خرگوش جیکاما (شلغم مکزیکی)

نصف یک جیکاما که از ریشه تا ساقه بریده شده باشد. یک عدد کاهو، یک تربچه قرمز، یک زیتون خام، یک ریشه پیازچه و یک تکه کوچک گل کلم.
پنجشنبه، 27 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خرگوش جیکاما (شلغم مکزیکی)
خرگوش جیکاما (شلغم مکزیکی)

 

نویسنده: کبری قیصری





 

مواد لازم:

نصف یک جیکاما که از ریشه تا ساقه بریده شده باشد. یک عدد کاهو، یک تربچه قرمز، یک زیتون خام، یک ریشه پیازچه و یک تکه کوچک گل کلم.

ابزار و لوازم مورد نیاز:

یک چاقوی پوست کنی، چاقوی 15 سانتیمتری، پوست کن سبزیجات و خلال‌های چوبی.

نکات و زمان بندی:

درست کردن بدن خرگوش حدود بیست دقیقه طول می‌کشد. اگر از چند روز قبل آن را درست می‌کنید باید تمام بخش‌های آن را آبلیمو بمالید. گوش‌ها بعد از دو ساعت حالت افتاده پیدا می‌کنند و ظاهری جالب به خرگوش می‌دهند. اگر در مجسمه سازی مهارت زیادی ندارید نباید سعی کنید خرگوش خود را با جزئیات زیاد درست کنید. گاهی خرگوش‌های به شدت تزیین شده ظاهری شبیه به قورباغه پیدا می‌کنند. اگر یک مجسمه ساز ماهر هستید خرگوش را در حالت ایستاده روی دو پا درست کنید. طوری که سرش را بالا نگه داشته باشد. توصیه‌های زیر برای درست کردن یک خرگوش نشسته است.
خرگوش جیکاما (شلغم مکزیکی)

موارد استفاده:

تزیین میز در فصل بهار و جشن‌هایی که عکس خرگوش در آن زیاد به کار می‌رود.
1-نصفه جیکاما را روی سطح صاف خود قرار دهید. با چاقوی 15 سانتیمتری آن را پوست کنده و به شکل یک تخم مرغ با ته صاف برش بدهید. سرخرگوش در انتهای باریک آن درست خواهد شد. با ناخن یا انتهای پوست کن خود شیاری در هر طرف بالای انتهای باریک جیکاما ایجاد کنید (1). این شیار حاشیه بینی خرگوش خواهد بود. قسمت صورت را باریک کنید اما گونه‌های چاقی برایش نگه دارید.
2- یک برش افقی به عمق یک سانتیمتر در قسمت پایینی انتهای باریک ایجاد کنید. با این کار سر حیوان از دست‌هایش جدا می‌شود (2). برش را به طرفین سر ببرید تا نمایی از ساعد دست‌های حیوان باشد. زیر سر را گرد کنید. در جلوی حیوان یک برش بدهید تا دو دستش از هم جدا شوند.
3- پای پشتی راست شکل عدد 2 می‌باشد. پای چپ شکل عدد 2 برعکس می‌باشد. پا‌ها را با اولین برش به شکل یک عدد 2 با عمق نیم سانتیمتر در طرفین ببرید (3). حالا بخشی از جیکاما را از بالا و جلوی عدد 2 بیرون بیاورید. لبه‌های پاهای پشتی را گرد کنید و یک بریدگی کوچک در جلوی هر پا ایجاد کنید تا حدود آن‌ها مشخص شود (4).
خرگوش جیکاما (شلغم مکزیکی)
4- چشم‌ها: دو برش گرد عرضی از یک تربچه قرمز ببرید. آن‌ها را به هم وصل کنید، و با استفاده از خلال چوبی به صورت خرگوش وصل کنید. برای مردمک چشم‌ها دو برش باریک از یک زیتون ببرید و روی نوک خلال‌های چوبی فشار دهید.
5- سبیل‌ها: سه سوراخ در هر دو طرف بینی وارد نمایید. در هر سوراخ یک رشته از ریشه پیازچه قرار دهید.
6- دم: یک خلال چوبی را در داخل ساقه گل کلم بگذارید و آن را به بالای انتهای پهن جیکاما وصل کنید.
7- گوش‌ها: انتهای دو برگ مغز کاهو را تمیز کنید به طوری که بتوانید آن‌ها را در بالای سر، پشت چشم‌ها قرار دهید. برای وصل کردن آن‌ها یک خلال چوبی نصفه را در هر طرف سر رو به بالا فرو کنید. بگذارید یک سانتیمتر از هر خلال بیرون بماند. برگ‌های کاهو را روی این خلال‌ها فشار دهید.
منبع مقاله :
قیصری، کبری؛ (1394)، هنر سفره آرایی و تزیین مواد غذایی، تهران: نشر معیار علم، چاپ هشتم.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما