ويژنامه پزشكي

آبزرور: پژوهشگران معتقدند افرادى كه به مقدار كافى از ويتامين D بهره مى گيرند كمتر به سرطان لوزالمعده يا پانكراس دچار مى شوند.افرادى كه روزانه به ميزان معين و كافى از اين ويتامين مصرف مى كنند و يا در مناطقى هستند كه نور خورشيد به اندازه كافى يافت مى شود احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده در آنها ۴۰ درصد كمتر است. بنابراين گزارش، دانشمندان معتقدند در مناطقى كه نور خورشيد بيشترى دارد ابتلا به سرطان سينه و كولون كمتر مشاهده شده است.
سه‌شنبه، 30 بهمن 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ويژنامه پزشكي

ويژنامه پزشكي
منبع:روزنامه جوان

ويتامين D دشمن سرطان لوزالمعده

ويژنامه پزشكي آبزرور: پژوهشگران معتقدند افرادى كه به مقدار كافى از ويتامين D بهره مى گيرند كمتر به سرطان لوزالمعده يا پانكراس دچار مى شوند.افرادى كه روزانه به ميزان معين و كافى از اين ويتامين مصرف مى كنند و يا در مناطقى هستند كه نور خورشيد به اندازه كافى يافت مى شود احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده در آنها ۴۰ درصد كمتر است. بنابراين گزارش، دانشمندان معتقدند در مناطقى كه نور خورشيد بيشترى دارد ابتلا به سرطان سينه و كولون كمتر مشاهده شده است.

مداواى امراض با زيتون

ويژنامه پزشكي آبزرور: زيتون و روغن درون آن به دليل داشتن املاح و ويتامين هاى مختلف، ماده اى مفيد براى درمان انواع بيمارى هاست. زيتون به علت داشتن املاح فسفر، منيزيم، كلسيم، آهن، پتاسيم، ميوه اى سرشار از ويتامين است و در صورتى كه همراه با وعده غذايى مصرف شود به هضم غذا كمك مى كند. بنابراين گزارش اين ميوه براى كاهش فشار خون و دفع سنگ هاى صفراوى و درمان سرماخوردگى مفيد شناخته شده است.پزشكان مصرف زيتون هاى كنسرو شده را به علت نمك بالاى آن براى افرادى كه فشارخون بالا دارند توصيه نمى كنند.

چگونگى مصرف مولتى ويتامين

ويژنامه پزشكي بسيارى از افراد ويتامين كافى از يك رژيم غذايى سالم و متعادل به دست مى آورند، اما برخى افراد براى حفظ سلامت بدن بايد از مكمل هاى مولتى ويتامين استفاده كنند. كودكان و زنان باردار به ويتامين هاى بيشترى از يك شخص متوسط نياز دارند، و ممكن است پزشك براى آنها مولتى ويتامين تجويز كند. ساير افرادى كه ممكن است نياز به مصرف مولتى ويتامين داشته باشند شامل افرادى كه بيمارى شان مانع جذب مقادير كافى ويتامين از غذا مى شود، يا افرادى كه غذاهاى غنى از ويتامين را نمى خورند يا نمى توانند بخورند. مولتى ويتامين ها به اشكال مختلف قرص هاى جويدنى، كپسول، قرص و شكل مايع در بازار موجودند. در هنگام مصرف آنها از دستورات روى بسته يا دستورات پزشك تبعيت كنيد.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.