تزئینات در سبک سنتی

تزئین فضای داخلی به سبک سنتی، آرام‌بخش و کلاسیک است. شما ممکن است در یک خانه که با مبلمان به سبک سنتی تزئین شده بود بزرگ شده باشید.
شنبه، 21 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
تزئینات در سبک سنتی
تزئینات در سبک سنتی

 

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون




 

تزئین فضای داخلی به سبک سنتی، آرام‌بخش و کلاسیک است. شما ممکن است در یک خانه که با مبلمان به سبک سنتی تزئین شده بود بزرگ شده باشید.

تزئین به سبک سنتی شامل چه چیزهایی است یا نیست؟

تزئینات سنتی آرام، منظم و قابل پیش‌بینی است. هیچ به هم ریختگی یا هرج و مرجی در یک اتاق سنتی وجود ندارد.
ممکن است احساس کنید مبلمان کلاسیک منسوخ شده است. جای تعجبی وجود ندارد. قطعات مطابقت و هم‌خوانی دارند. مبلمان و لوازم جانبی با هم جفت و در مرکز اتاق قرار می‌گیرند. هیچ چیز خارج از مکان یا سبک متفاوت وجود ندارد. همه چیز به نظر می‌رسد که باهم تطابق دارند. اتاق‌های سنتی خودنمایی نمی‌کنند اما نمای آن‌ها هم زیاد مهم نیست. قطعات میبل اغلب کپی هستند. قطعات گلچین شده و مدرن هیچ جایی در فضای سنتی ندارند.
خانه‌های به سبک سنتی به هر گروه سنی احساس آرامش می‌بخشد. این یک تصویری آشنا است که در مجلات و نمایش وسایل اتاق دیده‌اید. یک اتاق سنتی مکانی نیست که در آن قطعه ای از هنر مدرن یا مبلمان از جنس فولاد ضدزنگ نمایش داده شود. اینجا تعدادی از عناصر یک اتاق سنتی وجود دارد:
مبلمان کردن خانه در سبک سنتی، آراستگی کلاسیک را نشان می‌دهد و روی جزئیات زیاد تاکید نمی‌کند. این کار اصولی است، کاملا شکیل و با آسایش به نظر می‌رسد. لبه‌ها نرم، صاف و در کل ترکیب شده‌اند.
به‌طور کلی، در یک اتاق سنتی از ترکیب خطوط عمودی با خطوط افقی آرام‌تر برای چیدمان استفاده می‌شود. منحنی‌های ملایم در مبلمان، بالش و لوازم جانبی دیده می‌شود.
به طور کلی سبک بافت پارچه‌ها در اتاق سنتی نه بیش از حد براق و نه دارای تار و پود است. طرح‌های گل‌دار، شطرنجی، راه‌ راه، هندسی، مشبک، چهارخانه رایج است.
رنگ در اتاق سنتی در محدوده وسط است، همچنین می‌توان رنگ‌های خیلی روشن و تیره استفاده کرد. گل‌های چند رنگ زیبا اغلب پایه و اساس طرح رنگ سنتی است که از رنگ‌های روشن برای دیوار و رنگ‌های عمیق برای کف استفاده می‌شود. از رنگ نئونی و ترکیب نامطلوب استفاده نکنید.
محیط کلی دکور سنتی خودمانی، بدون توجه زیاد به جزئیات و مطلوب است.
مثل یک محیط رسمی، مبلمان در اتاق سنتی اغلب در محور مستقیم در داخل اتاق مرتب می‌شوند. میل به طور مستقیم یا عمودی با شومینه روبرو است و تخت‌خواب به مرکز طولانی‌ترین دیوار در اتاق خواب تکیه داده می‌شود.
مبلمان از جنس چوب معمولا ترکیبی از خطوط مستقیم و منحنی خواهد داشت. ممکن است جزئیات کنده‌کاری ملایم هم وجود داشته باشد. در‌حالی‌که تکه‌های چوب اغلب با لکه‌های تیره تمام می شوند، یک اتاق سنتی ممکن است از چوب‌های روشن‌تر استفاده کند طوری که خطوط هر قطعه کلاسیک هستند.
فضای داخلی در یک خانه سنتی اغلب از ویژگی‌های تر و تمیز و سازه‌های دارای رنگ براق سفید استفاده می‌کند. گچ‌بری تاج مانند رایج است و به ظاهر رسمی افزوده می‌شود. دیوارها باید گچ‌بری ریلی و قالب ساده داشته باشند،در سطح دیوار نقاشی مسطح یا کاغذ دیواری استفده می‌شود. سقف اغلب سفید و از نورپردازی ساده استفاده می‌شود.
اتاق نهارخوری در یک خانه سنتی به طور کلی جداگانه است، و در آن اغلب از کابینت توکار در گوشه‌ها برای نگه‌داری ظروف چینی استفاده می‌شود. یک فرش بزرگ بر روی کف چوبی انداخته می‌شود. یک میز مستطیل شکل با مجموعه‌ای از صندلی‌های همسان، دور میز چیده می‌شود. یک میز کناری، بوفه یا کابینت چینی در مرکز دیوار قرار داده می‌شود.
پوشش پنجره‌ها در اتاق سنتی سبک کلاسیک را نشان می‌دهند. به دنبال کرکره باریک، پرده متقاطع، پرده پلیسه دار باشید. حاشیه ها و قسمت بالای بالای پرده ممکن است برجسته باشند.
لوازم جانبی شامل، جفت لامپ‌ها، کوزه‌ها، گیاهان، آینه‌ها، قاب عکس‌ها، چینی‌ها، گلدان‌ها و مجموعه کتاب‌ها است. جفت اشیا معمولا در تقارن متعادل مرتب می‌شوند.
وسایل نورپردازی در سبک کلاسیک طراحی می شوند. لامپ‌ها با حباب ابریشم، پوشش محافظ دیوار، و لامپ‌های کف ممکن است استفاده شوند. سایه‌ها باید نسبتا ساده و به رنگ عاج یا سفید باشند.
اتاق نهارخوری سنتی می‌تواند انواع چینی، ظروف شیشه‌ای و نقره‌ای را داشته باشد. بشقاب‌ها ممکن است کلاسیک و با حاشیه طلایی رنگ یا طراحی ساده گل باشند. از سفره یا رو‌انداز پارچه‌ای زیبا و دستمال سفره استفاده کنید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما