11 راز در مورد موخوره

در مواردی که لایه و سطح محافظ مو در اثر صدمه های فیزیکی و شیمیایی از بین می رود ساقه مو از درازا شکاف بر می دارد و سر مو شاخه شاخه می شود که به این حالت موخوره شدن مو می گویند . موخوره بیشتر در موهای خشک و شکنده به وجود می آید و در واقع علت اصلی آن کاهش رطوبت و چربی مو است . علت های موخوره و راههای پیشگیری آن 1ـ برس و شانه های فلزی باعث صدمه دیدن مو می شوند و موخوره ایجاد می کنند به همین دلیل توصیه می شود از برس ها و شانه های از جنس طبیعی (چوب و ...) استفاده کنید ، در ضمن از
چهارشنبه، 29 خرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
11 راز در مورد موخوره
11 راز در مورد موخوره
11 راز در مورد موخوره

در مواردی که لایه و سطح محافظ مو در اثر صدمه های فیزیکی و شیمیایی از بین می رود ساقه مو از درازا شکاف بر می دارد و سر مو شاخه شاخه می شود که به این حالت موخوره شدن مو می گویند . موخوره بیشتر در موهای خشک و شکنده به وجود می آید و در واقع علت اصلی آن کاهش رطوبت و چربی مو است .

علت های موخوره و راههای پیشگیری آن

1ـ برس و شانه های فلزی باعث صدمه دیدن مو می شوند و موخوره ایجاد می کنند به همین دلیل توصیه می شود از برس ها و شانه های از جنس طبیعی (چوب و ...) استفاده کنید ، در ضمن از برس زدن های خشن و ممتد خودداری کنید .
2ـ استفاده از گیره و سنجاق سر و کش های محکم چون باعث کشیدن موها می شوند در ایجاد موخوره موثر بوده و در انتخاب آنها باید دقت کرد .
3ـ سشوار و اتوی حالت دهنده مو ، چون چربی طبیعی مو را از بین می برند ،سبب موخوره می شوند ؛ بنابراین سعی کنید از آنها کمتر استفاده کنید .
4ـ ار برس کشیدن موهای خیس خودداری کنید چون سبب کشیدگی موها و آسیب به آن می شود.
5ـ موی خود را زمان ریادی در معرض نور خورشید قرار ندهید.
6ـ ترکیبات حاوی الکل نیز سبب موخوره می شوند .
7ـ کم آبی از دیگر علتهای ایجاد موخوره است بنابراین آب فراوان بنوشید .
8ـ بهترین راه برای پیشگیری از موخوره این است که هر چند وقت یک بار موهای خود را کمی کوتاه کنید .
9ـ هنگام شستشوی موها از آب خیلی داغ استفاده نکنید .
10ـ گاهی موهایتان را ببافید.
11ـ روغنهای گیاهی مثل روغن بادام و روغن زیتون را به نوک موها بمالید . از لغاب کتیرا هم میتوان برای درمان موخوره استفاده کنید .




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.