یافته‌های جدید درباره نحوه تکامل مغز

پژوهشگران در مورد نحوه تکامل مغز در دوران جنینی به یافته‌های ارزشمندی رسیده‌اند. به گزارش پایگاه خبری نیوز وایز در اینترنت محققان به کشفیات جدید در مورد نحوه مهاجرت سلولهای عصبی و جایگیری در مکان اصلی خود در مغز دست یافته‌اند. پژوهشگران می‌گویند در دوران جنینی ، سلولهای مغزی در هسته مرکزی مغز تشکیل می‌شوند و پس از آن باید به محل واقعی خود در مغز مهاجرت کنند
يکشنبه، 20 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یافته‌های جدید درباره نحوه تکامل مغز
یافته‌های جدید درباره نحوه تکامل مغز
یافته‌های جدید درباره نحوه تکامل مغز

پژوهشگران در مورد نحوه تکامل مغز در دوران جنینی به یافته‌های ارزشمندی رسیده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری نیوز وایز در اینترنت محققان به کشفیات جدید در مورد نحوه مهاجرت سلولهای عصبی و جایگیری در مکان اصلی خود در مغز دست یافته‌اند.
پژوهشگران می‌گویند در دوران جنینی ، سلولهای مغزی در هسته مرکزی مغز تشکیل می‌شوند و پس از آن باید به محل واقعی خود در مغز مهاجرت کنند. نتایج مطالعات قبلی پژوهشگران داده بود که پروتئینی موسوم به اسلیت در فرایند مهاجرت سلولهای عصبی در دوران جنینی نقش دارد.
نتایج مطالعات اخیر محققان حاکی است که آنزیمی موسوم به اس.آر.جی.ای.پی نیز در فرایند مهاجرت سلولهای عصبی و تکامل مغز در دوران جنینی نقش مهمی ایفا می‌کند. این آنزیم با یکی از گیرنده‌های پروتئین اسلیت موسوم به روبووا واکنش نشان داده و فرایند مهاجرت سلولهای عصبی به محل واقعی آنها را تحریک می‌کند. محققان معتقدند که این یافته می‌تواند در زمینه پیشگیری از اختلالات تکامل مغزی همچون عقب افتادگی ذهنی و صرع ، کارآیی داشته باشد.
منبع:دانشنامه رشد




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.