حقوق مدیر اجرایی

مدیر اجرایی نقش بسزایی در موفقیت یک سازمان ایفا می نماید. این مقاله اطلاعاتی پیرامون این شغل و حقوق و مزایای آن در اختیار شما قرار می دهد.
يکشنبه، 22 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
حقوق مدیر اجرایی
حقوق مدیر اجرایی

 

مترجم: غزل معتمدی
منبع:راسخون




 

مدیر اجرایی نقش بسزایی در موفقیت یک سازمان ایفا می نماید. این مقاله اطلاعاتی پیرامون این شغل و حقوق و مزایای آن در اختیار شما قرار می دهد.
اداره ی موفقیت آمیز یک سازمان مستلزم برنامه ریزی و سازماندهی دقیق افراد در رده های ارشد سازمانی می باشد. مدیران ارشد سازمانی به هیچ وجه نمی توانند فعالیت های کاری روزمره کارکنان را مورد نظارت و سازماندهی مستقیم خود قرار دهند، چرا که در اکثر مواقع آنها درگیر امور مهم تری هستند. به همین دلیل است که مدیران اجرایی سازمان اغلب مسئول نظارت بر امور سازمان می باشند، آنها هستند که به مدیران عالی سازمان گزارش کار می دهند و از این طریق ارتباط میان رده های پایین و بالای سازمان حفظ می گردد. حقوق قابل توجهی دارند چرا که کار پر منفعتی برای سازمان انجام می دهند.

حقوق

حقوق و مزایای مدیران اجرایی درحال ارتقا است آنهم بدلیل نیاز روزافزونی که سازمان ها به آنها دارند. حقوق متوسط برای این شغل حدود 75 هزار دلار در سال است. اما برای دریافت این میزان حقوق به دانش و مهارت ها بالایی نیاز است. برای یک فرد با سابقه 4 تا 6 سال در این حرفه حدودی ما بین 45 تا 65 هزار دلار در سال تخمین زده می شود.
اغلب سازمان ها مدیر اجرایی استخدام می کنند مانند:

• کارخانه جات
• صنایع بسته بندی
• سازمان های ایالتی و محلی
• دستگا های اجرایی دولتی
• صنایع مرتبط با ساخت و ساز و زیرساخت
• موسسات آموزشی

میزان حقوق مدیر اجرایی به میزان کار، نوع کار، سازمان و ایالت مربوطه بستگی دارد، سازمان های بین المللی اغلب حقوق بالاتری نسبت به سازمان های محلی و ایالتی پرداخت می کنند. همچنین پرداختی ها در شهرهای کلان نسبت به شهرهای کوچک میزان بالاتری دارد. فرد باید اول هزینه های زندگی در هر شهر را با حقوق دریافتی مقایسه کند و بعد در مورد تصدی شغل تصمیم گیری نماید.

شرح شغل

• مدیران اجرایی باید وظایف را همان گونه که مدیر ارشد سازمان در نظر دارد میان کارکنان تخصیص دهد.
• آنها تلاش می کنند تا اداره خود را به مکان مناسبی برای کار و فعالیت تبدیل کنند به نحوی که کار کردند در آن تجربه لذت بخشی برای افراد باشد.
• آنها باید مراقب زیرساخت های سازمان باشند و تجهیزات و ملزومات الکترونیکی فرسوده را با خرید وسایل جدید جایگزین نمایند. برای این منظور باید ارتباطات مناسبی با واحد مالی سازمان داشته باشند.
• آنها نقش موثری در اخراج کارکنان و سر و سامان دادن به امور دارند.
• مدیران اجرایی باید جلسات ملاقات و نشست هایی را برای کارکنان و توضیح مسائل کاری به آنان ترتیب دهند.
• باید بر زمان ورود و خروج افراد و میزان غیبت های آنان نظارت داشته باشند. باید رکوردی از سابقه ورود و خروج افراد به سازمان برای واحد حسابداری مالی فراهم آورند.
وظایف و مسئولیت های این شغل زیاد بوده و انتظار می رود فرد از فیزیک بدنی مناسب جهت تصدی این شغل برای کار کردن در ساعات طولانی برخوردار باشد. اگر لازم باشد آنها باید حتی آخرهفته ها نیز برای حفظ اثربخشی سازمان سرکار خود حظور داشته باشند. حظور ذهن، تفکر منطقی، سخت کوشی، توانایی حل مشکل و توانایی کار تیمی از قابلیت های مورد نیاز یک مدیر اجرایی است.
از لحاط مدرک تحصیلی حداقل داشتن مدرک کارشناسی در رشته مدیریت از نیازهای این شغل است. این حرفه برای افرادی که از تعامل با دیگران لذت می برد و ماهیتأ شخصیتی برون گرا دارند بسیار مناسب است. با امید به اینکه این مقاله اطلاعات مناسبی را برای شما به ارمغان آورده باشد.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.