باتری‌های قابل تعویض یا باتری‌های غیر قابل تعویض؟

با پیشرفت روزافزون فناوری، ما انتخاب‌هایی زیادی در مورد خرید تلفن همراه می‌توانیم داشته باشیم. وجود خصوصیاتی معین نقش مهمی در انتخاب ما ایفا می‌کند. یکی از این خصوصیات که در انتخاب ما مؤثر است قابل تعویض یا غیر قابل
يکشنبه، 27 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
باتری‌های قابل تعویض یا باتری‌های غیر قابل تعویض؟
باتری‌های قابل تعویض یا باتری‌های غیر قابل تعویض؟

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون

 

با پیشرفت روزافزون فناوری، ما انتخاب‌هایی زیادی در مورد خرید تلفن همراه می‌توانیم داشته باشیم. وجود خصوصیاتی معین نقش مهمی در انتخاب ما ایفا می‌کند. یکی از این خصوصیات که در انتخاب ما مؤثر است قابل تعویض یا غیر قابل تعویض بودن باتری دستگاه است.
مطابق تحقیقات انجام شده توسط گروه‌های مختلف، یک فرد به طور متوسط روزانه بیش از صد بار تلفن همراه خود را روشن می‌کند.

مزایای باتری‌های قابل تعویض

اگر تلفن همراه با باتری قابل تعویض هنگ کند، ساده‌ترین راه برای راه اندازی دوباره‌ی آن درآوردن باتری و جایگذاری دوباره‌ی آن است.
هنگام رفتن به مسافرت می‌توانید از باتری‌های قابل تعویض استفاده کنید. در این مواقع می‌توانید باتری اضافه با خود به همراه داشته باشید و در هنگام نیاز از آن استفاده کنید.
اگر می‌خواهید تلفن همراه خود را بفروشید به راحتی خواهید توانست این کار را انجام دهید. چون حتی اگر باتری در آینده دچار مشکل شود، خریدار می‌تواند در صورت نیاز باتری جدیدی خریداری و از آن استفاده کند.

معایب باتری‌های قابل تعویض

اگر بخواهید تلفن همراهی شیک داشته باشید، مطمئناً نخواهید توانست که تنها به خاطر وجود باتری قابل تعویض تلفن همراهی با ضخامت زیاد داشته باشید.
درآوردن باتری در هر زمان که گوشی هنگ می‌کند می‌تواند به باتری و قسمت‌های دیگر خود گوشی آسیب وارد کند.

مزایای باتری‌های غیر قابل تعویض

از آنجایی که فضای بازی در گوشی‌های با باتری غیر قابل تعویض وجود ندارد، ذرات گرد و غبار در داخل دستگاه انباشته نمی‌شود.
اگر تلفن همراه شما دزدیده شود جای نگرانی نیست. سارق نمی‌تواند باتری را از گوشی خارج و آن را غیر قابل ردیابی سازد. پس، می‌توانید گوشی خود را هر جا که باشد ردیابی کنید.
گوشی‌های با بدنه‌ی یکپارچه همیشه باریکتر از گوشی‌های با باتری قابل تعویض می‌باشد زیرا، به فضای اضافی دیگر نیازی نیست.

معایب باتری‌های غیر قابل تعویض

اگر باتری تلغن همراه شما باد کند از این موضوع آگاه نخواهید شد مگر زمانی که دیگر خیلی دیر شده است. در باتری‌های غیر قابل تعویض گرم شدن و باد کردن در داخل دستگاه اتفاق می‌افتد که می‌تواند باعث آسیب دیدن قطعات داخلی و برخی مواقع صفحه‌ی‌ نمایش گوشی نیز شود.
بسیاری از گوشی‌های با باتری غیر قابل تعویض فاقد شیار کارت حافظه‌ی SD می‌باشد. در این صورت کاربرانی که به فضای زیادی برای ذخیره‌سازی نیاز دارند با مشکل مواجه می‌شوند.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.