7 راهی که افراد موفق استرس را در خود مهار می‌کنند

مقابله با استرس کی مهارت ذاتی نیست که افراد موفق را از افراد عادی جدا می‌کند. مقابله با استرس مهارتی است که باید پروش داده شود زیرا، همراه زندگی روزمره‌ی ما وجود دارد. پس، راه‌های مختلفی که از طریق آن‌ها افراد موفق استرس را
شنبه، 17 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
7 راهی که افراد موفق استرس را در خود مهار می‌کنند
هفت راهی که افراد موفق استرس را نقض می‌کنند
 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

مقابله با استرس کی مهارت ذاتی نیست که افراد موفق را از افراد عادی جدا می‌کند. مقابله با استرس مهارتی است که باید پروش داده شود زیرا، همراه زندگی روزمره‌ی ما وجود دارد. پس، راه‌های مختلفی که از طریق آن‌ها افراد موفق استرس را نقض می‌کنند چیست؟

پیدا کردن علت ایجاد استرس

افراد موفق برای غلبه بر استرس ابتدا علت ایجاد استرس را شناسایی می‌کنند. هنگامی که آن‌ها به طور کامل ماهیت منشأ استرس را درک کردند، با آگاه بودن به نقاط ضعف و نقاط قوت این منشأ به مقابله با آن می‌پردازند.

عملگرا بودن

افراد موفق به جای اینکه به استرس اجازه دهند کار آن‌ها را مختل کند، کارهای خود را به افداماتی قابل انجام تجزیه می‌کنند. تجزیه‌‌ی کار به وظایف کوچک و قابل کنترل به آن‌ها کمک می‌کند که برای مدیریت استرس طرح عملی در دست داشته باشند.

تمرین قدردانی

افراد موفق همیشه قدردان آنچه که هم اکنون در اختیار دارند هستند. فرقی نمی‌کند افراد حامی در اطراف آن‌ها وجود داشته باشد یا نباشد، آن‌ها از کسی درخواست کمک نمی‌کنند و سعی می‌کنند از افرادی که به آن‌ها کمک می‌کنند عقب نمانند.

از خود مراقبت می‌کنند

افراد موفق با داشتن رژیم غذایی سالم و خواب کافی از بدن خود مراقبت می‌کنند. به علاوه، آن‌ها زمان کافی به ورزش کردن اختصاص می‌دهند. برای مثال به باشگاه می‌روند ، یوگا انجام می‌دهند یا پیاده‌روی می‌کنند. برخی از این ورزش‌ها در آزا‌د سازی اندورفین در مغز مفید است که به کاهش استرس کمک می‌کند.

به آنچه که بدان دست یافته‌اند توجه می‌کنند

افراد موفق به جای توجه به قسمتی از کار که باقی مانده است و می‌تواند آن‌ها را دلسرد کند، به آنچه که در راه رسیدن به هدف خود بدان دست یافته‌اند توجه می‌کنند. انگیزه‌ای که از این کار می‌گیرند به منزله‌ی نیروی محرکی برای تکمیل ادامه‌ی کار می‌باشد.

برای خود اوقات فراغت دارند

افراد موفق مقداری از وقت خود را به انجام فعالیت‌های تفریحی اختصاص می‌دهند که به کنار آمدن با استرس در هنگام کمک می‌کند. این فعالیت‌ها می‌تواند هر چیزی مانند گوش کردن به موسیقی ، گشت و گذار در فضای اینترنت یا مثلاً بازی کردن تنیس روی میز باشد. اختصاص دادن مقداری وقت به انجام فعالیت‌های تفریحی باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود ، به ذهن نیروی تازه می‌بخشد و با چشم اندازی جدید به رسیدن به هدف کمک می‌کند.

حفظ نگرش مثبت

حفظ نگرش مثبت هنگام مواجهه با استرس به عنوان مکانیزمی مقابله‌ای عمل می‌کند. مهم نیست چه قدر پیامد منفی وجود داشته باشد، افراد موفق نیمه‌ی پر لیون را می‌بینند. هنگامی که نگرش مثبتی داشته باشید و آن را حفظ کنید، کنترل کردن همه چیز آسان می‌شود. ولی اگر ذهن شما با افکار منفی پر شده باشد، حتی انجام کاری ساده تبدیل به چالش می‌شود. افراد موفق این را درک می‌کنند و خود را از افکار منفی دور می‌سازند.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.