نوشیدنی‌هایی برای کاهش وزن

یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن جایگزین کردن نوشیدنی‌های کم چرب با وعده‌های غذایی است. نوشیدنی‌های بسیاری برای کاهش وزن وجود دارد که می‌توانید در خانه درست کنید. در این مقاله دستورالعمل درست کردن
جمعه، 16 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
نوشیدنی‌هایی برای کاهش وزن
نوشیدنی‌هایی برای کاهش وزن
 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون
 
یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن جایگزین کردن نوشیدنی‌های کم چرب با وعده‌های غذایی است. نوشیدنی‌های بسیاری برای کاهش وزن وجود دارد که می‌توانید در خانه درست کنید. در این مقاله دستورالعمل درست کردن برخی از این نوشیدنی‌های سالم ارائه شده است.
همه‌ی ما می‌دانیم که راه رسیدن به برنامه‌ی کاهش وزنی موفقیت آمیز مصرف کالری کمتر و دنبال کردن یک برنامه‌ی ورزشی خوب است. اگر برنامه‌ی ورزشی صحیحی دارید ولی نمی‌توانید وزن کم کنید، مشکل رژیم غذایی شماست. رژیم غذایی با کالری بالا با جربی‌های اشباع شده و کربوهیدرات می‌تواند کاهش وزن را حتی در صورت ورزش کردن منظم با مشکل روبرو کند. روش مؤثر برای کاهش میزان دریافت کالری جایگزین کردن وعده‌ی غذایی معمولی با یک نوشیدنی سالم است.
میلک شیک‌های با میوه‌های تازه و خشکبار بد نام شده است زیرا، افراد بسیاری فکر می‌کنند این نوشیدنی‌ها کالری بالایی دارد. ولی اکثرا افراد فراموش می‌کنند که این نوشیدنی‌ها دارای مقادیر بالایی ویتامین و مواد معدنی ضروری است. برای کم کالری کردن و سالم کردن این نوشیدنی‌ها، باید در خانه با استفاده از محصولات فصلی تازه شروع به درست کردن آن‌ها کنید.

میلک شیک سویا و بلوبری

ترکیبات

بلوبری فریز شده 2 فنجان
ماست وانیلی سویا 1 فنجان
شیر سویا‌ی کم چرب یک و نیم فنجان

روش تهیه

بلوبری‌های فریز شده، ماست و شیر سویا را داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. همچنین می‌توانید از بلوبری‌های تازه نیز استفاده کنید. این نوشیدنی بلوبری و سویا محتوی تقریباً 175 کالری است. این نوشیدنی یکی از سالم‌ترین وعده‌های غذایی برای کاهش وزن است زیرا، محتوی آنتی اکسیدان و فیبر بالایی می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: 11 کیلو کاهش وزن در 5 ماه


نوشیدنی قره قاط و چای سبز

ترکیبات

قره قاط فریز شده یک دوم فنجان
چای سبز دم شده و سرد شده یک دوم فنجان
تمشک فریز شده یک دوم فنجان
بلوبری فریز شده یک چهارم فنجان
موز 1 عدد
شیر سویا یک چهارم فنجان
توت فرنگی فریز شده 5 عدد
عسل 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه

قره قاط ، تمشک ، توت فرنگی ، بلوبری و موز را داخل مخلوط کن قرار دهید. سپس شیر سویا ، چای سبز و عسل را اضافه کنید. 2 فنجان از این نوشیدنی در حدود 378 کالری دارد. چای سیز ، تمشک ، قره قاط و بلوبری موجود در این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است که برای بدن مفید است. از این ترکیب می‌توان به عنوان میان وعده‌ی میان نهار استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید: پنج نوشیدنی برای کاهش وزن


نوشیدنی موز و هلو

ترکیبات

هلوی پوست کنده و قطعه قطعه شده یک دوم فنجان
شیر بدون چربی سه چهارم فنجان
موز تکه تکه شده دو سوم فنجان
ماست فریز شده‌ی بدون چربی یک و نیم فنجان

روش تهیه

برای تهیه‌ی این نوشیدنی هلو، موز و ماست را داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. یک فنجان از این نوشیدنی محتوی 155 کالری می‌باشد. این یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن است و حاوی مقدار زیادی پتاسیم و کلسیم می‌باشد. مصرف این نوشیدنی بعد از تمرین توصیه می‌شود زیرا، بدن را بازیابی می‌کند و به آن انرژی می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: نوشیدنی‌های سم زدا جهت کاهش وزن


نوشیدنی وانیل و دانه‌ی کتان

ترکیبات

شیر سویا‌ی وانیلی یک دوم فنجان
دانه‌ی کتان 1 قاشق غذاخوری
ماست فریز شده‌ی کم چرب 2 فنجان
عسل 1 قاشق غذاخوری
شیر بدون چربی یک دوم فنجان
کره‌ی بادام زمینی 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه

همه‌ی مواد را داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. یک فنجان از این نوشیدنی محتوی 270 کالری می‌باشد. این اسموتی به کاهش وزن بسیار کمک می‌کند. می‌توانید از آن به جای وعده‌ی صبحانه استفاده کنید.
این نوشیدنی‌ها و اسموتی‌ها برای کاهش وزن بسیار مفید می‌باشد. اگر تصمیم جدی به کاهش وزن دارید، یکی از وعده‌های غذایی خود را با آن‌ها جایگزین کنید.



 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.