سیاست انرژی یکی از مسائل مهم در مبارزات انتخاباتی امریکا است

این پادکست طرح های کاهش مصرف نفت و مسالۀ گازهای گلخانه ای را بررسی می کند. از تمامی مسائلی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 ایالات متحده مورد بحث قرار می گیرند، احتمالاً سیاست انرژی مهمترین آنها است. اقتصادهای مدرن در سراسر جهان، منجمله اقتصاد آمریکا، به جریان مداوم انرژی وابسته هستند. حصول اطمینان از این امر که بنزین، برق و دیگر سوختها برای شرکتها و خانوار فراهم هستند، یکی از اولیتهای بالا است
پنجشنبه، 10 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سیاست انرژی یکی از مسائل مهم در مبارزات انتخاباتی امریکا است
سیاست انرژی یکی از مسائل مهم در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری است
سیاست انرژی یکی از مسائل مهم در مبارزات انتخاباتی امریکا است

این پادکست طرح های کاهش مصرف نفت و مسالۀ گازهای گلخانه ای را بررسی می کند.
از تمامی مسائلی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 ایالات متحده مورد بحث قرار می گیرند، احتمالاً سیاست انرژی مهمترین آنها است. اقتصادهای مدرن در سراسر جهان، منجمله اقتصاد آمریکا، به جریان مداوم انرژی وابسته هستند. حصول اطمینان از این امر که بنزین، برق و دیگر سوختها برای شرکتها و خانوار فراهم هستند، یکی از اولیتهای بالا است. در سالهای اخیر سیاست انرژی به دلایل متعدد تحت فشار بوده است.
این دلایل به محیط زیست، امنیت و اقتصاد جهانی مربوط می شوند. استفاده از سوختهای فسیلی مانند ذغال سنگ و نفت منجر به تغییرات آب و هوایی می شوند. آمریکا وارد کنندۀ بزرگ نفت از کشوهای خارجی است – منابعی که ممکن است در خطر یک حملۀ تروریستی باشند. نگرانی های زیست محیطی و امنیتی، به همراه تقاضای رو به افزایش برای انرژی از جانب کشورهای در حال توسعه، موجب افزایش قیمتها گشته اند.
مصرف کنندگان آمریکایی قیمت بیشتری برای بنزین می پردازند و این امر موجب شده است که برخی نگران باشند که قیمت بالای انرژی موجب کاهش رشد اقتصادی شود. سیاستمداران آمریکایی تحت فشار بیشتری هستند تا به تغییرات آب و هوایی پاسخ دهند.
سیاستهای انرژی سیاستمداران جمهوری خواه و دموکرات باید همۀ این مسائل را مد نظر قرار دهند. هر سه نامزد باقی مانده، هیلاری کلینتون و باراک اوباما از حزب دموکرات و جان مک کین از حزب جمهوری خواه، طرفدار پاسخ به تغییرات آب و هوایی از طریق کاهش گازهای گلخانه ای هستند. این امر نیازمند تغییر سیستم فعلی، که به سوختهای فسیلی وابسته است، و روی آوردن به سوختهای جایگزین خواهد بود.
سیاست انرژی سناتور کلینتون بر روی کاهش مصرف نفت خارجی به میزان 50 درصد طی 20 سال آینده تمرکز کرده است و شرکتهای انرژی را تشویق می کند که تا سال 2020 لااقل 20 درصد منابع نیرویشان را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند. کلینتون همچنین پیشنهاد کرده است که معافیتهای مالیاتی برای شرکتهای نفتی لغو شوند و منابع مالی حاصله برای ایجاد یک صندوق استراتژیک انرژی استفاده شوند. این پول برای تامین مالی فناوری انرژی پاک ذغال سنگ و دیگر نوآوری ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به خودروهای کم مصرف مشوقهای مالیاتی داده خواهد شد. وی خواهان ایجاد پیوندهایی میان چین، هند و دیگر کشورهای اصلی مصرف کنندۀ انرژی و همچنین آژانس بین المللی انرژی در مجمعی بین المللی شده است که بر اساس مدل گروه هشت بنا شده باشد.
سناتور اوباما می خواهد که تا سال 2025 مصرف نفت را بیش از 7 میلیون بشکه در روز کاهش دهد و عملکرد خودروها را بیش از 27 مایل به ازای هر گالن بنزین افزایش دهد. وی همچنین از معافیتهای مالیاتی برای مصرف کنندگان انرژی های پاک پشتیبانی می کند. اوباما به خاطر پشتیبانی از لایحۀ "ذغال به مایع" مورد انتقاد واقع شده است؛ برخی کارشناسان می گویند که این فناوری بیشتر از بنزین دی اکسید کربن تولید می کند. وی استدلال می کند که این فناوری شغل ایجاد خواهد کرد. این سناتور همچنین در صورتی که انرژی هسته ای ایمن باشد و پسماند آن با امنیت انبار شود، از افزایش آن پشتیبانی خواهد کرد و اشاره می کند که انرژی هسته ای دی اکسید کربن تولید نمی کند. اوباما همچنین در فناوری های نوین انرژی های جایگزین سرمایه گذاری خواهد کرد و به استفادۀ تجاری از آنها شتاب خواهد بخشید.
سناتور مک کین از نویسندگان قانون نظارت بر آب وهوای لیبرمن-مک کین در سال 2005 بود. وی حامی مکانیزمهای مبتنی بر بازار برای کاهش گازهای گلخانه ای و کاهش وابستگی به نفت خارجی است. مک کین همچنین گفته است که استفاده از انرژی هسته ای را به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد. اگرچه پشتیبانی مک کین از محدودسازی گازهای گلخانه ای وی را در تقابل با برخی از همکارانش در حزب جمهوری خواه قرار می دهد، ولی وی اعتقاد دارد که یک سیستم محدودیت و تجارت به بازار آزاد فضای مناسب برای نوآوری و اجرا را در ابعادی خواهد داد که برای اجتناب از تغییرات مخرب آب و هوایی لازم است.
این پادکست توسط دفتر برنامه های اطلاعاتی بین المللی وزارت امور خارجۀ ایالات متحده تهیه شده است. پیوندها به دیگر تارنماهای اینترنتی و یا عقاید ابراز شده نباید به عنوان تایید محتوا و دیدگاههای آنها منظور شوند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.