کاربردهای روغن ویتامین ای

در‌حال‌حاضر ویتامین E یک کلمه جادویی برای کسانی است که در آرزوی پوستی زیبا هستند. در این مقاله برخی از مصارف شگرف روغن ویتامین E برای پوست و مو و همچنین روش‌های استفاده از این روغن شگفت انگیز ارایه شده است.
دوشنبه، 30 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کاربردهای روغن ویتامین ای

  کاربردهای روغن ویتامین ای
 

 

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون




 

در‌حال‌حاضر ویتامین E یک کلمه جادویی برای کسانی است که در آرزوی پوستی زیبا هستند. در این مقاله برخی از مصارف شگرف روغن ویتامین E برای پوست و مو و همچنین روش‌های استفاده از این روغن شگفت انگیز ارایه شده است.
ترکیب محلول در چربی ویتامین E را می‌توان به‌طور طبیعی در برخی از غذاها و همچنین به عنوان مکمل غذایی پیدا کرد. این ویتامین عمدتا استخراج و یا به طور مستقیم از روغن‌های دیگر مثل، سویا، ذرت، کلزا و ... از طریق فرآیند تقطیر تولید می‌شود. اگرچه روغن غلیظ است اما به‌راحتی می‌تواند جذب پوست و مو شود و برای مقاصد درمانی و زیبایی بسار عالی است.

موارد مصرف روغن ویتامین E

برای پوست

روغن ویتامین E حاوی آنتی‌اکسیدان قوی است که تاثیر قابل توجهی در عملکردهای سلولی دارد. رشد رادیکال‌های آزاد را مهار و تاثیر منفی آنها بر پوست را خنثی می‌کند. جذب داخلی این ویتامین نیاز بدن به ویتامین‌های دیگر برای سلامتی پوست را تنظیم می‌کند به عنوان یک عنصر اصلی با استعمال مستقیم یا استفاده از محصولاتی که حاوی این روغن هستند علایم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز کنترل می‌شود. به علت خاصیت صااف‌کنندگی، پوست چروکیده صاف و روان می‌شود.
روغن ویتامین E به درمان طبیعی و امن آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند.روغن نه تنها به راحتی به پوست نفوذ می‌کند بلکه حفاظت لازم از اپیدرم (لایه خارجی پوست) را نیز فراهم می‌کند. اگرچه استعمال روغن پسندیده است، اما در خارج از منزل چسبناک می شود، از‌این‌رو بهتر است از لوسیون‌های ضد‌آفتاب حاوی روغن ویتامین E استفاده شود. استفاده از لوسیون هر چهار‌ ساعت و نیم ساعت قبل از خروج از منزل باید باشد. روغن ویتامین E برای درمان اگزما و پسوریازیس نیز استفاده می‌شود. روغن مورد استفاده در کرمها هم به‌طور خاص برای کاربرد موضعی فرموله شده است و برای صاف کردن پوست چروکیده که یک علامت شایع در بیشتر اختلالات پوستی است کمک می‌کند.
این یک واقعیت شناخته شده است که روغن ویتامین E جای زخم و لکه را کاهش می‌دهد. اگرچه همه جای‌زخم‌ها با‌هم ناپدید نخواهند شد اما ممکن است روشن و صاف شوند و حتی همه جای پوست روشن شود. از آن برای جلوگیری از جای زخم جراحی و بارداری مثل جای ترک استفاده می‌شود. اگر شما علاقه‌مند به دانستن چگونگی استفاده از ویتامین E برای کاهش جای زخم هستید، روش بسیار ساده است. تعدادی کپسول ویتامین E تهیه کنید و آن‌را با سوزن استریل سوراخ کرده و بر روی اسفنج پنبه‌ای بریزید. روغن را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید (این روغن در طبیعیت ضد‌عفونی کننده نیست) و اجازه دهید همینطور بماند. روغن را ماساژ ندهید و اجازه دهید خودش جذب شود. اگر یک نفر نیاز دارد تا از روغن ویتامین E ماه‌ها استفاده کند جای زخم‌ها روشن خواهد شد.

برای مو

چندین محصول تولید شده برای مو مانند کاندیشن‌ها و شامپوها که در فروشگاه‌ها موجود هستند به عنوان یک ترکیب اصلی حاوی روغن ویتامین E هستند. استفاده از آن در محصولات حفاظت از مو به منظور بالا بردن سلامت مو و پوست سر است. این محصولات موهای آسیب دیده و موهای چند قسمت شده را ترمیم می‌کنند. موهای خشک و ضخیم می‌توانند به‌سیله کاندیشن‌های ترکیبی حاوی روغن ویتامین E احیا شوند و حالت درخشندگی و براقی خود را به‌دست آورند. وقتی که ترکیب اعمال شود روغن کاندیشن عمیقا نفوذ و به موهای ضخیم را مثل قبل سالم می‌کند.

چگونه از روغن ویتامین E استفاده کنیم

برای پوست:

اگرچه بسیاری از محصولات ضد چین و چروک مراقبت از پوست از روغن ویتامین E استفاده می‌کنند اما یک نفر می‌تواند همیشه از این روغن به‌صورت مستقیم، تنها یا با کمک یک نفر دیگر استفاده کند. مطمئن شوید که یک مارک خوب روغن ویتامین E استفاده می‌کنید زیرا بسیاری از تولید‌کنندگان به منظور افزایش میزان روغن، غناصر دیگری مثل گلیسیرید استقاده می‌کنند و این کار کارایی روغن را کاهش می‌دهد. روغن ممکن است به شکل بطری یا اکثرا کپسول باشد. پوست را خوب تمیز کنید، مقداری از آن‌را بچکانید و در حرکت دایره ای و به آرامی روی پوست بمالید. دو یا سه استعمال در هفته برای نتیجه‌گیری مناسب کافی است. اجازه دهید روغن سراسر شب روی پوست بماند و صبح آن‌را با آب گرم بشویید.

برای مو

می‌توانید از یک شامپوی تقویت‌کننده مو یا کاندیشن حاوی روغن ویتامین E برای تغذیه موهایتان استفاده کنید.یک شامپوی ملایم برای استفاده روزانه می‌تواند با افزودن یک اونس روغن به دوازده اونس صابون مایع کاستیا ساخته شود. برای افزودن عطر و بوی مورد علاقه چند قطه اسانس دلخواه را داخل آن بچکانید. یک ترکیب کاندیشنی هم میتواند با ترکیب روغن جوجوبا، روغن شاهدانه، روغن نارگیل و روغن زیتون ساخته شود. مقادیر مساوی این روغن‌ها را به میزان دوازده اونس باهم مخلوط کنید. به این ترکیب دو اونس روغن ویتامین E اضافه کنید و خوب به‌هم بزنید. با اعمال آهسته این ترکیب به ریشه مو، موهایتان را درمان کنید. گاهی‌ اوقات به‌آرمای ماساژ دهید و اجازه دهید شب روی مو بماند و صبح با شامپو بشویید. قبل از استفاده روغن بر روی پوست، مقدار کمی از آن‌را به سمت داخلی بازوی خود بمالید، دو ساعت منتظر بمانید تا مطمئن شوید به‌آن حساسیت ندارید. اگر هرگونه عوارض جانبی مشاهده کردید از آن استفاده نکنید، در غیر این‌صورت، بی‌درنگ از آن استفاده کنید. عمر مفید روغن ویتامین E در حدود دو تا سه سال است، بنابراین از آن به‌مدت طولانی نگه‌داری نکنید.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.