گل رز گوجه فرنگی

از حرکت ملایم اره‌ای استفاده کنید. اگر برای پوست کندن گوجه فرنگی از فشار زیادی استفاده کنید گوجه فرنگی له می‌شود. گل رز را می‌توان با گوجه فرنگی‌های ریز یا مرکبات نیز درست کرد اما بهتر است در ابتدا با...
سه‌شنبه، 18 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گل رز گوجه فرنگی
 گل رز گوجه فرنگی

 

نویسنده: کبری قیصری




 

مواد لازم:

یک گوجه فرنگی گرد و سفت

ابزار و لوازم مورد نیاز:

یک چاقوی 15 سانتی‌متری

نکات و زمان بندی:

از حرکت ملایم اره‌ای استفاده کنید. اگر برای پوست کندن گوجه فرنگی از فشار زیادی استفاده کنید گوجه فرنگی له می‌شود. گل رز را می‌توان با گوجه فرنگی‌های ریز یا مرکبات نیز درست کرد اما بهتر است در ابتدا با گوجه فرنگی‌های معمولی این کار را انجام بدهید. رزهای درست شده از پوست مرکبات باید به باریکی ورق کاغذ بریده شوند.
گل رز‌ها را می‌توانید از یک روز قبل درست کنید. به راحتی می‌توان این گل‌ها را روی برش‌های خیار قرار داد و به جای برداشتن رز‌ها برش‌های خیار را جابجا کرد.
گل رز گوجه فرنگی

موارد استفاده:

یک گل رز تکی یا دسته‌ای دارای سه یا چهار گل رز را روی یک دیس صاف، سینی یا ظرفی بگذارید که در مرکز یا گوشه میز قرار می‌گیرد. اطراف رز‌ها را با برگ سبزی‌های تازه پر کنید و برای جذابیت بیشتر طرح یک مارپیچ خیار در مرکز بگذارید. رهای درست شده با گوجه فرنگی‌های ریز تزیین بسیار جالبی برای بشقاب میهمان‌ها می‌باشد. رزهای گوجه فرنگی را روی ظرف سالاد قرار ندهید زیرا بعد از تکان خوردن سالاد گل رز شما تبدیل به یک مار گوجه فرنگی می‌شود.
1- با بریدن یک نوار به عرض یک و نیم سانتی متر از پوست گوجه فرنگی کار خود را شروع کنید. برای این کار از حرکت ملایم اره‌ای استفاده کنید. مقداری از گوشت گوجه فرنگی را نیز با پوست آن ببرید به طوری که به قسمت دانه‌های گوجه فرنگی نرسید. نباید چاقو را خیلی سریع پیش ببرید. بهتر است همراه با حرکت اره‌ای گوجه فرنگی را بچرخانید. عجله نکنید با فشاری سبک و مداوم حرکت اره‌ای را دنبال کنید.
2- هنگامی که برش را در محل اتصال ساقه به گوجه فرنگی به پایان می‌رسانید زاویه چاقو را کم کنید به طوری که گوجه فرنگی دقیقاً زیر چاقو قرار بگیرد. تمام کار پوست کندن مداوم گوجه فرنگی به طور کامل می‌باشد. معمولاً قبل از پایان کار 3 یا 4 مرتبه باید جهت خود را تغییر دهید. نواری از پوست گوجه فرنگی به وجود خواهد آمد که می‌توانید آن را روی تخته برش قرار بدهید. اگر نوار از جایی حدود وسط آن بشکند نگران نشوید در بخش نهایی کار می‌توانید در هنگام پیچیدن گل رز این مشکل را برطرف کنید.
3- هنگامی که نزدیک به آخرین بخش برش می‌شوید عرض برش خود را کمی بیشتر کنید.
4- نوار را صاف به شکلی که بخش پوستی به سمت پایین قرار بگیرد روی تخته ی برش بگذارید. شکلی شبیه به S خواهد داشت. پیچیدن آن را در جهت عکس آغاز کنید. انجام کار بر روی تخته برش آسانتر از گرفتن گل در دست‌هایتان است. فرض کنید قصد پیچیدن یک روبان را دارید. هیچ پیچ خاصی در هنگام پیچیدن گل دیده نخواهد شد. وقتی پیچیدن تمام شد به گل خود نگاه کنید اگر ظاهر آن به نظرتان عجیب است احتمالاً شما هم همان کاری را کرده‌اید که نیمی از آشپز‌ها انجام می‌دهند و گل را سر و ته در دست گرفته‌اند. فقط کافیست آن را برعکس کنید.
گل رز گوجه فرنگی
5- اگر می‌خواهید گل رزتان بیشتر شکل غنچه داشته باشد قبل از پیچیدن سمت پوست گوجه را بالا بگیرید.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما