افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند با چه چالشهایی دست بگریبانند

چه قصد کاهش وزن، افزایش آن و یا ساختن عضلات خود را داشته باشید و یا تنها قصد حفظ تناسب اندام خود را دارید، رفتن به باشگاه ورزشی چیزی است که همه برای حل این مسائل به آن روی می‌آورند. البته رفتن به باشگاه و آن را جزء
يکشنبه، 18 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند با چه چالشهایی دست بگریبانند
افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند با چه چالشهایی دست بگریبانند

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون




 

چه قصد کاهش وزن، افزایش آن و یا ساختن عضلات خود را داشته باشید و یا تنها قصد حفظ تناسب اندام خود را دارید، رفتن به باشگاه ورزشی چیزی است که همه برای حل این مسائل به آن روی می‌آورند. البته رفتن به باشگاه و آن را جزء برنامه‌ی روزانه‌ی خود کردن کار سختی است. در این قسمت از خود گذشتگی‌ها و چالشهایی مختلفی را نشان می‌دهیم که متوسط افرادی که به باشگاه می‌روند با آنها دست بگریبانند.

متقاعد ساختن خود برای رفتن به باشگاه کار سختی است.

حقیقتاً کمتر کسی پیدا می‌شود که دوست داشته باشد به باشگاه برود. چرا نمی‌توانم بجای انجام این کار، کمی کیک شکلاتی بخورم؟ این چیزی است که شما هرگاه موضوع ورزش کردن به میان می‌آید، از خود می‌پرسید. برایتان اهمیتی ندارد کمی تناسب اندامتان بد باشد. اما هزینه‌ی لباسهایی که روز به روز بر سایزشان افزوده می‌شود، به اندازه‌ی کافی زیاد است که چیزی نگفته و به باشگاه بروید. اما این کار را چندان هم بی صدا انجام نداده، بطوریکه هنوز هم تمام وقت از آن می‌نالید.

بیدار شدن از خواب برای رفتن به باشگاه واقعاً عذاب‌آور است
بنابراین شما به عضویت باشگاه در آمده، شهریه‌ی آن را پرداخت کرده و مشتاق رفتن به باشگاه در روز بعد هستید. اما، با وجود آنکه زنگ ساعتتان به صدا در آمده، بلند شدن در صبح کار واقعاً عذاب‌آوری است و در بیشتر مواقع زنگ ساعت را خاموش می‌کنید تا بتوانید کمی بیشتر بخوابید. حتی اگر بعد از ظهر را برای رفتن به باشگاه انتخاب کنید باز هم آسان نخواهد بود، به این دلیل که معمولاً از کار روزانه آنقدر خسته می‌شوید که دیگر توان رفتن به باشگاه را ندارید.

کسی نیست به من کمک کند!
افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند با چه چالشهایی دست بگریبانند
کار با دستگاه‌های بدنسازی مانند آپولو هوا کردن می‌ماند
شما به نحوی عزم خود را جزم کرده تا به باشگاه بروید، در آنجا می‌بینید که همه بی‌وقفه به بهترین شکل مشغول بدنسازی هستند. اما برای شما کار کردن با وسایل بدنسازی برای اولین مرتبه و بدون کمک گرفتن از کسی می‌تواند واقعاً گیج کننده باشد. گاهی نیز باعث خجالت شما می‌شود، به طوریکه آرزو می‌کردید که کاش می‌توانستید تمام مدت روی دوچرخه‌ی ثابت باقی می‌ماندید.

هنگامی که بدن‌تان بیش از این تحمل فشار را ندارد
افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند با چه چالشهایی دست بگریبانند
انجام تمرینات سخت ورزشی باعث می‌شود بدنتان فریاد کمک سر دهد
به دلیل داشتن یک زندگی بی‌تحرک، بسیاری از عضلات بدنمان به هیچ گونه فشار و فعالیتی عادت نکرده‌اند. بنابراین، هنگامی که برنامه‌ی روتین بدنسازی شما آغاز می‌شود، هر روز با داشتن درد عضلانی شروع و به پایان می‌رسد، به این دلیل که بیش از حد به خود فشار می‌آورید و مربی هم از شما می‌خواهد بیشتر کار کنید، کار بر روی عضلات، اصلا نمی‌دانستید چنین چیزی وجود دارد. هر حرکتی که بقیه‌ی روز انجام می‌دهید، شما را به یاد جلسه‌ی تمرینی می‌اندازد و تنها امید شما این است که از این رنجی که می‌کشید حاصلی عایدتان شود.

انتخاب رفتن به باشگاه در مقابل هر برنامه‌ای دیگر
افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند با چه چالشهایی دست بگریبانند
انتخاب میان بدنسازی در باشگاه و برنامه‌های دیگر
رفتن به باشگاه براحتی می‌تواند یک یا دو ساعت از وقت شما را هر روز بگیرد و گاهی حفظ این تعهد می‌تواند سخت باشد. خصوصاً هنگامی که دوستان و یا اعضای خانواده‌تان برنامه‌ای را ترتیب دهند که به نظر خوشایندتر از رفتن به باشگاه می‌رسد. این برنامه می‌تواند رفتن به پیک نیک، دیدن فیلم و یا رفتن به خرید باشد و تمام نیروی اراده‌ی شما گرفته می‌شود تا از چنین چیزهای اغوا کننده‌ای صرف نظر کنید.

پی‌آمدهای ورزش بیش از حد
افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند با چه چالشهایی دست بگریبانند
بعضی روزها در باشگاه احساس می‌کنید در شرف مرگ قرار دارید
گاهی اوقات، بیش از حد شور و شوق داشته و بیشتر از حد معمول تلاش می‌کنید. هنگامی که کارتان تمام می‌شود، احساس بسیار خوب و خوشایندی دارید. هرچند، با گذشت زمان، سیلی از درد به سراغ شما می‌آید به گونه‌ای که حتی ایستادن، نشستن، خوابیدن و غذا خوردن سخت و دردناک خواهد بود. لحظه‌ای که به خواب می‌روید، نمی‌دانید که آیا روز بعد از خواب بیدار می‌شوید یا خیر و آیا برای نوشتن وصیت‌ نامه خیلی دیر نیست؟

همه فکر می‌کنند دختران قوی نیستند
افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند با چه چالشهایی دست بگریبانند
همه این طور تصور می‌کنند که چون دختر هستید، پس انسان ضعیفی می‌باشید
چنانچه دختر باشید و وارد بخش وزنه‌های آزاد شوید، تقریباً هر مرد حاضر در آنجا با نگاهی محتاطانه و همراه با تعجب و شک و ترید به شما خیره می‌شود. با این حال، هنگامی که بیشتر از هرکدام از آنها وزنه بلند می‌کنید، این شک و تردید تبدیل به شوک می‌شود.

دور ماندن از وسوسه
افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند با چه چالشهایی دست بگریبانند
سختی انجام ورزش به همراه پیروی از یک رژیم غذایی متعادل در حالی که دیگران مشغول خوردن هستند
در چند ماه اول، به طرز ناامید کننده‌ای متوجه می‌شوید با وجود آنکه تناسب اندامتان از قبل بهتر شده، اما خوردن بیش از حد و یا مصرف مواد غذایی ناسالم شما را از رسیدن به پتانسیل و ظرفیت کامل‌تان دور می‌کند. اما حفظ یک رژیم غذایی سالم است هرگز آسان نیست، به خصوص اگر دیگران از غذاهایی که شما دوست دارید خورده و لذت می‌برند. تا بحال میوه‌های ممنوعه هرگز آنقدر وسوسه‌برانگیز نبودند.

هنگامی که شخص دیگری در حال استفاده از دستگاه مورد علاقه‌ی شما باشد
افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند با چه چالشهایی دست بگریبانند
دیدن شخص دیگری که از دوچرخه‌ی ثابت شما در باشگاه استفاده می‌کند
طی چند روز از خو گرفتن به روال تمرینی، برای خودتان مکان‌ها یا وسایل مورد علاقه‌تان را در نظر خواهید گرفت. اما گاهی اوقات، می‌بینید که کس دیگری در همان مکان مورد علاقه‌ی شما بوده و از تردمیل یا دوچرخه‌ی مورد علاقه‌تان استفاده می‌کند، که این امر بدون اغراق بسیار آزار دهنده خواهد بود. البته که می‌توانید از تردمیل دیگری استفاده کنید، اما آن احساس را ندارد.

شکستن و خراب کردن وسایل باشگاه بدنسازی بدون آنکه بدانید چه اشتباهی کرده‌اید
در یک باشگاه ورزشی شلوغ، هر قطعه از وسایل دائماً در معرض خرابی قرار داشته و فرسودگی آنها اجتناب ناپذیر است. با این حال، هنگامی که در حین استفاده از دستگاه‌ها، کابل یا طنابی پاره می‌شود و یا وزنه‌ای شکسته و خراب می‌شود، ترس شما را فرا می‌گیرد، حتی اگر بدانید که این تقصیر شما نمی‌باشد. کسی متوجه شد؟ ... دقیقاً چه اشتباهی کردم؟ معمولاً چند دقیقه طول می‌کشد که خود را جمع و جور کرده و به خود جرأت دهید به مدیر باشگاه در مورد کاری که کرده‌اید اطلاع دهید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.