نیم تنه دکوری

- الگو را از مجله جدا کنید، روی پارچه بگذارید، به وسیله‌ی مداد خیاطی الگو را منتقل نمایید و با یک سانتی متر جای دوخت برش دهید. دو سمت نیم تنه را طوری روی یکدیگر قرار دهید که قسمت روی پارچه رو به روی هم قرار بگیرد. به
شنبه، 19 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نیم تنه دکوری
نيم تنه دکوري

 

نويسنده: عطيه عطيفه





 


وسايل لازم:
پارچه در دو رنگ
قيچي
نخ و سوزن
پشم شيشه
سيخ چوبي کلفت
روبان
گل تزييني
مرواريد ريز
چسب حرارتي
قرقره بدون نخ


توجه: برای نمایش تصاویر در اندازه بزرگتر روی ان ها کلیک کنید.

طرز اجرا:
- الگو را از مجله جدا کنيد، روي پارچه بگذاريد، به وسيله‌ي مداد خياطي الگو را منتقل نماييد و با يک سانتي متر جاي دوخت برش دهيد. دو سمت نيم تنه را طوري روي يکديگر قرار دهيد که قسمت روي پارچه رو به روي هم قرار بگيرد. به وسيله‌ي چرخ خياطي نيم تنه را از روي خط الگو بدوزيد، نيم تنه را برگردانيد و داخلش را با پشم شيشه پر کنيد، نوک چوب را به چسب حرارتي آغشته نماييد و داخل نيم تنه فرو ببريد. قسمت باز مانده را با کوک ريز بدوزيد. قسمت پايين چوب را نيز به چسب آغشته نماييد و داخل قرقره کنيد.
- الگوي دامن را روي پارچه‌اي که براي دامن در نظر گرفته‌ايد بگذاريد و برش دهيد، الگوي دامن يک مستطيل29×9 سانتيمتري است، بعد از برش مستطيل از يک سمت طول، پارچه را چين دهيد و کوک بزنيد تا به سايز 11 سانتي متر برسد، سپس زير چرخ خياطي بگذاريد و دوخت بزنيد، بعد از آن کوک‌ها را بشکافيد، دو عرض مستطيل را به هم بدوزيد تا فرم دامن به دست بيايد، به کمر و پايين دامن روبان بچسبانيد و دامن را تن مانکن کنيد.
- براي تزيين نيم تنه از مرواريد و گل مطابق سليقه‌ي خود استفاده نماييد.

توجه: برای نمایش تصاویر در اندازه بزرگتر روی ان ها کلیک کنید.

منبع مقاله : ماهنامه ترمه شماره‌ي 4



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط