مسابقه سراسري پرتاب گلايدر

انجمن هوافضاي ايران و انجمن علمي دانشكدة مهندسي هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير مسابقة پرتاب گلايدر را در روزهاي 26 و 27 ارديبهشت در محل دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار كردند. پژوهشگاه هوافضا، ادارة كل انجمن‌هاي علمي و المپيادهاي دانشگاه صنعتي اميركبير، و دانشكدة مهندسي هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير حمايت‌كنندگان اين مسابقه بودند.
چهارشنبه، 22 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مسابقه سراسري پرتاب گلايدر
مسابقه سراسري پرتاب گلايدر
مسابقه سراسري پرتاب گلايدر

انجمن هوافضاي ايران و انجمن علمي دانشكدة مهندسي هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير مسابقة پرتاب گلايدر را در روزهاي 26 و 27 ارديبهشت در محل دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار كردند. پژوهشگاه هوافضا، ادارة كل انجمن‌هاي علمي و المپيادهاي دانشگاه صنعتي اميركبير، و دانشكدة مهندسي هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير حمايت‌كنندگان اين مسابقه بودند.
پژوهشگاه هوافضا، در راستاي رسالت‌ ترويج علم هوافضا در كشور و حمايت از فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي مرتبط، در اين مسابقه نيز به عنوان حامي و مشوق جوانان، كه آينده‌سازان اين صنعت هستند، اعلام حضور كرده است. شركت‌كنندگان در مسابقة گلايدر به صورت گروه‌هاي دانش‌آموزي و دانشجويي شركت كرده و گلايدرهاي خود را به نمايش گذاشتند. هيئت داوران نيز پس از داوري به گلايدرهايي كه ضوابط استاندارد ساخت، پرواز، نوآوري، خلاقيت، و ... را رعايت كرده بودند جوايز نفيسي اهداء كرد.
در جلسة پاياني مسابقة گلايدرها، مجري محترم برنامه ضمن خيرمقدم به حضار از انجمن هوافضا به عنوان طراح اين مسابقه، پژوهشگاه هوافضا به عنوان حامي مسابقه، رئيس محترم دانشگاه صنعتي اميركبير، و ادارة كل انجمن‌هاي علمي و المپيادهاي دانشگاه صنعتي اميركبير كه در برپايي اين مسابقه همكاري صميمانه داشتند، تشكر و قدرداني كردند. در ادامه نيز آقايان: دكتر علي‌رضا رهايي رئيس محترم دانشگاه اميركبير، دكتر محمود ماني رئيس دانشكده هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير و دبير محترم انجمن هوافضا، و دكتر محسن بهرامي رئيس محترم پژوهشگاه هوافضا و رئيس انجمن هوافضا، سخناني را ايراد كردند. مختصري از اين سخنراني‌ها در ادامه آمده است:

آقاي دكتر علي‌رضا رهايي

رئيس محترم دانشگاه صنعتي اميركبير، با اظهار خوشحالي از حضور جوانان در عرصة فعاليت‌هاي علمي، خاطرنشان كردند در دنياي امروز از شيوه‌هاي جديدي براي حل مسائل علمي استفاده مي‌شود، و يكي از اين شيوه‌ها طراحي مسابقات علمي است كه بدين وسيله از افكار و ابداعات علمي در امور تحقيقاتي و صنعتي استفاده مي‌شود. ايشان همچنين اظهار اميدواري كردند تا به لطف خداوند در سال‌هاي آتي بتوان شاهد حضور فعال‌تر شركت‌كنندگان و مسابقات پربارتري باشيم.

آقاي دكتر محسن بهرامي

رئيس محترم پژوهشگاه هوافضا، ضمن ابراز خرسندي از شور شوق جوانان كشور براي حضور در عرصه‌هاي علمي و صنعتي اظهار داشتند ما هميشه آمادة استقبال از فعاليت‌ها و خلاقيت‌هاي شما جوانان در زمينة نوآوري‌هاي علمي و صنعتي هستيم چراكه اين حركت‌ها نويدبخش پويايي و شكوفايي كشور اسلاميمان است.

آقاي دكتر محمود ماني

رئيس انجمن هوافضاي ايران و رئيس دانشكدة هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير، دربارة نحوة برگزاري مسابقه‌هاي پيشين پرتاب گلايدر صحبت كردند و با اشاره به وقفه‌اي كه بين دوره‌هاي پيشين و اين دوره از مسابقه رخ داد اظهار اميدواري‌كردند كه در آينده بتوانند اينگونه مسابقات را منسجم‌تر، گسترده‌تر و منظم‌تر برگزار كنند. وي در خاتمه از دانشگاه اميركبير، پژوهشگاه هوافضا، ادارة كل انجمن‌هاي علمي و المپيادهاي دانشگاه صنعتي اميركبير، هيئت داوران، و تمامي دست‌اندركاراني كه در برگزاري مسابقه نقش مؤثري داشتند، تشكر و قدر داني كردند.
در پايان مراسم از حضور دانش‌آموزان دبيرستان فرزانگان تهران تقدير و قدرداني به عمل آمد. سپس دكتر رهايي، دكتر بهرامي و دكتر ماني جوايز برندگان اول تا سوم مسابقه را به ايشان اهدا‌ء كردند.

گروه‌هاي برگزيده:

تيم اول: مكاگلايدر از دانشگاه اميركبير (سه سكه تمام طلا)
تيم دوم: ساوه از دانشگاه فردوسي مشهد (دو سكه طلا)
تيم سوم: نصير از دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي (يك سكه طلا)

تيم دبيرستان فرزانگان

گروه‌هاي شركت‌كننده:
1. مكا گلايدر، دانشكده مكانيك – دانشگاه صنعتي اميركبير
2. ساوه، دانشگاه فردوسي مشهد
3. نصير، دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي
4. كوندور، دانشكده مهندسي هوافضا - دانشگاه صنعتي اميركبير
5. اسكات، دانشگاه آزاد اسلامي – واحد علوم تحقيقات دانشگاه كاشان
6. ونوس، دانشگاه كاشان
7. سيمرغ، دانشكده فني دانشگاه تهران
8. آساي زرد، دبيرستان دخترانه فرزانگان
9. آساي سبز، دبيرستان دخترانه فرزانگان
10. شاهين، دانشگاه صنعتي مالك اشتر




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط