معرفی کتاب « نیایش عرشیان »

صحیفه سجادیه کتابی است که در بین علما و بزرگان به انجیل اهل بیت و زبور آل محمد (ع) ملقب گردیده و از آن به اخت القرءان (خواهر قرآن) وصف نموده اند و سراسر مملو از معارف و مباحث اخلاقی و تربیتی و سلوک و تزکیه در
شنبه، 20 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی کتاب « نیایش عرشیان »
معرفی کتاب «نیایش عرشیان»

 






 
باسمه تعالی
معرفی کتاب «نیایش عرشیان»
نام اثر: نیایش عرشیان
ناشر: شرکت چاپ و انتشارات فقیه (سید مهدی فیض الاسلام)
نوبت چاپ: اول
مؤلفان: زهرا قرۃالاعیان، فاطمه لاجوردی
تاریخ چاپ و نشر: 1393 شمسی
576 صفحه
تهران – خیابان سعدی – جنوب چهارراه استقلال – کوچه بانک تجارت – پلاک 3
تلفن ثابت: 33113927-021 همراه:2848752-0912
feyzoleslam@yahoo.com
صحیفه سجادیه کتابی است که در بین علما و بزرگان به انجیل اهل بیت و زبور آل محمد (ع) ملقب گردیده و از آن به اخت القرءان (خواهر قرآن) وصف نموده اند و سراسر مملو از معارف و مباحث اخلاقی و تربیتی و سلوک و تزکیه در قالب دعا می باشد.
ضرورت توجه به این نیاز عمومی سبب شد تا به مفاهیم این کتاب بی بدیل پرداخته شود. هدف اصلی مؤلفان این کتاب ارائه راهی در جهت تسهیل و آسان سازی صحیفه سجادیه است تا مخاطبان فارسی زبان هر چه بیشتر از آموزه های ارزنده این کتاب بهره مند شوند.
معرفی کتاب «نیایش عرشیان»
شاخصه این کتاب، واژگان صحیفه است. هرچند ترجمه های بسیار خوبی از صحیفه موجود است، اما در مطالعه ی دقیق آن از کتب لغت و فهم مفردات این اثر بی نیاز نیستیم.
در این کتاب هر واژه بررس لغوی، ترجمه و ریشه یابی شده است و مراجعه کنندگان را از مراجعه ی مکرر به کتب مفردات بی نیاز می سازد.
دومین شاخصه این اثر، قرار گرفتن متن عربی صحیفه سجادیه و ترجمه آن و مفردات مربوط به همان بخش، یکجا و در دو صفحه مقابل هم است. در چنین حالتی مطالعه کننده می تواند مفاهیم را با مقایسه، بهتر دریافت کند.
بدیهی است این ساختار، آموزش صحیفه را به عنوان منبعی درسی در سطوحی از حوزه و دانشگاه و برای عموم افراد پژوهشگر و مشتاق، مد نظر دارد.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.