سیاست مدارهای معروف چه تفریحاتی داشته‌اند؟

بازی، شادی، سیاست

تفریح، تفریح است حتی اگر پدر خوانده‌ی مافیا، جنایت کار جنگی یا حتی عضو یک گروه خراب کاری آنارشیستی باشید، باز هم بعید است از تفریحات و سرگرمی‌های شخصی تان دست بکشید فرقی هم ندارد گلف بازی کردن باشد یا
سه‌شنبه، 24 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازی، شادی، سیاست
 بازی، شادی، سیاست

 

نویسنده: رامین اسماعیلی




 

 سیاست مدارهای معروف چه تفریحاتی داشته‌اند؟

تفریح، تفریح است حتی اگر پدر خوانده‌ی مافیا، جنایت کار جنگی یا حتی عضو یک گروه خراب کاری آنارشیستی باشید، باز هم بعید است از تفریحات و سرگرمی‌های شخصی تان دست بکشید فرقی هم ندارد گلف بازی کردن باشد یا آدمکشیهای نژادپرستانه. در این تصاویر، با زندگی شخصی و تفریحات برخی شخصیت‌های برجسته‌ی تاریخی آشنا می‌شویم.

1. نقاشی و جنگ

دو فرمانده اصلی جنگ جهانی دوم، چرچیل و هیتلر هر دو علاقه و تبحر خاصی در نقاشی داشتند. چرچیل همان قدر که در سیاست چیره دست بود، در نقاشی هم مهارت داشت. او در سفرش به مراکش حین جنگ جهانی دوم، نقاشی‌های زیبایی از مناظر آنجا کشید که بعدها یکی شان را به روزولت رئیس جمهور امریکا هدیه کرد. نقاشی‌های چرچیل در سالهای جنگ جهانی دوم، عمدتا به همین طرح‌های او از مراکش محدود می‌شدند ولی قبل و بعد از آن نقاشی‌هایی از مناظر فرانسه و انگلیس هم کشیده بود. نقاشی همیشه چرچیل را آرام می‌کرد تا حدی که به گفته‌ی نوه‌اش او هیچ چیز را به ‌اندازه نقاشی دوست نداشت.
بازی، شادی، سیاست

2. گلف و کاسترو

فیدل کاسترو رهبر کوبا در حال بازی گلف با ارنستو چه گوارا. گلف بازی توسط این دو کمونیست، اتفاق عجیبی است؛ چرا که فیدل بعدها بازی گلف را تفریحی برای بورژواها دانست و علاقه به آن را به شدت نکوهش کرد. با این حساب، چرا درست بعد از پیروزی انقلاب، این دو مشغول گلف شده‌اند، معلوم نیست.
بازی، شادی، سیاست

3. بیس بال و کاپون

آل کاپون معروف، پدرخوانده‌ی مافیا که بعدها به یکی از مشهورترین زندانی‌‌های «آلکاتراز» بدل شد، دست به قاچاق، قتل و جرائم ریز و درشت زیادی زده بود. دراین عکس او را در حال صحبت با یکی از بازیکنان بیسبال شیکاگو می‌بینیم این خلافکار آمریکایی به همان ‌اندازه که دنبال خلاف و به هم ریختن نظم جامعه و قانون گریزی بود، به بیسبال هم علاقه‌ی شدیدی داشت و شرط بندی‌های زیادی روی آن انجام می‌داد.
بازی، شادی، سیاست

4. ماهی گیری از نوع نازی

«هاینریش هیملر» یکی از بزرگان حزب نازی، درحالی که به همراه خانواده‌اش برای ماهی گیری به سفری تفریحی رفته‌اند. هیلمر یکی از مهمترین فرماندهان و رهبران حزب نازی بود که هیتلر رویش زیاد حساب می‌کرد. البته بعدها اعتماد هیتلر به او از بین رفت و از تمام پست‌هایش خلع شد. در سال 1945 هیملر توسط ارتش بریتانیا دستگیر شد و چندی بعد خودکشی کرد.
بازی، شادی، سیاست

5. چرخ و فلک مرگ

گروه نژاد پرست و خشونت طلب آمریکایی «کوکلاکس کلان» که دست شان به خون هزاران نفر آلوده بود، با لباس‌های ترسناکشان سوار چرخ و فلک شده‌اند. آنها حتی پدرمالکوم ایکس را هم به قتل رساندند. این گروه تا دهه‌های شصت و هفتاد میلادی نیز در امریکا حضور موثری داشتند، ولی بعد از تکاپو افتادند. ترورها و خشونت بی حد و‌ اندازه و عقاید افراطی شان باعث شد تا روز به روز تحلیل بروند و در نهایت تأثیرشان در آمریکا کم شود.
بازی، شادی، سیاست

6. تنیس آمریکایی

اوباما و دیوید کامرون، راکت به دست دارند تنیس روی میز بازی می‌کنند و می‌خندند. عمو سام و روباه پیر به خاطر مناسبات فروان سیاسی و اطلاعاتی شان با یکدیگر، دقیقاً از بعد جنگ جهانی دوم لحظه‌ای دست هم را رها نکرده‌اند، و تا توانسته‌اند علیه کشورهای دیگر، دسیسه چیده‌اند.
بازی، شادی، سیاست

7. شوخی اوگاندایی

عیدی امین، رئیس جمهور سابق اوگاندا در حالی شوخی با یک خبرنگار. رهبری خودکامه که سالها خون مردم اوگاندا را توی شیشه کرده بود، در سالهای پایانی حکومتش جنگی به راه‌ انداخت که بازنده‌ی آن لقب گرفت. او پس از برکناری از حکومت و فرار از کشورش به عربستان رفت، همان جا ماند و درنهایت همان جا نیز مرد.
بازی، شادی، سیاست
منبع مقاله :
نشریه‌ی دانستنیها همشهری، شماره‌ی 137

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.