زيبايي در آينه سلامت

محققان مي‌گويند تحقيقات جديد درباره شيوه ذخيره شدن چربي در صورت مي‌تواند به راهکارهاي بهتر ضدپيري و تکنيک‌هاي بازيابي مجدد عضلات صورت منجر شده و يا حتي ممکن است به پزشکان کمک کند تا خطرهاي مرتبط با بيماري‌هاي قلبي را ارزيابي کنند.محققان مي‌گويند
سه‌شنبه، 7 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زيبايي در آينه سلامت
زيبايي در آينه سلامت
زيبايي در آينه سلامت
ترجمه: سعيد پارسي‌نيا
منبع:Beautyonline
محققان مي‌گويند تحقيقات جديد درباره شيوه ذخيره شدن چربي در صورت مي‌تواند به راهکارهاي بهتر ضدپيري و تکنيک‌هاي بازيابي مجدد عضلات صورت منجر شده و يا حتي ممکن است به پزشکان کمک کند تا خطرهاي مرتبط با بيماري‌هاي قلبي را ارزيابي کنند.محققان مي‌گويند تحقيقات جديد درباره شيوه ذخيره شدن چربي در صورت مي‌تواند به راهکارهاي بهتر ضدپيري و تکنيک‌هاي بازيابي مجدد عضلات صورت منجر شده و يا حتي ممکن است به پزشکان کمک کند تا خطرهاي مرتبط با بيماري‌هاي قلبي را ارزيابي کنند. در مبارزه حفاظت از صورت در برابر حملات پيري و سالخوردگي، جاذبه زمين يکي از بزرگ‌ترين دشمنان محسوب مي‌شود! با پيرتر شدن ما، نيروي جاذبه نيوتن همه چيز را از ناحيه پيشاني به گونه‌ها و چانه مي‌کشاند و با وجود ادعاهاي صاحبان صنعت ميليون دلاري مواد ضدپيري، کارهاي زيادي وجود دارد که مي‌توانيم انجام دهيم تا جلوي اين کار را بگيريم. اکنون محققان دريافته‌اند که صورت، جبهه جنگ بسيار پيچيده‌تري از آن چيزي است که پيش از اين تصور آن را داشته‌ايد.

صورت، 16 بخش دارد

دانشمندان مرکز پزشکي دانشگاه تگزاس در شماره اخير جراحي پلاستيک و ترميمي عنوان کردند که صورت به جاي اينکه فقط يک محدوده واحد باشد، نه از يک بلکه از 16 بخش مشخص آناتوميکي تشکيل شده است. اين کشف، تصورات قبلي درباره ساختمان صورت را جديد و به روز کرده است. متخصصان عنوان مي‌کنند که در طول 100 سال ما تصور مي‌کرديم که پوست و چربي صورت به وسيله مشتي رباط حفظ مي‌شوند و اينکه آثار بصري سالخوردگي و پيري بر اين رباط‌ها تاثير گذارده و نيروي جاذبه بر آن غلبه مي‌کند اما اشتباه کرده‌ايم. يک نکته در ارتباط با پيچيدگي آناتومي صورت، اين حقيقت است که اين عضلات به طور يکسان و مشابه، پير نمي‌شوند. براي مثال هم‌زمان با اينکه گونه‌ها شروع به آويزان شدن مي‌کنند، مناطق اطراف چشم‌هايتان ممکن است جوان باقي مانده و با طراوت به نظر برسند.

8 محفظه چربي صورت

اين مساله به آن منجر شد که پروفسور راد روريچ، استاد جراحي پلاستيک در مرکز پزشکي دانشگاه تگزاس و مسوول تيم تحقيقاتي، بينديشد که چه چيزي موجب جدا شدن بخش‌هايي از صورت از يکديگر مي‌شود. او و همکاران تيم تحقيقاتي براي بررسي اين تئوري، رنگ آبي را به صورت 30 داوطلب تزريق کردند و اين ماده رنگي فقط در همان ناحيه خاص از صورت، انتشار يافت که به محل تزريق بستگي داشت. آنها در مجموع، هشت قست مشخص و خاص را در هر طرف صورت يافتند.
دکتر جوئل پسا دستيار تحقيق و دانشيار جراحي پلاستيک در دانشگاه ايالتي تگزاس يادآور مي‌شود: «آناتومي انساني مدت 500 سال است که مورد مطالعه بوده و نامعمول است که ببينيم چنين چيز جديدي درباره مسايل ماکروسکوپيک و آناتومي وجود دارد.»
اين تصوير نشان مي‌دهد که ماده آبي رنگ در دو بخش از هشت محفظه خاص چربي در صورت قرار مي‌گيرد. اين بخش‌ها و محفظه‌ها، خودشان به وسيله غشاهايي ايجاد مي‌شوند که عروق خوني را به سمت صورت حمل مي‌کنند. رباط‌ها که نقش هدايت‌کننده دارند، واقعا محل‌هاي اصلي بوده و دانستن اينکه غشاها در کجا قرار دارند و يا در کجا با هم در تلاقي هستند، ممکن است کمک کند تا جراحان پلاستيک بدانند که چگونه مي‌توان در جراحي‌هاي پلاستيک صورت براي کساني که در تصادفات يا حوادث آسيب‌ ديده‌اند، به مداخلات درماني اقدام کنند. با پير شدن صورت، نه فقط رباط‌ها از يکديگر جدا مي‌شوند و تاثير جاذبه بر صورت بالا مي‌رود بلکه هر يک از محفظه‌ها و بخش‌ها به طور مستقل از مناطق کناري خود، چربي‌ها را از دست داده يا آن را به دست مي‌آورند. با توجه به اين مساله، جراحان مدت زيادي است که دريافته‌اند تنها عامل تغييرات پيري در پوست صورت، از دست دادن چربي نيست.

فروکش کردن پوست، عامل پيري

دکتر پسا مي‌گويد: «برخي از آنچه که به نظر پير شدن يا‌ آويزان شدن پوست مي‌رسد، واقعا فقط حالت فروکش کردن پوست در بخش‌ها و محفظه‌هاي عميق‌تر است و دانستن اين مساله به ما اجازه مي‌دهد تا با دقت بيشتر و به صورتي خلاقانه به درمان‌هاي خاص در امر جوان‌سازي صورت اقدام کنيم.» محققان به دنبال اين مساله هستند که آيا اين مورد براي بقيه قسمت‌هاي بدن هم صادق است يا خير.
آنها مي‌گويند که اين موضوع، مسيرهاي جديدي را در امر تحقيق و بررسي باز کرده و اکنون مي‌توان به صورتي خيلي علمي به ذخيره‌سازي چربي توجه کنيم. دانشمندان از قبل مي‌دانستند کساني که چربي‌ را در مناطق خاصي از بدن ذخيره مي‌سازند، با خطر بيشتري از ابتلا به بيماري قلبي روبه‌رو هستند. اما تحقيقات نشان مي‌دهد واژه‌هايي مانند «چربي احشايي» ممکن است واقعا اشاره به بخش‌ها و يا محفظه‌هاي خاص و معين داشته باشد و اينکه ممکن است به پيش‌بيني‌هاي بهتر در آگاهي از خطرها منجر شوند. دکتر پسا يادآور مي‌شود: «به جاي گفتن اينکه شما چربي را در شکم‌تان انبار مي‌کنيد، بهتر است بگوييم شما چربي را در احشاي خود ذخيره مي‌کنيد. اين تشخيص به نظر بسيار مناسب و خوب مي‌رسد اما هنوز براي طي کردن اين مسير و رسيدن به نتايج ايده‌آل، بايد چند سال ديگر صبر کرد.»




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.