزیز درباره تان می‌گوید: «ای کاش من هم یک پاسدار بودم». آیا می‌دانید که چه بار سنگینی و مسئولیتی بزرگ را بر دوش گرفته اید که آن حفظ و حراست از انقلاب الهی اسلامی و ولایت فقیه می‌باشد. پس بکوشید در این مسئولیتی که به عهده [ی] شما گذارده شده است خوب امتحان بدهید و تا رضایت خدای خویش را جلب نمایید. شما ای عزیزان جوانان مسلمان کشورهای اسلامی و سپاهیان آفریقا و آسیا همه و همه چشم به شما دوخته اند که پیروزی همه [ی] آن هاست، اگر شما پیروز شوید، که قطعاً پیروزید. صدور انقلاب و جهانی شدن انقلاب و اسلام عزیزمان حتمی است. پیروزی شما تنها لبخند را بر لبان امام عزیز و مردم شهیدپرور و با وفای به اسلام نقش ساز نیست بلکه لبخند جاودان بشریت را در صحنه [ی] تاریخ منقش می‌سازد.

اسماعیل امینی:

حامی روحانیت مبارز و دلسوز باشید تا به این انقلاب صدمه ای نرسد غیر از این اسلام شکست خواهد خورد اگر اسلام شکست بخورد فکر کنید چه مصیبتی به بار می‌آید. پشت سر روحانیت حرکت کنید تا به این انقلاب صدمه ای نرسد.

اسماعیل بهروزی:

با قدرت تمام از این انقلاب اسلامی حمایت کنید در مقابل سختی‌ها و مشکلات استقامت کنید همانا خداوند صابران را دوست دارد امام را تنها نگذارید و همیشه گوش به فرمان امام بزرگوار باشید در این زمان بی تفاوتی (8) به جنگ و انقلاب خیانت به اسلام (7) و قرآن است.

اسماعیل بختیاری:

حب خود را به دنیا کم کنید، زیرا دوستی دنیاست که باعث فراموشی مرگ می‌شود. انقلاب اسلامی را که خون بهای هزاران شهید گلگون کفن است حافظ باشید و بدانید که خدا با ماست.

اصغر باقری:

همچنان در صحنه و در همه جا و همه حال مستحکم و مقاوم باشید که یک لحظه غفلت شما فرصت عظیمی است برای (9) دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی مان، با یکپارچگی و وحدت خود و شرکت در نمازهای جمعه و جماعات نگذارید توطئه‌های دشمنان منافق صفت به ثمر برسد.

اکبر امیدیان:

از برادران عزیز و خوبم می‌خواهم مخلصانه برای این انقلاب خدمت کنند و نگذارند دشمنان اسلام از عملکردشان شاد شوند و همیشه محکم و استوار و ثابت قدم برای انقلاب اسلامی خدمت کنید که دعای خیر امام زمان و نایب بر حقش امام خمینی و تمام خانواده شهدا و مستضعفان بدرقه [ی] راهتان است.

مجید حاج غنی:

همیشه در هر پست و مقامی که در این مملکت اسلامی قرار گرفتید به یاد داشته باشید که از ثمره [ی] خون پاک گلگون کفنان انقلاب اسلامی است که چنین مسئولیتی به عهده شما گذاشته شده است.

محمدحسن وندایی باصری:

برادران بسیجی و سپاهی شماها که به فرموده امام حافظ و نگهبان کشور و انقلاب هستید از سپاه خوب مواظبت کنید و سعی در کسب معنویات بیشتر کنید (10) و هر روز بر تقرب خود بر خداوند و خدمت خود به انقلاب و امت انقلابی بیفزایید.

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت‌نامه «بیش» آمده است.
2- در اصل وصیت‌نامه «شویم» آمده است.
3- در اصل وصیت‌نامه «مصلح» آمده است.
4- در اصل وصیت‌نامه «پسرانم» آمده است.
5- در اصل وصیت‌نامه «شوند» آمده است.
6- در اصل وصیت‌نامه «مسلمانی» آمده است.
7- در اصل وصیت‌نامه «بی تفاوت» آمده است.
8- در اصل وصیت‌نامه «به سلام» آمده است.
9- در اصل وصیت‌نامه «بر» آمده است.
10- در اصل وصیت‌نامه «باشید» آمده است.

منبع مقاله :
آقامیرزایی، محمدعلی؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (13)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.